Spouse migration

Aloittaja fogs, heinäkuu 03, 2002, 12:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

feril

Lainaus käyttäjältä: Kaulaote - syyskuu 14, 2013, 12:58
Mä laitoin 820/801 hakemuksen sisään kesäkuun 14. Ei ollut mitään kuulunut pariin kuukauteen joten laitoin kyselyä sähköpostitse reilu viikko sitten. Eilen tuli Visa Grant Notice ja suoraan Permanent Residence päätös!  :D Eipä tarvi kahta vuotta kärvistellä ilman normaaleja oikeuksia, duunimahiksia ja jopa asunto- tai autolainaa. Check!

Ei toi temporary-status spouse visassa vaikuta duuniin, lainoihin tai mihinkään muuhunkaan. Mulla on vakiduuni ja iso asuntolaina, spouse visan eka vaihe meni läpi vuosi sitten. Ainoa vaiva on väliaikaisen Medicare-kortin uusinta vuosittain ennen permanent-päätöstä.

Onnea viisumista!

RUU

Lainaus käyttäjältä: feril - syyskuu 15, 2013, 12:24
Ainoa vaiva on väliaikaisen Medicare-kortin uusinta vuosittain ennen permanent-päätöstä.
Tilapäisen viisumin haltija on ainakin aiemmin ollut oikeutettu saamaan Medicare-kortin viisumin koko voimassaoloajalle. Monessa Centrelink-toimistossa niitä koitetaan tehdä vain vuodeksi, mutta ohjeet sallivat yhden kortin koko voimassaoloajaksi.
http://www.humanservices.gov.au/customer/enablers/medicare/reciprocal-health-care-agreements/health-care-for-visitors-to-australia
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

vuokko

Ainakin tässä Parramatta- Fairfield medicaressa annetaan vaan aina jopa kolmen kuun pätkissä se nyt tuli ens vuoden toukokuulle eli vuodeks . Taitaa olla toimistosta kiinni miten pitkäks aikaa sen saa.Olen ollu täällä nyt tasan kolme vuotta ja mulla on seittemäs kortti just kattoin tosta kortista :D

Sorkkis

Minkalainen odotusaika talla hetkella permanent partner visan kasittelyissa? Hakemus lahtenee viikonloppuna ja toiveissa olisi, etta ennen lahtoa se saadaan. Ollaan tasta Suomeen takaisin lahdossa kesa-heinakuun valilla opiskelutarkoituksessa ja permanentti olisi kiva olla takataskussa sille paivalle, jos/kun joskus halutaan takaisin tulla. Vai liekko enaa maastamuuton jalkeen voimassakaan?

vuokko

Meillä kesti 2 vuotta ja 4 kuukautta tulla tuo viisumi. Sun kannattaa lukee tuolta immin sivuilta kuinka kauan saa olla pois ausseista että sen vielä saa ,kuulin vaan et siinä on joku kuukausi määrä ,poissaololle. Kannattaa lukee ennekun laittaa hakemuksen ja maksaa  neljä ja puol tonnia

Sorkkis

Kakkosvaiheesta siis kyse, enää en joudu maksamaan.

jounij

Sen "pysyvän" viisumin voimassaolossa on jotain rajoituksia liittyen siihen, kuinka paljon on ollut maasta pois viisuminhakua edeltävinä vuosina. En osaa kuitenkaan sanoa tarkalleen, millaisia nämä rajoitukset ovat, mutta mitä pidempään olet ollut maassa, sitä pidemmäksi aikaa viisumi myönnetään. Maksimiaika taitaa olla 5 vuotta.


Arvelee
Jouni
Canberra

vuokko

 Sorkkis ,mikä viisumi sinulla nyt on ?  Ei meidän tarvinnu hake erikseen tuota vaan se tuli noitten kymmenien papereitten lähettämisen jälkeen ja on voimassa 5 vuotta. ei tarvinnu erikseen hakee

HauHau

Terve!

