Spouse migration

Aloittaja fogs, heinäkuu 03, 2002, 12:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pampaa

Kyselenpa nyt kun ei silmat ristissa ainakaan osunut vastausta pohdintoihini.. Eli tallahetkella asutaan virallisesti yhdessa poikaystavani kanssa ausseisssa, asuttiin jo kesalla suomessa mutta ei virallisesti samassa osoitteessa. Olen taalla nyt WH viisumilla, tarkoituksena olisi hakea tata spouse viisumia. Ongelmana on vain se etta emme ehdi asua taytta 12kk yhdessa ennenkuin hakemus pitaisi laittaa, koska WH viisumi loppuu ennen sita. Osaako kukaan sanoa kuinka tarkkoja tassa asiassa ollaan? Kannattaisiko eka jatkaa WH viisumin jalkeen turisti viisumilla tms ja anoa sitten spousea vai latkaista paperit menemaan kun on yhdessaeloa takana se 364 paivaaa ja 1 paiva jaljella viisumia? Huoooh kunon stressaavaa.

Marianne2008

Me laitoimme aikanaan paperit vetämään, kun oltiin asuttu virallisesti saman katon alla 9 kk, eikä siitä kukaan kysynyt/kommentoinut mitään. Yhdessä oltiin kuitenkin oltu hakemuksenjättöhetkellä melkein 3 vuotta. Sain heti bridging-visan ja aika tarkkaan 6 kk hakemuksen jättämisestä sain 2-vuotisen temporary visan (silloin oli tuo 1 vuotta yhdessä asumista täynnä) ja olen juuri lähettänyt immille kakkosvaiheen nivaskan ja permanent residencyn pitaisi "lohjeta" parin-kolmen kuukauden sisällä.

cienega

Hiphei, nyt minullakin on vihdoin kauan kaivattu PR! Minullekin viisumi myönnettiin yllättävän nopeasti! Ainoa asia, joka aiheutti ongelmia, oli rikosrekisteriotteen saaminen Australian poliisilta. Heillä nimittäin kesti yli kuukausi lähettää kyseinen lappunen minulle. Suosittelenkin tekemään pyynnön poliisille heti kun Immi lähettää lisäselvityspyynnön (tai vaikka ennen sitä). Immi nimittäin antaa 60 päivää aikaa lähettää viisumihakemus heille, ja alkoi jo hieman huolestuttamaan ehdinkö lähettää kaikki paperit ajoissa rikosrekisteriotteen viivästymisen takia.

Alla hieman omaa aikataulua:

6.7.2012
Viisumihakemus lähetetty Immille Melbourneen (hakemus oli tosi helppo kun vertaa ekaan osaan, siihen tuli rikosrekisteriotteen lisäksi stat dec meiltä molemmilta, kopiot passeista ja yksi lyhyt lomake jossa pyydettiin muun muassa kahden ihmisen nimeä jotka voivat todistaa suhteen aidoksi).

13.7.2012
Vahvistuskortti saapui postissa, joka ilmoitti että hakemus on saapunut perille.

19.8.2012
Kaksi vuotta tuli täyteen ensimmäisestä hakemuksesta.

11.10.2012
Meili Immiltä, jossa pyydettiin lisätodisteita suhteen jatkuvuudesta (muun muassa kopio vuokrasopimuksesta ja valokuvia).

14.10.2012
Lisäinfo lähetetty Immille.

18.10.2012
Viisumi myönnetty!!!

Mahtava fiilis :)

vuokko

onneks olkoon . Meillä hakemus ollu sisällä vuoden eikä ole kukaan kyselly mitään ,paitsi me on kyselty muttei ole edes viel määrätty henkilöö joka lakaa käsitteleen meidän asiaa,mies molempien maitten kansalainen ja ollu täällä noin  40v, Toivottavasti meitinkin asia alkaa liikkumaan nopeesti . Kun eka hakemuksen laitoitte niin tuliko sen jälkeen mitään kyselyjä ennenkun nyt vasta ??

feril

Sinne se lahti torstaina minunkin spouse visa-hakemukseni Perthin toimistoon.. Toivon totisesti, etta kaikki vaaditut  liitteet ja todistelut on kunnossa ja riittavia! Miehen aidilta saatiin kylla niin uskomattoman ihana stat dec. liitteeksi, etta itku silmassa sita lueskelin. <3

riikkanen

Help!

