Asunto ja tyopaikka tarjolla Sydneyn esikaupunkialueella

Aloittaja zetax, lokakuu 16, 2004, 13:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zetax

Haen itselleni seuraajaa tyopaikalleni jossa itse lopetan 3.11 keskiviikkona 11 viikon uurastuksen sementtilaattojen parissa.
Tyo on raskasta ja lihaksista on hyotya. Paa-asiassa tyo on sementin mattamista muotteihin sellaisella kattilalla, siina ei ole taukoa yhtaan ja ainakin itse olin aivan pulassa ja lopussa alkuviikkoina. Sittemmin lihasten kasvaessa se on ollut helpompaa ja lisaksi kone on rikkoontunut aika usein jolloin olen laittanut laattoja hihnalle ja pakannut niita kuormalavalle. Nama muut hommat ovat sitten huomattavasti helpompia. Mutta se paahomma on siis ainakin alussa aika raskasta...

Palkka on 16,8 dollaria tunnilta eli viikossa siita kertyy 520-550 dollaria. Tyopaiva alkaa 7:30 ensimmainen tauko (morning tea) on 9:05 ja se kestaa 15. min. toinen tauko (lunch) 12:05 kestaa 45. min. paiva loppuu yleensa 4:15 mutta ylitoiden vuoksi joskus 17:00...

Asunto on Wentworthvillessa 40 minuuttia townhallin asemalta junalla. Itse kutsun sita kaksioksi..  Keittiota voisi kutsua vahan niinkuin "tupakeittioksi" ja sitten makuuhuone tai olohuone. Vuokra 120 dollaria viikkoa ja bond on 480 dollaria (jonka saa tietysti mukaansa lahtiessa.) Asunto on siis 20 min. kavelymatkan paassa wentworthvillen asemalta. Tyopaikalle paasee puolestaan asunnolta 20 minuutissa pyoralla jonka saat naapurilta tarvittaessa kayttoon.

Tyopaikassa olisi hyva viihtya ainakin 2 kuukautta koska asunnon vuokraaja real estate agent carrols ei tykkaa ottaa lyhyemmaksi aikaa vuokralaisia.

Tyopaikan nettiosoite:
http://www.homesolutions.com.au/SupplierSite.asp?bid=238

Viimeistaan voit aloittaa tyot silloin kun mina lopetan eli 4 paiva torstaina ensi kuuta. (Ehka jo aiemminkin, voin kysya pomolta)

Lisatiedot minulta:

041-5057507

-Kalle-

Jaaks

Zetax :D

Hienosti tehty valittaessasi tyopaikkasi ja asuntosi :god:
Tuossa teossasi on sita oikeaa henkea :peukkuy

Jokos Suomi kutsuu, vai lahdetaanko vain jatkamaan matkaa  :?

johki72

Laitanpa tähän vinkkinä omankin viimevuotisen työpaikkani Cobramissa(VIC),jos joku innostuu sinne päin lähtemään..

eli Maria Rosa & Rocky De Maio:n farmilla mm. persikan ja nektariinin pakkausta (poimimishommiakin varmaan löytyy)
Itse alotin siella vasta helmikuussa,mutta pakkaushommat alkanee jo joulukuussa riippuen kuinka sato kypsyy.Näin lokakuussa kannattaa jo soitella ja kysyä töistä.
Työpäivä alkoi 7.30 ja yleensä päättyi 16-17 välillä.Niin ja vapaista viikonlopuista ei kauheesti kannata haaveilla...jos töitä on, niin  niitä tehdaan vaikka kolme viikkoa putkeen.Tosin ei siella Cobramissa juuri muutakaan tekemistä ole ja niinpä sitä rahaakin saa hyvin säästöön ja aika pian.
Pakkaaminen on yllättävän rankkaa ja hartiatkin varmasti kipeytyy ensimmäisinä päivinä joten mistään hirveen kepeästä hommasta ei kuitenkaan ole kyse,mutta suomalaisella sisulla siittäkin selviää:D
Liksa oli 14.5 aud/tunti ja pari kymmenen minsan kahvibreikkiä ja puolen tunnin lounas päivän aikana.
Lähellä on Cobram East asuntovaunu alue,josta voi kysellä asuntovaunu/teltta tai hytti majoitusta.(sinne mul ei valitettavsti ole antaa numeroa) Mutta jos sattuu olemaa auto,niin voipi varmaan asustella muuallakin...

Onhan näitä hedelmähommia tietty runsaasti tarjolla,mutta mun mielestä läheskään jokainen paikka ei ole luotettava  tai tarjottava majoitus on ihan ala-arvoista.Tätä paikkaa voin ainakin omasta puolestani suositella,ainakin niin kauan kun on valmis tekemään kovasti töitä:D

Tässä numero 03 5872 2773   "Riverland"

Johanna

Terhi

Moi Johanna....

Vai ei Cobramista loytynyt tekemista??? Itse asuin silla seudulla useamman vuoden ajan. Nyt oon ollut Melbournessa nelisen vuotta ja kova on ikava Murray-joen rannoille... Onneksi Cobramissa on viela paljon kavereita ja siella tulee kaytya silloin talloin... Viimeksi leireiltiin Tocumwalin lahella Fifth Beachilla viime viikonloppuna - ai etta oli ihanaa!!!

