3kk:n turistiviisumi ja passi

Aloittaja antti74, joulukuu 14, 2003, 18:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antti74

Moikka,

Aloin tässä muutama päivä ennen lähtöä selailemaan nettiä, ja monella sivuilla sanottiin, että passin tulee olla voimassa 6kk australiasta  poistumisen jälkeenkin.
(onkohan toi vanhaa tietoa?)

No mulla ei ole.

Silloin kun tilasin itselleni tämän:
ETA, Visitor (Tourist) and Business Visas up to 3 months stay, niin niillä sivuilla minusta lukee, että riittää kun on tämä lupa ja passi voimassa. Missään ei puhuta, että passin pitäisi olla voimassa 6kk lähdön jälkeen.

Osaatteko vahvistaa tämän. Miten on käytöntö nykyään?

Terveisin,

Antti
Antti

Jouko

Antti74

Ainoa mitä minä onnistuin löytämään oli se että, hakija tarvitsee passin ja luottokortin, ja jos viisumia hakee netistä eikä matkatoimistosta voi viisumin saada jopa 30 sekunissa.:o

Missään en nähnyt mainintoja siitä että passi pitää olla vielä voimassa kun on jo palannut kotimaahan.:??


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

antti74

Moro,

Näin minäkin asian ymmärrän ja toivon että niin on.

Tälläistä mm. löytyi mikä sai mut hermostuneeksi, kun laittoin googleen hakuehdoiksi, passport, Australia, valid:

http://www.frogandtoad.com.au/home/essential.html

General Information
All visitors must have visitor visas and current passports, which should be valid for three months longer than the intended stay. The only exceptions are citizens of New Zealand, who require only valid New Zealand passports.

All visitors need valid passports to enter Australia and return home. Australia does not allow entrance if the holder's passport expires in under six months; returning home with an expired passport is illegal, and may result in a fine.

Tää jälkimmäinen ehto hämmästytti koska siinä mielestäni tarkoitetaan että passin tulisi olla voimassa vähintään 6kk saapumisesta.

-Antti
Antti

Jaaks

Antti :D

DIMIA'n sivuilla sanotaan ihan suoraan nain:

The conditions applying to ETAs are:

"You use the ETA within twelve months, or before the expiry date of your current passport (whichever comes first). "

"Your ETA is valid for travel to Australia for 12 months from the date it is granted or less if your passport is valid for less than 12 months. You can apply for an ETA at any time and, provided you arrive in Australia within the ETA validity period and you have the same passport you used to apply for the ETA, you may apply for the ETA in advance. However, you should be aware that you will need to apply for a new ETA if your passport expires and you are issued with a new passport."

Eli enpa tieda mista tuo "frogandtoad" on tietonsa hankkinut :??

Cheers
Jaaks

antti74

Jep, olin myös lukenut tuon ja ihmettelin suuresti tuota "frogantoad" tietoa.

Ajattelin kuitenkin vielä varmistaa :)
Kävi jo mielessä kuvitus, että käännytetään lentokentällä takaisin kun passi ei voimassa 6kk. Tää on varmaan tätä mun viimehetken panikointia:??

-Antti
Antti

Jaaks

Antti :D

Onhan noita web-sivujen operaattoreita ja sitten on toisia kuten meidan Jouko :god:

Ei se paniikki mitaan haittaa - "better to be safe than sorry" :D

Koskas on nyt sitten lahto ? ja mika on ensimmainen laskeutumispaikka tassa maassa :??

Cheers
Jaaks :XXXX

antti74

Torstai aamuna ois lähtö.
Sydneyhin ekaks, mutta jo seuraavana päivänä lennetään Cairnssiin ja sitten valutellaan koneella brisbanen kautta takaisin Sydneyhin muutaman viikon aikana.

Jaaks, toivotaan että kerkeis näkemään kun ollaan Bribanessa :XXXX

-Antti
Antti

Jaaks

Antti :D

Hyvaa matkaa ja toivotaan, etta kaikki menee kuten olet toivonut tai vaikka vielakin paremmin :D

Olen poissa Brisbanesta 3 - 17 Tammikuuta :D  Beachilla makaamassa ja kalastamassa :D
Oletko ennen sita Brissiessa ?

Cheers
Jaaks :XXXX

antti74

Moro Jaaks,

Valitettavasti emme , ainakaan näillä näkymin. Tarkoitus lähteä Hervey Baystä toinen päivä ja kierrellen ajaa Brisbaneen (Tin Can Bayn ja Noosan kautta), eli oltas Brisbanessa vasta 4 -5 päivä tammikuuta. :nuttu:

Mulla on sun numero muistissa, yritän soitella jos aikataulut muuttuu.

-Antti
Antti

Jaaks

Antti :D

Olen Tin Can Bayn lahella ( n 30 km) 3. tammikuuta lahtien eli Rainbow Beach :D
Sinne vaan poikkeamaan ja voi vaikka yosijakin jarjestya :D , who knows ja ehka pari kylmaa olutta beachilla loikoillessa :D

Onko sinulla minun mobile numero ?  Lahetan u2u:lla toisenkin mobile numeroni, koska noilla alueilla kaikkien firmojen kattavuus ei ole parhain :D

Cheers ja nakemisiin Rainbow Beachilla tai Tin Can Bayssa :D

Jaaks
:XXXX

antti74

Moro,

Meinasin just herjana heittää, että sehän on niin pieni maa että tiedä vaikka ois about samat lomakohteet. :D

Mulla on sun yks GSM numero, mut laita toinen niin pirauttelen ja laitan sulle myös mun numeron.

-Antti :XXXX
Antti

Jaaks

No Antti :D

Tamahan on "pieni" maa kuten koko maailma ja ne numerot on siella (u2u) jo :D
Jompi kumpi pitaisi toimia :D

Cheers
Jaaks ja sitten kun nahdaan monta :XXXX