Syksyllä -06 Australiaan WH:lla?

Aloittaja Assa, tammikuu 03, 2006, 03:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zetax

Juhis,

Ei kannata ottaa mitään paineita siitä kielestä, kuten täällä on jo monia kertoja keskusteltu niin kyllä se siitä lähtee pakostikin pikkuhiljaa kulkemaan. Maassahan on suuri määrä aasialaisia jotka eivät osaa englantia kuin pari sanaa vaikka ovat asuneet maassa jo monia vuosia. Tämähän on vaan se elämän yksi parhaista mahdollisuuksista kielitaidon kehittämiseen :)

Hmm..
Lainaaofftopic: se tosiaan myös huolestuttaa kun toinen puhuu että $2k budjetilla voi lähteä matkaan, toinen sanoo $12k..mikä sitten onkaan totta.
Mitähän mahdat tuolla tarkoittaa... ?

Assa

Lainaaofftopic: se tosiaan myös huolestuttaa kun toinen puhuu että $2k budjetilla voi lähteä matkaan, toinen sanoo $12k..mikä sitten onkaan totta.


Ai sitä mietit että millasella budjetilla oot lähössä? Itse ajattelin paria euro tuhatta ottaa mukaan..

Miekään en oo mitenkään hyvässä kielikunnossa mutta siellä se paranee kun "Pakko on hyvä muusa" :P Eli samoilla linjoilla Zetaxin kanssa..

Juhis

Zetax

Juu sori, tuli tosiaan vähän hätäisesti kirjoitettua.
Eli tosiaan, vuoden olen ajatellut "lomailla" töitä tehden, ja mielessä oli juurikin että tuollaiset parisen tuhatta euroa ottaisi mukaan jotta pärjäisi alussa ja loppu ajan sitten duunitienesteillä. (mikäli sellainen löytyy :) )

zetax

Ok, ihan hyvä.. Mutta jos suinkin mahdollista niin ottakaa mukaan se 3000 egee vähintään, niin pienempi mahdollisuus et käy näin: :itke:itke:itke

PenaZ

Hmm, tulikin tässä muuten mieleen tällänen asia mikä jäi askarruttamaan. Elikkäs ku hain viisumia tuolta immi.gov kautta. Niin saanko mä sieltä sen viisumin kotiovelle ? Vai tulostanko mä vaa ton s-posti viestin mikä tuli jo ja meen sen kanssa sit lentoasemalle ? Jotenki meni vähä ohi tuo asia niitä sivuja lukiessani. Thanks :hahhaa

eevis

PenaZ :D

Jos siis teit nettihakemuksen, et tarvitse mitään mukaasi, lentoyhtiöllä ja aussimaahantuloviranomaisilla on sun tiedot ja tieto viisumista koneella. Tietty oman mielenrauhan vuoksi voit sen printin viisuminsaanti-ilmoituksesta varmuudeksi ottaa mukaan. :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


PenaZ

Kiitos Eevis :D Tuo helpotti huomattavasti ! Jotenka nyt on sitte kaikki valmiina lähtöön, vielä se vajaa kaks viikkoo pitäs kärvistellä täällä koto suomessa ja sitte menoks. ja toivotaan että voidaan sitte muitten suomalaisten kanssa tavata vaikka bissen merkeissä :XXXX

PenaZ

Mutta pitääkös mun nyt sitte Melbournesta käsin lähtee ettimään jotain Viisumitarraa :confuse ja jotain verolippusia ? Jotta siis työnteko siellä onnistuist "laillisesti" ? Jotain tuollasta tuli luettua aikasemmin. Mutta kaippa ne oikeat paikat sieltä löytyvät. Ja tuohon verolippuseen pitää olla postilokero yms? Voiko sen saada vaikkapa Hostelliin toimitettua vai pitääkö mun hankkia joku poste restante sinne.... *mietiskelee*

eevis

PenaZ :D

No sen viisumitarran saat passiisi helposti Melbournessa Casselden placen DIMIAn toimistosta, Spring st ja Lonsdale st kulmassa, ihan vieressä on Parliament-juna-asema vaikka. Sitten kun olet sen tarran saanut, kävelet saman talon yläkertaan ATO:n toimistoon tekemään tax file number -hakemuksen. Ja tuosta poste restantesta vaikka lisää täällä:
Poste restantesta. No worries, kyllä se järkkääntyy.
Dees - We will bloody bounce back!!!


