Viisumi ja l??k?rintodistus

Aloittaja Anuli, kesäkuu 16, 2004, 19:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eevis

MH :D

Thanks for the heads up! :D
Dees - We will bloody bounce back!!!


riaapa

Jos olisin uudestaan menossa tuohon tarkastukseen, niin menisin varmasti Lri Helteelle, jos kerran hän on mukava mies. Tuo Helsingin naispuolinen panel doctor ei testaa englannin kieltäsi, mutta testaa kylläkin että saako pääsi käännettyä lähtöaikeiden suhteen... :o Hänellä ei ollut paljon hyvää sanottavaa Australiasta -eikä kyllä sen puoleen mistään muustakaan. Jos tämä olisi käynyt vain minulle, niin olisin laittanut sen huonon päivän piikkiin, mutta kun samanlaisia kokemuksia on ollut muillakin... :confuse
Riina

eevis

Riina :D

Hmm, meitä on moneen junaan...lähtijöiden motiivien koettelu tuskin kuuluu viralliseen lääkärintarkastusprotokollaan. :confuse ...Vai maksaakohan DIMIA salaa sille siitä... :D
Dees - We will bloody bounce back!!!


MH

Helle hoitelee sanojensa mukaan useammalle maalle vastaavia tarkastuksia. Suhtautuu täysin neutraalisti lähtöaikeisiin eikä harrasta käännytystä ja höpöttelee niitä näitä tarkastuksen lomassa. Hyvä kuva jäi ihmisestä ja ammattitaidosta.

Jaaks

Riaapa & Eevis:D

Come on Girls....


Lainaa...lähtijöiden motiivien koettelu tuskin kuuluu viralliseen lääkärintarkastusprotokollaan...

Aivan varmasti kuuluu.  

DIMIA'n laakareiden brief'iin kuuluu myos arvioida hakijan mahdollinen sopeutuvaisuus uuteen ymparistoon (ei toki mikaan psykiatrinen tutkimus, mutta heidan oma mielipiteensa).  Heidan tulee myos kysella perhesuhteista ja niiden laheisyydesta etc.  Kaiken taman hyva laakari tietysti tekee niin etta et edes itse huomaa olevasi naista asioista tentittavana (kuten ilmeisesti tama dr Helle) ja sinahan et sita itse nae mita he raporttiinsa kirjoittavat.

Onhan se henkisen terveyden kunto ainakin yhta tarkea ellei tarkeampikin kuin fyysisen.
Hakijan taytyy olla varma paatoksestaan muuttaa toiselle puolelle maapalloa - ettei vaan olla hetken huumassa hakemassa viisumia, kun on roikuttu Dunderissa yokausia pikku pierussa ja innostuttu muuttamaan "Paratiisiin", jossa kaikki tuntuu niin ihmeelliselta ja ihanalta.

Ei ne halua tanne mitaan "nut cases", joilla jo kuukauden asumisen jalkeen alkaa "nuppi" paukkumaan ja kaipaa takaisin Suomen loskaan ja lumeen :D

riaapa

Juu, ei siinä mitään että arvioidaan muutakin kuin fyysistä terveyttä, mutta kun sen voi tehdä niin monilla tavoin... Eiköhän ne samat hyvän asiakaspalvelun säännöt päde myös lääkäreihin (varsinkin nykyään kun potilaitakaan ei enää kutsuta potilaiksi, vaan nimenomaan asiakkaiksi)??

Niin, tai ehkä hän testasikin sitä, alkaako laukoa takaisin samalla mitalla, vai riittääkö malttia. Siinä tapauksessa läpäisin testin varsin loistavasti antamalla negatiivisten juttujen mennä yhdestä sisään ja toisesta ulos... ja mullahan hymy ei hyydy... :D :D :D
Riina

Jaaks

Riaapa :D

Niinpa !


Lainaa...ehkä hän testasikin sitä, alkaako laukoa takaisin samalla mitalla, vai riittääkö malttia...

Vanha tapa saada ihmisen agressiivisuus esille on olla itse agressiivinen.  Ei ehka se miellyttavin tapa loytaa sita, mutta toimii useimmissa tapauksissa :D

Zara

Moi...
itselläni edessä sama medical check ja x-ray...
Lähetin self-addressed envelopen Berliiniin ja pyysin kaikkia lääkärintarkastukseen ja röntgeniin tarvittavia lomakkeita ja ohjeita. Eilen vihdoin sain tuon kirjekuoreni takaisin, mutta sisälläpä oli vain lomake 160 sitä röntgeniä varten.
Ilmeisesti tarvitsen vielä jonkun lomakkeen 26 sitä panel doctoria varten... Olipa vaikeaa lähettää sitä siinä samassa kirjekuoressa... no joo.

Lääkärikeskuksesta Tampereella, jossa tuo panel doctor työskentelee, kerrottiin, että minun pitää ennen panel doctorin tarkastusta käydä labrassa ja tässä röntgen-kuvassa. Miten on, tarvitseeko noihin labratesteihin jonkun virallisen lomakkeen myös, vai tietävätkö siellä, mitä testejä otetaan, jos kerron, että Australian viisumia varten olen testejä otattamassa?

Olen yrittänyt nyt kiireesti ottaa yhteyttä Berliiniin ja pyytää KAIKKIA tarvittavia lomakkeita, mutta sinne saa niin huonosti yhteyden. Olen jo kerran joutunut lääkäriaikaani siirtämään...

Kaksi vuotta sitten kävin jo saman prosessin läpi opiskelijaviisumia varten, mutta silloin oli vähän eri vaiheet. Lääkäri teki tarkastuksen ja samassa otettiin virtsanäyte, ja hän lähetti sitten röntgeniin ja kaikki paperit sain mukaani edelleen Berliiniin postitettavaksi.

Kiitos teille hyvistä neuvoista ja avusta.  

Lunta sataa  :)

riaapa

Moi Zara!

Hmmm...  minä kävin lääkärintarkastuksessa joskus alkuvuodesta, ja lähetin noin vuosi sitten Berliiniin sen self-adressed kirjekuoren postimaksulipukkeineen ja mukaan saatekirjeen jossa mainitsin jokaisen tarvitsemani lomakkeen numerokoodin. Ja sain silloin tosi nopeasti vastauksen ja kaikki tarvitsemani lomakkeet.

Helsingissä Diacorilla se toimi silloin alkuvuodesta niin, että ensin kävin lääkärintarkastuksessa esitäytetyn lomakkeeni kanssa, johon sitten se lääkäri täytti omat osuutensa ja antoi minulle lähetteen labraan ja röntgeniin. Muistaakseni sekä labrassa että röntgenissä hoitajan piti sitten täyttää omat osuutensa ja vakuuttaa että on tarkastanut henkilöllisyyteni. He vaikuttivat tehneen sen niin monta kertaa että tiesivät tasan tarkkaan mitä piti tehdä. Kaikki lomakkeet jäivät sinne, ja he lähettivät ne sitten Berliiniin kun röntgenkuvat oli valmiit.

Kannattaiskohan sun yrittää saada sieltä Museokadulta ne puuttuvat paperit? Oisko sulla Helsingissä jotain kaveria joka voisi käväistä siellä?

Tsemppiä! :)
Riina

jirvinen

enpä tiedä muusta, mut minä sain tänään tiedon, että minulle on myönnetty viisumi 2007 maaliskuun loppuun!!!!!! JIPPII!!!!!!!!!! :D

kyllä kivi nyt pyörähti sydämmeltä, kun ei tarvitse mistään huolehtia enää, pitää vaan muistaa tammikuun 19. päivä nousta koneeseen! 57 päivää vielä!!!!!
 :hahhaa :XXXX :hahhaa

riaapa

Jeee!! Onneksi olkoon jirvinen!!!


Riina

paulis

Jepjep, meikä sai tänään vahvistuksen myönnetystä WH-viisumista :D
Joten.. nyt miettimään kielikokeita ja lääkärintarkastuksia. Etelänmaa kutsuu helmikuussa, here I come!

Jiihaa:D

riaapa

Paulis,

miten niin miettimään kielikokeita ja lääkärintarkastuksia? Eihän niitä yleensä WH-viisumiin tarvita, varsinkin jos sinulle on se jo myönnettykin..? :?

