Matkavakuutusjuttuja

Aloittaja SallaH, maaliskuu 29, 2004, 20:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hoyryjyra

Tarjosivat ifissä aika edullista matkavakuutusta.
Matkustaja turva vuodeksi, matkasairauden ja -tapaturman aiheuttamat hoitokulut, sairaudesta enintään 90 päivän ja tapaturasta enintään kolmen vuoden ajalta.
335euroa vuodelta eli alle euron päivä. Sisältää jotai lentoja suomeen jos joutuu pakottavasti lähtemään, ja oli siin jotai muutakin pitää tarkistaa vielä kun käyn ottamassa.
Onko muilla kokemusta just tästä kyseisestä vakuutuksesta? Mietin että kun working holidaylle menossa(7.9 -09), että korvaako työtapaturmia, vai vaan lomailusta aiheutuneet kulut?
Hirveän kallista vakuutusta en haluaisi ihan siitä syystä että olen aina terve kuin pukki, suomessa käyn lääkärissä kahden vuoden välein...
Ei korvaa mitään vaarallisia lajeja, erikseen mainittu oppaassa vaarallisuusluokat ja niitä voi siitä napsia sen mukaan mitä tuntuu tarvitsevan, nostavat hintaa.

Muokkaus
Täytyy nyt vastata omaan kysymykseen että korvaa työtapaturmien hoidotkin, jos jotain muuta sattuu asia mietityttämään tulevaisuudessa

AP

All-right!

Nyt olen lukenut riittävästi tätä matkavakuutus ja terveydenhuolto läppää. ;9

Tiivistys:
-Ota AINA matkavakuutus (Suomesta vai Ausseista?)
-Käytä yksityistä (kaikki oli siis yksityisiä ikäänkuin?)
-Käytä MediCare-korttia aina kun mahdollista (mistä tämän saa?)
-Nauti reissustasi vakuutettuna!

T,
Ap

RUU

AP, tiivistettyjä kommentteja:
Matkavakuutuksen saa paljon helpommin Suomesta. Täällä osa yhtiöistä myöntää vakuutuksen vain pysyville asukkaille, mutta joistain saa lyhytaikaisia vakuutuksia myös tilapäiset asukit. Jos sinulla on kotivakuutus Suomessa, sitä kautta vakuutus on paljon edullisempi.

Lääkärit järjestään ovat yksityisiä. Julkinen puoli rakentuu enemänkin sairaalaverkoston varaan, pl jotkin tietyt erityisalat (kuten ehkäisyneuvonta).

Medicare-kortin saa Medicaren toimistosta (linkki yhteystietoihin).

Nauttiminen on vapaaehtoista mutta viime aikoina suorittamiemme tutkimusten mukaan tilastollisesti merkittävä osuus päätyy haikailemaan takaisinkin.  :pepsodent
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

jounij

Sairaaloiden hätäpäivystyksen lääkäreillä käynti on Medicare-kortin hankkijoille (siis suomalaisillekin maiden välisen keskinäisen sopimuksen perusteella) ilmaista, mutta sinne ei siis kannata mennä kuin oikeasti hätätilanteessa ja jos ja kun muuta lääkäriapua ei ole tarjolla. Ei-kiireellisissä tapauksissa saattaa sairaaloissa joutua odottamaan useita tunteja.


Lisää
Jouni
Canberra

Silppu

Lainaus käyttäjältä: RUU - heinäkuu 26, 2009, 08:49
Matkavakuutuksen saa paljon helpommin Suomesta.... Jos sinulla on kotivakuutus Suomessa, sitä kautta vakuutus on paljon edullisempi.

Kotivakuutus tms. kannattaakin hankkia hyvissä ajoin ennen matkaa, niin saa määräaikaisen matkavakuutuksen vuodeksi edullisesti ainakin If:filtä. Muille kuin kanta-asiakkaille eivät niitä anna.

Moskito

Tervehdys!