Minulla on Spouse-viisumin hakemus Berliinissä sisällä. Mieheni on jo Melbournessa ja olen lähdössä sinne joulun jälkeen. Case officer antoi vihreää valoa. Yritän nyt tehdä e676 (turistiviisumi 6 kk) hakemusta netissä ja siinä on kompa! Kysytään "who will you be traveling with while visiting Australia" ja vastaan "family unit member" koska olen menossa mieheni luokse. Sitten myöhemmässä vaiheessa kysytään "Give details of all family unit members who will be traveling with you to Australia" ja en pääse eteenpäin, jos en laita siihen jotain. No ei mun kanssa kukaan ole sinne tulossa, prkl! Pitääkö mun vastata tuohon ensimmäiseen kysymykseen "by myself"?

Ja osaatteko sanoa, kuinka kauan tuon 6 kk turistiviisumin hakuaika on? Pitäisiköhän suosiolla hakea vain 3 kk viisumia ja toivoa, että spouseviisumi on siihen menness myönnetty? Tuleeko 3 kk viisumiin 8503 No further stay rajoitus, jos mulla on hakemus sisällä?


Cheers, riikka

Leokatti

Hakisin sinuna ehkä kuitenkin vain ETAn, jonka saat netistä ilmaiseksi. Se on voimassa 12 kk, mutta kerralla saat oleskella 3 kk. Mikäli viisumiasi ei ole 3 kk:ssa myönnetty, teet pienen lomamatkan ja saat taas odotella 3 kk.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

riikkanen

Kiitos Kati neuvosta, laitoin eVisitorin hakuun. Tarvitsin lähinnä hiukan henkistä tukea :D

Mun viisumihakemus on siinä vaiheessa, että terveyspaperit on Australian terveysviranomaisten syynissä. Saa nähdä, miten kauan siinä menee, koska mulla oli vuosi sitten iso selkäleikkaus onnettomuuden vuoksi. Muuten kaikki pitäisi olla ok, ainakaan case officer ei ole pyytänyt lisäselvityksiä.

Vajaa kolme viikkoa lähtöön, jännää!


cheers, riikka

ps. Kati, saatan ottaa yhteyttä heppajuttujen tiimoilta, jos aika käy liian pitkäksi Melbournessa.. Kai mä saan turistiviisumilla tulla tekemään tallihommia, koska se varmaan menee tähän kategoriaan: "the work involved would not otherwise be undertaken, in return for wages, by an Australian resident"  :D

Leokatti

Juu, vapaaehtoishommiksi kai nämä hommat lähinnä luokitellaan. Et vie aussilta työpaikkaa.  :pepsodent

Tervetuloa Victoriaan.  :peukkuy
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

feril

Onko tää tosiaan näin nopeata, nyt oli jo case officer nimettynä ja kyselemässä oikeeta police clearancea, ku olin vahingossa hakenu national clearancea enkä federal clearancea. Hmmmm....

minna---

Ajattelin nyt laittaa tänne oman viisuminhakutarinani, kun hakuaikana tuli tätä palstaa lueskeltua. Kiitos vaan kaikille vinkeistä. :)

Laitoin siis puolisoviisumihakemuksen (temporary/ykkösvaihe) sisään henkilökohtaisesti Melbournessa 14. lokakuuta 2012. Toimitin Suomen rikosrekisteriotteen hakemuksen liitteeksi muutamaa päivää myöhemmin ("pikapostilla" Suomesta kolmessa viikossa - tilasin toisen sen jälkeen, kun ensimmäinen tilaamani ote oli ollut matkalla jo 5 viikkoa...), muuten kaikki vaadittava oli mukana hakemuksessa.

