Ongelmia viisumin kanssa...

Aloittaja poppis, joulukuu 30, 2004, 13:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poppis

Tervehdys Dunderin väki!

Minä ja kaverini ollaan tulossa Sydneyyn opiskelemaan osana ammattikorkeakoulu opintojamme täällä Suomessa. Tarkoitus olisi lähteä matkaamaan Ausseihin päin 12.1., elikkä melko piakkoin.

Nyt kuitenkin on melko iso ongelma, tai ainakin siltä se tällä hetkellä tuntuu. Olemme tehneet student e-visa hakemuksemme jo yli kuukausi sitten, mutta meille ei ole vielä viisumeita myönnetty.  E-visa hakemuksen käsittelyähän voi seurata internetissä, kuten kaikki varmaan jo tietävätkin, ja siellä ei ole tilanne muuttunut ollenkaan kuukauteen.

Suurin huolen aiheemme on tällä hetkellä se, että siellä lukee edelleen medical documents outstanding. Olemme yrittäneet tiedustella lääkärintodistuksien kohtaloa Berliinin lähetystöstä sähköpostitse, mutta he eivät meille suostuneet kertomaan, ovatko paperit päässeet sinne asti, vai ei.  Pari viikkoa sitten tiedustelimme myös papereittemme kohtaloa e-visa helpdeskistä, Perthistä, ja he kysyivätkin minun tietoni, jotta voisivat selvittää missä paperit ovat. Heistä ei olekaan tämän jälkeen kuulunut yhtään mitään

Mitäs viisaat ja kokeneemmat Dunderin ihmiset suosittelisivat meidän tekevän, tai minne ottavan yhteyttä, jos viisumeita ei ala pian kuulua. Ei olisi kovin mukavaa ruveta siirtelemään lentoja enää tässä vaiheessa...

Kiitos vastauksestanne jo etukäteen!

Reija

Mun on ihan pakko sanoa tama, vaikkakaan en osoita tata henkilokohtaisesti.... muistaakseni Dimia sivuilla lukee aika selvasti monessa kohdassa etta varatkaa lento vasta sitten kun viisumi on myonnetty :D

Enpa osaa neuvoa sen enempaa, taalla pain kun noi monet virastot ovat joululomilla ja tammikuussa tuo kasittely saattaa olla myos hidasta koska taalla alkaa tuo kauan odottetu lomakausi.... Mutta pidan peukkuja teille etta viisumi tulisi ajoissa.... :peukkuy

tiiao

Terve Poppis,

Minun pitäisi kanssa ruveta tekemään student-visa hakemusta kunhan saisin tuon uuden passin ensin. Olen tulossa opiskelemaan ja kysyin paikasta joka minua avusti opiskelupaikan saamisessa että mitä jos en ehdi saada student visaa ennen kuin lähden (12.2) ja he sanoivat että pitää silloin hankkia ihan perus turistiviisumi ja 'vaihtaa' se sitten student visaan kun se tulee. Jos turistiviisumin ottaa pitää olla paluulento kolmen kuukauden sisällä, mutta jos otat peruutusturvan ei sinun tarvitse maksaa muuta kuin se peruutusturva kun saat lennon hinnan takaisin. En tiedä onko tämä kohdallasi mahdollista, toivottavasti kokeneemmat Dunderilaiset voivat auttaa paremmin.

Good luck :)

hanrahan

Joo-o, vähäsen on samaa ongelmaa tuon viisumin kanssa täällä. 5 viikkoa sitten lähti hakemus, eikä ole vieläkään päätöstä tullut.
Ahkerasti olen kyllä sähköposteja pistänyt, mutta eipä ole pariin viimeiseen tullut edes vastausta:confuse
Tänään soitan Berliinin suurlähetystöön ja kyselen sieltä asioita.
Mikähän hitto siellä oikein kestää:nuttu:

eevis

Ainakin Ausseissa kaikki DIMIAn toimistot ovat olleet joululomalla jouluaatosta 29.12. asti eli aukesivat vasta tänään 30.12. eli tämä vaikuttaa ainakin Ausseissa tapahtuvaan toimintaan. Ja DIMIAn sivuilla varoitetaan viivästyksistä e-viisumeissa 7.1. asti joulun ja uuden vuoden takia. :confuse

