Suomalaisia elintarvikkeita Sydneyssä?

Aloittaja Sari Newcastle, marraskuu 27, 2010, 20:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sari Newcastle

Moikka kaikille!Oisko kellään tietoa saako Sydneystä mistään suomalaisia elintarvikkeita?!Kaipaisin etenkin ruisjauhoja!Newcastlen alueella asuville tiedoksi että suomalainen leipuri-kondiittori asuu näillä nurkilla leipoen kotona mm.karjalanpiirakoita,korvapuusteja,pipareita,täytekakkuja upeilla koristeilla jne.riippuen raaka-aineiden saannista.Tiukassa istuu tuo kunnon ruisjauho,GRRR!Kiitos jo etukäteen jos joku asiasta jotain tietää ja laittais mulle yhteystietoja!

sim

Kannattaa ehkä koittaa Thomas Dux-ketjun liikkeitä joita löytyy sieltäkin päin: http://www.thomasdux.com.au/our-stores/thomas-dux-locations.html. Täältä Melbournesta olen löytänyt ihan tarpeeksi hyviä 100% luomuruisjauhoja (Nature First Organic) ihan Colesista, mutta Thomas Dux:sta voisi kuvitella "luomuketjuna" löytyvän vielä paremmin.

Sari Newcastle

Voi kiitos kovasti tuosta!Haluaisin niin kovasti päästä leipomaan ruisleipää!Colesin hyllytkin käyn kyllä kuikkaamassa;)Ei ole tullut mieleen katsella sieltä.Vesi kielellä odotan jo tuoksuja..ja kohta pääsee lanttu-ja porkkanalaatikoiden tekoon kans;)

TeroH

Lainaus käyttäjältä: Sari Newcastle - marraskuu 27, 2010, 20:42
Kaipaisin etenkin ruisjauhoja! Newcastlen alueella asuville tiedoksi että suomalainen leipuri-kondiittori asuu näillä nurkilla leipoen kotona mm.karjalanpiirakoita,korvapuusteja,pipareita,täytekakkuja upeilla koristeilla jne.riippuen raaka-aineiden saannista.
Mitenkähän tähän leipuri-kondiittoriin saisi yhteyden?

Sieltä teiltä päin löytyy tuollainen (wholesaler, mutta myyvät yksityisillekin varastomyymälästä).
Kannattaa käydä, sieltä löytyy aika paljon kaikenlaista Eurooppalaista tuontitavaraa myös.

Bibina wholesaler
355 HILLSBOROUGH RD, WARNERS BAY 2282
Phone: 02 4954 6044     Fax: 02 4954 7299
Trading Hours: Monday to Friday 8.00am to 5.00pm, Saturday 8.30am to 4.00pm 

Jauhovalikoima:
http://www.bibina.com.au/content.php3?p=products&group_id=+145+%2CFLOURS&searchword=


Tero

Sari Newcastle

No ainakin sähköpostilla alkuun,puhelinnumeroa en viitsi tänne ehken laittaa kuiteskaan ;) eli sari.heiskanen@pp.nic.fi Löysin tänään ruisjauhoja Colesin hyllystä mutta ne pitää toki testata toimivatko samoin kuin suomalaiset jauhot..kovin näyttivät vaalealta minulle!Toiveissa olis tehdä ruisleipää jouluksi viimeistään..laatikoiden ja kinkun kaveriksi.Ja karjalanpiirakatkin alkavat huveta pakkasesta,muista herkuista puhumattakaan!Mulla on kaikki reseptit mukana täällä kengurulandiassa,opetin leipuri-kondiittorilinjaa amiskassa Suomessa viimeiset 5v.ennen tänne muuttoa joten materiaalia piisaa :D

Sari Newcastle

Wautsi wau!Mitenkähän kiittäisin sinua Tero?!Katsoin linkkisi ja siis siellähän on esim.fazerin tuotteita!!!Ja Warnes Bay on melkis meidän naapurissa *Hyppii ylös ja alas ja heittää voltinkin päälle* ja siellä on tiettyjä suklaalaatuja joista voin tehdä konvehtejakin jahka saan välineet hommattua,JEE!!!Kun asuis tarpeeksi suomalaisia lähellä ois bisnesideaa alkaa leipoa kotomaista täällä enemmälti..

ausseihin!