Yritin selailla näitä mutta samankaltaisia tapauksia ei silmään osunnut, tai sitten on huonosti luettu ;)

Olen muokannut tätä tekstiä jo kohta sata kertaa, alkaa paisumaan romaaniksi koko ajan, joten tässä nyt lyhyesti ja ytimekkäästi: Poikaystäväni on aussi ja asuu siellä, minä suomalainen ;) ja asun suomessa yhteisen poikamme kanssa. Ausseissa olo ajastemme (n. 1v. asuttiin yhdessä) ei minkäänlaisia virallisia todisteita koska asuimme hänen kämpässään ja ei ollut yhteisellä nimellä varustettuja laskuja yms. Tulin takaisin suomeen, halusin vielä käyttää hyväksi suomalaista ihanuutta eli ilmaista koulutusta ;) MUTTA karvaisempi osapuoli jäi sinne. Nyt on parin kuukauden päästä koulu ohi ja aikeissa hakea viisumia ja muuttaa sinne asumaan.

Eli, tietääkö kukaan mitkä mahdollisuudet ylipäätänsä on minun edes saada viisumia, kun emme "virallisesti" ole koskaan asuneet yhdessä ja meille ei tähän päivään mennessä ole kertynt minkäänlaisia yhteisiä kirjeitä, laskuja, vuokrasopimuksia yms. Ainoa millä voimme todistaa suhdettamme, on tietysti perhe ja ystävät, meidän vierailut siellä/hänen vierailut täällä, sekä tietysti rakkauden hedelmä ;), niin ja tietysti jotkut puhelu yms. tiedot. Mutta nämä kaikki nyt ovat aika epämääräisen kuuloisia!?!?

Kuitenkin uskon että vaikka aika hääppöseltä vaikuttaa, niin partner- viisumi on silti parempi kuin käydä miettimään jotain thyöviisumia (olen siis viittä vaille vajaa sh), kun ne työviisumit tuntuvat vielä monimutkaisemmilta ja ilmeisesti mun sh-rekisteröinninkin kanssa tulee olemaan isot ongelmat ;)

ps. pikaisella laskutoimituksella, ollan asuttu eri maissa kohta 4,5 vuotta-> ei taida hyvältä näyttää?!

Brisvegas

Hei,
vastaan pikaisesti:

"...ja asun suomessa yhteisen poikamme kanssa"

kylla minun mielestani tuo on aika selva peli. Pojallanne on automaattinen oikeus asua Australiassa (kai hanelle on kansalaisuus haettu?) ja taten myos sinulla.
Itsella semmoinen tapaus, etta muutin aussimieheni ja poikamme kanssa tanne kun poikamme oli 9kk. Permanent residency hain kun tulin tanne (tuli niin pikainen lahto etta minulla oli vain turistiviisumi tanne saapuessa). Muutama vuosi sitten partner-viisumin haku maksoi 3000$, varmasti noussut siita. Olimme kylla olleet jo naimisissa muutaman vuoden, etta siina mielessani tapaukseni oli "lapihuutojuttu" mutta reilu vuosi siina viisumin myontamisessa silti meni.

En nyt ehdi immin sivuja lukea lapi, mutta kylla ainakin jarkeni sanoo, etta kylla pojalla taytyy olla oikeus asua isansa (ja siis myos pojan itsensa) kotimaassa ja kylla pojalla on oikeus aitikin saada samaan maahan asumaan (ainakin, jos aiti on ns. hyva kansalainen eli ei rikosrekisteria tms).

vuokko

Partner viisumi maksaa tänävuonna 4500 dollaria plus lääkärit ja muut päälle eli pyöreesti 5000 ,siitä tulee.Kannattaa varmaan alkaa hakeen  vaikka heti  koska meillä se kesti 2 vuotta reilusti

linda12

Hei !

Kirjoitteleekohan täällä kukaan enää? No minä kirjoittelen. Olen tänne ennenkin kirjoitellut ja olen ehkä keksinyt ratkaisun meidän viisumi ongelmaan, mutta haluaisin kysyä vielä muutamia asioista. Mitä tämä bridging visa käytännössä tarkoittaa eli onko se aina ilman työlupaa ja kuinka kauan teillä tämä "työ luvaton"-vaihe on kestänyt?
Itse ajattelin että menen Australiaan Perthiin vaihtoon vuodeksi jonka ajan asuisimme siis yhdessä mieheni kanssa ja laittasimme kaiki laskut yhteen yms ja vaihtovuoden jälkeen turistiviisumilla ja de facto-hakemus menemään. Onko kellekkään käynyt niin että vuoden yhdessä asumisajankin jälkeen viisumia ei myönnettäisi? Meillä tämän jälkeen myös muita todistuksia että ollaan yhdessä oltu muutama vuosi.