Nimim. samassa veneessä... :D
Dees - We will bloody bounce back!!!


hanrahan

:hahhaa:hahhaa
Lähtö olis 6.1.:hahhaa

Pip77

Täälläkin kiristellään hampaita, sillä ensin on saatava uusi passi nimenvaihdoksen takia ennenkuin voin hakea viisumia ja lähtö olisi jo 11.2. Argh! Tiukille menee mutta sille en itse voi mitään, täytyy vaan toivoa, että asiat loksahtelee pikku hiljaa kohdalleen.

poppis

Joo no ei kai sitä tässä sitten muu auta, kuin odotella ja toivoa, että viisumit pikkuhiljaa tulisivat. Maanantaina tosin voisi soittaa Berliiniin ja kysäistä asioitten etenemisestä... Tuntuu tosiaan, että sähköpostiviesteihin vastataan todella nihkeästi, sekä Berliinissä, että e-visa helpdeskissä.

concept-

sama juttu ollut viisumi hakemus siellä jo 1 kk lähtö olis joskus tammikuu lopus ku koulu alkaa 14 päivä helmikuuta mut en o viel varannu lentoja juuri sen takia jos sitä ei tule.

fogs

... enpä tiedä miten Euroopassa mutta ainakin täällä on myös maanantai pyhäpäivä, 1. tammikuuta kun kerran sattuu viikonlopulle. Myöskin hyvin suosittua ottaa joulun ja uuden vuoden välinen aika lomaa joten henkilökunnasta on DIMAlla taatusti pulaa, kuten myös tammikuussa. Täällä kun on nyt keskikesä ja koululomat eli vähän sama kuin Suomessa juhannuksen ja elokuun alun välillä, vähäisellä henkilöstöllä yrittävät noita virastoja pyörittää.

eevis

Jep ja tuntuu muutenkin, että vuodenvaihteeksi on osunut kauhea suma meitä ja muita viisuminhakijoita. No, onnea kaikille! :sormetr :sormetr
Dees - We will bloody bounce back!!!


fintravel

Moi vaan ongelmien kanssa painivat! Ja teille :sormetr

Voitteko pitää tilannetta yllä ja ilmoitella kuinka asiat hoituvat ym infot tilanteistanne, kun itselläkin asia vielä näillä näkymin edessä ja aikataulu tullee olemaan todella kiireinen kun edellen tietoja odotellaan koulusta, vaikka paikka onkin jo saatu mutta RPL on meneillään ja uusia offer lettereitä siis täytyy odotella.

Kiitosta ja tsemppiä toivottelee, EHKÄ reilu pari kuukautta kotimaassa "pyörähtämässä" oleva, EHKÄ tuleva "paluumuuttaja"...

:D

Juss

Viisumiasioista, kannattaa (ainakin Tiiao) laittaa viisumihakemus heti eteenpäin vaikka vanhan passin tiedoilla (jos se siis vielä kuitenkin voimassa) ja ilmoittaa uuden passin numero sitten jälkeenpäin Au governmentille. Vanhan passin saat kuitenkin (mitätöitynä) itsellesi, ja voit ottaa sen mukaasi. Itse tein juuri näin kun passini olisi mennyt umpeen ensi heinäkuussa.

