temporary 457 visa --> permanent visa

Aloittaja ausseihin!, maaliskuu 14, 2012, 11:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ausseihin!

Tästä aiheesta on keskusteltu paljon, mutta mä en osaa noukkia vastauksia noista monista aikaisemmista ketjuista, joten kysyn, josko jolla kulla olisi halua hieman avittaa. Eli millainen prosessi on hakea permanent recidency-viisumia, kun on ollut maassa neljä vuotta firman sponssaamalla 457 long stay temporary viisumilla. Hirvittää ajatuskin, mutta toisaalta saattaa olla piakkoinkin pakko asiaa harkita, mikäli haluamme maassa itse määrittelemän ajan olla ja asustaa. Mitä asioita pitäisi osata ottaa huomioon, kun hakemusrumbaan lähtee?

TeroH

Ihan ensinna kysyn, etta olisiko nykyinen tyonantaja halukas sponsoroimaan PR-viisumia?
Ja olisiko silloin mahdollista kayttaa agenttia (immigration agent).
Helpottaa ja NOPEUTTAA (8kk -> 2kk tai alle) prosessia huomattavasti.

Immigration agenttien jattamat 'decision ready' sponsoroidut PR hakemukset immi kasittelee 3 viikossa, muuten kasittelyajat on muutaman kuukauden luokkaa. (2 kk menee tarvittavien paperien hankkimiseen, terveystarkastuksiin ja kielitesteihin).

usia

Meilla firma sponssasi eika kaytetty agenttia. Hakemus lahti 16 joulukuuta ja 17 tammikuuta tuli pyynto viela yhdesta kaavakkeesta ja sen toimtettuani viisumi myonnettiin. Eli kohtalaisen nopeasti parhaaseen loma-aikaan 8)
Ollaan nakojaan haettu 2007 (eli on voinut muuttua). Muutama kaavake piti taytella (47ES, 47A, 80) ja muistan etta muutama kysymys oli hieman epaselva mutta ihan ne taalla tyopaikalla sain selvitettya. Liitteena oli poliisiraportit maista joissa asunut yli vuoden, Marriage certificate, kopiot passeista, miehen armeijatodistus, CVt, tyotodistukset ym liittyen CVhen ja muutama referenssikirje kolleegoilta (en tieda onko tarpeen mutta ajattelin etta eipa kai haittaakaan). Mina olin paahakija mutta liitettiin myos miehen opiskelutodistukset seka paikalliset tyotodistukset. Niin ja viisumilaakarilla kaynti. Kuten mainittu, muutama kuukausi meni papereiden keraamiseen ja kaavakkeiden tayttelyyn ennen hakemuksen lahettamista.

RUU

Me haimme kolme vuotta sitten ENS, eli työnantajan sponsoroimaa PR-viisumia. Alla oli puolison 457.
Kuten edellisetkin totesivat, eniten aikaa ja vaivaa meni omien liitteiden keräämiseen. Saman homman joudut tekemään vaikka olisi agentti käytössä.

Minä täytin työnantajan sponsorointilomakkeen niin pitkälle kuin pystyin, ja he lisäsivät siihen vaaditut HR-tiedot (henkilöstön jakaumat, koulutukset, jne tiedot, joihin minulla ei ollut pääsyä). Ilman tekemääni valmistelua homma olisi todennäköisesti jäänyt tekemättä, in the 'too hard' basket, kun olin ensimmäinen jolle se oli tehty.

Sponsorointi meni syyskuussa sisään ja sen saamiseen kuluikin enemmän aikaa kuin meidän paperien käsittelyyn. Heti uuden vuoden jälkeen tuli kehoitus tuoda passit DIACin toimistoon tarroitettavaksi...

Tämä on ihan kuin Kelan paperien täyttö. Kun on sen on kerran tehnyt, homma onnistuu ihan OK. Askartelemista riittää mutta rakettitiedettä siihen ei tarvita.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates