Paljon matkatavaraa tai muutto?

Aloittaja matte9d, heinäkuu 06, 2004, 21:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

matte9d

Löysin tällaista tietoa matkatoimisto Arean kotisivuilta... ihan mielenkiintoiselta kulostaa.. Olen itse joskus joutunut maksamaan ylipainokiloista paljon!!




Airport Travel Cargo Finland
www.travelcargo.fi

Airport Travel Cargo Finland tarjoaa lentomatkustajille kuljetuspalvelua lentorahtina yhteistyössä kansainvälisten lentoyhtiöiden ja kuriiriyhtiöiden kanssa. Kuljetuspalvelu toimii lentokentältä lentokentälle tai ovelta ovelle.



Airport Travel Cargo Finland tarjoaa painavien matkatavaroiden kanssa matkustaville lentomatkustajille edullista ja vaivatonta vaihtoehtoa. Palvelua tarjotaan kaikille matkustajille sekä yksityishenkilöille, järjestöille ja yhtiöille, joiden henkilökunta työskentelee ulkomailla. Lentorahtihinta on Airport Travel Cargo Finlandin mukaan noin neljännes lentoyhtiöiden ylipainomaksusta. Yritys veloittaa rahtihinnan kilolta, alkaen-hinta on noin 45 - 60 e maasta riippuen.

Airport Travel Cargo Finlandin toimisto on avoinna ma - pe klo 5.30 - 17.00 ja lauantaisin klo 14.00 - 17.00.

Yhteystiedot:
Airport Travel Cargo Finland
Matkustajaterminaali 2, lähtöhalli 4
01530 Helsinki-Vantaan lentoasema
puhelin 09-61513936, muina aikoina ja viikonloppuisin 0400-252858
sähköposti: info@travelcargo.fi, www.travelcargo.fi

jpelkone

Voin antaa kyseisestä firmasta oikein sydämmelliset varoitukset. Ensin ne hävitti puolet meidän tavaroista matkalla ja prosessi on kestänyt kohta tuplat siitä ajasta mitä meille myytiin. Jos haluaa tavarat järjelliseen aikaan perille ja varmistua siitä, että ne todella tulee kannattaa etsiä jokin toinen ratkaisu. Olen lähettänyt tavaraa aikaisemmin molempiin suuntiin ja muut firmat on toimineet hyvin tehokkaasti.

Silppu

Kannattaa harkita kaksi kertaa lentorahtina lähettämistä, sillä Australian päässä tulee päälle isot tullitarkastusmaksut (AUD 150 - 200) siitäkin huolimatta vaikka lähettäisit vain yhden matkalaukullisen käytettyjä vaatteita. Edullisemmaksi tulee lähettää alle 10kg postipakettina.


MH

Me käytettiin aikoinaan tuota, ei mitään valittamista. Myöskään tulleesta matkalaukullisesta tavaraa Aussi tulli ei perinyt mitään maksuja, virkailija sanoi että menee maksu mutta sitten kuitenkin sano vaimolle et liikaa paperitöitä pikkuasian takia et antaa olla :)

Silppu

MH, meille kävi aikoinaan aivan samoin Brisbanen tullissa.... Sanoi vaan että menköön nyt tämän kerrran ;) Mutta kyllä siinäkin oma vaivansa on kun täytyy tullissa käydä jonkun matkalaukun takia. Helpompaa on jos posti tuo ovelle.

Mesi

Eli ymmärsinkö oikein, että alle 10kg paketeista ei tule mitään vastaanotto/tullauskuluja? Olemme alkaneet pohtia, tulisiko edullisemmaksi lähettää astiat ja kirjat postipaketteina sen sijaan, että pistäisi rahtina. Postin sivujen mukaan 10kg paketti Australiaan liikahtaa 65eurolla. Kymmenen tuollaista satsia tulee kolme kertaa halvemmaksi kuin kuution rahti.

meikalainen

hei viela tallainen vaihtoehto ;jos itse on siis matkustamassa suomesta tanne-niin ylimaarainen matkalaukku maksaa 80e.= eli n.25 kiloa, ainakin finnairilla oli tuollainen mahis, ja viela itse juuri maksoin finnair-pisteilla tuollaisen, huippua!!  tietysti riippuu paljonko kamaa on-

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Mesi - lokakuu 01, 2012, 16:46
Eli ymmärsinkö oikein, että alle 10kg paketeista ei tule mitään vastaanotto/tullauskuluja? Olemme alkaneet pohtia, tulisiko edullisemmaksi lähettää astiat ja kirjat postipaketteina sen sijaan, että pistäisi rahtina. Postin sivujen mukaan 10kg paketti Australiaan liikahtaa 65eurolla. Kymmenen tuollaista satsia tulee kolme kertaa halvemmaksi kuin kuution rahti.

Liekö tuo nyt siitä lentopostipaketin painosta kiinni, maksaako tarkastus jotain?

Max 10 kg lentopostipaketti menee tosiaan 65 € Australiaan. Elokuussa 2012 lähettämäni paketit oli vastaanottajalla QLD'ssä 3 vk kuluttua.
Posliinitkin oli perillä ehjiä, mutta pakkaamiseen on panostettava, jos haluaa astiat ehjänä perille. Merkinnöillä "This side up" tai "Fragile" ei ole mitään merkitystä.