Heippa Sari Newcastle ja tervetuloa Newcastleen (oletan, että olet saapunut hiljattain). Täältä löytyy ehdottomasti yksi oikean ruisleivän ostaja. :pepsodent Fazerin hapankortppuja irtoaa Crowers Marketeista ainakin Market Townista ja Charlestownissa ja ruisjauhoja tosiaan ihan Colesin hyllystä, kuten olet jo itse todennut. Laittelen meiliä tulemaan. Lähdemme jouluksi Suomeen, mutta tulemme kärkkymään leipää tammikussa, kun anopin pakkaseen tekemät leivät on syöty.

Sari Newcastle

Kiitos näistäkin tiedoista :pepsodent Olen asunut Newcastlen pohjoispuolella tammikuusta asti mutta nyt asutaan sitten Toronton läheisyydessä eli eteläpuolella..Sain tänään Bibina Foodsilta sähköpostia ja heiltä todellakin saa TUMMAA ruisjauhoa,salmiakkia yms.Fazerin suklaita heillä ei kuulema just nyt ole ja pyytivät meiltä etnisisen ryhmän jäseniltä palautetta mitä etenkin juuri näin joulun alla kaipaisimme kotimaasta.Niille sivuille siis kaikki tuotteita katsastelemaan ja laittamaan toiveita!!!Warners Bay on meille 5minuutin päässä ja mulla jo näpit syyhyää kovasti päästä sinne ostoksille..myyvät ihan tavan tallaajille sieltä tavaraa :D Pelottaa vaan ettei pussissa ole paljoa rahaa sen reissun jälkeen ;) Ihanaa,pala kotimaata taas löytyi :pepsodent Mielessä vilisee mitä osaisi heiltä pyytää jatkossa myös..Taitavat vain tuoda ns.kuivatavaroita..pitänee kysyä jahka sinne tällä viikolla pääsen!!!Ruisleipää alan nyt Joulun alla testailemaan näillä jauhoilla,katsotaan milloin saan reseptiikan kuntoon!Sit sitä saa meidän osoitteesta :D

eevis

Wau, tuo Bibinahan näyttää aika helmeltä! Kiitos vinkistä Tero! :god: Hmmm... ei Newcastleen ole kuin 800 km Brissystä... ;) Että ensteks kauppaan ostoksille, ja sitten Sarille iltapäiväksi opettelemaan, miten hitossa ne karjalanpiirakat pitikään rypyttää... :pepsodent ;)
Dees - We will bloody bounce back!!!


ausseihin!

Hihat vain heilumaan Sari. :pepsodent Kauppa käy kyllä ainakin meidän suuntaan. Lapset ovat innoissaan, kun saavat karjalanpiirakoita eväsrasioihinsa. Olen itse piirakoita pari kertaa tehnyt, mutta olen liian laiska siihen puuhaan ja ruisleipää en edes yritä leipoa.

Mahdatkohan olla niitä suomalaisia, josta yksi tänne Newcastleen kesäkuussa muuttanut ja perheensä elokuussa perässään tuonut on puhunut? Vai alkaako meitä olla täälläpäin jo useampiakin perhekuntia. Hauskaa! :)

