Bachelor of Health Science / Australian College of Natural Medicine

Aloittaja Disturbance, heinäkuu 18, 2007, 06:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Disturbance

No niin, enkö mäkin sitten päätynyt kirjottamaan tännekin... No kaikkea sitä pitää kokeilla kun on epätoivonen pääsemään takasin kotia sinne Ausseihin :)

Eli auttakaahan vanhaa ystävää. Mua kiinnostaa nyt tämä Bachelor of Health Science ja siinä Nutritional Medicine, ja tuota tarjoaa Australian College of Natural Medicine Brisbanessa.

Kellään tästä kuulotietoa tai kokemuksia? Kertokaa kaikki, ja teitä asiantuntevia kun on täällä niin monta, niin laittaisitteko kiltit mulle kanssa hyviä vinkkejä näinkin tärkeään koulutukseen liittyen?

Ihan ekana: Onko nyt tämmösissä college -tason kouluissa jokin yleinen päivä millon helmikuun lukukaudet alkaa? Koska mä en kerta kaikkiaan ole löytänyt mistään, mikä se päivä sitten on!

Ehkä mulla on jokin ADHD tai mikä, mutta ihan hirveän vaikea on ollut löytää yksityiskohtaista tietoa kurssien sisällöstä, ja ylipäätään hakuprosessista ja sensellaisista. Nyt oon näemmä löytänyt semmosen, ettei mun tonne hakeakseni tartte alussa muuta kuin lähettää hakemus liitteineen, ja sormet ristissä jos tuuri käy, niin saan tarjouksen liittyä messiin ens helmikuussa. Right?

Jos toi on nyt oikea olettamus, mitä ton jälkeen? Pitäiskö mun tossa vaiheessa mennä heti Kelaan tai jonnekin anelemaan avustuksia, multa kun puuttuu vuoden lukukausimaksuista ($10,000) noin 4/5... ?? Ja sen jälkeen sitten viisumi vetämään, ja sitten tarjouksen hyväksyminen, vai mitä hittoa?

Ja sitten olis tietenkin aika kiva yksityiskohta tietää miten tommonen Bachelor of Health Science oikeen suomennetaan... Ihan omaksi viihteeksi... ;)

Innolla jään odottamaan teidän pikaisia vastauksia, tässä kun pitää nyt siirtää mun (jo niin hiton fiksusti etukäteen maksettua!) paluulentoa, ennen kuin on edes mitään tietoa pääsenkö ylipäätään palaamaan, ja milloin!

Terveisin Suvi.
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

jounij

Lainaus käyttäjältä: Disturbance - heinäkuu 18, 2007, 06:25
Ja sitten olis tietenkin aika kiva yksityiskohta tietää miten tommonen Bachelor of Health Science oikeen suomennetaan... Ihan omaksi viihteeksi... ;)

Miten olisi terveystieteen kandidaatti?

Näitä "kandeja" eli bachelor-tutkintojahan yleensä suoritetaan vain yliopistoissa. Kyseisen koululaitoksen college-nimi pistääkin hieman epäilyttämään!? Kyseessä ei ehkä välttämättä ole sellainen kandin tutkinto, joka hyväksyttäisiin tuon oppilaitoksen ulkopuolella muitta mutkitta vastaavaksi, kuin varsinaisista virallisista yliopistoista hankitut vastaavat tutkinnot. Tosin saattaa olla, ettei tällaisia tiedemiesten mielestä tieteen ulkopuolelle kuuluvia aiheita kuten nutritional tai natural medicine voi oikeissa yliopistoissa opiskellakaan.


Varovaisuuteen kehottaen
Jouni
Canberra

jussip

Ainakin Melbournen keskustassa oleva "University of natural medicine" nayttaisi opettavan lahinna astrologiaa, magneettiterapiaa, aurojen lukemista ja muuta huuhaata.

Disturbance

Jouni: Niin mun käsityksen mukaan tuollaisia juttuja on ylipäätään aikas hankala missään opiskella...? Mutta hyvä kun huomautit kuitenkin, pitää tehdä vähän enemmän sitten taustatietoa tämän suhteen. Mistäköhän mä sitten aloittaisin?

Jussi: Tällä samaisella lafkalla on Melbournessa myös Campus, kuten parissa muussakin kaupungissa. Itse en sen tarkemmin katsellut Mellunmäen kurssisisältöjä, mutta mun tietääkseni mitään astrologiaa ei kyllä koko organisaatiossa pitäisi olla tarjolla lainkaan, vaikka semmonen kiinnostaisikin! Eli mistäs tuo tieto on peräisin?
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: DisturbanceNo kaikkea sitä pitää kokeilla kun on epätoivonen pääsemään takasin kotia sinne Ausseihin.

