apuaaaa...WH loppuu..mika viisumi seuraavaks?

Aloittaja jazbe, kesäkuu 24, 2007, 17:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jazbe

Heips,
Olen ollut taalla Sydneyssa viime elokuusta lahtien ja tamanhetkinen WH viisumi loppuu elokuussa. Minkaanlaista hedelmanpoiminta tai farmityokokemusta ei ole joten toista WH:ta en voi saada..nyt olen tassa pahkaillyt etta minkahan viisumin saisin..on ollut mielessa etta tekisin jonkin verran ehka tyoharjoittelua ja etta haluaisin kayda parilla business kursseilla(esim niinkuin avoimessa yliopistos tai muussa vastaavas), kun olen opiskellut liiketaloutta vuoden ja nyt olen pitanyt valivuoden. En halua kuitenkaan miksikaan paatoimiseksi opiskelijaksi koska en ole varma haluanko jatkaa koko liiketalouden opiskelua...yritin etsia sopivaa viisumia mutta jotenkin se tuntuu liian vaikealta..haluan kuitenkin ehdottomasti jaada tanne viela toiseksikin vuodeksi paaasiassa poikakaverini takia jonka kanssa ollaan seurusteltu nyt noin 5 kk...toivottavasti joku osaisi hieman jelppia.

Jaaks

No Heips Jazbe,

Etpä jättänyt itsellesi paljoakaan aikaa hakea uutta viisumia.
Et tosin kertonutkaan paljon itsestäsi, mutta mahdollisuuksia ei ole kovinkaan montaa ellei sinulla ole jotain Australiassa haluttavaa ammattitaitoa hallussa.

Se opiskeluviisumi on ehkä "helpoin", mutta siinäkin ehtonsa riippuen kurssien pituudesta.
Voisit ehkä kokeilla Non Award Sector: Temporary Visa (Subclass 575) - Assessment Level 1 , jonka avulla voisit päästä siihen tilanteeseen, että on se 12 kuukautta täynnä Spouse viisumiin, jos se on tavoitteesi.
Se on juuri tarkoitettu yleiseen opiskeluun, joka ei tähtää mihinkään tiettyyn tutkintoon, mutta kuten sanottu niitä rajoituksia siinäkin on kuten esimerkiksi:
Lainaus käyttäjältä: DIACDuration of course 10 months or less:
Your visa will usually be granted for one month longer than the end date of your course

Duration of course longer than 10 months:
Your visa will usually be granted for two months longer than the end date of your course, if your course ends before November.
Note: If your course ends in November or December, your visa will usually cease on March 15 of the following year.

Muut "helpohkot" viisumit kuten Prospective Marriage Visa (Subclass 300)
ja Sponsored Training et voi hakea Australiassa ollessasi.

jazbe

kiitos vastauksesta. Aluksi se auttoi paljon mutta opiskelu tai siis kurssimaksut on niin kalliita taalla etta ei mitenkaan ole varaa siihen. Nailla nakymin minun on siis pakko palata Suomeen elokuussa, koska viisumi jutut tuntuvat kaikki liian hankalilta ja kalliilta. Talla hetkella se tuntuu aivan kamalalta mutta pakko kai paasta siita joskus sitten yli.