Mitään maksuja paketin vastaanottaja ei joutunut maksamaan, ja tuskin olisi joutunut, vaikka olisi ollut seuraavan painokategorian eli 15 kg pakettikin.

Mesi

Täytyy vielä selvitellä tuota extralaukun mahdollisuutta. Kiitti vinkistä :)

laursie

Itse olen ainakin vastaanottanut tänne n. 15 kg paketteja ilman mitään maksuja, eipä tullut edes mieleen että saattaisi maksaa... :)

jounij

Paketin mahdollinen "vastaanottomaksu" on sen sisällön ilmoitetusta hinnasta kiinni. Yli $1000 arvoisesta kamasta joutuu maksamaan 10% arvonlisäveroa. Jos joutuu: tuskin niitäkään kaikkia ehditään käsittelemään?


Tuumaa
Jouni
Canberra

Mesi

Ok, eli painolla ei sinänsä olekaan siis väliä? Divarista ostetut pokkarit tuskin ylittävät arvoltaa tuhatta dollaria  8) Ja ei meidän Arabiatkaan ihan noin arvokkaita ole  :)

riikkanen

Lainaus käyttäjältä: meikalainen - lokakuu 01, 2012, 17:13
hei viela tallainen vaihtoehto ;jos itse on siis matkustamassa suomesta tanne-niin ylimaarainen matkalaukku maksaa 80e.= eli n.25 kiloa, ainakin finnairilla oli tuollainen mahis, ja viela itse juuri maksoin finnair-pisteilla tuollaisen, huippua!!  tietysti riippuu paljonko kamaa on-

Moi meikalainen!

Tarkistin asian Finnairin nettisivuilta ja lisälaukun saa tosiaankin 80 eurolla (tai 50 eurolla, jos maksaa netissä etukäteen). Hinta koskee kuitenkin vain Finnairin lentoja. Matkustitko siis koko matkan Finskillä vai osan jollakin muulla lentoyhtiöllä?

riikka

Mesi

Finnairhan ei lennä Australiaan asti. Täytynee selvitellä extralaukkuja muitten lentoyhtiöitten kanssa. Finski ei välttämättä tarjoa halvinta lentoa.

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: kettuli - lokakuu 03, 2012, 21:28
Lainaus käyttäjältä: meikalainen - lokakuu 01, 2012, 17:13
hei viela tallainen vaihtoehto ;jos itse on siis matkustamassa suomesta tanne-niin ylimaarainen matkalaukku maksaa 80e.= eli n.25 kiloa, ainakin finnairilla oli tuollainen mahis, ja viela itse juuri maksoin finnair-pisteilla tuollaisen, huippua!!  tietysti riippuu paljonko kamaa on-

Moi meikalainen!

Tarkistin asian Finnairin nettisivuilta ja lisälaukun saa tosiaankin 80 eurolla (tai 50 eurolla, jos maksaa netissä etukäteen). Hinta koskee kuitenkin vain Finnairin lentoja. Matkustitko siis koko matkan Finskillä vai osan jollakin muulla lentoyhtiöllä?

riikka

Finnairin taulukoita on kyllä sovellettu silloinkin, kun on kyseessä code-share jatkolento, jolla on Finnairinkin lennon nimero, vaikka itse kone ei Fnnairin olisikaan. Tällaisia lentojahan on esim. eräät Cathay Pacific'in lennot Australiaan.
Jos kuitenkin tekee esim. Hong Kong'issa stop-overin, pitää Honkkarissa maksaa taas uusi maksu, nyt lähtöselvittävän lentoyhtiön - ei Finnairin - taulukon mukaan.

meikalainen

juu hei, mulla oli lennot : finnair hongkongiin, ja cathay pacific melbourneen- finnairin asiakaspalvelussa (puhelimessa) vaittivat ettei se muka onnistu kun osa lennosta on vaan Finnair  ( ja silla olin viela maksanut/ostanut pisteilla laukun) . mutta pokkana menin vaan tiskille check in issa- eika ongelmia.... eli kandee myos tsekata finnair pisteet. en tiennyt etta finnair pisteillakin voi tuollaisen maksaa- usein kun pisteet jaa kayttamatta jokkatapauksessa. olin niin iloinen tuosta!! suosittelen :)

Mesi


feril

Lainaus käyttäjältä: Mesi - lokakuu 04, 2012, 15:48
Finnairhan ei lennä Australiaan asti. Täytynee selvitellä extralaukkuja muitten lentoyhtiöitten kanssa. Finski ei välttämättä tarjoa halvinta lentoa.

no ei lenna, mutta jos eka vali on finskilla, niin riitti ainakin vuosi sitten mun Helsinki-Dusseldorf-Dubai-Perth valille, joista kaksi vikaa siis Emiratesilla. 80 e/laukku ja kattoi koko lennon Perthiin saakka. Perthiin halvimmat lennot (samalle lipulle kirjotettuna eika mitkaan AirAsian jatkot netista ostettuna) tuntuu olevan lahtokohtasesti Finski-Qantas-yhdistelmalla Honkkarin/Singaporen kautta, tai sit China Southernilla, joka taas taitaa tehda code share-hommia Finskin kans?