Viisumin saannin vaikeus ym.

Aloittaja Ice, toukokuu 08, 2005, 08:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ice

Hieman apua kaipailisin noin käytännön neuvojen ja kokemusten kautta teiltä konkareilta:god:

Olen syksyllä valmistumassa YO:sta, ammattina juristi (vai pitäisikö sanoa lähes (t)juomari):P. Ja suurena suunnitelmana on suunnata kohti Ozia heti kun rahat on kasassa, näin aluksi WH-viisumilla. Täytynee muutama kuukausi lepuuttaa aivoja tämän kirja meren jälkeen...

Neuvoa kysyisin lähinnä jatkosuunnitelmieni osalta. Olen suunnitellut pyrkiväni Master-tutkintoa suorittamaan Australiaan tuon WH-reissun jälkeen.

1. Onko kellään tiedossa voiko opiskelupaikkaa sieltä hakea samaan aikaan, kun on maassa WH-viisumilla ja joutuuko mahdollisen paikan saatuaan poistumaan maasta välillä, ennen opiskelujen aloittamista? Tarkoituksena olisi olla ensi kesään asti WH:lla siellä ja pyrkiä aloittamaan LLM heinäkuussa.
Joissain nettilähteissä sanotaan, ettei moista voi tehdä, toisissa mahdollinen. Kokemuksia?

2. Onko kellään tietoa law faculty:en tasosta ja tutkinnon arvostuksesta, jos verrataan seuraavia: LaTrobe (Melbourne), Queensland U? Tässäkin hieman ongelmia löytää ihan varmaa tietoa, kun tuntuu, että kaikki tietolähteet täällä Suomessa edustavat jotain näistä YO:sta.

3. Ja sitten tämä tärkeä juttu: olen tehnyt pientä tausta tutkimusta Aussien solicitor-oikeuksien vaatimuksista meille civil-law ihmisille. Täytyypä muuten sanoa, että oli isoja eroja tiedon löydettävyydessä...NSW:n bar:n sivuilta löytyi suoraan vaatimukset (n.10 peruskurssia uudelleen), muut kiinnostukseni kohteet eli QSL ja VIC jäivätkin sitten hieman pimentoon, oletan kuitenkin, että osavaltioiden eroista huolimatta suurinpiirtein samat. Osassa Australian YO:ja on mahdollista suorittaa nämä puuttuvat kurssit. Tämä kuitenkin luonnollisesti on aika hintavaa. Olen sen valmis maksamaan, jos Permanent luontoisen viisumin saanti on edes jollain lailla todennäköistä sen jälkeen. Mitäs luulette? Olisiko suomalais taustaiselle juristille työtä siellä? Kuinka vaikeaa tuollaisen viisumin saanti on?

Ja vielä: NSW:n bar järjestää näitä "täydennyskursseja" myös iltakursseina. Onko kellään tietoa onko muilla bar:lla samaa toimintaa? Nettisivuilta ei ainakaan löytynyt...

Olisin kovasti kiitollinen vastauksista ja tiedon murusista!!!:o

jounij

QSL? Tarkoitit kaiketi QLD?

Soitapa joskus täällä ACT:ssa lakimiehen ammattia (solicitor) harjoittavalle Markku "Mark" Tiirikaiselle. Hän saattaa osata neuvoa sinua hyvinkin tarkkaan.

Markku puhuu täydellistä suomea, vaikka onkin tullut maahan nuorena poikana joskus lähemmäs 40 vuotta sitten. Hän on käynyt kaikki lakiopintonsa täällä Canberrassa, Australian National Universityssä eli ANU:ssa, mutta hänellä saattaa olla mielipide muistakin yliopistoista.

Tässä http://www.whitepages.com.au -sivustolta haetut Markun firman yhteystiedot:

TIIRIKAINEN MARK             
..Slcr 20 -22 London Cct Canberra City 2601
   (02) 6247 4866


Vihjaisee
Jouni
Canberra

Jaaks

Ice,

Vastaus ensimmäiseen kysymykseesi:


Lainaa8. Can I undertake studies on my Working Holiday visa?

Working Holiday visa holders are permitted to study or train for up to 3 months.


Lainaa10. Can I change to another visa?

You can apply to change your Working Holiday status while you are in Australia if you meet the requirements for another visa.
Working Holiday visa holders are able to meet the criteria for grant of a visitor visa to enable a longer stay in Australia only if exceptional circumstances exist.
People with another type of visa cannot change to a Working Holiday visa in Australia.


Kaikki nämä ja paljon muuta löytyy http://www.immi.gov.au/faq/visiting/visiting03.htm#x10

Ice

Kiitoksia kovasti vastauksista ja vinkeistä!

