Ongelmia lahon pään kans

Aloittaja Yltsi, tammikuu 20, 2004, 19:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Yltsi

:god: Minä kysyisin yhtä asiaa teiltä ja toivon että joku tietäisi auttaa mua..jos jollekkin olisi sattunut samanlainen kömmähdys.. nimittäin siis tarinani on tää eli olen hakenut work and holiday viisumin ja saanutkin sen mutta nyt tää mun passi on rikkooontunut hieman siitä mis on se valokuva eli se muovinen sivu on katkennut sieltä taite kohdasta puoliksi.. sitä ei välttämättä heti huomaa edes mut jos se sivu lähtee kesken matkan kokonaan irti niin sit olen ongelmissa kaitenkin.. Nyt jos haen uutta passia niin tiedot on uudessa passissa sit eri mitä siinä viisumissa..
Tietääkö kukaan onko sitä viisumia mahdollista siirtää uuteen passiin vai pitääkö mun peruuttaa toi work and holiday viisumi ja ottaa tilalle joku toinen viisumi esim. turisti viisumi? Onko totta et turisti viisumilla ei voi olla pitempään kuin kolme kuukautta maksimissaan. Pitääkö palata suomeen välillä jos haluaa olla vaik vuoden turistina turistiviisumilla... ja onko se mahdollista? vai onko mahdollista et tulen ensin turisti viisumilla ja sit meen käymään jossain lähetystössä ja pyydän että voisin ottaa käyttööni work an holiday viisumin ja muuttaa tarvittavat tiedot jotenki uutta passia vastaavaksi..

toivottavasti ette raivostu tästä viestistäni..  olen yrittänyt tarkkailla ja lukea juttuja täältä ja yritän edelleen keksiä jotain.. ehkä soitan sinne australiaan mistä ne myönsi sen work and holidayn viisumin.. Ainut et mua vähän pelottaa puhelimessa englannin kielen puhuminen..  kielitaitoni on ruostunut kun olen puhunut viimeiset puoli vuotta norjaa..:god:

Jukka

Hei Yltsi,

En sano faktana vaan kokemuksena mulla oli sama vika passissa ja hankin uuden ja viisumi oli vanhassa - no drama.

Jukka

Yltsi

Kiitos Jukka vastauksestasi  
eli sä vaan uusit passin ja menit vaan maihin ja sanoit et edellinen passi meni rikki vai miten sä teit? otitko sä sen rikkoutuneen passin kans mukaan? et siis mun ei siis tarvii soitella minnekkään? eikä tehä muuta kuin hankkia uusi passi? Vai?:)

Jaaks

Yltsi :D

Uusi passi vaan ja vanha passi mukaan, jossa on viisumi.
Itsellanikin on PR viisumi vanhassa ja kaytan uutta passia sen kanssa.  Voi sen viisuminkin siirtaa, mutta se maksaa uuden anomismaksun.

Turistiviisumi eli ETA on voimassa 12 kuukautta, mutta yhteenmenoon saat olla maassa vain kolme kuukautta kerrallaan.
Siis valilla taytyy poistua maasta - ei kuitenkaan Suomeen asti vaan vaikka Uuteen Seelantiin, Balille tai mihin tahansa Aasiaan ja tulla vaikka seuraavana paivana takaisin.

Jos tulet Australiaan turistiviisumilla et voi sita muuttaa mihinkaan toiseen viisumiin poistumatta maasta ja anomalla sita uutta viisumia sielta. :D:D:D

Cheers
Jaaks

Yltsi

Kiitos Jaaks!:god:

mieleni helppottui kummasti :)


:XXXX

Jaaks

Yltsi :D

Ole hyva :D:D

Hauska, etta voi noin helpolla tehda jollekin helpottuneemman olon :D

Sita vartenhan taalla ollaan - Yes :cool: