Asunnot

Aloittaja ko@l@, marraskuu 15, 2003, 15:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ko@l@

Terve taas :)

Olutta on tullut juotua viime paivina niin paljon, etta asunnon etsiminen on jaanyt vahemmalle. Mutta etsitty kuitenkin on. Tuntuu vain, etta kaikki haluaa vain jakaa huoneen.

Olisin paaasiassa etsimassa yksin huonetta jaetusta asunnosta Sydneyn keskustan lahelta. Ei paljon Stanmorea lannemmaksi eika aivan pohjoiseen (n. 30 min. keskustaan ok). Mielellaan kalustettu huone, ei Redfernista. Hinta max. 160 $ pw.

Olen tutustunut myos muutamaan suomalaiseen, joista osa on vailla asuntoa. Heidan kanssaan voisin vuokrata yhteensa kaksi makuuhuonetta. Hinta yhteensa max. 310 $ pw.

Me kaikki kolme olemme noin parikymppisia viela tyota vailla olevia backpackereita. Olemme tunnollisia ja kunnollisia ;). Itsellani tarvetta asuntoon olisi 4-5kk, muilla hieman vahemman.

Jos kuulette, etta joku etsii vuokralaisia?kamppiksia tai itse olette sellaisia vailla, ilmoitelkaa. Myos suoraan sahkopostiin voi laittaa ilmoituksia.

Kiitos. Tama ei nyt tarkoita, etta jatan asunnon haun taman varaan. Puskaradion on vain yksi parhaista keinoista kuljettaa informaatiota :)

Cheers, mates!

.

Jaaks

Koala :D

Kerro nyt muillekin, etta mista ja miten ja minkalaisen ja kunka kauaksi aikaa......... etc..

If you don't mind :??

Cheers
Jaaks :XXXX

Tiimi10

Moikka, laitoin just vinkin edullisesta asunnosta toiselle palstalle, mutta laitan nyt tähänkin, jos joku etsii lyhytaikaista kalustettua Sydneystä (inner west).

Hinta on (170 pw) on tosi edullinen - esim meidän oma kalustettu yksiö on 340 / pw.

Description

1 br flat, fully furnished (inc. eg. microwave, toaster, cutlery, crockery, etc), off street parking, very quiet, close to transport, shops and Darling St. Lease-holder is subletting (at loss) until Jan. Available now. $170pw is amazing value in Balmain...

 Contact
John
Mobile: 0403 782 444

ko@l@

Jaaks :D

Don't mind.

Loysin asunnon tai huoneen Sydney Morning Heraldin kautta. Huone on Chatswoodissa, oikein rauhallinen paikka. Kaikille, jotka Chatswoodia eivat tieda, niin se on n. 20 minuutin junamatkan paassa Sydneyn keskustasta pohjoiseen.  Vuokra on 150 pw all inclusive. Taysin kalustettu asunto. Katselen nyt aluksi pari kuukautta siina ja sitten riippuu toista, mita teen jatkossa. Joka tapauksessa mahdollisuus on jaada pidemmaksikin aikaa.

Lahdin tanne - kuten aikaisemmin olenkin maininnut - Work&Travel Companyn kautta ja melko pettynyt jarjeston toimintaan :( . Toita en edes odota tata kautta, joten huomenna lahden viemaan CV:ita Chatswoodin myymaloihin ja ravintoloihin. Rahat ei riita enaa kuin parille kuukaudelle ja tarkoitus olisi olla taalla maalis-huhtikuuhun asti.

Kiitos kaikille tarjouksistanne, myos U2u:hun tulleista :XXXX




.

Anski

Koala :D

Oon itse seurannu välillä tuota wtc:n sivun cafe-keskustelua.
Sinne jos joku on laittanut negatiivistä palautetta yhtiölle, töitä ei löydy etc.
niin viestit on kadonnu jo seuraavana päivänä palstalta...:o
Sinne voi kait vaan kirjoitella mukavia kuulumisia ja ylistää yhtiön toimintaa.
Koko ajan ilmenee lisää syitä, etten ainakaan itse valitse wtc-pakettia.
Minkäslaisen työtarjouksen muuten sait kun saavuit?
Muistelen, että paketissa oli sellainen "takuu"

Toivottavasti töitä löytyy :XXXX

ko@l@

Anski

Itse valitettavasti sain kuulla liian myohaan, kuinka ikavasta jarjestosta on kyse.  :(  Tuntuu kurjalta viela, etta joku viitsii rahastaa backpackereilla, jotka yleensa eivat ole niin varakkaita, etta voisi huolettaa heitella rahaa ilmaan tai olla ilman toita 10kk

Varma tyotarjous omalla kohdallani oli flyerien jakoa, tietaakseni kovin yleinen tarjous talla jarjestolla. Tyo oli ihan mukavaa ja pomo lupasikin toita niin kauan kuin flyereita riittaa (n. 5 paivaa). Meita oli siis 3 tyttoa niita jakamassa. Seuraavana paivana WTC oli lahettanyt paikalle 7 lisaa!! :o
Tama mielestani osoittaa taydellisesti jarjeston toimintaperiaatteen. Ei ajatella tyontekijan tai tyonantajan etua, ainoastaan omaa etua. Pomo pyysi anteeksi tapahtunutta. Ei kuulemma tiennyt asiasta mitaan..

Olen ollut taalla Sydneyssa reilut 2 viikkoa ja etsin nyt omin neuvoin toita, koska en usko tahan jarjestoon. Toivottavasti jotain loytyy. Melko avoimin mielin olen (toistaiseksi) liikenteessa. Rahaa kuluu koko ajan ja alan todella kaivata (!) tyoelamaan.

Ilmoittelen kuinka jatkossa kay.

Cheers :XXXX



.

ande80

itse olen menossa myös kyseisen järjestön kautta ja en ole alunperinkään uskonut heihin työ mielessä.Itse aion pitää lomaa loppuvuoden ja etsiä itse työpaikkani.
Olen varma ,että kaikille jotka todella haluavat töitä ,saavat niitä.
Mutta ensin muutama :XXXX :XXXX
-Pantti

Jouko

Anski ja Ko@la

Joo, hyvistä lupauksista huolimatta noihin WTC:n työlupauksiin kannata paljon luottaa. Kuten varmaan olette huomanneet backpackereiden keskuudessa toimii hyvä puskaradio, ilmoitustaulut, ja useilla hostelleilla on jonkinasteista työnvälitys toimintaa sivubisneksenä.

WTC käyttää mitä ilmeisemmin juuri tuon Woldwideworkers http://www.worldwideworkers.com/  jonka jäsenyyden saa ostaa netistä muutamalla kympillä.  

Älkää lannistuko muistakaa että, Australia on rajattomien mahdollisuuksien maa? kun yksi ovi sulkeutuu niin samalla toinen ovi aukeaa.

Terveisin
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

ko@l@

Hello vaan taas

Nyt niita toita on sitten loytynyt. Aloin jo tuskastumaan, kun rahaa kului uhkaavasti :XXXX , mutta sita ei tullut lisaa mistaan. Harkitsin jo melkoisia vaihtoehtoja. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.

Aloitan torstaina hostessina italialaisessa ravintolassa Rocksissa. Ravintolasta on mahtavat nakymat ooperatalolle :). Tuntimaara ei ole haappoinen ja olen joka perjantai- ja lauantai-illan kiinni toissa klo 22.30:een, mutta paaseehan siita viela baariin :XXXX.

Kirjoittelen taas kuulumisia, kunhan ehdin.

Cheers.


.

Jaaks

Well Done Koala :D

Etta oikein Sydney Rocks ?  
Kylla ne tunnitkin siita kasvaa, kun vaan tekee lujaa suomalaisittain toita ja sita paitsi perjantai - lauantai illat on parempi ollakin toissa, koska silloin on vaan amatoorit liikkella :D :D :D

Hyvaa jatkoa :D
Jaaks :XXXX

Jouko

Koala,

Onneksi olkoon duunipaikan johdosta ja kiva nähdä että mielialakin on lähellä kymppiä
:XXXX

Terveisin
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Reija

Kommentti tulee ehkä vähän myöhässä mutta olen ihan samaa mieltä Jaaksin kanssa että viikonloppuina on liikenteessä vain niitä amatöörejä.... :?? :??

mutta tämä tietenkin kumpuaa varmaan siitä että on itse työskennellyt jo jokusen vuoden tällä hospitality alalla.... en tiedä siellä aussilandiassa, mutta täällä kotopuolessa sunnustaina on aina vahvat massat liikenteessä ;)

Itse en edes muista koska viimeksi olin kesän aikana viikonloppu vapaalla, vaikka nyt tietenkin tilanne muuttui kun heittäydyin viime hetken konttori rotaksi :roue

ko@l@

Eipa nuo perjantai- ja lauantai-iltojen tyot ole haitanneet viela. Erityisesti taalla Ausseissa jokainen paiva on kuitenkin jonkinlaista juhlaa, joten maanantaisin ulos lahteminen ei tunnu yhtaan oudolta (ajattelee 'viime maanantaina viimeksi baarissa kaynyt') :XXXX. Ja tosiaan Suomessakin olen ollut viimeisen vuoden lahes kaikki viikonloput toissa eli olen jo tahan tottunut :).

Tyopaikka on joka tapauksessa varsin mukava ja tyokaverit upeita. Luultavasti olen uuden vuoden toissa, mutta jos Rocksin sijainti sanoo mitaan, varmasti kaikki arvaa, etta tyonteko ei ehka niin paljon v...ta sinakaan paivana :D

Kiitos kaikille rohkaisun sanoista, niinhan se on, etta asioilla on tapana jarjestya, ja niin kavi nytkin.

Cheers.