En kuullut IMMIstä enkä case officerista mitään, en edes tiennyt onko minulle osoitettu koko case officeria.

Pari päivää uudenvuoden jälkeen vastaanotin postitse paksun ruskean kirjekuoren, josta löytyi hakemuksen liitteiden ja todistusaineiston lisäksi hyväksymiskirje, joka oli päivätty 28. joulukuuta 2012.

Missään vaiheessa en siis IMMIstä kuullut takaisin päin. Olin oikein iloisesti yllättynyt siitä, kuinka nopeasti hakemukseni prosessoitiin. Hakemusta jättäessäni virkailija arvioi käsittelyajaksi vähintään 9 kuukautta, joten tämä 2,5 kuukautta oli positiivinen yllätys. :)

vuokko

Hieno juttu ,onnea. Mulla ollu vuosi ja 4 kuuta eikä tietookaan kaikki paperit laitettu sinne ja maksettu ittemme kipeeks . soitettukin monestikkin nyt on hiukan lupausta en tiedä sitten saapi nähdä

Brisvegas

Hei Vuokko,
laitan sulle hieman omasta hakuprosessistani tietoja, luulen että meillä on aikalailla samanlainen prosessi kyseessä.
Eli mies on aussikansalainen ja ollaan oltu naimisissa yli3v. Täten minun pitäisi saada automaattisesti (hakemuskäsittelyn jälkeen) PR eikä temporary residency kuten aika monelle muulle tällä palstalla näyttää käyneen. Luulen, että tämän takia hakemuksen käsittely kestää hieman kauemmin. Korjatkaa vain, jos olen väärässä. Mutta siis:

10.tammikuuta 2012 jätin hakemuksen sisään Brisbanessa. Ei mitään heistä kuulunut, mutta itse laitoin sähköpostia heille ensiksi heinäkuussa 2012 muistaakseni, mutta en kuullut mitään heistä takaisin. Toisen kerran laitoin sähköpostia lokakuussa 2012, koska olin raskaana (toinen lapsi, ensimmäinen molempien maiden kansalainen) ja medicare-korttini oli umpeutumassa. Halusin heiltä hieman vakuuksia, että vaikka visaprosessini olisikin kesken, voisin kuitenkin rauhallisin mielin synnyttää täällä Australiassa. En kuullut mitään takaisin. Vihdoin joulukuun 15.pvä case officer otti yhteyttä ja sanoi, että hakemukseni on aika pässinlihaa ja PR:n myöntämisessä ei pitäisi olla mitään ongelmia. MUTTA: koska olen raskaana ja siihen PR:ään kuuluu lääkärintarkastus (ja siis röntgen yms) en voi sitä tehdä kuin vasta touko/kesäkuussa, kun lapsi on syntynyt. Eli olen YHÄ Bridging visalla vaikka mieheni ja poikani ovat maan kansalaisia ja vaikka maksoinkin itseni hakemuksesta kipeäksi, ei auta, pitää vain odottaa että saa sen lääkärintarkastuksen tehtyä. Mutta siis sen jälkeen, case officerin mukaan, PR pitäisi tipahtaa luukusta samantien.

Tämä oma kokemukseni tästä viisumiprosessista. Kaikkea hyvää sinulle, kyllä luulisi heidän pian käsittelevän sinunkin hakemuksesi, koska aika kauan olet jo joutunut odottamaan. Mutu-tuntumalla voisin kuvitella, että sinullekin se PR sitten viimein tipahtaa luukusta sisään ilman sen kummempia kysymyksiä tms.

vuokko

toivotaan et saatas  PR-ät molemmat . Ihanaa odotusta sinulle tai teille tietenkin

vuokko

Soitettiin sinne kolme viikkoo sitten ja sieltä sanottiin kaikki paperit on et päätös pitäs tulla 2-3 viikon aikana . Juu ja tulikin sellanen sähköposti et pitää laittaa kaikki samat todisteet (22 eri todistetta) taas KOLMANNEN kerran sinne ,siis tää ei voi olla todellista . Hyvä hermoseltakin menee jo hermot heikkoon kuntoon,miks ihmeessä tää omn tällasta,ne on rahat saanu ja kaikki paperit on siel ja taas uudestaan ,minusta tää on ihmisten nöyryytystä. Nyt päätin et jos vielä tän jälkeen tulee kyselyjä et laitappa parikymmentä lappua tuleen taas ja taas niin en laita mitään vaan nousen koneeseen ja kohti kotimaata enkä k.....aan tänne päin koskaan . Saavathan eron ainakin tuolla konstilla meille aikaseks  >:(

pampaa

Osaisko joku kertoa mita kaikkia liitteita pitaa siis olla itse hakemuspapereiden lisaksi? Kasassa on jo yhta sun toista mutta haluaisin olla varma etta on kerralla kaikki ennenkun laput laittaa sisaaan, soitin immiin ja koitin kysella mutta kyseinen lady vaan totesi etta loydat kaiken tarvittavan ohjekirjasta.. Kiiitos jo etukateen :)

Empp?

Yhdyn edelliseen kysymykseen  :) Lisäksi tyhmä kysymys: olen hakemassa tuota parisuhdeviisumia suomesta käsin (asumme aussini kanssa nyt täällä). Minne hakemus täältä laitetaan? Sitten vielä tyhmempi kysymys: Mistä itse hakemus löytyy/ millä numerolla?

Hei ja viitsisikö joku kertoa hieman millaisia kuluja tästä koko prosessista on odotettavissa. Agenttiin ei ole varaa mutta ihan yleiset kulut mitä on odotettavissa viisumin hakemisessa.

jounij

Lainaus käyttäjältä: pampaa - huhtikuu 13, 2013, 20:02
... loydat kaiken tarvittavan ohjekirjasta..

Luultavasti pätevin ohje, minkä voit saada, sillä eri hakijoiden hakemuksissa tarvittavat liitteet eivät taida olla samat.


Arvelee
Jouni
Canberra

pampaa

Ma haen 820 viisumia, itse viisumi on lahes $4000, laakari oli $332, rikosrekisteriote suomesta $30.. Muista kuluista ei ole viela tietoa, jotain pitaa maksaa aussi rikosrekisteriotteesta... Ja muista lipuista ja lapuista jos niita nyt sitten vaaditaan....?? Kertokaa edes mita liitteita itse laitoitte kun haitte 820?

RUU

Lainaus käyttäjältä: pampaa - huhtikuu 13, 2013, 20:02
Osaisko joku kertoa mita kaikkia liitteita pitaa siis olla itse hakemuspapereiden lisaksi? Kasassa on jo yhta sun toista mutta haluaisin olla varma etta on kerralla kaikki ennenkun laput laittaa sisaaan, soitin immiin ja koitin kysella mutta kyseinen lady vaan totesi etta loydat kaiken tarvittavan ohjekirjasta.. Kiiitos jo etukateen :)
IMMIn sivuilla on jokaisen viisumiluokan kohdalla tällainen vastaava yhteenveto, ja täältä löytyy myös linkki checklistiin, josta voi omat liitteensä tarkastaa.
http://www.immi.gov.au/migrants/partners/partner/820-801/how-to-apply.htm

Kuten Jounij jo sanoikin, joka viisumiluokkaan mahtuu paljon erilaisia tapauksia, sen vuoksi tarvittavat liitteetkin vaihtelevat. Lue checklist huolella läpi, niin tilanne alkaa olla aika selvä. Ja kyllä se viisumihakemus vastaanotetaan ja käsitellään, vaikka sen mukana toimittaisi ylimääräistäkin materiaalia. Samoin, jos jotain on jäänyt pois, käsittelyn alussa sinulle kerrotaan, mitä pitäisi toimittaa lisää, jotta hakemus olisi kunnossa ja sen voi käsitellä loppuun.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

minna---

Hakemuksen liitteet riippuvat luonnollisesti jokaisen henkilökohtaisesta tilanteesta, suhteen kestosta ym. Liitän tähän kuitenkin mun hakemuksen (820) sisällysluettelon, toivottavasti siitä on jotakin apua. Laitoin tämän siis hakemuspaperipinon päällimmäiseksi cover letterin kera.

