KÄNNYKKÄ ASIAT.....

Aloittaja ruuneperi, tammikuu 08, 2004, 04:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jounij

Suurimmassa osassa USA:ta (tai koko USA:ssa?) GSM-puhelimet toimivat eri taajuudella kuin vanhemmat tai halvemmat muun maalaiset GSM-puhelimet. Tarttee olla 3- (vaiko peräti 4- ?) taajuuksinen puhelin, että se toimii USA:ssa. Minun USA:laiset kolleegat noituvat sitten samaa, kun heidän amerikkalaiset puhelimensa eivät toimi Ossilassa.


Toteaa
Jouni
Canberra

Zara

jellona,

en tiedä kenen liittymä sinulla on, mutta ainakin Saunalahdella on ollut ongelmia Australian kanssa... katkaisivat Soneran roaming-sopimukset, eikä heillä itsellään ollut vielä omia sopimuksia Australian kanssa, eikä tästä tietenkään asiakkaille ilmoitettu.
Käsittämätöntä asiakaspalvelua!!!

Nimimerkillä "Saunalahteen kyllästynyt"

jellona

Mikäköhän siinä sitten on, ettei mun viestit mee perille...? Ensin mulla oli DNA, jonka vaihdoin Elisaan. Kummallakaan ei mene viestit perille... tai ainakaan mulle ei tule välitystietoja:? Voiko olla mahdollista, et joku päivä australian päässä kännykkä piippailee yli-innokkaasti ja kaverini saa kaikki viestit sitten yhtäaikaa...?
   Niin... tai sitten mulle ei vaan yksinkertaisesti haluta vastata...*sniif*
   NO ei... tottakai mulle halutaan vastata, mä olen vastustamaton:P

RUU

LainaaAlkuperäinen postittaja jellona
... tai ainakaan mulle ei tule välitystietoja

No tuo onkin koko homman epäluotettavin osa...
Maallikkona sanoisin, että välitystietojen saaminen on suorastaan ihme. Suomessa se toimii Soneran verkossa OK mutta eihän tuota ominaisuutta ole välttämättä ostettu sinne aussi-verkkoihin. Tai jos on ostettu, on rajoitettu niin, etteivät lähde ulkomaille (terminointimaksujen vuoksi, tms).

Viestit toki menevät perille kohtuullisen luotettavasti, joten jos numero vain on ollut kohdallaan ja vastaanottajalla luuri päällä & kuuluvuusalueella niin tekniset edellytykset ovat OK.
Onhan viestin voimassaoloaika tarpeeksi pitkä?

Olenkos muuten ymmärärtänyt oikein, kun luulen että joissain australialaisissa liittymissä ei ole oletusarvoisesti ulkomaanliikennettä käytössä? Tämäkin saattaisi rajoittaa.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Jaaks

RUU :D

Lainaa...välitystietojen saaminen on suorastaan ihme. Suomessa se toimii...

Oikeassa olet - ei täällä mitään välitystietoja tule.



LainaaOlenkos muuten ymmärärtänyt oikein, kun luulen että joissain australialaisissa liittymissä ei ole oletusarvoisesti ulkomaanliikennettä käytössä?

Myös tässä olet oikeassa.  Normaalisti "International Roaming" on saatavissa erityisesti sitä pyytämällä, eli ei ole automaattisesti toiminnassa.

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja Jaaks
Oikeassa olet - ei täällä mitään välitystietoja tule.

Jaakko:D


Kylläpäs muuten tulee ainakin soneran liittymällä tuli kaikista joista sinullekin lähettelin silloin kun siellä käytiin. Muista operaattoreista en tiedä, samoin en tiedä toimiiko aussiliittymillä. Tietysti lähetys kuittaus pitää olla puhelimessa valittuna ei ne itsestään tule..

jellona

Ymmärsinköhän nyt ihan oikein... eli voi olla mahdollista, ettei tämä henkilö voi saada viestejä ulkomailta???:?

RUU

Jellona, kyllä viestit ulkomailta varmaan perille tulevat mutta henkilö ei mahdollisesti pysty niitä itse lähettämään ulkomaisiin liittymiin ilman eri sopimusta.
Samoin ne kaipaamasi kuittaukset jäävät tulematta verkosta. Sorry about that.