Sari Newcastle

Bibina oli huippu paikka!!!Kävin siellä eilen ja löysin Fazerin mariannekarkkeja,turkinpippureita ja salmiakki mix pusseja,finn crisp hapankorppuja kolmea eri sorttia,pyöreää ruisnäkkäriä,Daim suklaata kolmessa eri muodossa ja australialaista tummaa ruisjauhoa joka oli kaksi kertaa halvempaa kuin colesin versio!!!Mukaan tarttui myös ruotsalaisia hilloja;lakkaa,kuningatarta,mustikkaa ja puolukkaa(,ieti,voi tehdä lakkakermakakkua nyt!).Olen tyypillisenä suomalaisena hiukan Ruotsin vastainen ;) vitsi,vitsi,mutta kyllä heidän tuotteensa kelpaavat kun samankaltaisia perinteitä kannatetaan osittain.Oli siellä esim.ruotsalaisia pipareita,abban sillejä jne.Menen uudestaan ajan kanssa kun ehdin!!!Ja alan katsella suomikauppa.fi sivuja tehden listaa mitä muuta voisivat tänne Bibinalle tilata!Laitoin jo Bininalle mailia taas asiasta eilen,kysyin minne toivelistan voi lähettää ja tuovatko tuoretuotteita esim.grillimakkaraa?!Sitä ois ikävä..

Eevis:Meille saa toki tulla kylään,pihan perällä käyttämätön vierashuone ;)Mielelläni otan suomivieraita vastaan ja rypyttämään jos saan 16v poikia uskon että saan opit muidenkin näppeihin :DToisekseen tuli mieleen että jos sulla on siellä hankalaa saada näitä tuotteita ja tosissaan niitä haluat voin toki lähettää postissa sulle!Maanmiestään tai siis naistaan pitää aina auttaa!Leipomuksia en taida postiin kuitenkaan laittaa..vois olla pilalla tullessaan.

ausseihin:Olen ollut Ausseissa jo 4v.eli meitähän taitaa sitten rueta olemaan enemmälti täällä!Saataiskohan oma Suomiseura pystyyn?!Ois kiva tavata vaikka neljännesvuosittain tai jotain,grillata yhdessä tms.Tunnen yhden täysin suomalaisen perheen Newcastlesta(2aikuista ja kolme lasta)ja yhden suomalaisen pariskunnan Torontosta.Leivon enemmän kuin miellelläni teille mitä vain tekee mieli,menee aika paremmin kun olen vielä kotona 1,5v pojan kanssa.


Heidi

Laitan minakin lusikkani tahan soppaan... Kasittaakseni Sari ja ausseihin! olette jo olleet toisiinne yhteydessa? Sari taisi vaan vaihtaa nimimerkkia ja se ehka aiheutti hammennysta.

Mina olen suunnitellut matkaa Sarin luo jossain vaiheessa ensi vuotta, joten tehdaanko Eevis sinne sitten treffit, kun olet kerran palannut maisemiin  ;) Sari on meidan Satun kummitati! Mutta olet tietysti tervetullut myos meille saakka, jos olet jossain vaiheessa maiseman vaihdosta vailla. Karjalanpiirakoita en kylla uskalla luvata, olen tosin just opetellut tekemaan sausage rollseja, jos ne kelpaa  :)

ausseihin!

Mä olen shoppailut aika paljon Ikeassa tähän asti, mutta näyttäisi siltä, ettei Ikeaan tarvitse enää elintarvikkeiden vuoksi lähteä, paitsi, että poika rakastaa niitä lihapullia :pepsodent. Täällä Newcastlessahan on paljon ruotsalaisia ja siksi eism. Growers Bestistä saa aika paljon ruotsalaista kamaa kuten daimeja ja lakkahilloa ja näkkäriä. Annas pepparkakoreita taitaa olla ihan Colesissakin. Nordic Fusion Sydneyssä on myös kiva paikka, mutta se on melko kallis. Joten hienoa, että nyt voi yhdestä paikasta hamstrata pohjoismaista kamaa. Sari, olemme järkkäämässä itsenäisyyspäivä piknikkiä (josko tuo ilma tuosta vain paranisi), joten mukaan vain. Laitan sulle vaikka meiliä! Mä tiedän täältä täysin suomalaisen perheen, jossa kaksi vanhempaa muksua ja yhden nuoren pariskunnan, kummatkin asuvat ihan täällä cityssä. Lasten uimakoulussa käy pariskunta, jossa äiti on suomalainen. Joten onhan meitä täällä vaikka suomiseuraksi asti :). Me olemme asuneet täällä nyt reilu 2 ja puoli vuotta ja ensimmäiset reilut kaksi meni kokonaisuudessaan ilman suomalaistuttavuuksia.