PenaZ

Thanks again eevis :pepsodent Hyvä et siitäki siis selvitään "pelkällä hymyllä" :D no nyt pitäs sit olla VIIMEINKIN kaikki asiat tiedossa/kunnossa. Kiitos tooooosi paljo kaikille enemmän tietäville jotka on vastailleet mun kyssäreihi ! Ja nyt ei muutaku pakkailee --->

Assa

Nätti hymy pelastaa sen mitä huono kielitaito voi pilata :)

Rituu

Näköjään Aussilaan on suuntaamassa yllävänkin paljon väkeä. :)

Itsekin olisi tarkoitus lähteä syksyllä tai loppukesästä 2006 Australiaan. Alun perin ajattelin mennä W&H -viisumilla, mutta olen saanut kyseisestä viisumista ja järjestöstä paljon huonoa palautetta. Eivät kuulemma järjestä reissaajille kunnon työtä ja palkka on huono sekä vetävät rahaa paljon välistä.

Tietenkin yksi vaihtoehto olisi hankkia vaan työlupa ja lähteä työn toivossa reissuun.

Parastahan olisi vaan matkustella ympäri Aussilaa (+Uutta Seelantia, Thaimaata ym. ym.), mutta tuossa tulee jo rahatilanne vähän ongelmaksi.

Mikään muu ei mun kohdalla taida olla varmaa kuin se, että reissuun lähden tavalla tai toisella. Matkakuume on mieletön!! :pepsodent

Assa

LainaaAlun perin ajattelin mennä W&H -viisumilla, mutta olen saanut kyseisestä viisumista ja järjestöstä paljon huonoa palautetta. Eivät kuulemma järjestä reissaajille kunnon työtä ja palkka on huono sekä vetävät rahaa paljon välistä.

Mitä huonoa olet kuullu ihe viisumista? WH viisumin voi hankkia myös omatoimisesti. Eli järjestöä ei siihen tarvita!

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Rituu
Alun perin ajattelin mennä W&H -viisumilla, mutta olen saanut kyseisestä viisumista ja järjestöstä paljon huonoa palautetta.

W&H viisumin saa toki ilman minkään välistävetojärjestönkin apua. Joko olet lukenut FAQ-osion vinkit. Esimerkiksi ketju "Järjestön kautta vai ilman FAQ" saattaisi kiinnostaa sinua. Tässä suora linkki FAQ-palstalle:

http://www.dundernews.com/viestitaulu/forumdisplay.php?fid=20


Foorumia selailemaan kehoittaa
Jouni
Canberra

geisha

hei, liityn syksyllä ossilaan lähtevien lukuisaan joukkoon, sillä lähden CIMO:n järjestämään harjoitteluvaihtoon Finlandia Villageen (suomi-koti).. järjestelyistä ei onneksi tarvi ressata, sillä CIMO hoitaa viisumit ja työnantaja asuntopuolen, että itselle jää sitten vain armoton matkakuumeesta kärsiminen :pyhimys
onneksi töitä saa silti matkakassan kartuttamiseksi paiskia, joten ei kerkeä aivan kokoa aikaa haaveilla! Text

Assa

Kerrotko hieman enemmän tästä vaihtoehdosta lähteä ulkomaille?  :D

geisha

elikäs, meen Thornlandsissa sijaitsevaan Suomi-kotiin suorittamaan terveydenhoitajaopintoihin kuuluvaa vanhustyön harjoittelua. 3kk töissä. Harjoittelu sisältyy suomessa opintoihin, ja CIMO maksaa hieman harj.apurahaa. elikäs tämmöinen kv-harjoittelu mahdollisuus opiskelijoille ja vasta valmistuneille :) mm.lähetystöihin ympäri maapalloa on paikkoja ja näitä suomi-kotejaki sote-alan opiskelijoille löytyy muitaki ku australiasta, mutta ajattelin lyödä 2kärpästä iskulla, eli talvi lämpimässä ja kv-kokemusta..:eureka

http://www.cimo.fi/Resource.phx/cimo/kv-harjoittelu/vaihto.htx

byrokratio on hidasta.. hakuaika oli lokakuussa, tammikuussa varmistu et mut on hyväksytty, ja nyt sitte odotellaan et aika kuluu ja tulee lisää informaatiota.. ja työt alkaa marraskuun alus, mut vähä aikasemmin ois tarkotus tulla tutustuun ilmastoon ;)

NiKi

Nyt on kyllä sellane matkakuume iskenyt tätä sivustoa lukemalla ettei tästä selviä muutoin kuin oikeasti reissuun lähtemällä!