Jotenkin alkaa näyttämään siltä, että vanha kunnon lyijäri + ruutupaperi rulettavat taas parhaiten. Jos tiedät osoitteen tynkää, heitä breivillä. Voit samalla saada perusteellisemmankin vastauksen. :eye:
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

jounij

Ulkomailta tulevien tekstareiden vastaanottamiseen ei vaikuta vastaanottajan "international roaming" -ominaisuuden kytkeminen tai kytkemättä jättäminen. Sen sijaan jos näiden kahden eri puhelinoperaattorin välillä ei ole laskutusyhteistyösopimusta, niin silloin ei liiku myöskään viestit. Minun oli ainakin vielä kolme vuotta sitten ihan turha yrittää lähetellä viestejä suomalaisiin DNA:n liittymiin ossipuhelimestani (silloin minulla oli Optuksen liittymä). Viestit kyllä lähtivät puhelimestani ja luultavasti veloitettiinkin, mutta perille ne eivät koskaan menneet. Sen jälkeen en ole edes kokeillut. Yhteistyösopimuksen olemassaolosta kannattaa siis kysellä kyseisiltä puhelinoperaattoreilta.


Kokemukseen perustuen
Jouni
Canberra

tikru

Olis pieni kysymys tekstiviesteihin liittyen vielä, jos joku olisi sattunut törmäämään samaan...
Mulla on tuttu Melbournessa, jolla on verkkona 3. Tällä hetkellä olen Suomessa ja hän selvitti että 3 tukisi ainoastaan Radiolinjaa paikallisista operaattoreista. MUTTA, Elisa (entinen Radiolinja) ei enää tarjoa pre paid-paketteja joten otin Kolumbuksen sim-kortin, koska Kolumbus toimii Elisan verkossa. Ja omat viestini menevät nyt läpi, mutta hän ei pysty lähettämään minulle??? Pystyy kyllä lähettämään ulkomaille noin yleensä, että varmaan se aiemmin mainittu 'international roaming' on ainakin päällä.. Ei oikein enää käsitä miksi tökkii :nuttu:

jounij

Juuri tuossa edellisessä viestissä selvitin, mikä mättää. Edes se, että viestit liikkuvat toiseen suuntaan, ei ole mikään tae siitä, että niiden pitäisi liikkua myös toiseen suuntaan. Jos riittävän monta asiakasta valittaa puhelinoperaattorille, niin saattaa tapahtuakin jotain edistystä.


Lisää
Jouni
Canberra

susuli

Vodafonen pre paid varoittaa äärimmäisen teko pirteällä äänellä "your current balance is only 4 dollars.." ja siitä nolliin asti aina kun yrittää soittaa. Jos puhut kertapötköön krediitin loppuun, saat tekstarin vodafonelta jossa lukee että sinulla on 30 sekuntia aikaa puhua.
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

Ice

Palatakseni noihin tekstiviesteihin...Itselläni on ystäviä Cairnsissa ja Melbournessa. En tiedä mitkä liittymät heillä on, mutta ainakin omasta Saunalahden liittymästäni heille laittamani tekstarit menevät perille ja välitystiedot saan molemmista. Molemmat myös pystyvät vastaamaan mulle... En usko, että he olisivat nimenomaisesti ottaneet mitään erityispalvelua, ainakaan jos se maksaa ekstraa.

eevis

Hassu ilmio on myos, etta Suomesta tekstarit joskus tulevat silleen about 20 kertaa, eli siis lahettajan kerran lahettama sama viesti vaan tulee ja tulee yha uudestaan...heh joo kiitti kiitti vapputoivotuksista, mut jo riittais kun heraat yolla neljannen kerran kannyn piippaukseen... :D
Dees - We will bloody bounce back!!!


riaapa

:nuttu: :nuttu: :nuttu: Mulla on sama ongelma, Eevis, mun veljen lähettämien tekstareiden suhteen. Kenenkään muun Suomessa olevan kaverin tai sukulaisen kanssa ei ole ollut samaa ongelmaa, joten en tiedä onko veljelläni eri liittymä vai eri puhelin vai sattuuko planeetat vaan olemaan pysyvästi huonossa linjassa hänen kännykkänsä kohdalla... :nuttu: :nuttu:

Mutta kyllä se tosiaan ärsyttää kun yksien yöunien aikana sen saman viestin saa keskimäärin 5 kertaa -ja sama jatkuu pitkin päivää.
Riina

Aikis

Haa no nyt selvis... tää onkin tämmönen globaali ongelma! Siis minua ei Suomesta tulevat viestit yöllä häiritse, kun puhelimessani on sellainen 'silent' asetus... Mutta sen sijaan joskus huvitttaa, joskus närästää kun saa aamusella näpytellä pois yhdettätoista tai kahdeksatta samalta ihmiseltä tullutta viestiä. Vallankin yksi kaveri on erikoistunut näihin - ja yleensä hänen viestissään ei kaiken kukkurukasi lue mitään! En ole edes hoksannut kysyä että mikä hänen operaattorinsa on, tai no näkyyhän se numerosta, meenkin heti kattomaan.