Mutta ei muuta kun tervetuloa sitten helmikuussa!! :D
Riina

fogs

LainaaAlkuperäinen postittaja riaapa
Paulis,

miten niin miettimään kielikokeita ja lääkärintarkastuksia? Eihän niitä yleensä WH-viisumiin tarvita, varsinkin jos sinulle on se jo myönnettykin..? :?

Mietin just samaa :? mutta ehdit ensin :D

paulis

Riiapa ja fogs,


Nokun nokun... mä ehkä haluaisin tehdä myös sairaanhoitajan hommia sielläpäin. Mulla ei ole kokemusta työnteosta muualla kuin Suomessa, joten ne vaatii mitä todennäköisimmin multa jotain todisteita siitä että ymmärrän ja tulen ymmärretyksi kielellisesti ammatinharjottamiseni suhteen :) ja se pitää kait todistaa sillä IELTSillä josta olen myös andreasyanin annen kanssakin jutellut.. ilman tota "tutkintoa" en saa rekisteröimislupaa jne. Mutta jos tuun poimimaan hedelmiä ja muuta mukavaa vähemmän vaativaa, niin eipä siellä kai niillä todistuksilla kamalasti ole virkaa..?:? Että semmosta.. Nyt taidan painua nukkumaan.. jotta jaksan huomisen vapaapäivän:roue

Paula

paulis

ai kappas, mä olen jo kakkostason dunderilainen :XXXX hih

riaapa

ai jaa! No sehän selvittääkin asiaa -uteliaisuuteni on tyydytetty! :D

Hauskaa vapaapäivää!
Riina

Zara

Moikka,

vielä palaan tähän lääkäriasiaan (ja kiitos Riina vastauksesta, sain lopulta lääkäriltä sen kaavakkeen 26)...

Eli mitkä labrakokeet teiltä on otettu tuota spouse-viisumia varten?

Tuntui, että tämä panel-doctor oli hieman "hukassa" tän viisumihakemuksen kanssa...

Kiitos taas.

fogs

Spouse viisumia varten minulta tuohon otettiin muistaakseni vain HIV testi, muita en muista läpikäyneeni.
Terkuin Terhi

riaapa

Veri- ja virtsakoe otettiin, mutta ei minulla ole mitään tietoa mitä niistä analysoitiin! :o Tuo HIV nyt ainakin, mutta se lääkäri sanoi, ettei niitä kannata ottaa jos on yhtään edes flunssaa, koska joskus on kuulemma Berliini tarttunut johonkin ihan pikkujuttuun ja vaatinut varmuuden vuoksi lisätesteinä kaiken maailman munuaiskokeet, vaikka kyseessä oli ollut vain joku ihan harmiton juttu. Hän jopa mainitsi että melkein mieluummin kannattaa sitten ottaa kokeet uusiksi jos siellä on mitään tavallisuudesta poikkeavaa, koska perus-labrakokeet on paljon edullisempia kuin erikoistutkimukset.

Pitäisköhän sen Zaran panel doctorin soittaa vaikka jollekin Helsingin vastaavalle, jos ei muuten tieto riitä? Aika kumma juttu kyllä...
Riina

Sara*

Heips, mäkin kävin tampereella opiskelijaviisumia varten lääkärissä ja sama juttu ei oikeen tienny se lääkäri mitä tekee mutta kyllä se sit siitä ja sain noi sinetöidyt kirjekuoret.. maksujakin tuli yhteensä vaan n.130€..

Mulla on siis sc 572 ja nyt oon löytäny jopa sen luottokortinkin, jee.. Lähetetäänkö noi lääkäripaperit nyt siis berliiniin? haen pian sen viisumin netin kautta.. ja mitä muuta siihen nyt pitää liittää.. jossain sanotaan 1 valokuva, jossain 4? jotkut puhuu jostain character declarationeista ja taloudellisen tilanteen todistamisesta? ei tossa viisumihakulomakkeissa ainakaan pyydetty mitään erikseen todistamaan? eli siis laitan postiin valokuvat ja ne lääkäripaperit? ois kiva jos joku viisaampi osais auttaa.. jotenkin sekavaa kaikki ja haluan nyt vaan varmistaa että on kaikki mukana kun koulu alkaa jo 24.1 että ehtii se viisumi.. Kauankos muilla on kestäny viisumin saaminen hakupäivästä?