Muutoin taidan olla onnellisessa asemassa, laitoin student visa hakemuksen eteenpäin 2.12. ja sain hyväksytyn vastauksen sähköpostiini 18.12., vain reilun parin viikon jälkeen. Peukut pystyssä kaikille jotka päätöstä odottavat, kyllä se sieltä tulee!

tiiao

LainaaAlkuperäinen postittaja Juss
Viisumiasioista, kannattaa (ainakin Tiiao) laittaa viisumihakemus heti eteenpäin vaikka vanhan passin tiedoilla (jos se siis vielä kuitenkin voimassa) ja ilmoittaa uuden passin numero sitten jälkeenpäin Au governmentille. Vanhan passin saat kuitenkin (mitätöitynä) itsellesi, ja voit ottaa sen mukaasi. Itse tein juuri näin kun passini olisi mennyt umpeen ensi heinäkuussa.

Muutoin taidan olla onnellisessa asemassa, laitoin student visa hakemuksen eteenpäin 2.12. ja sain hyväksytyn vastauksen sähköpostiini 18.12., vain reilun parin viikon jälkeen. Peukut pystyssä kaikille jotka päätöstä odottavat, kyllä se sieltä tulee!
joo, odottelen vielä pari päivää, ja jos ei uutta passia kuulu niin sitten haen vanhalla. Saakos kysyä Juss mitä lähdet Macquarieen opiskelemaan ja kauaksiko aikaa? :)

eevis

Gotta share the love: 457-viisumini tuli tänään!!!! Yayyyyyy!!! Harmi vaan että ehdin jo siirtää lennot tammikuulle, mutta tämän natural high:n kuohuissa oikeestaan EVVK!!! :hahhaa :hahhaa :XXXX :XXXX

Onnea kaikille viisumianne odottaville! Kyllä ne sieltä tulee! :peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!


chilifinn

Onnittelut Eevis ja hyvää matkaa!
Mukava kuulla iloisia uutisia edes dunderista!
:XXXX

Jaaks

Eevis :D


Lainaa...ehdin jo siirtää lennot tammikuulle...

Ei se mitaan, kun nythan on jo tuo Tammikuu :hahhaa

Onneksi olkoon ja tervetuloa Ausseihin :XXXX

hanrahan

uhhuh,

taas tätä vaihteeksi.

Torstaina lähtö, ketään ei saa Australian tai Berliinin päästä kiinni kun lomailevat. Ilmeisesti vielä tänäänkin. Viisumeita myönnetty = 0, Viisumeita käsittelyssä = 1.
Ja sitten vielä tuli sellasta noottia epävirallisia kanavia pitkin, että sitä 3 kk:n turisitiviisumia ei myönnettäisi jos toisen viisumin käsittely on kesken.
Onkos tämän foorumin herras/rouvaskansalla parempaa tietoa asiasta?

PRKL:nuttu::mad:

eevis

Giraffa

Sympatiat täysin sun puolella :( toivottavasti se tupsahtaa huomenna se viisumisi. :peukkuy:peukkuy:peukkuy En osaa mitään varmaa tuohon turistiviisumin myöntämiseen sanoa, sillä riippuu ymmärtääkseni tavallaan viisumityypistä mitä olet hakemassa. Minun 457-viisumissani (Business long stay) oli rajoituksena että mikäli viisumia on haettu Aussien ulkopuolella, täytyy olla ulkopuolella kun viisumi myönnetään. En siis olisi voinut mennä perille turistiviisumilla odottamaan työviisumiani, minkä olisin muuten tietty tehnyt. Luepa viisumisi rajoitukset, sieltä pitäisi löytyä tietoa, onko siinä tällaisia rajoituksia. Jos ei ole, luulisi turistiviisumin myönnettävän toisesta viisumihakemuksesta huolimatta. Good luck! :sormetr

Jaaks :D

Cheers mate! :XXXX Ensi maanantaina alkaa kahden päivän matkustus, yhteensä 23,5 tuntia lentokoneissa ja 16 tuntia lentokentillä istumista... :D Täytyypä ottaa muutama hyvä kirja mukaan. On se kyllä sen arvoista, että eipä mitään valittamista! :cool::cool::cool:
Dees - We will bloody bounce back!!!


tiiao

Tänään tuli uusi passi eikä mennyt kuin 2 viikkoa! :) nyt pitää yrittää saada viisumihakemus sisään tänä iltana. Giraffa: toivotaan että se viisumi sieltä huomenissa tulee. Ootko kokeillut helpdeskiä?

