TOAS ja asunnon väliaikainen luovuttaminen ongelmana.

Aloittaja EtuPenkki, elokuu 22, 2007, 08:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EtuPenkki

Hei,

Ajattelin täältä neuvottomana kysäistä onko joillakin muilla kokemusta tai ideoita miten saisin asiat järjestykseen TOASin eli Tampereen opiskelija-asuntosäätiön kanssa ennen W&H matkaani.

Eli minulla on sellainen tilanne, että saisin nykyiseen kämppääni erään hyvän ystäväni asumaan siksi aikaa kun olen reissussa. Ongelmana on kuitenkin se, että TOAS ei anna minun vuokrata virallisesti asuntoani hänelle ellei minun oma poissaoloni liity opintoihini. Ja sehän ei oikeastaan mitenkään liity. Pimeänä vuokrauskaan ei ole houkutteleva vaihtoehto koska opiskeleva kaverini ei tällöin saisi käytännössä ollenkaan KELAn tukia opiskeluunsa.

Ongelmana on siis se, että minun pitäis järjestää.. tai oikeastaan todistaa jotenkin TOASille, että matkani liittyy opintoihini. Olen yrittänyt etsiä oman alani töitä mutta aikalailla tuloksetta. Ja aika pirun vaikeata se varmasti onkin näin maailman toiselta puolelta saada järkättyä turvallisuustekniikan tai ympäristöalan diplomi-insinöörille töitä, varsinkaan kun ei kuitenkaan haluaisin mitenkään erityisesti töitä tulla sinne tekemään.

Onneksi TOASin mukaan todistukseksi kävisi esimerkiksi sähköpostikeskustelu siitä että ausseissa työpaikka minulla olisi odottamassa sinne saavuttuani. Mitään työtodistusta ei siis edes tarvittaisi. Tämähän tietysti houkuttelee järjestämään tällaisen pienen sähköpostikeskustelun itsellensä vaikka todellista paikkaa ei olisikaan. Ongelmana on vain, että tuskin mikään @hotmail.com osoite menee TOASinkaan tädeille läpi eikä australiassa asuvia tuttuja ole.

Kysyisinkin siis, että olisikohan kukaan valmis auttamaan reissuun kovasti haluavaa ko. asiassa? Tai olisko kenelläkään ideoita miten saisin asiat TOASin kanssa järjestettyä?

Terveisin,

EP

Aikis


EtuPenkki

Sydneyhyn olisi tarkoitus alkuun mennä mutta varsinaisia suunnitelmia ei olla vielä lyöty lukkoon. Eli kaikki on vielä mahdollista. Miksi kysyt?

Aikis

No kuule siksi, että jos kuvitteellinen turva-alan firman kontaktini Adelaidessa lähettää sinulle toivomaasi sähköpostia niin ehkä TOASin tädit kiemurtelevat kun kuulevat sinun joka tapauksessa menevän Sydneyyn...Eli siis tarvitset firman tms. nimenomaan Sydneystä tai vähintäänkin New South Walesista, I suppose.

EtuPenkki

Totta tuokin. Mitä tiiviimpi tarina sitä paremmin se tietysti uppoaa TOASin täteihin. Toisaalta heidän ei varsinaisesti tarvitse tietää mitenkään hirveän tarkkaan matkani kohdetta tms. Heille on siis tärkeää vain se, että poissaoloni liittyy jotenkin opintoihini.

Jos sinun kuvitteellisen turva-alan firman kontaktisi Adelaidesta haluaa minut "ottaa" työharjoitteluun niin äkkiähän minä muutan matkani päämäärän ainakin TOASin tätien silmissä Sydneystä Adelaideen.  ;)