Terhi

johki72

Terhi:D

No mun tilanne oli vähän semmoinen että kun asuin siellä asuntovaunualueella muutaman kilsan päästä kyliltä,niin olin vähän niinku jumissa siellä kun ei ollut edes autoa eli hirveesti en päässyt ympäriinsä liikkumaan.Mutta toki Murray joella tuli käytyä uimassa vastavirtaan:D

Sorry, ei ollut tietenkään tarkoitus mitenkään yleistää ja varmaan kun useamman vuoden siellä asustelee niin saakin vähän erilaisen käsityksen Cobramista:D

Johanna

Terhi

Juu, ymmarran kylla Johanna, etta etenkin maalla asuessa oma auto on kylla ehdottomasti tarpeen.. Toivottavasti ei Cobram-kokemus kuitenkaan ollut pelkastaan negatiivinen...

Ma yritan aina itse matkustaessa paasta kaymaan maaseudulla, en vain kohdemaan suurissa kaupungeissa ja sen takia olikin hienoa kuulla etta myos sina WH:lainen olit eksynyt Victorian maaseudulle.. Maalla yleensa nakee maan elamaa ihan erilailla kuin kaupungeissa, jotka usein on niin samanlaisia ympari maailmaa...

Omat vanhempani ihastui Cobramiin ja Murray-jokeen (ja etenkin paikallisiin golf-kenttiin) niin paljon, etta ovat tosi pettyneita, kun en enaa asu siella....

johki72

No mulla ei paljon ollut suunnitelmia tekemisien ja paikkojen suhteen kun australiaan lähdin,mutta sen päätin että jossain pikukaupungissa käyn katsomassa sita enemmän ei niin turistia elämää ja sattumalta sitten päädyin Cobramiin.
Ja vaikka sanoin ettei siella niin hirveaästi tekemistä ollut,niin missään nimessä ei se nyt mikään negatiivinen kokemus ollut:)
Paikalliset bottom-,middle ja top- pubit tuli myös nähtyä ja niiden paikallinen meininki:D

Ja nyt sit liidellään aiheessa jo niiiiiiin otsikon vierestä että:D:D

zetax

Siis mina kun olisin todellakin halunnut tarjota tyopaikan jollekin ja lupasinkin jo alustavasti hanelle joka soitti tunnin kuluessa ilmoituksen laittamisesta. Tosin yhteydenottoja ei ole ollutkaan enempaa... Onhan tuossa aika monia ongelmia.

Mutta asiat on niin, etta vaikka pomo jo lupasikin jotain 2 viikkoa sitten minun saavan hakea tyolleni jatkajan, tuli talla viikolla kielteinen vastaus ymmarrettavasti.
Sinne palasi yllattaen 1 entinen tyontekija ja han aloittaa hommat jo ennen mun lopetusta. Joten... Pomo sano ettei se aivan mahdotonta ole vaikka toihin paasisikin sitten.. No ma kysyn uudelleen sitten 3.11 kun lopetan, nakee sitten sen tilanteen.

Mutta kylla tama tyo on ollut varmaan se kaikista raskain mita olen tehnyt elamassani ja working holidaysta olen taas oppinut sen verran, etta sementtiala ei ainakaan ole mun ala...



Matka jatkuu todellakin, Melbourneen en viela suuntaa vaan Perthin Ralliin niinkuin sita aika monessa paikassa olen jo hehkuttanut.  Ostin Virgin bluen lennon enka ainakaan hirveasti maksanut ylihintaa 209 dollaria, tosin 3 viikkoa sitten se olisi ollut 50$ vahemman.
Jotkut muistavat varmaan mun yhden suunnitelman polkea pyoralla Perthiin... Se ei kertakaikkiaan onnistu koska working holiday on niin "lyhyt" ettei siihen pysty mahduttamaan tuollaista kuukauden pituista pyorailya (harmi)

Perthin jalkeen varmaan Aliceen-Adelaideen-Melbourneen ja viela perati Brisbaneen!!!

(olis varmaan pitanyt aloittaa oma palsta kun kaikkea kertomista olisi)

Ekaa kertaa mun tahan viralliseen sahkopostiin on tullut roskapostia koska mun maili on aika yleisessa jaosaa mm. tuossa "sydenyn tapahtumat listalla"

Yllattavaaoli kulla Reijalta viime su cabaret harjoituksissa,etta ma olen menossa Melbourneen:D No ei viela mutta kaikki aikanaan.

Voi vitsi mahan olen alkanut lahes viihtymaan taalla :D

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja zetax
Voi vitsi mahan olen alkanut lahes viihtymaan taalla :D

Minun mielestäni tämä Ossila on sellainen maa, että ken on täällä vuodenkin, kaipaa takaisin, ja kaksi vuotta ollut ei enää halua pois. (Tietysti tämä on yleistys.)


Canberran sakujen järkkäämälle vuotuiselle Oktoberfestille lähtöä pohtiva
Jouni
Canberra