Jaaks

Giraffa :D


Lainaa....että sitä 3 kk:n turisitiviisumia ei myönnettäisi jos toisen viisumin käsittely on kesken...

Ovat tapauskohtaisia, mutta yleensa jos pysyvaisempi viisumi on haussa, ei alemman tason viisumia (kuten turisti- ) silloin myonneta - tai vaihtoehtoisesti se toinen jo ennestaan sisalla oleva viisumianomus automaattisesti raukeaa :itke

hanrahan

when it rains, it pours.

Niinpä tietenkin, eipä ole mahdollista sitten sillä turistiviisumillakaan lähteä
noh, hätäkös tässä, on kokonaiset 6 päivää aikaa ennen ku koulu alkaa:P

Eipä oo tullu viisumia, eikä yhteydenottoja...
vaan eipä sillä, enpä ole saanut ketään kiinnikkään, mistään...

Verenpaine kohoaa ja aika lähtemiseen vähenee:nuttu:

:peukkua:peukkua:peukkua

eevis

Giraffa

Onko sun viisumilla määritelty tietty henkilö käsittelemään sitä, case officer vai mikä hitto se nyt oli? Joku joka ois pyytänyt sulta jotain lisäselvityksiä tms.? Mulla Busineksessa oli ja se vastasi kyllä aina kiltisti, kun meilasin suoraan sille jos oli jotain kysyttävää. No en tiiä kyllä mitään opiskelijaviisumeista, eli menee taas spekuloinniksi... :confuse
Dees - We will bloody bounce back!!!


hanrahan

No johan selvis viivytykset... Olivat Berliinissä hävittäneet mun paperit:nuttu:

Tänään lähti paperit Perthiin, joten nyt sit jännätään että kerkeääkö se viisumi vai ei:confuse

Kiva homma kun just sellaset asiat pissii reisille joihin itse ei voi vaikuttaa:confuse

eevis

Hävittäneet paperit...way to go guys... :peukkua :nuttu:
Dees - We will bloody bounce back!!!


riaapa

HÄVITTÄNEET PAPERIT??!!?? Voe hyvänen aika... :nuttu: :nuttu:

Täydet sympatiat sulle Giraffa, ja nyt vaan sormet ristissä että viisumi ehtisi tulla ennen lähtöä! :sormetr :sormetr Luulis että niitä hävettäisi sen verran että pistäisivät vähän öljyä rattaisiin...
Riina

hanrahan

Updatea vähäsen.

Tässä koko viisumiprosessi pähkinänkuoressa:

24.11. E-Visa hakemus sisään

25.11. Panel Doctor tarkistus Erkki-Pekka Helteellä

8.12. Viimeinen kontakti viisumihakemuksessa Perthistä.

23.12. Väitetty päivämäärä jolloin hakemus olisi tullut Berliiniin sisään (Mikäli tämä pitää paikkansa, niin miten H#lv#tissä multa pyydettiin LISÄSELVITYKSIÄ 8.12:? )

4.1. Ensimmäinen yhteys Berliiniin. Käy ilmi, että paperit on hukattu kuukaudeksi, ja paperit lähetetään kiireellä Perthiin.

4.1. Papereista PUUTTUU yksi Berliinin mukaan pakollinen dokumentti (Eipä ollut kukaan viitsinyt minulle tai edes panel doctorille ilmoittaa että se on pakollinen:o ), se lähetetään Kuriiripostissa ja tulee maksamaan ylimääräistä yli 100e, mutta on perillä Ausseissa vasta Perjantaina (Huom! lähtöpäivä Torstaina), eli ensimmäisen viisumihaun maksu menee aivan täysin harakoille (416 AUD)
Ja lisäksi viisumihaku joudutaan uusimaan myöhemmin eli siitäkin tulee lisämaksuja.