Sari Newcastle

Sainpa taas Bibinalta sähköpostia :D Saan kuulema laittaa listaa tuotteista joita halutaan valikoimaan.Katsastin tänään suomikauppa.fi nettisivulta kaikkea mahdollista ja tein listaa jo.Helpotti käyttää tuota sivua kartoitukseen mitä elintarvikkeita tänne asti osaisi olla vailla.Puolitoista sivua kertyi tekstiä :pepsodent on kaikkea kuivasta ruisleivästä(eivät vastanneet saavatko tuotua tuoretavaraa,epäilen suuresti mutta kysyn uudestaan vielä)glögimausteeseen,havin mäntysuopaan,salmiakkiin,lakuihin,suklaaseen,sinappiin,purukumiin,ruishiutaleisiin(ja neljän viljan)asti..aika kattavasti listasin,jos jotain edes poikisi niin hyvä!Sinne vaan muutkin toiveita laittamaan!!!Nyt uupuu enää sitä suomalaista grillimakkaraa :confuse

eevis

Heidi ja Sari :) Voi jestas, maailma on pieni, vai Sari on Satun kummitäti! :D No, siis tapaamme karjalanpiirakoiden rypytyksen parissa, se on sovittu se! Ja kiitos Sari, olet todella kultainen, pitääpä tässä katsoa Bibinan tarjonta jossain vaiheessa josko jotain keksisi tilata, tai sitten tulen paikan päälle kollaamaan, kiitos tuhannesti kun parannat sitä valikoimaa koko ajan toivelistallasi! Eiköhän ne vähän samat jutut ole kaikilla suomalaisilla toiveena... hmm ah kun vielä Saarioisten maksalaatikkoa (rusinoilla tietty :pepsodent ) saisivat tänne, oisin autuas... :) No, sitä on turha pelätä, mutta muuten tuo valikoima kuulostaa kyllä hienolta!  :peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!


Sari Newcastle

Oi,maksalaatikkoa!Nyt tuli nälkä,hih!Laitan tänään Bibinalle tuon listani,mennyt pari päivää joulutohinoissa.Pistäydyin itse liikkeessä taas eilen hakemassa muutamia juttuja Heidin joulupakettiin ja eurooppalaista suklaata josta ajattelin kokeilla tehdä konvehteja jouluksi :pepsodent Reseptit on niitäkin varten mukana kotomaasta.Sain olla mukana kondiittorien MM-kisoihin tähtäävien huippuvalmennuksessa Suomessa ja sieltä sai ohjeita kaikkeen itsekkin.Taidan katsella suklaavideot joku päivä ja tekaista noita konvehteja,ihan intona taas täällä,hih :D Eevis laitan miellellään sulle jotain postiin mitä mielesi vain tekee,ei siitä niin paljoa vaivaa ole!

Sari Newcastle

Nytpä on sit Bibinalle laitettu sähköpostina kahden sivun lista tuotteista joita ois kiva tänne saada kotimaastamme ;) Jospa kuulen sieltä taas jotain tällä viikolla...Tällä tai ensi viikolla alkaa ruisleivän kokeilu heidän jauhoillaan ja konvehteja teen ennen Joulua kans, heiltä löytyi tarvikkeet helposti. Eilinen Suomi picnic Newcastlessa oli loistava, jäi hyvä, lämmin mieli! Jospa otetaan uusiksi vaikka tammi-helmikuussa?!