Lueskelin tätä (ja muita vastaavia) ketjuja läpi, mutten löytänyt ihan suoraan asiaani koskevaa informaatiota. Eli olen Australiassa opiskelemassa ja suomalaiset vakuutukset menevät umpeen pikapuoliin (3kk reissua takana). Olen lähdössä ulkomaille (siis pois Australiasta) lomalle, ja olen yrittänyt miettiä miten parhaiten hoitaa matkavakuutus. Kävin pankkini (ANZ) sivuilta katsomassa että heillä matkavakuutus maksaisi n. $97, mutta on voimassa ainoastaan kyseisen matkan.

Saako täällä otettua ns. jatkuvaa matkavakuutusta, kuten Suomessa (voimassa tyyliin aina kun yli 50 km:n päässä kotoa), vai pitääkö jokaiselle ulkomaanmatkalle ottaa erikseen tuo varsin kallis (verrattuna esim. suomalaiseen jatkuvaan matkavakuutukseen) vakuutus? Olettaisin myös ettei tuo ANZ ole se kaikista halvin/fiksuin vaihtoehto, joten muita tarjoajia saa ehdottaa.

Opiskelijoille pakollinen OSHC ei kata ulkomaanmatkoja.

Suomalaisten vakuutusten jatko ei tule kysymykseen, koska olen ne jo irtisanonut ja niiden "uudelleenavaaminen" maksaa todella paljon...

Kiitos etukäteen!

jounij

Ainakin jos olet Qantasin Frequent Flyer -ohjelmassa mukana (ja on ihan viisasta olla, jos joskus lentelet esimerkiksi Suomeen), voit tämän ohjelman puitteissa, Qantasin Frequent Flyer -veppisivulta käsin hankkia vuotuisen matkavakuutuksen. Itse olen kokenut sen edulliseksi vaihtoehdoksi yksittäisiin vakuutuksiin verraten.


Ehdottaa
Jouni
Canberra

Milka

Moniin pankkien luottokortteihin on liitetty matkavakuutus, eli jos maksaa lentoliput ko. pankin luottokortilla matkavakuutus on automaattisesti voimassa.

Joten kannattaa tarkastaa pankin luottokortin ominaisuudet.

Kristanna

Nostetaanpas vanhaa topicia...

Kävin tänään vakuutustoimistoissa puuduttamassa takalistoa 3 tunnin ajan ja paljon oppi taas uutta. Päätin kilpailuttaa Fennian sekä vanhan tutun Pohjolan, jossa vakuutukseni (Easy-paketti) ovat olleet vuosikausia ja olen ollut erittäin tyytyväinen heidän palveluun.

Eilen eksyin vahingossa  Work & Travel Companyn sivuille, jossa suositeltiin Fennian Work & Travel vakuutusta. Soitin heti Fennialle ajan ja päätin käydä ihan paikan päällä haastamassa asiasta.

Tarjoukset pyysin vuoden reissuun eli 3kk perusosa + 273 pvä:n jatkovakuutus. Matkatavaravakuuden vakuusmäärä on 1000e. Tarjouksen kaikki kohdat käytiin tarkkaan läpi, että kaikki kohdat ovat sopivan suuruisia.

Fennia: koko aika ilman vaarallisten lajien lisää (urheilulisä) 454,45 e/vuosi
             3kk ilman urheilulisää (laskin, että olen kaupungeissa tuon ajan) + 9 kk urheilulisällä 622,61 e/vuosi

Pohjola: ilman urheilulisää 448,20 e/vuosi
              urheilulisällistä hintaa ei keritty hakemaan, koska myyntineuvottelija ilmoitti hinnan menevän lähemmäs kahta
              tonnia, jonka jälkeen päädyttiin Fenniaan. Heillä myös on 50e omavastuu, jota Fennialla ei ole. Heille myöskin pitäisi
              erikseen ilmoittaa mitä ja milloin vaarallista urheilulajia meinaa harrastaa. Mielenkiintoista.

Näiden tulosten pohjalta päädyin siirtämään kaikki vakuutukseni Fenniaan, josta tulen tämän kaiken lisäksi saamaan täysin henkilökohtaista palvelua tarvittaessa toisin kun Pohjolalla. Voin unohtaa 03 03 03 numeroon soittamisen.  :pepsodent

Toivottavasti näistä oli jotain apua jollekin!