Kyllä on aikasta asiansa osaavaa hommaa toi aussiporukka:(


Että tällaista tällä kertaa

Pitänee uskaltaa yrittää turistiviisumilla:eye:

Jaaks

LainaaKyllä on aikasta asiansa osaavaa hommaa toi aussiporukka.

Kuinkahan monta Berliinin lahetyston viisumihakemuksia kasittelevista tyontekijoista on Ausseja :confuse
Ettei vaan olis kaikki Sakuja ja muita kaikentietavia ja osaavia Eurooppalaisia :D

Etta, eipas nyt ihan aleta yleistamaan ja eipa se Panel Doctorkaan ole sitten niin hyva jos joku pakollinen paperi jai tayttamatta :?

MH

Giraffa:



Eikös haku ohjeissakin kehoteta tarkistamaan että kaikki tarvittavat paperit on mukana ettei käsittely turhaan viivästy. Tämä kait on tainnut jäädä tekemättä.

Itse kuulun siihen ryhmään joka sai hakea viisumia Canberrasta suoraan ja kyllä siellä ainakin Australialaiset käsitteliät hoitivat asiat hyvin eli viisumi tuli.

Myöskin panel doctor oli sama kuin sinulla ja sieltäkin tuli kaikki oikein. Oletko tiedostanut myös sen että panel doctorilla ei ole oikeutta eikä velvollisuutta auttaa ihmisiä viisumin haussa vaan ainoastaan tehdä pyydetyt tehtävät eli sinun täytyy itse tietää mitä olet hakemassa.

Eli koko hakemus perustuu siihen että tiedät itse mitä olet tekemässä jos et ole tarkkana voi lopputulos olla edellä mainittu.

hanrahan

LainaaAlkuperäinen postittaja Jaaks
LainaaKyllä on aikasta asiansa osaavaa hommaa toi aussiporukka.

Kuinkahan monta Berliinin lahetyston viisumihakemuksia kasittelevista tyontekijoista on Ausseja :confuse
Ettei vaan olis kaikki Sakuja ja muita kaikentietavia ja osaavia Eurooppalaisia :D

Etta, eipas nyt ihan aleta yleistamaan ja eipa se Panel Doctorkaan ole sitten niin hyva jos joku pakollinen paperi jai tayttamatta :?

Juuh, siis Aussiporukalla tarkoitin tässä tapauksessa juuri sitä Aussien suurlähetystöä, ja vielä tarkemmin sitä tiettyä osastoa mitkä näitä viisumihakemuksia pyörittelee, en siis ausseja itsessään;), olisi varmaan pitänyt olla täsmällisempi.
Ei vaan tässä V#tutuksen multihuipentumassa tullut tarkasti katsottua mitä kirjoitti.

Ja MH:lle vielä:roue

Näissä viisumiasioissa otin sellaisen kannan että luotan niihin ihmisiin jotka tätä ovat jo vuosia tehneet enkä rupea säveltämään omiani, kun siitä tuskin mitään hyvää olisi seurannut.
Lääkäri hoiti papereiden eteenpäin lähettämisen, koska sellainenkin mahdollisuus oli.
Myöhemmin sitten selvisi että Berliini tarvitsisi yhden PAKOLLISEN lisäpaperin siihen, mutta lääkärin mielestä sitä ei olisi tarvinnut lähettää.... Eli minä näin sen niin, että lääkäri sovelsi omiaan, mutta ei vaivautunut ilmoittamaan asiasta minulle:roue

Tänään yritetään vielä viimeisen kerran saada asioita eteenpäin, toivoa ei heitetä, vaikka ei sitä kyllä paljoa ole:itke

On se mukavaa kun oma viisumihaku tyssää muiden töppäilyihin ja ylimääräiset maksut jäävät sitten omalle kontolle:confuse

Jaaks

Giraffa :D


LainaaNäissä viisumiasioissa otin sellaisen kannan että luotan niihin ihmisiin jotka tätä ovat jo vuosia tehneet enkä rupea säveltämään omiani...