Thanx.. *Sara x

Jaaks

Sara :D


Lainaamaksujakin tuli yhteensä vaan n.130€..

Siis kuinkahan paljon tuo onkaan :confuse


Lainaaei tossa viisumihakulomakkeissa ainakaan pyydetty mitään erikseen todistamaan? eli siis laitan postiin valokuvat ja ne lääkäripaperit? ois kiva jos joku viisaampi osais auttaa..

Ei mikaan viisaampi, Sara, mutta teet mita hakuanomuksessa pyydetaan :D

Oletko kaynyt lapi taman "Step By Step" ?? Se kertoo juuri mita sinun taytyy tehda: http://www.immi.gov.au/study/tool/index.htm

Zara

Moikka Sara ja muut...

Mulla kesti 2 vuotta sitten saada student visa (subclass 573, kun suoritin Masters tutkinnon) vain pari päivää! Eli ainakin silloin olivat Berliinissä huipputehokkaita. Ja olet ihan oikeassa, lähetät ne sinetöidyt kuoret suoraan Berliiniin.


Joo, eipä taida nämä Tampereen panel doctorit saada kovin usein Aussi-viisumin hakijoita, kun niin epävarmaa toimintaa oli sekä lääkäreiden että tämän lääkärikeskuksen osalta. Olen nyt jo käynyt kolmeen eri otteeseen labrassakin! Pelkät labramaksut ovat olleet jo 130 euroa, 71 euroa oli röntgen-kuva ja lääkärissä joudun näiden labrasotkujen takia käymään uudelleen viikon päästä, joten silloin nähdään, paljonko se tulee olemaan.

Silloin 2 vuotta sitten tämä kaikki hoitui paljon kätevämmin, eikä missään ollut ongelmia. Nyt lääkäri oli lähettämässä itse paperit Local Clearance Unitiin Sydneyyn, mutta pyysi minua kuitenkin vielä varmistamaan Sydneystä. Olin yhteydessä Saksaan, josta sanoivat, että medical check paperit lähetetään sinne.

Pitääkös Berliiniin lähettää röntgen kuvatkin vai ainoastaan se sinetöity lausunto niistä? 2 vuotta sitten ainakin vain lausunto...

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :)

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Jaaks
Lainaamaksujakin tuli yhteensä vaan n.130€..
Siis kuinkahan paljon tuo onkaan :confuse

Tuo "€" on erästä tietokonekieltä eli html:ää, jonka joku palvelin jostakin syystä näkyy jättäneen tulkitsematta ja siten täksi uudehkoksi euro-merkiksi (?) kääntämättä. Veikkaanpa, että merkki näytti oikein hyvältä Saran koneelta lähtiessään.


Vastaa yksi tietokoneasiantuntija
Jouni
Canberra

jirvinen

LainaaAlkuperäinen postittaja Sara*
Heips, mäkin kävin tampereella opiskelijaviisumia varten lääkärissä ja sama juttu ei oikeen tienny se lääkäri mitä tekee mutta kyllä se sit siitä ja sain noi sinetöidyt kirjekuoret.. maksujakin tuli yhteensä vaan n.130€..

Mulla on siis sc 572 ja nyt oon löytäny jopa sen luottokortinkin, jee.. Lähetetäänkö noi lääkäripaperit nyt siis berliiniin? haen pian sen viisumin netin kautta.. ja mitä muuta siihen nyt pitää liittää.. jossain sanotaan 1 valokuva, jossain 4? jotkut puhuu jostain character declarationeista ja taloudellisen tilanteen todistamisesta? ei tossa viisumihakulomakkeissa ainakaan pyydetty mitään erikseen todistamaan? eli siis laitan postiin valokuvat ja ne lääkäripaperit? ois kiva jos joku viisaampi osais auttaa.. jotenkin sekavaa kaikki ja haluan nyt vaan varmistaa että on kaikki mukana kun koulu alkaa jo 24.1 että ehtii se viisumi.. Kauankos muilla on kestäny viisumin saaminen hakupäivästä?