Eli syyskuussa W&H -viisumilla haaveilen lähteväni. Vähän vaan työnsaanti paikanpäällä askarruttaa... Mutta omasta asenteesta ja tuuristahan se taitaa aika pitkälti olla kiinni :)

Pulu83

Syksyllä -06 minäkin lähdössä ausseihin työlomalle. Nyt jo kova matkakuume, mutta sitä ennen pitäis vielä 6kk painaa töitä niin mielettömästi. Se vähän stressaa, että kuinka jaksan tehdä kahta työtä samaan aikaan, mutta mitä nyt ei unelmansa eteen tekisi. Sitten syksyllä kaikki aherrus palkitaan. Eli rahaa pitää kerätä nyt paljon. Hyvä että meitä on muitakin lähtijöitä! :pepsodent

Assa

Jos sais ekana töitä. Hullun lailla oon hakenut muttei oikein oo napannut. Voi olla että syksyllä lähetään 500e pohjakassalla..:sorry

-jonde-

Tiedustelisin vähän matkabudjetista... Elikäs paljonko olette varanneet rahaa aussi-reissuunne? pitäisi kesätyörahoilla lähteä ensi syksynä ausseihin, eikä hyvältä näytä. Toinen vaihtoehto olisi lähteä vasta puolentoista vuoden päästä, eikä jaksaisi niin kauan odottaa. Mitenkäs siis on, kuinka helposti olette saaneet australiasta töitä ja missä paikoissa olette työskennelleet? haluaisin tehdä töitä ja tienata rahaa elämiseen melkeinpä heti kun saavun australiaan... otan siis vastaan jotain hyviä vinkkejä töiden hakemiseen :) ja onko työnsaannin kannalta jotain "parasta ajankohtaa", milloin kannattaisi lähteä?

geisha

hei jonde,
matkabudjetista löytyi sivun vas. yläreunassa olevalla haulla useampikin keskustelu, aika vaihtelevalla budjetilla näytti porukka olevan :) ( en nyt älynnyt sitä linkkiä tähän ottaa..)
itselläni olisi tarkoitus saada rahaa kokoon reilut 3000 +lentoliput (sitten kyllä opiskelun takia saan jotain avustuksia, mutta niistä summista ei ikinä tiedä ja että milloin ne tilille tulee niin en niitä varsinaiseen budjettiin laske, ovatpa sitten kivaa ekstraa) mutta matka-aikanikin rajoittuu opiskelun takia 4kuukauteen ja siitä suuri osa kuluu työharjoittelussa, joten vapaasta ajasta aion sitten ottaa ilon irti hinnalla millä hyvänsä:XXXX (mm. sukelluskurssi suunnitelmissa)

Streamer

Heipä hei,
Meitä on kolmen joukko lähdössä myös Australiaan, jonne saavutaan kylläkin jo heinäkuussa. Lähtöön on enää 28 päivää, lähdetään nimittäin jo toukokuussa ja mennään ensin pariksi kuukaudeksi seikkailemaan mm. Thaimaahan, Malesiaan (Borneon orangit on käytävä bongaamassa), Singaporeen ja Balille. Matkakuumetta alkaa olla jo ilmassa... :peukkuy
Onko muuten kellään tietoa, että tuleeko meille tullissa vaikeuksia siitä, että meillä ei ole paluulentoja ollenkaan??? Meillä on siis kaikilla tuo WH-viisumi.
\"Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.\" -Muumipappa-

Streamer

Ai niin, unohtui sanoa että lennetään Darwiniin, ja sieltä olisi tarkoitus ostaa auto. Meidän kyytiin saa sitten liftailla niin tulee matkustus halvemmaksi. :D
\"Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.\" -Muumipappa-

senja

JES!!

Mäkin oon sit lähössä ens syksynä seikkaileen Australiaan. Oon 21 vuotias tyttö Tampereelta.
Matka seurasta, ajankohdasta, majotuksesta ym.. ei oo mitään varmuutta viä mutta eiköhän nekin selviä;)
Vähä jännittää mut sehän kuuluu tähän juttuun!

Mutta hienoo että porukkaa on lähössä näin paljon!

Mulle voi pistää mailia senjajpoistatama@luukku.com (poista osoitteesta spämmiesto-osa poistatama), ois mukava vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa joka on lähössä myös ja hehkuttaa tätä reissuu:)

Assa

Eli siis matkaseuraa kaipaillaan ja erityisesti lentomatkan ajaksi. Itse en oo vielä lentoja varannu mutta sen tapahtuman suoritan tämän tai ens viikon alussa, kohan työt on selvillä. Ottakaa yhteyttä esim U2U:lla!

sarashi

heyy !

mäkin oon suunnitellut lähteväni elokuussa kohti australiaa. pitkään oon jo suunnitellut lähteväni ulkomaille, ja nyt on rahat ym. asiat siinä kunnossa et suunnitelmaa voi alkaa toteuttaa..

 oon aika täpinöissä, en uskalla puhua kellekään tästä ennenkö lentoliput on kourassa :) mäkin oon lähdössä yksin, ja musta olis kiva tutustua etukäteen ihmisiin ! mielummin lähden jonkun kanssa kun yksin,, ainakin aluks olis kiva et on tuttua seuraa.

oon 22-vuotias nuori neiti helsingistä. pistäkää u2u:hun postia niin fiilistellään ja voitaisiin ehkä tavatakin!