Eli auttakaahan vanhaa ystävää. Mua kiinnostaa nyt tämä Bachelor of Health Science ja siinä Nutritional Medicine, ja tuota tarjoaa Australian College of Natural Medicine Brisbanessa.

Disse  :pepsodent

Onko sillä nyt yhtään mitään väliä mitä muut ajattelee siitä tutkinnosta ja mikä se on muualla maailmassa tai muiden mielestä - kunhan saat kunnon työpaikan.
Kaikki Australian yksityiset vakuutukset kattavat mm. :
Acupuncture, Alexander technique, aromatherapy, Bowen therapy, exercise physiology, Feldenkrais, herbalist, homoeopathy, iridology, kinesiology, naturopathy, reflexology, remedial massage, Shiatsu etc, etc .....

Ei mainita kyllä mitään astrologiasta, mutta ehkä sekin löytyy jostain pikkutekstistä.

Medibank Private mm sanoo näin : Requirements for recognition as a Naturopath

Eli anna palaa vaan  :peukkuy

jussip

Lainaus käyttäjältä: Disturbance - heinäkuu 18, 2007, 16:15
astrologiaa ei kyllä koko organisaatiossa pitäisi olla tarjolla lainkaan, vaikka semmonen kiinnostaisikin! Eli mistäs tuo tieto on peräisin?

Kuljen kyseisen puljun ohi töihin joka päivä ja hyllyt ovat täynnä tuon tason opuksia.

Tosin mikäli haluaa työn, jonka ideana on kerätä ihmisiltä rahaa sepostamalla bullshittiä, niin kannattanee varmaan ensin opetella tämä. :coolh

Disturbance

Ihan ekana mulle ois tosi kiireellistä tietää, oliko kellään tietoa, millon ne syyslukukaudet oikeen alkaa?! Pitäis tässä ens sunnuntaihin mennessä vaihtaa maanantain lento, ja ois ihan rahankin puolesta fiksua siirtää se niin ettei heti tartte uudestaan!!



Kiva Jaaks kun otit osaa keskusteluun, sun mielipiteeseen mä aina luotan vaikka ei olla tavattu kuin kerran :)

Ei siinä muiden mielipiteessä, mutta mun mielestä se on kyllä huipputärkeää, että tutkinto on tunnustettu muissakin kouluissa, ja eritoten maailmalla. Mitä mä hemmetin kalliilla tutkinnolla teen, jos mä en voi käyttää sitä Suomessa ja paljon muuallakaan? Siksi mä otan kyllä Jounin ja muiden varoitukset vakavasti, mä en tosiaan halua mennä mihinkään ihmepaikkaan törsäämään Suomen valtion rahoja. (Vaikka mikäs siinä jos takas ei tarttis maksaa.) Mä oon vasta hiljattain tajunnut mutta vankasti senkin että luontaisjutut on mun ala, eli älä pelkää, ei mun mielipide tästä horju... Pitää vaan olla ihan varma minne menee, ja mä haluaisin nimenomaan alottaa nyt helmikuussa, eli aikas pian pitää alkaa hakemaan, syyskuun loppuun mennessä kai? (jokin lähde mainitsi lokakuun?)


Lainaus käyttäjältä: jussip - heinäkuu 18, 2007, 21:27
Kuljen kyseisen puljun ohi töihin joka päivä ja hyllyt ovat täynnä tuon tason opuksia.

No joo, kyllä mä uskon sua Jussi, kiva kun oot huolestunut. :) Mä oon vähän puolustelevalla kannalla tässä, mun ymmärtääkseni kaikilla noista Campuksista on on-site kirjakauppa / kirjasto, mistä löytyy varmasti ihan mitä vaan, noita luontaisia terveysjuttuja harrastavat kun on usein kaiken maailman hippejä... Usko pois näin alasta kiinnostuneena on tullu kaikenlaista vastaan mistä on sitten pitänyt vetää ihan omat mielipiteensä! Musta tuntuu että ne "tuon tason opukset" ei liity suoraan mitenkään opiston opintomahdollisuuksiin, vaan on siellä tarjolla lähinnä harrastusmielessä...? Jos joskus oot aikaseen liikkeellä, ehkä haluut kysellä niiltä, mä en halua mihinkään typeryyksiin kyllä joutua, etenkään kun olin niin ylen kiinnostunut heti kun löysin tän paikan.