Kauan saan varautua olemaan mieheni elätettävänä eli ilman työlupaa ja saako tänä aikana poistua maasta esim. Suomeen hetkeksi?(kouluasioiden takia tämä saattaisi olla tarpeen)
Kauan teillä on kestänyt kaikkien tarvittavien dokumenttien haaliminen eli koska prosessin sitten aloittaisi?

vuokko

Taas puhun vaan omasta puolesta ja mun springingvisa ilman työlupaa kesti puoltoistavuotta.  Kuukaus pari menee kun saa kasaan ne todisteet ,riippuen koska saa lääkärintarkastukseen ajan . Sitten sen poliisin rikosrekisteriotteen kestää jonkun 3 viikkoo suomesta ja virkatodistuksen melkeen saman . Täkäläinen poliisin todiste kestää reippaan viikon

RUU

Yleisesti ottaen Bridging Visa jatkaa tilapaisesti edellisen viisumin oikeuksia. Jos sinulla oli aiemmassa viisumissa tyolupa, suotuisassa tapauksessa saat jatkaa samoilla oikeuksilla, ja vastaavasti esim turistiviisumin jalkeinen bridging ei voi sisaltaa tyolupaa.
Tama tosin ei ole automaatio ja voi kayda niin etta esim WH:n jalkeinen bridging ei sisallakaan tyolupaa. Kasittaakseni DIACilla on jonkin verran liikkumavaraa, joten sinulla on jokin erityinen syy miksi tyolupa pitaisi ehdottomasti saada Bridging Visaan, kannattaa varata aika DIACin toimistoon virkailijan kanssa keskusteluun, jotta voit perustella syysi suoraan heille.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Heidi

Mina sain turistiviisumin jalkeen bridging-visan ja tyoluvan, koska sanoimme etta puolisolla on niin pienet tulot, etta ei voi elattaa meita molempia. Mitaan todisteita ei sen vaitteen tueksi tarvittu ja tyolupa astui voimaan hakuhetkella. Tasta tosin on jo niin monta vuotta aikaa, etta kaytannot ovat varmaan muuttuneet sata kertaa, mutta aina kannattaa yrittaa  :)

vuokko

Just noinkun Ruu sano mulla oli turistivisa jolla tulin ja siihen en saanu kyl työlupaa . Voip olla myös iästä kiinni . Aina kannattaa koittaa  :pepsodent

linda12

Okei kiitos vinkeistä! itse olisin opiskelu tai turistiviisumilla spouse viisumia hakiessa :)

MK

Hei,

olimme tyttöystäväni kanssa miettineet hakea hänelle partner viisumia (309) Australiaan. Asiaa tarkemmin tutkittuamme emme kyseistä viisumia pysty hakemaan. Syynä se, että vaikka olenkin permanent resident, niin en ole Australiassa koskaan asunut ja täten en täytä "usual resident" kriteriaa.

Onko muita ihmisiä jotka olleet samassa tilanteessa? Mikähän olisi järkevin tapa alkaa hommata hänelle viisumi Australiaan? Tyttöystäväni on Thaimaan kansalainen, tosin asunut 4 vuotta Suomessa.


santtu

Hei

Kyselisin vähän neuvoja, jos joku viitsisi vastailla.

Eli hakusessa olisi 309/100. Ollaan oltu yhdessä viisi vuotta, josta naimisissa kaksi vuotta. Vaimoni on Australialainen Ja meillä on kaksi vuotias tytär(jolla Australian passi jo). Eli minun pitäisi tuo pysyvä lupa saada suoraan. Berliiniin pitäisi siis lähettää hakemus ja nyt mietin kannattaako se medical examination tehdä etukäteen? Kun German Embassy Australia sivuilla sanotaan, että vasta kun he pyytävät? Ja ilmeisesti yksi lääkäri vain tekee niitä Helsingissä?

Toinen asia mikä tuli mieleen, että onkohan merkitystä kuinka paljon rahaa on näyttää tiliotteilla? Viisumi ja lennot Australiaan alkaa lähentelemään 10 000aud jo pelkästään. Niin ei välttämättä ole säästöjä ihan toista kymppitonnia(jonkun verran kuitenkin). Vaimoni isän luokse päästään aluksi asumaan ja hän auttaa työn saannissa. Aika varmasti työpaikka olisi tiedossa heti saapumisen jälkeen.