Jos olisit kayttanyt virallista "Immigration Agent" voisi ehka syyttelytilanne muuttuakin, mutta kuten MH sanoi:

LainaaEikös haku ohjeissakin kehoteta tarkistamaan että kaikki tarvittavat paperit on mukana ettei käsittely turhaan viivästy. Tämä kait on tainnut jäädä tekemättä.

Mitenkaan ripottelematta enempaa suolaa tuoreille haavoille - enka halua lyotya miesta lyoda, mutta eikos niin sanota, etta Hyvin valmisteltu on puoliksi tehty :confuse

Omista mokista on ihan turha lahtea muita syyttelemaan :nuttu:


LainaaOn se mukavaa kun oma viisumihaku tyssää muiden töppäilyihin ja ylimääräiset maksut jäävät sitten omalle kontolle

Miten niin muiden.... :?  jos et itse tehnyt omaa tarkistuslistaa ja noudattanut sita :?

Odotit varmaan, etta kun Giraffa kavelee toimistoon sisalle, niin kaikki tapahtuu itsestaan - eika tarvitse mistaan itse huolehtia :confuse  Kaikkien tarvitsee huolehtia omista asioistaan - oli ne sitten viisumihakemuksia tai vaikka veroilmoituksia :o  Sinahan siihen laitat nimesi alle.

eevis

Täytyy kyllä tähän sanoa, että valitettavasti DIMIAlla eri viisumien vaatimukset ja varsinkin yksityiskohdat kuten vaikka osoitteet mihin joku dokkari täytyy lähettää, muuttuu ilmeisesti sen verran usein, että kaikkien sivujen ja dokkarien välitön päivitys on mahdotonta. Törmäsin tähän useamman kerran, että yksi paikka sanoi yhtä ja toinen toista, joten koska olin niin onnellisessa asemassa, että mulla oli sen case managerin suora meiliosoite, varmistin häneltä aina kaiken. Ja kiltisti se aina vastasi. Lääkärintodistuspaprut ois menneet väärään paikkaan jos Helle ei ois käskenyt mua vielä varmistamaan case managerilta.
Helteestä täytyy sanoa vielä sen verran, että hän hoiti minut ainakin loistavasti, joka asiasta hän kysyi, olinko varmasti varmistanut Melbournesta, että juuri näin tulee toimia. Heille (panel doctoreille) lähetetään toki aina viimeisimmät päivitykset, mitä ja mihin tulee missäkin viisumissa lähettää, mutta tuntuu silti olevan niin, että parempi varmistaa. Kuten hän itse sanoi, hän ei halua olla vastuussa mistään virheistä, joten hakijan tulee (ja kannattaa!) varmistaa kaikki itse.
Ja tietämättä mikä paperi Giraffalta puuttui, ei se lääkärikään voi tietää, jos DIMIA haluaa jonkun ekstrajutun kuten HIV-testin vaikka, jos ei hakijalle ole siitä tiedotettu, ja hän kerro sitä lääkärille. Tottakai heillä on yleiset ohjeet vaikka noista classroom situationeihin joutuvien vaatimuksista, mutta jos on tulkinnan varaa, ei lääkäri voi olla varma, vaatiiko DIMIA jotain, jos ei sitä etukäteen ilmoiteta. Mulla esim. Helle pelkäsi, että ne voi vaatia HIV/hepatiitti-testit, koska työnantaja oli merkinnyt mun ammatiksi medical scientist. En todellakaan ole lääkäri, enkä ole koskaan mitenkään potilaiden kanssa tekemisissä, mutta koska tuo termi oli siihen laitettu, joku tarkka virkailija olisi voinut näin ajatella. No Helle neuvoi sitten korjaamaan sen lab scientist (chemist) ja läpi meni. :confuse