Ainiin Pampaa - taisit aikaisemmin kysellä siitä yhdessäasumisajasta... Mun viisumihakemus meni sisään 3 päivää ennen WH-viisumin päättymistä - bridging visa alkoi tasan siitä päivästä, kun WH meni umpeen. Meillä oli virallisesti nimet samassa vuokrasopimuksessa ollut 10 kuukautta, kun laitoimme hakemuksen sisään. Sitä edeltävät 2 kuukautta asuimme mieheni (ei olla naimisissa) vanhempien luona. Sitä ennen asuimme ympäriinsä eri osavaltioissa ja maissa.


Table of contents of this application:


- Application Document Checklist

The Applicant
- Form 47SP
- 2 recent passport size photos
- Certified copy of Passport
- Certified copy of Official Certificate
- Form 80
- Original AFP National Police Certificate (Australia)
- Original Police Report (Finland) in English language
- Medical Check Results in the unopened envelope

The Sponsor
- Form 40SP
- 2 recent passport size photos
- Certified copy of Passport
- Certified copy of Birth Certificate
- Proof of sponsor's eligibility:
     o   Letter from employer
     o   Recent payslip
     o   Tax return estimate 2011-2012
     o   Group Certificate
     o   2 Bank Statements

History of Relationship
- 2 Statutory declarations written by the applicant and the sponsor


Evidence of Relationship

Financial Aspects
- Statement
- Hot Water Agreement
- Hot water bill
- 2 Electricity bills
- 2 Rent payment receipts

The Nature of Household
- Statement
- Joint Rental Agreement
- Joint Bond Receipt
- Joint Bond Lodgement Form
- Energy Agreement
- Bond payment Receipt
- Correspondence addressed to both of us in two addresses
- The applicant's bank statements (x2), Offers of Employment (x2), recent pay slip and group certificates (x3) to show financial stability and that we both contribute to our day-to-day expenses; and the applicant's Tertiary Qualifications and proof of English language skills

Social Context of the Relationship
- 6 Statutory declarations written by family and friends (5 Australian and 1 Finnish)
- Joint travel: Flight tickets, hotel reservations, bus tickets, ferry tickets, receipts
- Joint participation: Movie tickets, Concert tickets, Sports event tickets
- Wedding and engagement party invitations, and cards addressed to us
- Cards exchanged between us
- Photographs (älä liitä enempää kuin 10-15)

The Nature of Commitment to Each Other
- Statement
- Details of the history of our relationship
- Flight tickets of the periods when we didn't live in the same state/country
- Freight receipts

pampaa

Kiitos tasta, on huomattava apu! Taytyyko minun siis hankkia myos aussien poliisilta criminal check vaikka olen taalla asunut vaan 7kk? Luulin etta 12kk on se raja.

vuokko

molemmista maista pitää olla rikosrekisteriote ,ainakin minulla . Suomen rikosrekisteriote muuten makso 11 euroo. Se muuten pitää olla sitten Federal poliisin ote. Maksaa 52 tai 58 dollaria en nyt muista kumpi hinta oli

minna---

Lainaus käyttäjältä: pampaa - huhtikuu 26, 2013, 13:59
Kiitos tasta, on huomattava apu! Taytyyko minun siis hankkia myos aussien poliisilta criminal check vaikka olen taalla asunut vaan 7kk? Luulin etta 12kk on se raja.

