Automekaanikoksi/salibandy

Aloittaja Antti-81, marraskuu 05, 2008, 05:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti-81


Tervehdys,

onneksi satuin löytämään nämä hienot sivut. Eli mielessä on pyörinyt jo kauan aikaa polte lähteä töihin ulkomaille ja pelaamaan salibandya ainakin, jalkapallo on myöskin ollut koko ajan sydäntäni lähellä. Koulutukseltani olen ajoneuvoasentaja ja työkokemusta on karttunut pääkaupunki seudulla merkkiliikkeessä nyt 7 vuotta (kokoajan samalla työnantajalla). Olen erikoistunut yhteen tiettyyn automerkkiin (Renault) ja käynyt täällä Suomessa maahantuojan koulutukset A-Ö.hön. Vaikka itse sanonkin niin pidän itseäni ns. ammattimiehenä. Kielitaito (Englanti) tulen sillä toimeen ja lisäksi ammattisanasto on hallussa. Ikää on 27-vuotta. Toinen asia tosiaankin on se, että tarkoitus on pelata salibandya Australiassa. Suomessa pelaan tällä hetkellä 2-divisioonassa, joten uskoisin ja tiedän, että siellä pärjään senkin puolesta. Minkälaisena näette mahdollisuuteni päästä Ausseihin toteuttamaan haavettani? Tarkoitus nimenomaan olisi päästä paikalliselle Renault-jälleenmyyjälle töihin. Sydneyn lähistöltä. Eli otan kaiken tiedon mieluusti vastaan ja vähän enemmänkin, niin työn kun salibandyn puolelta!! :)

eevis

Tervetuloa foorumiin, Antti-81! :XXXX

Enpä muuta osaa kysymyksiisi vastata, kuin että "motor mechanic" löytyy ns. "haluttujen ammattien" (joiden ammattilaisista siis on pulaa) listalta, Migration occupations in demand. Kiinnostusta siis voisi löytyä... :peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!


RUU

Antti, tuon kyseisen merkin osalta mahdollisia sijoituspaikkoja voi hahmottaa varmaan osoitteesta www.renault.com.au.
Jos olet tehtaan sertifioima / hyvaksyma (miten se sitten teidan alalla ilmoitetaankin), niin on ainakin hyvat saumat hakea toita.
Viisumiksi nain ensihataan voisi oikein hyvin sopia Working Holiday. Toinen vaihtoehto on koittaa kysella potentiaalista tyonantajaa sponsoroimaan sinut (457 eli Long Stay Business lienee silloin helpoin aluksi) mutta tama on varsin epavarmaa. Tai sitten laitat energiaa ja rahaa palamaan ja haet Skilled Independentia. Kun ammatti on MODL-listalla (Eeviksen bongauksen mukaisesti), mahdollisuudet ovat loistavat ja kasittelyaikakin vain kuukausia.

Ehdotan kuitenkin, etta laajennat skooppia asuinpaikan suhteen. Miksi juuri Sydneyyn? Muualla voi myos olla mielenkiintoista...

Salibandyn suhteen www.floorball.org.au auttaa eteenpain.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Antti-81

Niin, se asuinpaikka oli vähän vaan suuntaa antava. Jokatapauksessa kaakkois-Australia olisi se mikä kiinnostaisi. Kuitenkin johonkin missä olisi tätä salibandya mahdollisuus jatkaa. Tuo kuullostaa hvältä, että aivan toivotonta ei ole Australiaan päästä töihin. Mahtaakohan kukaan tietää noista automekaanikon/autosähkömekaanikon palkoista ja kuinka sitä noin yleensä siellä suunnalla arvostetaan. Suomessa ainakin on mielipiteitä joka suntaan. Olen ollut alkuvuodesta jo yhteydessä yhteen Renault-liikkeeseen josta vastasi ihan suomen niminen kaveri nimeltään_Sasi Virtanen_ "kenties pyörii täälläkin"  http://www.motorgalerie.com.au/Dealership_details.html
Silloin ei ollut hänellä ainakaan tarjota mitään, mutta eilen pistin uutta postia sinne päin.

RUU

Antti, palkat ovat osaamisesta, tehtävistä, työnantajasta ja josksu vähän kuun asennostakin kiinni.
Hyvää osviittaa voit kuitenkin saada esim Mycareer.com.au'n palkkatiedoista, sinulle esim http://content.mycareer.com.au/salary-centre/automotive/service-accident-repair/sydney.
Moni muukin webbipalvelu voi paljastaa suuntaviivoja eli hakemaan vaan...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Anne84

G´day Antti,

En osaa auttaa sinua noitten alan töitten suhteen koska en ole sillä alalla mutta jos mietit muutamista Australiaan niin en miettis montaa kertaa!! Itse muutin Brisbaniin kesäkuun lopulla ja en kertaakaan ole katunut. Tulin tänne kylläkin opiskelemaan ja töitä olen etsinyt vähän sivusilmällä. Nyt alkoi kesäloma, itseasiassa eilen oli vika koe, ja pitäisi päästä töihin. Sen verran takapakkia on tullut että kaikki haluisivat että olisi permanent visa. Eivät tykkää ideasta et on opiskelija viisumilla. WH viisumista (tai muista) en osaa tarkemmin sanoa. Mutta veikkaan että student ja WH viisumi viittaa siihen että ei meinaa olla kauaa samassa paikassa... Mut jos haluaa vaan jotain töitä niin baari/kauppahommia riittää.

Muuten elämä ainakin Brisbanissa on ihan loistavaa!! Hieman olen ehtinyt käydä tässä lähellä reissussa esim Byron Bay. Ihan loistava paikka. Nyt ens viikolla meen kurkkailee Sydneya.

Tsemppiä matkaan!!

Anne