Mikä osavaltio olisi paras asettua asumaan

Aloittaja Henri, joulukuu 31, 2001, 07:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jouko

Hei Henri

Darwin voipi olla hieman liian kuuma ja kostea ilmastoltaan suomalaiselle kesät talvet keskilämpötila siinä 31 ? 33 välillä. Huom! tämä on täysin henkilökohtainen mielipide. Itse asumme aika paljon alempana sijaitsevassa Brisbanessa jossa ilmasto on varsin lauhkea ympäri vuoden. Tosin kyllä se täälläkin kesällä (joulu-helmikuu) nousee joskus tuonne 40 päälle mutta harvemmin. Talvella (kesä-elokuu) päivällä keskilämpötila on siinä 21 asteen paikkeilla. (kannattaa muuten tutustua Australia info palstaamme: http://www.dundernews.com/aus/wmview.php?ArtID=5 jossa on paljon yleistietoa maasta.

Asuntojen etsiminen on yleensä helpompaa kuin suomessa tarjonnan runsaudesta johtuen. talosta viikossa maksettava keskivuokra on siinä 103 - 138 euroa (620 - 825 markkaa) viikossa. Huomaa maassa kaikki tapahtuu yleensä viikon intervalleissa.

Samoin pohjoisessa on vaikeampi löytää työtä, kannattaa tutustu viisumiosastolla oleviin eri viisumi vaihtoehtoihin. http://www.dundernews.com/aus/wmview.php?ArtID=43

Terveisin
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Raiwå

Rekkakuskille on aina työtä Australiassa.
se että katsotaanko se pistelistalla viisumin arvoisesksi ammatiksi? en tiedä.
mutta sen tiedän että henkilöstövaihtelu alalla on hurja.
pitkät matkat ja lyhyet aikataulut takaavat jätkän vanhenemisen alta aikayksikön.
Australiassa on kuolevaisuus ammattikuljettajien keskuudessa verrattavissa ebola virukseen.
Muuten on kiva ammatti, kivat maisemat ja tasaset tiet :D
Viimeviikoina on keskusteltu paljon siitä että laivausyhtiö Patrick stevedore on ostanut valtiolta rautatieoikeudet koko maan alueella.
tarkoittaen sitä että noin 130000 kuljetusta poistuu teiltämme pelkästään Sydneystä.
onko se hyvä vai huono??
Itse ajan noin 1000km vko Sydneyn teillä, ja olen sitä mieltä että mitä vähemmän niitä on kaupunkiliikenteessä ?? sen parempi.:cool:
Terv Ray Virta
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Henri

Moikka

Olen suunnitellu muuttoa Australiaa mutta mieltä kaivertaa moni asia. Mikä osavaltio olisi paras tälläiselle kairojen karpaasille asettua asumaan. Onko siellä vaikea löytää työtä olen ajannut rekkaa ja sekä tehnyt autoalan työtä pienen ikäni(autojen korjausta).
Onko tuo Darwinin alue sopivaa näyttäisi ainakin olevan lämpöisellä aluella kartasta katsottuna. Onko sieltä vaikee löytää asuntoja tai majoitusta?
Henri