.

ankku

Heipparallaa!
Meikalainen liittyi talle sivustolle vasta nyt, kun tasta sain tiedon...Taalla vaikuttaa olevan ihan hyva puskaradio-meininki! :roue   Itse oon kaverin kanssa ausseissa ollut 3kk ja tehnyt kaikenlaista...
Ollaan myos W&T kautta...ja aika samaa mielta, etta kylla sita kaikenlaista luvataan, mutta ei homma kylla kaytannossa pelaa niin...
Itse taalla saa kaiken kylla tehda, eika kannata silta firmalta ihmeita odottaa, varsinkaan ton tyotakuun kannalta...Eli muistakaa nyt ihmiset, etta se takuu-duuni voi olla vaan vaikka 2h kestava keikka ja siinahan sitten taas ollaan...

Mutta juu, me palattiin justiinsa pienelta reissulta takas Sydneyyn ja ollaan taas ilman kamppaa ja asuntoa...
on vahan puhti poissa tan koko etsimisen suhteen..:nuttu: eli jos joku sattuu tietamaan paikkaa mista sydneyn keskustasta sais 2-3 hengelle oman huoneen vuokrattua muutamaksi viikoksi (max. $100/larvi)..niin saa ihmeessa ilmotella!!! oltaisiin kiitollisia...:god:
ja tyotkin on tietenkin tervetulleita...:roue

Mutta hyvat jatkot kaikille muillekin backpackereille, ja jos lahtoa ausseihin harkitsette, miettikaa tarkkaan haluatteko WTCn kautta tulla...

->annicas@jippii.fi
*annicas@jippii.fi*

ko@l@

Terve pitkasta aikaa

Tyopaikka, josta mainitsin, ei tarvinnut mua enaa uuden vuoden jalkeen eli se paattyi siihen. Olin melko allapain sen takia, mutta loysin talla viikolla uuden tyopaikan North Sydneysta pienesta lounasravintolasta! Ilmapiiri on varsin miellyttava ja tyomatkaan menee yhteensa noin puoli tuntia eli loppu hyvin kaikki hyvin.

Vaihdan myos asunnon halvempaan ensi viikonloppuna ja luultavasti vihdoin paasen eroon yollisista torakka-armeijoista. Uudessa asunnossa on myos uima-allas, sauna ja pieni kuntosali, joten paasen taas harrastamaan muutakin liikuntaa kuin :XXXX

Voikaahan kaikki hyvin!

Cheers

.

Jouko

Ko@la,

Onneksi olkoon duunin johdosta, älä ota noista duunin vaihdoista murheita, täällä tuo työvoiman kierto on vähän toista luokkaa kuin Suomen maassa. Tästä maasta löytyy kasapäin hyviä työnantajia, suurin ongelman on niiden löytämisessä. Sitten on taas vastapainoksi röykkiöittäin noita ns. "pikku nihlistejä" joille pitäisi vähän maksaa että saisi käydä niillä duunissa, eli hymyä huuleen ja uutta pesää...:XXXX


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

uniedu

Aikomuksenani on aloittaa opiskelu Sydney:ssa ensi vuoden alussa. Mukana seuraa perheeni, johon kuuluvat vaimoni lisäksi 4 ja 6 vuotiaat lapset.

Olen suunnitellut myyväni Nummelassa sijaitseva rivitalo-asuntoni (86m2), mutta mieleeni tuli myös asunnonvaihtoajatus.

Joten jos sinä tai joku tuttavasi tarvitsisi asuntoa meiltäpäin niin olisin valmis vaihtoon, mikäli asut jossain Sydneyn lähistöllä. Olisin kiitollinen myös vinkeistä ja informaatiosta asiaan liittyen.

laatire1

Uniedu

Asunnon etsimisestä Australiassa. Itselläni on myös kaksi samanikäistä lasta kuin sinulla ja vaimo. Vaimo tosin hoitaa meillä työt/elannon ja minä hoidan househusbandin roolin.

Vasta asunnon löytäneenä ja tänään tuparit pitäneenä varoittelen vähän projektin työläydestä . Asumme huomattavasti Sydneyä pienemmässä kaupungissa ja silti asunnon etsiminen otti voimille. 6 kiinteistövalittäjää oli asialla ja kävimme katsomassa noin 20 asuntoa lasten kanssa vaimon ollessa töissä. Saat uskoa, että oli välillä sirkusta lasten kanssa. Lisäksi löydettyämme sopivalta tuntuvan asunnon, ongelmaksi koitui, että vuokraisäntä ei ollut kovin kiinostunut väliaikaisesti täällä asuvasta ulkomaalisesta, vaan valitsi vuokralaiseksi täkäläisen.

Kannattaa laittaa sana kiirimään tulevassa työpaikassa, että millaista asuntoa etsit. Sitä kautta moni ulkomaalainen täällä on löytänyt itselleen asunnon. Erityisesti yliopisto väki (proffat etc.) tuntuu antavat asuntojaan vuokralle "omilleen" mielellään. Väliainen asunto ensikuukausiksi on hyvä ajatus. Suomesta käsin ja internetkuvia selaamalla ei saa todellista kuvaa asunnoista-sehän nyt on sanomattakin selvää.
Reiska