Kämppä Canberrasta helmi-toukokuuksi

Aloittaja sunset85, joulukuu 30, 2006, 09:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sunset85

Moikka!

Olipa hyvä tuuri kun löysin nää sivut, täällähän on ihan mielettömästi vinkkejä! :)

Itse olen tulossa Canberraan helmikuussa 2007, tarkoituksena työskennellä harjoittelijana apteekissa. Kaverin kanssa olemme kalustettua kämppää vailla keskustasta harjoittelun ajaksi (3kk).

Jos jollakin on antaa hyviä vinkkejä, niin oisin todella kiitollinen :) silmät on jo ihan sumeena tään foorumin lukemisesta! ;) tähän mennessä kämppää on etsitty mm. seuraavien sivujen kautta: allhomes, greentrees, realestate.com.au, domain.com.au ja  au.easyroommate.com ja suomalais-australialainen kirkkokin on luvannut laittaa ilmoitusta eteenpäin.. :) mistään ei ole kuitenkaan löytynyt vielä sopivaa.

Lähtöä odotellen,
Elina

pipsa

Canberra Timesin sivuilta saattaa loytya jotain:

http://www.propertyguide.com.au/

Siella nakyy nytkin olevan yksi kalustettu Kingstonissa, joka ei kylla ole keskustassa mutta noin 20min bussimatkan paassa.

Toinen, mita kannattaa katsoa, on www.ljhooker.com.au.

Tsemppia asunnonhakuun!

jounij

Ei oo vielä jätetty ketään tänne harjoittelemaan tai muuten vain tulleita kadulle asumaan. Aina on löydetty asunto, vähintäänkin oma huone joidenkin suomalaisten kotoa. Itsellänikin on kerran asunut joku tilapäistä majoitusta tarvinnut. En tosin minäkään asu keskustassa, vaan Palmerstonissa noin 25 minuutin bussimatkan päässä keskustasta. Eli jos ei muu auta, niin "huutele" tänne uudestaan.

Oletko muuten menossa David Moses Pharmacyyn, jossa oli alkuvuodesta 2006 yksi suomalainen harjoittelija, Reetta nimeltään? Sen keskustammaksi ei sitten enää pääse töihin, eli paikka on hyvien kulkuyhteyksien päässä mistä päin kaupunkia hyvänsä (Canberran pääbussiasema on kahden korttelin päässä).


Rohkaisee
Jouni
Canberra

sunset85

Kiitoksia vaan vinkeistä!

Olen tulossa nimenomaan siihen David Moses Pharmacyyn, Reetasta on ollut älyttömästi apua harjoittelun järjestämisessä :)

Olen miettinyt mitä tekisin suomalaiselle puhelinliittymälleni Ausseissa asumisen ajaksi (todennäköisesti koko reissun kesto tulee olemaan n. 6kk). Miten sieltä on halvinta soittaa/lähettää tekstareita Suomeen?

jounij

Paljonko sen suomalaisen liittymän ylläpitokustannukset lienevät? Tietämättä kustannuksia itse luultavasti lakkauttaisin sen - saahan aina hankittua uuden.

Australian ja Suomen välisten puhelujen hinnasta on täällä keskusteltu aiemmin niin paljon, että aiheesta on tehty ihan FAQ. Lukaisepas täältä:

 Halvat puhelut/internet FAQ


Opastaa
Jouni
Canberra

epe

Kannattaa katsoa myös ANUn ilmoitustaululta asuntoja http://accom.anu.edu.au/UAS/187.html . Itse löydettiin tätä kautta ja asutaan Student Housing Australian yksiössä(Suomen kaksiossa) ihan keskustassa kohtuuhintaan.

Kiinteistövälittäjistä ei kannata katsella muiden kuin LjHookerin asuntoja, sillä muut tarjoavat todella olemattomasti lyhytaikaisia kalustettuja asuntoja. Monilla on minimi 6kk tai jopa 12kk. Kannattaa huomioida myös tämän hetken huono vuokra-asuntotilanne. Ei mitenkään pelottelua, mutta Canberrassa on tällä hetkellä Australian tiukin tilanne vuokra-asunnoissa.

Omasta kokemuksesta viisastuneena: Tehkää sopimusasioissa kaikki niinkuin lait ja säädökset sanoo ja kaikki mahdolliset asiat paperille, vaikka vastapuoli sanoisi muuta. Jos ei käy, älkää ottako asuntoa!

Kännykkäliittymästä: Kannattanee kysäistä operaattorilta, että olisiko mahdollista laittaa liittymää jäihin matkan ajaksi, että kuukausimaksut eivät juoksisi. Eiköhän operaattorit halua mieluummin säilyttää asiakkaansa ja saisit säästettyä numerosi samalla. Itsellä ainakin onnistui tämä.

epe

Ainiin, ottakaa myös huomioon että lukukausi yliopistoissa alkaa helmikuussa/maaliskuussa?? Itsellä oli vaikeuksia löytää asuntoa edellisen lukukauden alussa.

Bourriquet

Hei!

Apua kaivattaisiin, suunnitelmat muuttuivat ja olen tulossa Canberraan harjoitteluun (6kk) heinäkuun alusta. Tarvitsisin katon pääni päälle, mutta mistä?? Olisiko kenelläkään vinkkejä/majoitusta tarjolla?? 

jounij

Lainaus käyttäjältä: jounij - joulukuu 30, 2006, 11:49
Ei oo vielä jätetty ketään tänne harjoittelemaan tai muuten vain tulleita kadulle asumaan. Aina on löydetty asunto, vähintäänkin oma huone joidenkin suomalaisten kotoa.

Tuon ylläolevan kirjoitin viime joulukuussa ja yritän pitää huolen, että se pitää edelleen paikkansa, vaikka olenkin muissa maisemissa lokakuuhun saakka. Heitä minulle vaikka sposti (jouniju palvelimella gmail.com) ja kerro itsestäsi ja asunnolle asettamistasi toivomuksista, niin välitän viestiä eteenpäin.


Ehdottaa
Jouni
Canberra