Kyllä vissiin molemmat pitää olla. Jos olet jossain muissa maissa asunut sen yli 12 kuukautta, niin sieltä sitten myös.

jounij

Onneksi olkoon, Vuokko!


Toivottaa
Jouni
Canberra

Loppakorva

Heips kaikille, kyselisin tässä vaan että muistaako kukaan että tarviiko myös sponsori sen police checkin tehdä? Kakkosvaiheessa siis ollaan. Toisesta paprusta kun käy ilmi että ainoastaan hakijan tarvii mutta chek listiä kun lukee niin sekä applicantin ja dependentsien että sponsorin kohdalla on ruksattavat boksit.

Muistatteko myös että otettiinko teidän stat decien kirjoittaneihin ikinä yhteyttä? Kai se vaihtelee tapauksesta toiseen mutta ajattelinpa jo etukäteen varotella.

Vukolle onnea PR:än johdosta!

feril

Onnea Vuokko!

Ei otettu meidän stat.decien kirjottajiin yhteyttä, tai muutenkaan tarkastettu tai haastateltu yhtään mitään. Nyt kun tää ykkövaihe meni näin kivuttomasti, niin se kakkonen on sit varmaan joku kaamee farssi.. :O

maailmalla79

Lainaus käyttäjältä: feril - toukokuu 11, 2013, 11:46
Onnea Vuokko!

Ei otettu meidän stat.decien kirjottajiin yhteyttä, tai muutenkaan tarkastettu tai haastateltu yhtään mitään. Nyt kun tää ykkövaihe meni näin kivuttomasti, niin se kakkonen on sit varmaan joku kaamee farssi.. :O

Kakkosvaihe kasitti meikalaisella pelkan kirjeen missa ilmotettiin etta kakkosvaihe hyvaksytty :)

vuokko

ainakin minulla lukee et sieltä tulee vaan kahden vuoden pasta siitä kun hakemus on laitettu sisään ,kirje . Ei pitas olla mitään papereitten laittoo enää,toivottavasti

pampaa

Eipa turhan kauaan joutunut odottelemaan, yhteensa 11 paivaaa meni siita kun hakemuksen iskin sisalle etta tuli paatos temporary recidency! tuntuuu kylla niin epatodelliselta kun varutui odottamaan sen 6-9kk!!

Lenkki

Onneksi olkoon Pamppaa  :XXXX

sunrise.

Hei kaikki.

Kysyisin ihan mielenkiinnosta tuosta pysyvän oleskeluluvan saamisesta että vaikeuttaako sitä tai voidaanko se peräti hylätä jonkun sairauden vuoksi?
Tarkoitan nyt lähinnä esim.sokeritautia tai vaikka syöpää.Minkä sairauden vuoksi hakemus voidaan hylätä,onko edes sellaista?

Tiedän että vastaus saattaa löytyä joltain sivuilta,mutta kysyn nyt teiltä kun en jaksa lähteä "kahlaamaan".

vuokko

Jaa a, en tiedä mut minulta leikattiin täällä ollessa ja haun ollessa kesken  kilpirauhassyöpä eikä mulle ainakaan vaikuttanu koska tuo viisumi tuli. Varmaan se on tapauskohtanen juttu. :peukkuy

HelluS

Mieheni sairasti tuberkuloosin hakuprosessin aikana ja se vain viisästytti luvan saamista ja piti ensin saada terveen paperit ennenkuin PR myönnettiin. Ja se on sairaus, jota he eivät todellakaan halua maahansa ja sekään ei estänyt luvan saamista. Pitää vain Australiassa käydä säännöllisissä tarkastuksissa.

riikkanen

Mulla on ollut hakemus sisällä melkein päivälleen 9 kuukautta ja vielä odotellaan. Mun terveyspaperit ovat erityissyynissä 1,5 vuotta sitten tehdyn selkäleikkauksen vuoksi. Muuten viisumi olisi läpihuutojuttu, kun tarkasti dokumentoitua historiaa löytyy kuuden vuoden ajalta. Kiva kuitenkin kuulla, että viisumeja on myönnetty syövän tai tuberkuloosin sairastaneillekin. Jospa minäkin sitten kelpaan!

t. riikka

Kaulaote

Tänään vihdoin jätetty 166 sivuinen hakemus Melbournen toimistoon, päivää ennen WH-viisumin umpeutumista. Suolanen hintalappuhan sillä oli mutta minkäs teet.