Assa

Lähde vain. Lentoja oon varailemassa että mukaan vaan!

arja

:XXXX Ylihuomenna, eli lauantaina 13.5. lähtee tämä tyttö Tampereelta aussilan ihmeitä katsomaan! Pysyttelen enimmäkseen Melbournessa, mutta tarkoituksena käydä myös muuta maata kiertelemässä. Olen 29v, biletyksestä pitävä, salsaa harrastava ja muutenkin mukava naisimmeinen. Seura kelpaa, eli ottakaa yhteyttä jos olette samalla suunnalla!
Hullu saa olla (ja v?h?n pit??kin olla) mutta ei tyhm?!

Arkkukari

Jep,jep!

Syyskuussa olisi tarkotus täältä Etelä-Phjanmaalta suunnistaa talveksi Australiaan. Tuo matkabudjetti tuntuu olevan aika kuumaperuna mutta jos lähtis tuollasella 3-4000 euron summalla liikkeelle ja pankistahan saa aina lisää. STA:n kautta sitte noita lippuja katella ja silleen. Eiköhän ne tästä pikkuhiljaa järjesty... Itseasiassa meitä on lähössä täältä kaksi.

Assa

Joo, STA:n kautta miekin lennot varaan vaikkakin peruutusturva on hieman huonompi kun Kilroyn ja tyrolean airlines hieman mietityttää.

Pohjammaan tyypit, varatkaa samalle päivälle kun mie. Tulis ehkä todella siistii! :) :roue

sarashi

hui! onks ne jo noin pitkälle varattuja? hmm.. ehkä munkin sit kannattais varata jo nyt,, se olis vähän niinku potku persuksille et tässähän ollaan oikeesti lähdössä :)

katinka

Munkin pitää liittyy ens syksynä lähtevien joukkoon..tai saan siis!!!heti itsenäisyyspäivän jälkee olis suunnitelmana kun saa ylppärit pidettyy pois alta. mä oon todellinen poikkeus:D ja kirjauduin tänne hankkiin tuttuja jo ennen matkaa ja ehkä matkaseuraks. Surffaaminen olis unelmaa ja siinä sivussa kaikki muukin rantaelämä, sekä tietty :XXXX..Mua vaan vähän kummastuttaa kun tuntuu jotenkin kauheen nuorelta,kun oon lähössä 18v.,ei mull mitää ongelmii varmaa tulis pärjätä,mut jos kaikki muut on 4vuotta vanhempii,nii voi välillä tulla vaan vähän orpo olo..vai?

Assa

En usko ongelmiin. Muutenkin, eiköhän kaikki oo melkein samalla lähtöviivalla tuon lähtemisen kannalta.

Mie myös oon samaa sarjaa iässä, vm -87. Kun vain kaikki olisi selvää!

Sopiva

Höpönlöpön, et sä mikään nuori ole, iteki vasta 19 ja silti lähdössä marraskuun alussa. Matkaseurakin maistuis jos joku sattuis samoihi aikoihin olemaan lähdössä :)
Regret nothing. Do everything.

katinka

no onneks! kaikki vaan jotka ettii matkaseuraa kertoo iäkseen joku reilu 20.. mutta hei, ehkä mä pääsen reilun kuuden kuukaudessa mun ikäkriisistä yli!:pepsodent. mun matkakuume vaan kasvaa,skippaan kohta omat ylppärini ja lähen jo Sopivan mukaa! Surffaan!!!

Sopiva

Todellakin skippaat ja lähet messiin hei :D Saisit nauraa surffauskyvyttömyydelleni ;)
Regret nothing. Do everything.

katinka

ehkä oikeesti lähen...pitää viä vähän jutskaa porukoitten kans.ois kurjaa lähtee just ennen jouluu,tulis hirvee koti-ikävä. voi vitsi!

Sopiva

Noni, sitten matkustetaan kyllä samaa matkaa mikäli lähdet :peukkuy

Mutta jouluksi kannattaa mennä, sillon siellä on parasta ;) Kuulemma! :D
Regret nothing. Do everything.

Phiit

Noniin nyt päätin minäkin rekisteröityä tänne ku on matkat varattu! Elikkä kaverin kaa ollaa lähössä 2.9 ja STA travelssilt liput hommattii (Helsinki-lontoo-sydney, sydney-auckland-sydney, sydney-bangkok, bangkok-lontoo-helsinki)  Sattuuko muita olee lähös samaan aikaan??