Eli jos jotakuta ihan oikeesti epäilyttää, niin kertokaahan mulle nyt, ennen kun haen?  ;)

Lainaus käyttäjältä: jussip - heinäkuu 18, 2007, 21:27Tosin mikäli haluaa työn, jonka ideana on kerätä ihmisiltä rahaa sepostamalla bullshittiä, niin kannattanee varmaan ensin opetella tämä

Onneksi mä olen vaan ihan rehellinen suomalainen, joka seuraa juuriaan ja on kiinnostunut luonnosta kaupallisen "terveyden"huollon sijaan, ei musta mikään meedio kyllä tuu jos ryhdyn jokski tollaseks  8)
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

eevis

Disse :)

Olen enemmän hardcorelääkeihminen ;) mutta olen myös kiinnostunut vaihtoehtoisista jutuista ja uskon kyllä vakaasti oikean ravinnon terveysvaikutuksiin. Minusta siis valitsemasi ala on kiinnostava, ja kun kerran pyysit mielipiteitä, niin tässä tulee: minusta tuo Australian College of Natural Medicine vaikuttaa muuten kohtuulliselta, mutta minusta on hieman outoa, ettei koulun henkilökuntaa ole nimetty, eikä kurssitarjontaa (siis yksittäisiä kursseja) pysty selaamaan tarkemmin. Miksiköhän? En voi sille mitään, mutta hiukan alkaa mietityttää... mutta tämä voi toki olla vain minun paranoiaani. :) (ja ehkä heillä laitetaan tiedot paperille eikä nettiin?)

Et sitten ole ajatellut vaikka UQ:ta? Niillä olisi tällainen lyhyt infopaketti joka voisi olla sinulle hyödyllinen lukaista, jos et ole siihen jo törmännyt. Tämä UQ:n Nutrition Program löytyy täältä. Luulisin että arvostetusta UQ:sta valmistuminen ei haittaisi CV:ssä :) (ja näitä on varmasti muissakin yliopistoissa), ja toisaalta vaikka opetus olisi hyvinkin hmm... mainstreamia jos nyt niin voi sanoa, niin mikään ei estä seuraamasta omaa mielenkiintoaan, ja erikoistumasta vaihtoehtoiseen ravintotieteeseen, joko esim. lopputyössä tai sitten valmistumisen jälkeen. :confuse Luulisin tällaisen kurssin antavan hyvän pohjan, josta sitten erikoistua tarkemmin haluamalleen alalle, ja luontaisterapiat ja "oikea" ravinto kulkevat ainakin minun käsittääkseni käsikynkkää.  :confuse Mutta tämä on vain minun ajatuksiani asiasta, enkä siis ole ravintoterapeutti saati mikään muukaan ekspertti. :) Toivottavasti pohdinnoistani olisi sinulle jotain hyötyä, ja tsemppiä suunnitteluusi!  :peukkuy :peukkuy :peukkuy  :XXXX :XXXX :XXXX

P.S. en minäkään löytänyt tietoa kurssien alkuajankohdista ACNM:n sivuilta... hmm mikä on minusta myös hieman outoa.  :confuse (siis se, ettei tietoja ole helposti saatavilla, ei se että en niitä löytänyt... :P ;D )
Dees - We will bloody bounce back!!!


Disturbance

Kiitos Eevis, nyt on mulla suhunkin luotto taas entistä ehompana :) Tosi ihanaa kun täällä ihmiset viittii oikeesti auttaa!


Lainaus käyttäjältä: eevis - heinäkuu 19, 2007, 04:09
eikä kurssitarjontaa (siis yksittäisiä kursseja) pysty selaamaan tarkemmin.

Joo saman huomasin mäkin, mutta yks juttu on että esim. QUT:n sivut ei tuossa olleet yhtään sen paremmat, ja noista ACNM:n kursseista mä sain ainakin jonkin verran tarkempaa tietoa niin QTAC:n sivuilta kuin ACNM:n omilta sivuilta lataamastani International Student guidessa. Harvinaisen vähän on ylipäätään eri sivuilla ollut tarkkoja kurssiselvityksiä, ihan "kunnon" sivuillakin, ja se on alkanut mua ottamaan hirveesti päähän, tän takia kai mä en alunperin hakenut puoltoista vuotta sitten, kun mistään ei vaan ota mitään selvää!!

Lainaus käyttäjältä: eevis - heinäkuu 19, 2007, 04:09Et sitten ole ajatellut vaikka UQ:ta?