Thanx.. *Sara x

elikkäs, sinne lääkäriin olis kannattanut mennä vasta sen viisumuhakemuksen täyttämisen jälkeen, koska täyttettyäsi sen hakemuksen ne kertoo sulle mitä kaikkea testejä sulle pitää siellä lääkärissä tehdä.  myös ne "oikeat" lomakkeet saat suoraan kopsattua netistä tehtyäsi sen hakemuksen. sen panel doctorin olis pitänyt lähettää ne sinun paperit+ röntgen kuvan sinne berliiniin, tosin minulle myöntivät sen viisumin vaikka lähetin ne paperit sinne itse (sain sieltä lääkäristä ylimääräisen röntgen pussin, jonne laitoin sisälle lääkärin sinetöimän kirjekuoren, ja toisen röntgenpussin, jossa oli se minun röntgenkuva, joka oli lääkärin sinetöimä) *sekavaa tekstiä, koittakaa saada selvää!* :P

itse sinne netistä tehtävään hakemukseen ei tarvitse mitään liitteitä, ei ainakaan minun pitänyt sinne mitään liittää, ja niitä valokuvia pitää ainoastaan laittaa sinne lääkärin papereiden joukkoon!

chilifinn

Quote sivulta 1: "aika turhalta tuntuu käydä tuberkuloosia varten kuvat ottamassa, kun tietää että ei semmoista omista, ja eihän suomessa edes mitään tuberkuloosia esiinny!"

jirviselle ja muillekin terveystarkastusten kanssa tuskaileville tai tuskailleille tiedoksi:
Suomessa todetaan vajaa 500 tuberkuloositapausta vuosittain, eli vajaa 10 per 100 000 asukasta / vuosi.
Näistä reilu 10 % on ulkomaalaisperäisillä, muut suomalaisilla, yleensä varttuneella väellä.

Naapurissamme Venäjällä uusia tapauksia on ainakin
50 /100 000/vuosi ja paikoin reilusti enemmän, vieläpä ärhäkkää, lääkkeille vastustuskykyistä sorttia löytyy.

Australiassa todettiin esim v. 2002 1028 tuberkuloositapausta, joista 80 % ulkomaalais syntyisillä.  Siellä tapauksia noin 5 per 100 000 / vuosi.

Tokihan tuo paperirumba ja maksut ovat ikäviä mutta
ei niitä kuvia ja tutkimuksia turhaan pyydetä.

Jaaks

Chillifinn :D

LainaaTokihan tuo paperirumba ja maksut ovat ikäviä mutta, ei niitä kuvia ja tutkimuksia turhaan pyydetä.

Kuinka viisaasti sanottu :god:


Lainaa"aika turhalta tuntuu käydä tuberkuloosia varten kuvat ottamassa, kun tietää että ei semmoista omista, ja eihän suomessa edes mitään tuberkuloosia esiinny!"

From" Chillifinn":
Suomessa todetaan vajaa 500 tuberkuloositapausta vuosittain, eli vajaa 10 per 100 000 asukasta / vuosi.

Australiassa todettiin esim v. 2002 1028 tuberkuloositapausta, joista 80 % ulkomaalais syntyisillä. Siellä tapauksia noin 5 per 100 000 / vuosi.


Eli siis Suomessa Tuberkuloosin esiintyminen on noin 100%  eli kaksinkertainen Australiaan verrattuna.

Osoittaa ihmisten tietamattomyytta, jopa omasta  kotimaastaan :?

" Ignorance is not a virtue" - kuten usein nakyy valitettavasti tapahtuvan :D

chilifinn

Niin, nämä luvut ovat ilmaantuvuuslukuja, eli paljonko todetaan uusia tapauksia samaa asukasmäärää kohti vuodessa. Suomessa tosiaan todetaan enemmän.  Venäjän tuberkuloosikannat ovat uhka suomalaisille jos alkavat levitä tänne päin, ja suomalaiset matkailijat voivat sitten viedä vanhaa kantaa tai mahd. uusia kantoja mukanaan muualle...
Ehkäpä tämä infopaketti lievittää tuskaa tutkimuksissa juostessa.
Cheers!

Jaaks

Chilifinn :D

Lainaa...nämä luvut ovat ilmaantuvuuslukuja, eli paljonko todetaan uusia tapauksia samaa asukasmäärää kohti vuodessa...

Eli siis todelliset lukemat ovat viela korkeammat :?
Kertomasi tilastothan kertovat vain uusista tapauksista.
Mukaanlukien kaikki ei todetut tapaukset, joita niitakin on tietty prosentti uusien todettujen maarasta ja kaikki jo ennnestaan todetut tapaukset :?

Mielenkiintoista - ja silti joku Suomesta tanne tuleva valittaa siita Tuberkuloosi testista.

Milka

Miten niin teidan taytyy hankkia itse lomakkeet? Mina marssin aikoinaan Helsingissa laakariasemalle ja heilla oli kaikki lomakkeet siella valmiina. Mina vain kerroin laakarille mita viisumia olen hakemassa ja siina se. Han sitten taytti kaikki lomakkeet, lahetti rontgeniin ja labrakokeisiin, antoi minulle kirjekuoren ja sanoi etta pista se viisumihakemuksen mukaan Berliiniin ja viisumi myonnettiin 6 viikon paasta.

Onpas koko prosessi mennyt monimutkaiseksi viime aikoina. :god::god::god:

MH

Milka!

Kyllä se viime vuonna toimi ihan samalla tavalla tosin silloin lääkäriltä oli ne kaavakkeet loppu ja pyysi meidät noutamaan ne valmiiksi sieltä museokadun toimistosta.

Olishan ne tietysti voinut Berliinistäkin tilata jos haluaa tehdä asian vaikeaksi.

Monimutkaisuus tulee siitä että lukijat eivät viitsi selata vanhoja viestiketjuja läpi:?:?

riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja MH

Olishan ne tietysti voinut Berliinistäkin tilata jos haluaa tehdä asian vaikeaksi.

 

Niin, no mutku... :D minä tilasin paperit Berliinistä, eikä se ollut sen vaikeampaa tai monimutkaisempaa. Teinpähän vaan pilkulleen niinkuin mun de facto partner -viisuminhakuohjeissa käskettiin, enkä alkanut soittelemaan lekurille että onko siellä niitä papereita valmiina. Sen lisäksi ainakin mun papereissani oli pitkä osio kysymyksiä mihin piti itse vastata ennen lääkärintarkastusta, näin siis ainakin jos seurasi niitä ohjeita...
Riina

Zara

Moikka,

Aivan kuten Riina sanoi, eli ohjeissa pyydetään tilaamaan lomakkeet Berliinistä. Tein näin, lähetin sinne self-addressed kirjekuoren, mutta minulle lähetettiin vain se x-ray lomake. Olin jo pariin otteeseen perunut lääkäriajan, kun minulla ei kyseisiä lomakkeita ollut. Sen takia täällä kyselin saako niitä lomakkeita muualta.

Itsenikin mielestä kaksi vuotta sitten tämä prosessi meni jotenkin jouhevammin, nyt ei se minun panel doctorini ollut oikein tietoinen asioista... No, loppusuoralla viisumihakemuksen väsäämisessä kuitenkin ollaan. Joten eiköhän melbournelaiset taas pian nähdä! :)

MH

Riina!

Ei mekään soiteltu mihinkään vaan kun varasimme aikaa lääkärille meiltä kysyttiin että onko meillä paperit jo ja kun ei ollut lääkäri sanoi että normaalisti hänellä on kaavakkeita mutta olivat loppu joten hän pyysi noutamaan ne museokadulta ja täyttämään kuponkien esitäyttö kohdat valmiiksi ja sujui kyllä humattavasti helpommin kuin niiden tilaaminen jostakin josta taas aiheutuu ylimääräisiä tarpeettomia kuluja. TÄTÄ TARKOITIN. Edellä oleva vaan kuvaa sitä että lääkäri on tehtäviensä tasalla tietää miten asiat sujuu jouhevammin ilman ylimääräistä vaivaa vaikka siellä ohjeissa lukisi mitä.