Eli jos näitä mun höpinöitä tiivistää, täytyy hakijan olla tosi paranoidi kaikkien ohjeiden suhteen, ja jos mahdollista, varmistaa vielä DIMIAlta. Tuplatyöt, mutta sittenpähän menee oikein. Tietty pitäisi voida luottaa DIMIAn nettisivuihin, mutta sitä kaikkea ohjemäärää, mitä sieltä löytyy, ei ilmeisesti ihan noin vaan päivitetä, joten virheitäkin sieltä löytyy. :confuse

Onnea sulle Giraffa, toivottavasti viisumi pian napsahtaa! :sormetr
Dees - We will bloody bounce back!!!


riaapa

Kyllä kieltämättä tulee vähän sellainen tunne, että lyötyä miestä lyödään (vaikka niin ei haluttaisikaan tehdä). :( Asiat kun voi ilmaista niin monella tyylillä.

Voi olla, että Giraffalla tuli tilanne eteen sen verran vauhdikkaasti, että viisumihakemus piti kasata vauhdilla, jolloin ei ollut aikaa tehdä noita Eeviksenkin mainitsemia tupla-tsekkauksia. No siitä voi toki syyttää vain itseään, mutta minun mielestäni se, että Berliinin lähetystö HUKKAA hänen paperinsa on pelkkää ammattitaidottomuutta heidän kohdallaan. Kuinka moni meistä voi sanoa, että jos vastaavaa tapahtuisi meidän työpaikallamme ja moka olisi meidän, että asiakkaamme odotettaisiin vain nielevän kiukkunsa ja maksavan ylimääräiset viulut?

Tsempitykset sulle Giraffa edelleen, ja toivottavasti pääset mahdollisimman pian lähtemään Elämäsi matkalle! :peukkuy
Riina

Jaaks

Riaapa :D


LainaaVoi olla, että Giraffalla tuli tilanne eteen sen verran vauhdikkaasti, että viisumihakemus piti kasata vauhdilla, jolloin ei ollut aikaa tehdä noita .....

Tottakait me kaikki toivotaan, etta Giraffa saa viisuminsa, mutta kuten Reija sanoi viisaasti tuolla aikaisemmin

LainaaMun on ihan pakko sanoa tama, vaikkakaan en osoita tata henkilokohtaisesti.... muistaakseni Dimia sivuilla lukee aika selvasti monessa kohdassa etta varatkaa lento vasta sitten kun viisumi on myonnetty

:confuse


LainaaKuinka moni meistä voi sanoa, että jos vastaavaa tapahtuisi meidän työpaikallamme ja moka olisi meidän, että asiakkaamme odotettaisiin vain nielevän kiukkunsa ja maksavan ylimääräiset viulut?

Jos sinulla on 100%'nen tyopaikka, niin ilmoita ja haen sinne - voisin vaikka oppia jotain :D  Ihmisiahan me ollaan kaikki - ja syyllista et koskaan tule loytamaan.


Lainaa8.12. Viimeinen kontakti viisumihakemuksessa Perthistä.

Eikohan tassa vaiheessa jo olisi pitanyt alkaa nousemaan epailys, etta kaikki ei ole ihan kunnossa ja silloin ottaa yhteys Berliiniin :?
Tietysti, me kaikki toimitaan niin eri tavoilla :D

hanrahan

No, kaikki meni ihan päin mäntyä, mutta ainoa asia joka jäi aidosti kaivelemaan, oli Berliinin suurlähetystön henkilökunnan ylimalkainen ja halveksiva asenne toisen ihmisen hätää kohtaan.

Helteeseenkin otettiin yhteyttä, ja täytyy sanoa ettei miehestä pahaa sanottavaa ole, sen verran osoitti aitoa myötätuntoa, ja auttoi parhaan kykynsä mukaan.