Marika

Saunalahdesta aussinumeroihin oli tama kymmenien viestien ongelma pari kuukautta sitten. Sitten ei tullut viesteja ollenkaan vahaan aikaan, mutta nyt toimii taas normaalisti. Siskoni soitti Saunalahden asiakaspalveluun ja ne kertoivat, ettei Saunalahdella ollut hetken aikaa sopimuskumppania Australiassa, joka oli syyna, ettei viestit menneet perille tai etta sama viesti tuli "sata" kertaa.

Tony

Joo, toi oli kyllä todella ärsyttävä juttu:nuttu:, kun niitä samoja viestejä tuntui tulevan loputtomiin. Hyvä että ongelmaan löytyi selitys.

:)Tony

Milma

LainaaAlkuperäinen postittaja aikaihminen
En ole edes hoksannut kysyä että mikä hänen operaattorinsa on, tai no näkyyhän se numerosta, meenkin heti kattomaan.

Jos kyse suomalaisesta liittymästä, niin numerosta ei enää näe operaattoria. Ennen näki, mut nykyään numeron voi pitää samana liittymää vaihdettaessa.

Jouko

Samat laitteet toimii kun suomessa toisin ollaan palveluissa "pari" vuotta perässä ...


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

ausseihin!

Mites nämä asiat ovat tällä hetkellä. Mä jätän niin ikään puhelimeni työnantajalle ja tarttis sitten hankkia uusi. Kaikki Suomessa myytävät puhelimet toimivat siis Australiasta hankittavien sim-korttien kanssa? Vai olisiko kenties kannattavampaa ottaa sieltä joku diili, jossa puhelimen saa mukana kun ottaa liittymän? Toisaalta tarvitsen kyllä puhelimen myös sen välin, kun jään töistä pois siihen hamaan hetkeen, kun viisumit saapuvat ja pääsemme matkaan.

Aikis

Eikös tuohon väliaikaistilanteeseen käy pre paid? Ja tosiaan, eikös Australiassa liittymäkauppa on päinvastaista kuin Suomessa, puhelin tulee liittymän mukana?

Nokialainen toimii aina ja joka paikassa, ennekuin lakkaa toimimasta. (Ei ole mainos eikä antimainos.)

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Jouko - elokuu 13, 2007, 07:02
Samat laitteet toimii kun suomessa toisin ollaan palveluissa "pari" vuotta perässä ...

GSM puolella ei eroja, 3G puolella on.
Suomessa 3G on 900 MHz ja 2100 MHz alueilla, Australian 3G taas on 850 MHz ja 2100 MHz alueilla. Tosin myös 3G 900 MHz tekee tuloaan Australiaan.

http://forum2.mobile-review.com//showthread.php?t=73756

Eli läheskään kaikissa Suomessa myytävissä 3G puhelimissa ei ole tuota Australian 850 MHz 3G aluetta, joka kuulemma on kattavuudeltaan se paras (Next G) 3G alue Australiassa.

Eri asia on kuka tarvii 3G. Minä ainakaan en.

Whig

Osaisiko joku muuten täällä kertoa mistä kiikastaa, kun olen suomesta lähetellyt tekstiviestejä .au:ssa olevaan kännykkään (+61433 alkuiseen numeroon) enkä meinaa saada viestejä kulkemaan edestakaisin oikein kunnolla millään.
Soneran (tosin kortissa lukee yhä Tele =) kortilla ovat viestit liikkuneet parhaiten mutta silti on ilmeisesti viestejä hukkunut molempiin suuntiin.
DNA:lla viestit menee hyvin harvoin läpi ja Elisan kortilla en ole saanut varmuutta yhdestäkään läpi menneestä tai minulle tulleesta viestistä.

Onkohan +61433 alkuisiin numeroihin (ei tietoa mikä operaattori) viestien lähettäminen suomesta mitenkään kunnolla mahdollista?