Sari Newcastle

Nopeeta ja hyvää toimintaa Bibinalta :pepsodent Oli tullut jo vastaus sähköpostiini joka kuului näin:

Thank you sari. I will definitely look at your list and will work on
getting as much in as we can. Will keep in touch.

Joten nyt eikun jännätään ja odotetaan mitä tapahtuu!Sanoin että jos kyselee Suomesta tuotteita voivat laittaa hyvässä lykyssä ilmaisnäytteitäkin mukaan kun mainitsevat että täällä suomalaiset tuskissaan kaipailevat kaikenlaista;)Mitään ei saa jos ei pyydä ja yritä joten nyt sormet ja varpaat ristiin että jotain tapahtuu!!!Kyselin myös suomalaisia siidereitä ja oluita ja tuoretavaraa kuten leipää jne.Kaksi sivullista ja lisääkin ois ollut mutta karsin vähän.Käykää nyt muutkin sinne latomassa toiveita,pannaan isot pyörät pyörimään meidän kaikkien hyväksi!Ja minä voin heiltä toimitella sitten tavaraa niille jotka eivät tänne asti pääse,käyn siellä kuitenkin jatkuvaan :D

spahus

Tietäisikö kukaan miten Perthistä käsin saisi suomalaista tuotetta käsiinsä? Lähinnä makeisia tekee tällä hetkellä mieli, ja hapankorppuja.

8)

Kiitos! Suomikauppaa olen katsellut, mutta vähän kalliiksi tulisi tilata makeisia, postikulut 80 euroa 20 euron makeisostoksille. Huokaus.

maailmalla79

Ikeasta saa suomalaisia ja ruotsalaisia tuotteita. Ainakin nakkaria ja karkkia on itse tullut haettua sielta

brisbaneturku

Hapankorppuja saa ainakin täällä Brisbanessa IGA:sta. Finncrispin (siis on ihan suomalaisia) sivuilla voi käydä katsomassa missä kaikkialla niitä on myynnissä http://www.finncrisp.com/where-to-buy

Karkkeja voi sitten taas tilata esim. Nordic Fusionista Sydneystä. http://nordicfusion.com.au/food-c-69.html sieltä saa ainakin malacon ja fazrin joitain makeisia ja postikulutkaan ei oo ihan niin hurjat kun suomikaupasta tilattaessa.

http://www.sugarfix.com.au/ tuoltakin saa tilattua esim. turkin pippureita ja fazerin salmiakki mixiä.

wamberal

Hei, makin haluun kiittaa Teroa Bibina-linkista! En oo voinut ymmartaa etta tuollainen paratiisi on ollut aina ihan tuossa lahella (australialaisittain lahella, eli ehka 30-40 minsan paassa meilta Central Coastilta).

Kahmin sielta eilen kassikaupalla salmiakkia, ja olin niin innoissani et unohdin kokonaan kayda suklaahyllylla..  :o

Kiitoskiitoskiitos, nyt taas jaksaa!!!  :god:

Olisin kysynyt siita leipurista, ennenkun alan ahdistelemaan hanta meileilla.. etta tiedatteko myyko han niita vain kotonaan (tai vaan jostain bakerysta?) vai postittaakohan han niita? Haluaisin kans karjalanpiirakoita lapsille tarhaan lounaaksi, ja itelle kanssa, mut ei mulla oo aikaa leipoa niita, ei millaan.. Vai taytyykohan mun tasta tehda uus reissu sinne Newcastleen karjiksia hakemaan..  :)

Cheers,
Wamberal

spahus

Kiitos vinkeistä ja linkeistä  :god:

Ikeasta olen ostanut näkkäriä ja salmiakkia jo pariin otteeseen. Innaloon IGAsta löysin hapankorppuja. Siellä näytti myös olevan Realin kaltaista rukiista jyväleipää. Hyvä on olla!