Kerran viell.., paremmalla ajalla

Aloittaja KTH, lokakuu 12, 2007, 20:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KTH

 :pepsodent Se on tuo aika kaikilla sama, mutta.., aikansa kutakin sanoi, kuka?
Vuosia sitten, silloin kun oli vielä nuori ja kaunis, palasin takaisin Suomeen, lomalle.
Tapasin nykyisen vaimoni ja siintä se sitten ns. "lutviutui", täällä sitä ollaan edelleen, ja hyvä niin.
Nyt kun olemme "uuden elämän alussa" eli eläkkeelle siirtymässä, olisi yhteisen mielenkiinnon seuraamuksena aivan kohtuullista katsella ns. ympärilleme eli matkustaminen on tullut ajankohtaiseksi.
No niin, talous on kunnossa, matkaa voitaisiin tehdä kauemminkin tarvittaessa! On kuitenkin niin että hotelli ymv. matkustaminen on kuin "pistaäisi rahhaa toisenpussiin" ja kun se ei ole koskaan ollut varsinainen matkustamisemme tarkoitus, olemme jo vuosikymmenien ajan matkustelleet välimeren-maissa ns. reppumatkoilla joita aiomme jatkaa ja nyt, saman aikaisesti väilmerenmatkojen kanssa, olemme mieltyneet ajatukseen Australiasta, noin matka kohteena, viipymä saattaisi olle vuosi - pari.

Niimpä nyt kyselemään; mitenkä se on tälläisten iältään v: -63 kohdalla, onko muuta tapaa kuin lennot Quantaksella (tms. lentoyhtiöllä) esim. Syd'iin ja sitten hotelliin, onko muuta mahdollisuutta olemassa?
Me, siis vaimoni ja minä olemme terveet, mitään tiedossa olevaa vikaa ei ole, minä olen nuoruudessani asunut -60 luvulla Australiassa ja osaamme sekä edelleen jaksamme tehdä kaikkea esim. maatalouden puitteisiin liittyvään, tai miksei muussakin mm. kiinteistön hoitoon liittyvässä, me olemme ammattilaisia kiinteistön hoitoalalla ja huoneistonvuokrauksessa.
Alustavaan kyselyyn vastauksianne odottaen, merkitsen.
Kari

Jaaks

Kari,

Et kertonut aikaisemmastasi Australian viisumista jolla olit täällä silloin 60 luvulla ja jos olet antanut Five Year Resident Return Visa (Subclass 155) mennä umpeen, niin ainoa vaihtoehto todennäköisesti on Investor Retirement (Subclass 405).




MH

Kari,

Oletko asunut elämäsi ensimmäisestä 18 ikävuodesta vähintään 9v australiassa?

Ajanjaksolla ei ole väliä kunhan nuo ehdot täyttyvät.