Puhelimeni kyllä aina ilmoittaa, että viesti lähetetty ja vastaanotettu mutta...

jounij

Noiden Ossilan kännynumerojen alut eivät enää merkitse kovinkaan paljoa, kun muutama vuosi sitten käyttäjien sallittiin viedä numero mukanaan operaattoria vaihtaessa. Joka tapauksessa on eroja eri operaattorien välillä siinä, että keiden suomalaisten operaattoreiden kanssa - jos keidenkään - heillä on sopimukset tekstiviestien eteenpäin välittämisestä. Mitä pienempi operaattori - molemmissa päissä - sitä epävarmempaa on viestin kulku, mutta aina ei tunnut ratkaisevan edes operaattorin koko. Minä luovuin yrityksistä lähettää Optuksen (iso) verkosta DNA:n (minkä kokoinen lienee?) verkkoon joku vuosi sitten. Etenkin se ottaa pattiin, ettei lähettäjälle tosiaan tule mitään tietoa lähetyksen epäonnistumisesta!


Samaa usein harmitellut
Jouni
Canberra

SeppoG

Onkos täällä NSW:ssä minkään näköistä numeropalvelua niin kuin Suomen 118 tai 020202?


P.S  En varmanakaan käytä hakutoimintoa!  ;)
Kyll? Australiassakin vituttaa, mutta ei l?hesk??n yht? paljon kuin Suomessa...

Milka

Ainakaan ei aiemmin Telstran liittymasta voinut lahettaa viesteja juuri muihin kuin Soneran liittymiin jne. Piti sitten pakottaa isa ja aiti Soneran asiakkaiksi.  ;) En tieda onko tilanne sittemmin muuttunut. Olen saanut kylla muutamia viesteja numeroista, jotka oli ennen vain varattu vain Radiolinjan liittymille, etta joskohan he olisivat tehneet yhteistyosopimuksen. Tai sitten nuo puhelinnumerojen siirtaminen firmasta toiseen onnistuu myos Suomessa.

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Milka - maaliskuu 26, 2008, 21:06
Olen saanut kylla muutamia viesteja numeroista, jotka oli ennen vain varattu vain Radiolinjan liittymille, etta joskohan he olisivat tehneet yhteistyosopimuksen. Tai sitten nuo puhelinnumerojen siirtaminen firmasta toiseen onnistuu myos Suomessa.

Radiolinja on nyt ELISA.
Ja kyllä, numeronsiirto on ollut mahdollista Suomessa loppuvuodesta 2003 alkaen.

Whig

Lainaus käyttäjältä: jounij - maaliskuu 26, 2008, 17:10
Noiden Ossilan kännynumerojen alut eivät enää merkitse kovinkaan paljoa, kun muutama vuosi sitten käyttäjien sallittiin viedä numero mukanaan operaattoria vaihtaessa. Joka tapauksessa on eroja eri operaattorien välillä siinä, että keiden suomalaisten operaattoreiden kanssa - jos keidenkään - heillä on sopimukset tekstiviestien eteenpäin välittämisestä. Mitä pienempi operaattori - molemmissa päissä - sitä epävarmempaa on viestin kulku, mutta aina ei tunnut ratkaisevan edes operaattorin koko. Minä luovuin yrityksistä lähettää Optuksen (iso) verkosta DNA:n (minkä kokoinen lienee?) verkkoon joku vuosi sitten. Etenkin se ottaa pattiin, ettei lähettäjälle tosiaan tule mitään tietoa lähetyksen epäonnistumisesta!


Samaa usein harmitellut

Kiitän vastauksesta. Ilmeisesti en voi muuta tehdä, kuin odotella jos joku operaattori joskus pistäisi homman kuntoon.
Ja tullut kirottua tuota boldaamaasi kohtaa myös  :nuttu:

ausseihin!

Kun käytte Suomessa, niin käytättekö Australian liittymää vaiko Suomen? Joudun tässä ottamaan liittymän muutamaksi viikoksi vielä tänne Suomeen, kun työpuhelin jää pois, mutta mietin että etsisinkö sellaisen liittymän, jossa ei olisi mitään kuluja ja jota voisi käyttää aina Suomessa käydessä. Me kuitenkin kerran vuodessa useamman viikon meinaamme täällä majailla ja luultavasti Australian liittymän käyttö tulisi kalliiksi?

Milka

Mina kaytan aina Australian liittymaani, silla kaikki seka Suomessa ja Ausseissa asuvat ystavat ja sukulaiset tietavat numeron. Jos nyt yllattaen kertoisin kaikille etta minut tavoittaa muutaman viikon ajan eri numerosta, enpa usko etta kaikki heista asiaa ymmartaisivat ja onnistuisin sekoittamaan muidenkin kuin 80:sen isoaitini paan  :coolh

hardflip

Kannattaa tarkistaa Aussi-liittymista/Soomi-liittymista Roaming hinnat eli mita maksat kun kaytat sita esim. Suomessa tai vaikka Bangladeshissa.