Jos tiedot seisovat Berliinissä 25.11. (tai siis 23.12. niin kuin he väittävät)-4.1. niin sanokaapa mitä olisi pitänyt hoitaa toisin. Berliiniin kun ei saatu yhteyttä kun henkilökunta oli lomalla yhtä soittoa 23.12.-4.1. Checklististä tarkistettiin vielä Helteen kanssa että KAIKKI PAKOLLISET dokumentit olivat lähetetty ja IEC:n kanssa tarkistettiin vielä että menevät oikeaan osoitteeseen. Eli puuttuva röntgenkuva siis ei ollutkaan pakollinen, ainakaan suomen panel doctorien ohjeistuksien mukaan.

Turistiviisumilla matkaan kuitenkin, mutta kyllä jäi paha maku suuhun tästäkin asiasta.

En rupea tästä asiasta väittelemään, totta kai minussakin on vikaa, mitäs luotin muiden osaamiseen. Olinpa naiivi kun luotin, että asiat normaalisti etenevät Berliinissä. 25.12. alkoi vasta huolestuttaa kuin se 4 viikon rajapyykki viisumikäsittelyssä meni umpeen.

Tässä se parhaiten nähdään, ettei toisiin kannata luottaa.

hanrahan

Ja tuosta vielä sen verran, että viisumiprosessi alkoi marraskuun puolivälissä, kun opiskelupaikasta sai tiedon ja rahoitusasiat hoituivat.

eevis

Giraffa, et todellakaan ollut naiivi, totta hitossa asioiden olisi pitänyt edetä Berliinissä huolimatta siitä mitä tiesit tai et tiennyt. Ammattilaisiahan heidän pitäisi siellä olla. Vaan eipä sujuneet, ja sinä joudut sitten siitä kärsimään. Hemmetin väärin. :nuttu: :nuttu:
Dees - We will bloody bounce back!!!


riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja Jaaks
Jos sinulla on 100%'nen tyopaikka, niin ilmoita ja haen sinne - voisin vaikka oppia jotain :D  Ihmisiahan me ollaan kaikki - ja syyllista et koskaan tule loytamaan.

Hutkitaas nyt oikein kunnolla... :D

Tätähän minä kommentillani juuri tarkoitinkin, rakas Jaaks, että harvalla työntekijällä on niin varma työpaikka, että on varaa olla ylimalkainen asiakasta kohtaan. Giraffan tarinasta sain sen käsityksen, että Berliini olisi voinut hoitaa oman osuutensa hieman paremminkin. Tietysti asiassa on aina kaksi puolta, eikä pidä alkaa hutkia suuntaan tahi toiseen ellei tunne kumpaakin tarinaa. Todellakin erehtyminen on inhimillistä, mutta kyllä se miehen (ja naisen!!) mitta punnitaan siinä kuinka hän erheensä hoitaa.

(Ja kyllä tosiaan työpaikkani on 100%:nen siinä mielessä että meillä jokainen antaa täyden panoksensa ihan mielellään! Ja joka päivä opitaan jotain uutta...) ;)
Riina

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja Giraffa


Turistiviisumilla matkaan kuitenkin


Olit kai tietoinen myöskin siitä että sillon kun vakituisemman viisumin hakemus on kesken niin ei ole järkevää vaikeuttaa asioita matkustamalla sinne jollakin toisella viisumilla. Näin ohjeistettiin ainakin meitä silloin kun omaamme haettiin. Tosin en ole varma koskeeko se kaikkia viisumi luokkia.

hanrahan

Juuh, tietoinen olen, mutta eipä ole vaihtoehtoja. Koulu alkaa 10.1. (not negotiable)

Elikkäs näin minulle on sanottu, että opiskelijaviisumin hakemusprosessi keskeytyy turistiviisumin ottaessa.
Opiskelijaviisumia voi sitten myöhemmin hakea sieltä ausseista.
Kyllähän tämän voisi hoitaa vaikka 500. eri keinolla, mutta kun aikaa ei ole yhteenkään niistä