Kun en ole oikeen ajatellu vielä mittään, oon ihan ulapalla ja siks niin kiva että löysit tonkin, meen heti kattomaan! QUT:n sivuilla mä jo kävin mutta niiden tän tapanen tutkinto kuulosti jotenkin ihan liian tekniseltä, etenkin kun siellä ei ollut minkäänlaista break downia kurssien sisällöstä!

Lainaus käyttäjältä: eevis - heinäkuu 19, 2007, 04:09P.S. en minäkään löytänyt tietoa kurssien alkuajankohdista ACNM:n sivuilta

En minäkään, enkä löytänyt mistään muualtakaan, QTAC:sta enkä muista "kunnon" sivustoista! On se niin vaikeeta!!
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

eevis

Disse :) Tottakai yritetään auttaa, jos vaan osataan.

Ha-haa!!! Tsekkaas tää... vähänkö mä oon ylpeä itestäni! :D No siis siitä saisit ainakin paremman kuvan ACNM:n koulutuksen sisällöstä (älä pliis sano että luit tuon jo :P :D ).   

Ja ANTA:n (Australian Natural Therapist Association) sivuilta löytyy muuten listat joka osavaltion koulutusohjelmista, jotka he tunnustavat, tässä QLD. Good luck... :peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!


Andreasyan

No terve,

olen Eeviksen kanssa samoilla linjoilla, eli miksipa et ensin hakisi esim. ns. dietician/nutritional therapist koulutukseen "normaalissa" yliopistossa ja sitten erikoistu luontaistuote puolelle? Etu siina on varmaankin, etta koulutus tunnistetaan myos muualla maailmassa ja tyomahdollisuudet lienevat laajemmat.

Kysynkin siis; missa haluat tyoskennella/millaista uraa suunnittelet?

Itse olen myos perinteisen laaketieteen "kannattaja", mutta tunnustan kylla, etta luontaistote puoleltakin on loytynyt apua moneen vaivaan.


AA

Disturbance

Eevis, no todellakin oot hyvä!! Mistä hitosta noi löyty?! Mulla on näemmä ihan muutama vuosi vähemmän tätä Dunderissakin niin kuuluisaa search -taitoa... Kiitti, mä vilkasen noita heti kun pääsen töistä, niistä varmasti jotain apua on!

AA, onko tietoa mites  se erikoistuminen oikeen tapahtuu, onko se jotenkin liittyykö siihen loputyöhön vai voiko erikoistua jo aikaisemmin? Kai yliopistot mainostaa noita erikoistumismahdollisuuksia sivuillaan myös, vai saako niistä tietää vasta sitten kun on mennyt päätä pahkaa syteen ja saveen?
Niin urasta nyt ei ole ihan vielä tietoa, mua kiinnostaa tää vaihtoehtoinen lääketiede lähinnä ruokavalioiden, luomun ja puhdistuskuurien ja paastojen kautta, eli en oo mihinkään julkisiin menossa koska vastustan länsimaalaista kemikaalilääketiedettä paitsi hätätapauksissa. Eli en ole varma mitä vaihtoehtoja, mutta se on tietenkin selvää ettei oman tyyppistä duunia voi saada ellei ala jo olemaan kunnon koulutusta alla!
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

Andreasyan

Hmmm...

What about Bachelor of Health Promotion? Griffith University tarjoaa sellaista koulutusta, eli katsastas www.griffith.edu.au, sielta sitten programs jne...

Kasittaakseni joudut ensin tahkoamaan ihan perus terveystieteen ohjelman, mika sinansa ei ole huono asia ollenkaan, silla opettavat siella mm. anatomiaa, fysiologiaa ja muuta perinteista ja tarpeellista josta on varmasti hyotya jatko opintoja ja uraa ajatellen. Sitten kun olet sen kandi tutkinnon suoittanut, niin voit erikoistua ravitsemus tieteeseen joko tavan yli-opistossa tai luontaishoitoihin erikoistuneissa oppilaitoksissa.

Pohtii: Anne

Disturbance

Tulee aika pitkät opinnot yhteensä sillä tavalla, puhutaanko jostain 5-6 vuodesta?
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

Andreasyan

Lainaus Griffithin sivuilta:


Why choose this program?
From 2008, this program will be withdrawn and replaced by the Bachelor of Public Health [1332]14.
With an underlying philosophy that prevention is better than cure, the program focuses on the systems and practices that shape the health of nations, communities and individuals, in facing issues such as globalisation, technology, environmental degradation and population trends.