Itsella on Saunalahden halvin mahdollinen liittyma ja toitten kautta sitten Telstran liittyma. Molemmat ovat taalla aivan yhta paskoja. Ratisevat, paukkuvat, katkovat puheluita ja viestit eivat mene valilla perille kumpaankaan suuntaa, lahetit sitten niita minka tahansa operaattorin liittymiin (Aussit tai Soomi).
Hit the body...head will follow
-Trevor Gillies

RUU

Ausseihin, kun oletimme että tulemme suomalaisia liittymiä vielä jossain käänteessä käyttämään, parkeerasin numerot operaattorille, jolla on kk-maksuton liittymä tarjolla. Mitä sitä tyhjästä maksamaan, nääs?
Homma on tullut testattuakin vaimon käydessä Suomessa ja toimi kätevästi sillä suomalaiset tietävät meidän vanhan numerot ja täällähän niillä ei ole käyttöä & vice versa.

Meillä liittymä pysyy hengissä, jos 6 kk välein on laskutettava tapahtuma. Se hoituu näppärästi heittämällä kortit aina puolen vuoden välein puhelimeen ja lähettämällä yhden tekstarin. Kun laskutusrajakin on 5 e niin aika kauan kestää ennenkuin niistä mitään tulee käytännössä maksettua.  :pepsodent
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: hardflip - maaliskuu 27, 2008, 21:37
Ratisevat, paukkuvat, katkovat puheluita ja viestit eivat mene valilla perille kumpaankaan suuntaa, lahetit sitten niita minka tahansa operaattorin liittymiin (Aussit tai Soomi).

Teenköhän minä sitten jotain väärin ( :pepsodent), onko Optus aikaansa edellä (yeah right...) vai onko tämä Perth vaan onnellisemmassa asemassa kännyköitten suhteen kun ei minulla ole ongelmia viestien lähetyksessä tai vastaanotossa?  :confuse Joku on joskus viipynyt matkalla monta tuntia, mutta tähän asti kaikki on menneet perille kyllä ja vielä minkä tahansa operaattorin liittymiin sekä Ausseissa että Suomessa.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

hardflip

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - maaliskuu 27, 2008, 22:25
Teenköhän minä sitten jotain väärin ( :pepsodent), onko Optus aikaansa edellä (yeah right...) vai onko tämä Perth vaan onnellisemmassa asemassa kännyköitten suhteen kun ei minulla ole ongelmia viestien lähetyksessä tai vastaanotossa?  :confuse Joku on joskus viipynyt matkalla monta tuntia, mutta tähän asti kaikki on menneet perille kyllä ja vielä minkä tahansa operaattorin liittymiin sekä Ausseissa että Suomessa.

Veikkaan etta teet jotain oikein ja mina vaarin  :confuse , ehkapa tuo kodittomana oleminen Queens Bridgen laheisyydessa on sumentanut tajuntaani jonkun verran...   :pepsodent

Viimeksi kun puhuttiin vaimon kanssa (hanella on kolomsen liittyma) n. 5 minuuttia, linjat sanoivat poks (puhelu katkesi) 4 kertaa tana aikana. Paikkana Melbournen CBD.

Suomeen lahetettaessa tekstiviestit menevat hyvin perille Soneralle ja Ratinalinjalle jos kuun asento on oikea. Saunalahdelle hyvin vaihtelevasti.
Hit the body...head will follow
-Trevor Gillies

MH

Mulla on suomalainen vanha Soneran liittymä ja kaikki toimii molempiin suuntiin. Ausseissa käytössä vodafonen prepaid myös sillä toimii kaikki molempiin suuntiin. Ainakin Brisbanessa, muualla en ole vielä kokeillut.

pinkus

Ei mullakaan mitaan suurempia ongelmia ole ollut.. Suomessa saunalahden kk-maksuton liittyma, jota kaytan siella kaydessani, ja taalla vodafone, johon olen muuten (toistaiseksi) ollut paljon tyytyvaisempi kuin Telstraan tai Kolmoseen (Joiden valilla viestit ei kulkeneet valimatkasta tai maasta riippumatta). Ainoastaan kuuluvuus maalla (=Colac botanical gardens  :pepsodent ) on ehka hiukan heikompi, vaikka ei se kylla kummoinen ollut Telstrallakaan. Vodafonen ulkomaantekstiviestien perillemenosta sanoa mitaan, ei oo tullu viela kokeiltua kun ma lahetan suomen-tekstarit vaan Skypesta ;) $0.07/viesti  :pepsodent