Ultima travel (vielä kerran)

Aloittaja zetax, helmikuu 06, 2004, 19:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zetax

Itse saavun Australiaan 24. helmikuuta ja olen vähän pettyneenä lukenut näitä juttuja näistä järjestöistä.
Valitsin reitti nelosen ja siinä lennot eivät välttämättä tule maksamaan paljoa enempää kuin, että hommaisi ne itse.
Ja eiköhän töitä nyt löydy jos vaan kelpuuttaa "paskasetkin" hommat.

Mutta kaikenhan näkee sitten paikan päällä. Tarkoitus olisi olla siellä jotain 11,5 kk. Haaveenani olisi polkea talvella Sydneystä Perthiin polkupyörällä olisiko se mahdollista jos sellaiset reissut ovat mahdollisia euroopassa?
Lähinnä tarkoitan sitä tuleeko kukaan koukkaamaan yksinäistä pyöräilijää tai onko kuumuus vaan aivan liikaa. Tosin viime kesänä tuli poljettua kuumimpina päivinä Ranskassa 35-38 asteessa, eli kokemusta on.
Onko laillista nukkua makuupussissa kaikissa puskissa? vai syökö joku eläin mut? Onko kenguruita paljon liikenteessä yleensä?
Tuli muuten uutena tietona se liikenteen vasemman puolisuus kun katsoin tv:stä amazing racea.
Katselin jo haulla niitä muita perusjuttuja.

mette

LainaaAlkuperäinen postittaja zetax  Haaveenani olisi polkea talvella Sydneystä Perthiin polkupyörällä olisiko se mahdollista jos sellaiset reissut ovat mahdollisia euroopassa?
Lähinnä tarkoitan sitä tuleeko kukaan koukkaamaan yksinäistä pyöräilijää tai onko kuumuus vaan aivan liikaa. Tosin viime kesänä tuli poljettua kuumimpina päivinä Ranskassa 35-38 asteessa, eli kokemusta on.
Onko laillista nukkua makuupussissa kaikissa puskissa? vai syökö joku eläin mut? Onko kenguruita paljon liikenteessä yleensä?
Tuli muuten uutena tietona se liikenteen vasemman puolisuus kun katsoin tv:stä amazing racea.
Katselin jo haulla niitä muita perusjuttuja.

zetax :D

Polkypyörällä Australian ympäri

http://www.seikkailua.com/A-round_s.htm

Toivottavasti täältä saisit vastauksia kysymyksiisi ,ainakin edes osaan niistä.

Käsittääkseni täällä ei ole varsinaista jokamiehen oikeutta mitä tulee tuohon leiritymiseen.Korjatkaa jos olen väärässä.

Jaaks

Zetax :D

Sydney - Perth "maantieta" pitkin on yli 4000 kilometria :D

http://www.touristaustralia.com.au/driving_distances.htm

Lampotilat on eramaassa paivisin jopa yli + 50 (eli kokemukset +38 ei ole yhtaan mitaan) ja kuitenkin yolla voi laskea jopa alle 0 astetta :o

Kuten Mettekin sanoi, et voi yopya luvatta kenen tahansa tontilla - vaan olet "tresspassing" ja sinut voidaan vain laittaa matkaan :D

Eipa kait siella eramaassa juurikaan mitkaan elaimet sinua syo, mutta onhan noita dingoja siella sun taalla, jotka on tiedettavasti ihmisia tappaneet ja sitten on tietysti kaikki kaarmeet, hamahakit ja skorpioonit :D:D

Onhan se tietysti vaan huonoa tuuria jos ne sattuu kohdalle :??

Good Luck Zetax :D:D

Jouko

Mette,

Mielenkiintoinen linkki vaikka en itse olekkaan ajatellut fillaroida ympäri Australiaa.:peukkuy

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Jukka

zetax,

Sanoisin että meet, mun poika oli täällä muutama vuosi sitten ja hänen haaveenaan oli rullailla Ooppretalon pihalla ja niin hän toteutti unelmansa.

Pitää vain ymmärtää omat rajansa ja ympäristö, sää sun muut olosuhteisiin vaikuttavat asiat.

Jukka

Jaaks

Zetax :D

Yhdyn taysin Jukan kommenttiin, etta teet mita haluat :D
Aikaisempi kommenttini ei ollut ollenkaan tarkoitettu ajatuksesi tyrmaamiseksi, olenhan itsekin tehnyt muiden mielesta "hulluja" retkia elamani aikana :D

Just keep on dreaming - ja joku paiva ne voi tulla toteen :peukkuy

zetax

Mutta ei kai se ilmasto kesä-heinäkuussa ole yli 40 asteista siellä etelän suunnalla?
Kun mun tietolähteen mukaan pitäisi olla max. jotain 25...

Jouko

Zetax,

Talvella tuo mainitsemasi max. +25 on melko realistinen "virallinen" keskilämpötila on siinä +8 ja +18 asteen välillä, yöt voivat olla kylmiä varsinkin sisämaassa. Todellisuudessa jopa pakkaslukemia voi tulla vastaan Sydneyn alueella.

Haaveet odottavat toteuttamista eli 'just do it and follow your dreams!!!':peukkuy

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org