You will undertake a broad range of classes, including group learning activities, how to plan and implement health improvement programs and media communication strategies, and in year three, go off-campus to gain first-hand experience as a health promotion practitioner in a real workplace environment.

Your training will enable you to work in community health areas such as the environment, work/life balance, sexual health, living and working conditions, HIV/AIDS, nutrition, health inequalities, physical activity, drugs and alcohol.

Year 1, you will be provided with a foundation in health promotion theory and the opportunity to build your interpersonal and research skills. Year 2, you will develop professional values, technical knowledge and practical skills in health promotion, including strong communication and group-work proficiencies. The focus of the third year is on integrating theory and practice, and you will undertake a practicum to obtain first-hand experience as a health promotion practitioner.

Attendance
The Bachelor of Health Promotion is offered full-time on campus at the Logan campus. You may choose to study courses at other campuses if or where the program structure allows.
As a full-time student you will generally attend 10 -15 hours of scheduled classes per week throughout the semester. Classes may be scheduled during the day and evening throughout the week. In year three of the program of study, students undertake a Health Promotion Practicum that requires attendance at a workplace to gain work experience.

Students may take a reduced study load. You will be classed as a part-time student if you enrol in less than 30 credit points per semester. This may affect entitlement to Centrelink15 benefits.


Professional recognition
As a graduate, you will be eligible for membership of the Australian Health Promotion Association, the Public Health Association of Australia and the International Union of Health Promotion and Education.

Career opportunities
You will gain employment in federal, state or local government departments; non-government, communitybased or private organisations, or international health agencies.

Your career options include health promotion officer, project manager, public health officer, policy officer, community health worker, health coordinator, community development worker or program evaluator. You will also be well positioned to undertake postgraduate studies in public health, health services management or nutrition.

Puhutaan ehka noin 3-4 vuodesta.

Terkuin: Anne

Disturbance

Kiitos tuosta, toi on kyllä just sitä puolta mikä ei ole varsinaisesti mun juttu, mutta toi on kyllä ihan hyvä lisäys tähän oikeen paikan etsintään! :peukkuy

Mä oon kyllä tulossa ihan paranoidiksi, mutta kun pistit ton ANTA -liitteen... Siinä on kontakti-emailina anta1955@bigpond.com...?! Onhan Ausseissa nyt vähän rennompi meininki yrityspuolellakin, mutta eikö tän pitäis olla vähän niinkuin jokin kattavampi organisaatio?

Nyt te pelottelitte mut ihan hulluksi  :D
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

iluvatar

Mä laitan viel oman lusikkani soppaan.. Niin käy tälläsellä sivulla http://www.qtac.edu.au/ siel on sellanen hakukone mihin voit vaan laittaa hakusanan ja muitakin vaihtoehtoja. En tiie kyl onko joku jo maininnu ton täällä mut mä käytin tota aika paljon ku päätin mihin kouluun lähden. Saitko sä niihin lukukausien alkamisiin vastauksen? Heinäkuussa alko tää semester ja marraskuussa loppuu ja maaliskuun alussa alkaa sitä seuraava. Mut siinäkin on tietty vaihtelua yliopiston ja osavaltion mukaan. Nää on Griffithin ajat, mut voi vaihdella hiukan jos meet johonki pienempään.

Disturbance

Joo Qtacin kautta mä ne alun perin löysinkin, ja musta tuntuu että ne on ihan oikeesti lähinnä sitä mitä mä haen, mutta se jäi vielä arvelluttamaan että miksi hitossa ne on nimellä College, eikös college ole Universitya vielä huomattavasti alempana, tyyliin meidän lukio? Mun täytyy vielä ottaa noihin paikkoihin yhteyttä... Jos joku tietää niin kiltit kertokaa...

Ne lähetti mulle jo jotain matskua, mutta se oli kaikki sama minkä saa niiden sivuiltakin ladattua, vain kirjasmuodossa. Mutta eikös se ole vähän tätä meininkiä kaikkialla, tosta ainakin tulee ihan lukion valinnat mieleen, siks just tää epäilys vielä!

Ainakin noiden hakuajat pitäis olla nyt suht selvillä. Mun pääkoppa ei ole. ;) Mää oon ihan sekasi kaikkien näiden kanssa, Suomessa pitäis hakea, Ausseissa pitäis hakea, muista Euroopan maista pitäis lukea, duuniakin pitäis saada. Mä nyt vaan nautin tästä vapauden vaikeudesta ja siitä mitä on olla nuori, koskaan se ei oo enää tällasta tän jälkeen! :D
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."