LauraVo

Onko kukaan laittanut de facto-hakemusta sisaan ilman etta on 12kk asuminen tullut tayteen eika suhdekaan ole kestanyt paljoa pitempaan?

Tapasin aussi mieheni taalla viime vuoden Lokakuussa ja muutin hanen luokseen asumaan pari viikkoa tapaamisen jalkeen, minun wh-viisumi loppui 27.12 jonka jalkeen palasin Suomeen. Mies tuli Suomeen helmikuun ensimmaisen viikon jalkeen, Suomessa oltiin kuusi kuukautta ja sitten palattiin yhdessa Ausseihin, mina turisti-viisumilla ja asutaan taas miehen omistamassa asunnossa.

Kaytiin Uudessa Seelannissa uusimassa turisti viisumi ja palatessa minua ei melkein paastetty maahan koska heidan mielestaan asun maassa lomailun sijaan. Paastivat lopulta maahan mutta sanoivat etta ensi kerralla ei onnistu etta hakekaa nyt ihmeessa sopivampi viisumi: opinto tai parisuhde.

Noh hakisimme mielellaan parisuhde-viisumia mutta yhdessa asumis-kuukausia ei ole tarpeeksi ja mieheni on viela keskella avioeroprosessia. Hanella tulee erosta vuosi tayteen 8. elokuuta, siita sitten pitaa ainakin kuukausi odottaa ja kun ero on lapi kaksi viikkoa ennen kuin voi menna uusiin naimisiin. Minun turisti-viisumi loppuu 19.9 joten aika ei riita suhteen rekisterointiin.

Suunnitelma on nyt hakea minulle ELICOS-viisumi jolla saadaan muutama kuukausi lisa-aikaa, mutta sekin maksaa sitten sen $4000 ja itseani jannittaa jos latkaisevat "no further stay"n tuohon opinto viisumiin. Miehellani on niin hyva tyo taalla ettemme mielellamme poistuisi maasta jotta tyota ei meneteta.

Onko kellaan ajatuksia tai ehdotuksia? Voiko parisuhdeviisumihakemuksen laittaa vajaana sisaan ja selittaa olosuhteet vai kannattaako yrittaa tata opinto-viisumi vaihtoehtoa.

pampaa

Me laitettiin hakemus sisaan kun oltiin oltu yhdessa 12kk ja asuttu yhdessa 8kk ja haettiin de facto visaa 820. Meni 11 paivaa niin tuli myontava paatos temporary residencylle. Mun neuvo on etta tehkaa paperityot huolella ja antakaa tarpeeksi paljon informaatiota tilanteestanne.

irisxrose

Mulle tuli spouse viisumi alle puolessa vuodessa kauhee stresssaamisen jalkeen. Yhessa oltiin oltu alle 2 vuotta josta olin viela ollu Suomessa 7kk. Kunhan kaikki paperit oli kunnossa ja maileja poikkiksen perheelle yms todisteena etta oltiin oltu yhteydessa Suomessa olon aikan tuli tosi helpolla toi viisumi mun mielesta.

Kaulaote

Mä laitoin 820/801 hakemuksen sisään kesäkuun 14. Ei ollut mitään kuulunut pariin kuukauteen joten laitoin kyselyä sähköpostitse reilu viikko sitten. Eilen tuli Visa Grant Notice ja suoraan Permanent Residence päätös!  :D Eipä tarvi kahta vuotta kärvistellä ilman normaaleja oikeuksia, duunimahiksia ja jopa asunto- tai autolainaa. Check!