Skilled Visan hakeminen Australiaan

Aloittaja Nieminen, elokuu 09, 2004, 16:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nieminen

Hei!

Suunnitelmissa on muutto Australiaan ensivuoden puolella. Work and Holiday Visalla tammi-helmikuu 2005 aikana, tai Skilled Independent Visalla kun sellaisen saa.

Kysymykseni kuuluukin, että tiedättekö mikä on Skilled Visan "toimitusaika" ja kannattaa sitä hakea heti suoraan, vai aluksi vain Working Holiday Visaa.

Tarkoitukseni olisi asettua ainakin toistaiseksin Australiaan Queenslandiin (Townsville), missä suurin osa sukulaisistani tällähetkellä asuu.

Itse olen IT-alalla ollut töissä suomessa jo 10 vuotta, joten työkokemusta löytyy ihan mukavasti.

riaapa

Riina

Jaaks

Nieminen :D


LainaaSuunnitelmissa on muutto Australiaan ensivuoden puolella. Work and Holiday Visalla tammi-helmikuu 2005 aikana, tai Skilled Independent Visalla kun sellaisen saa.

WH viisumilla et voi tanne muuttaa vaan tulla lomalle vuodeksi :D

Skilled Independent antaa sinulle Permanent Residence ja silloin voit muuttaa :D

... ja jatka vaan noiden Riinan laittamien linkkien lukemista :D

Nieminen

Olet oikeassa tuosta muuttoasiasta, eihän WH -visalla voi tulla kun "lomailemaan ja tekemään rajoitetusti töitä"

Yhtä asiaa en vielä ole löytänyt..

Voinko hakea Working Holiday Visaa ja Skilled Independent Visaa samaan aikaan ?

Tai niin että olen saanut jo Working Holiday Visan ja haen sen jälkeen Australiassa ollessani Skillediä ?

:god:

Jouko

Working Holiday viisumilla maassa ollessa voi hakea vaikkapa juuri tuota Skilled viisumia. Eli WH viisumin voi vaihtaa toiseen mutta normalia loma viisumia ei voi viahtaa toiseen. (tietääkseni)


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

headwind

Nieminen - Riinan linkkikokoelmasta on hyva aloittaa. Ei taida olla paljoa lisattavaa jo aikaisemmin kirjoitettuun ja taytyy myos muistaa etta saimme Skilled Independent viisumimme jo vuosi sitten. Sen jalkeen on moni asia muuttunut kuten pisteraja, varmaan kasittelyajatkin, MODL ja SOL listat ovat myos todennakoisesti erilaiset. Meilla kavi tuuri kun saimme viisumin 8 kk:ssa, ehka osaksi siksi etta juuri siihen aikaan DIMIA:aan kohdistui poliittinen paine purkaa valtavaa viisumihakemuksien sumaa pois.

Jos sinulla on jotain tarkempia kysymyksia, laita u2u tai postita tanne.

onnea matkaan

HW
Riku Aho