Kiitos

santtu

Semmoinen vielä tuli mieleen, kun olemme ajatelleet käydä tapaamassa vaimoni perhettä Australiassa loman merkeissä. Tällöinhän minä olisin turistiviisumilla. Onkohan mahdollista ollessani turistiviisumilla Australiassa hakea spouse visaa silloin?

Kiitos jos joku jaksaisi auttaa ?

vuokko

Eikö kaikista selvin olis se et tulisit turistiviisumilla ,niinkun minäkin tulin ja sitten laittasit hetimiten partnerviisumi hakuun. Nuoret saa siihen heti työluvankin kuulemma,eli eiks se olis ok. Viisumi maksaa nykyään 7 tonnin paikkeilla

MK

Turistiviisumilla haku varmaan ok kunhan ei löydy 'no further stay'  -ehtoa. Kannataa myös muistaa, että offshore hakemus on tällä hetkellä huomattavasti onshore viisumia halvempi. 1.7.2015 offshoren hinta nousee onshoren tasolle.

Brisvegas

Hei Santtu,
Itse muutin tänne aussimieheni ja melki 1v lapsemme kanssa muutama vuosi sitten ja tulin turisti-viisumilla maahan. 3kk sisällä siitä hain sitten spouse-visaa ja menin suoraan bridging-visalle josta reilun vuoden päästä tuli päätös että sain PR:n samantien.
Mutta oletko itse tulossa tänne lomalle ja sitten palaisit takaisin Suomeen? En ole ihan varma, mutta mielestäni jos haet spouse-visaa pitäisi sinun olla täällä Australiassa kun päätös tehdään. Itse matkustin Suomeen bridging-visalla lomalle siinä välissä, mutta ymmärsin että lyhyemmät lomat on ok mutta muuten kun oli visa-hakuprosessi päällä niin maassa pitäisi pääsääntöisesti silloin oleskella. Joku muu viisaampi voi toki korjata tämän vahvan olettamukseni.
Ja toinen mutu-tuntumani on, että viisumin haku euroopasta päin on hiukan nopeampi prosessi (ja nähtävästi myös edullisempi, ainakin tällä hetkellä) kuin täältä Australiasta päin hakiessa.

Tay

Hei,

olen hakemassa syksyllä puolisoviisumia Suomesta käsin ja kiinnostaisi tietää onko joku muukin hakemassa samaista viisumia Suomesta? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia viisumin hakuprosessiin ja muuttoon liittyen. Minulle voi laittaa yksityisviestiä. Olen mieheni kanssa ollut kolme vuotta naimisissa joten haemme suoraan pysyvää viisumia ja suunnitteilla olisi muutto Brisbanen seudulle ensi syksynä.

Viisumia aiemmin hakeneille kysymys. Osana viisumia liitetään laskuja esim. sähkö-ja puhelinlaskuja jotka ovat tulleet yhteiseen osoitteeseen. Oletteko käännättäneet laskut englanniksi vai riittääköhän niissä vain, että he näkevät nimen, osoitteen ja päivämäärän?

Tsemppia muiden viisumiprosesseihin!

santtu

Voisin päivittää tilanteeni, vaikka ketju on ollut hiljainen taas niin varmaan porukka täällä silti pyörii? Eli päädyimme hakemaan loppujen lopuksi viisumia Suomesta käsin viime vuoden kesäkuussa juuri ennen hinnannousua.

Eilen tuli IMMI:ltä päätös ja myönsivät suoraan permanet resident visa 100 :) Pitkä odotushan se oli vajaa 9 kk kesti.

sim

Lainaus käyttäjältä: santtu - maaliskuu 03, 2016, 22:57
Eilen tuli IMMI:ltä päätös ja myönsivät suoraan permanet resident visa 100 :) Pitkä odotushan se oli vajaa 9 kk kesti.

Onnea viisumista!

Tay

Hieno homma Santtu, onnea! Oliko Immi teihin yhteydessä odotusaikana muuten kuin rikosrekisteriotteen ja lääkärintodistuksen merkeissä?  Onnea vielä kerran!

MK

Meillä prosessi meni hyvn pitkälti Santun timelinen mukaisesti. Laitettiin puolisoni 309-viisumi vetämään kesäkuussa ja viisumi myönnettin maaliskuun alussa. Muutto ausseihin pitäis tapahtua tulevan syksyn aikana  :D