Ja erityisesti Jounij tuosta Markin nimestä. Onnistuin kaivamaan
hänen e-mailinsä netistä (arvelin, että vähemmän vaivaa hänelle
jos laitan mailia kuin jos soitan). Laitoin hänelle hieman kyselyä ja
vastauksenkin jo sain. On se hienoa, kun ihmiset ehtii nähdä
vieraiden ihmisten eteen vaivaa.

Nyt pitäisi sitten lyödä opinnot täällä pakettiin ja tehdä matkakassa ja
sitten ei kun suunta kohti etelää. Melbournen suunnalla on jo "vodkakarkit"
haettu valmiiksi Ikealta:) On se hienoa, että suomalaiset kulinristiset nautinnot valloittavat maailmaa:D

mia_kr

hei,



onko "ice" siis hakemassa ensin workingholiday viisumilla maahan (viisumilla jossa rajoitettu 3kk yhdellä työnantajalla) ja maassa käsin tarkoitus hakea parempaa viisumia ja työmahdollisuuksia?
Onko tämä mahdollista? Olen itse samanikäinen melkein valmis YTM, joten neuvoja kaivataan. Kiinnostusta töiden etsimiseen ja muuttamiseen Ausseihin löytyy.
Jos sekä ICE että jounij vastaisivat, kiitos!



LainaaAlkuperäinen postittaja Ice
Kiitoksia kovasti vastauksista ja vinkeistä!

Ja erityisesti Jounij tuosta Markin nimestä. Onnistuin kaivamaan
hänen e-mailinsä netistä (arvelin, että vähemmän vaivaa hänelle
jos laitan mailia kuin jos soitan). Laitoin hänelle hieman kyselyä ja
vastauksenkin jo sain. On se hienoa, kun ihmiset ehtii nähdä
vieraiden ihmisten eteen vaivaa.

Nyt pitäisi sitten lyödä opinnot täällä pakettiin ja tehdä matkakassa ja
sitten ei kun suunta kohti etelää. Melbournen suunnalla on jo "vodkakarkit"
haettu valmiiksi Ikealta:) On se hienoa, että suomalaiset kulinristiset nautinnot valloittavat maailmaa:D

Jaaks

Mia_kr,

Et ilmeisesti lukenut kaksi vastausta ylempänä ollutta lainausta "Can I change to another Visa" DIMIA'n sivuilta :?

Kyllä se on mahdollista ja on monen monta kertaa tehtykin, jos vaan ehdot siihen toiseen viisumiin täytyy.

riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja mia_kr
onko "ice" siis hakemassa ensin workingholiday viisumilla maahan ... maassa käsin tarkoitus hakea parempaa viisumia ja työmahdollisuuksia?
Onko tämä mahdollista?
Jos sekä ICE että jounij vastaisivat, kiitos!

En ole ice enkä jouni, mutta luitkos mia_kr tuon jaaksin postauksen? Siinähän tuo tuli aika selväksi että mahdollista on...

LainaaAlkuperäinen postittaja jaaks
Siteeraus:
10. Can I change to another visa?
You can apply to change your Working Holiday status while you are in Australia if you meet the requirements for another visa.
Working Holiday visa holders are able to meet the criteria for grant of a visitor visa to enable a longer stay in Australia only if exceptional circumstances exist.
People with another type of visa cannot change to a Working Holiday visa in Australia.
Kaikki nämä ja paljon muuta löytyy http://www.immi.gov.au/faq/visiting/visiting03.htm#x10

Suosittelen myös lukemaan foorumin muita postituksia ja käyttämään hakua, sillä tästä on monella muullakin kokemusta, ja he ovat myös tuoneet kokemuksiaan ilmi täällä aiemminkin.

Iloisia lukuhetkiä!

(hups... Jaakko jo ehtikin tuohon väliin...) :D
Riina

Ice

Hei Mia! Oma suuri suunnitelmani on ensin mennä Australiaan puoleksi
vuodeksi WH-viisumilla. Olen aivan loppusuoralla opinnoissani j(t)uristiksi.
Aion pyrkiä Ausseissa tekemään oman alani Masteri tutkinnon heti WH:n
perään, mutta haluan ensin monen vuoden pänttäämisen jälkeen hieman
tuulettaa aivojani. Muuten saattaa tuo uusi lukuputki olla liikaa:D

Oma tilanteeni on siinä mielessä hieman erilainen, että tutkintoni on täysin
sidoksissa siihen maahan, jossa sen suoritan eli tässä tapauksessa
Suomeen. Joka maassa opiskellaan vain kyseisen maan lakia. Tästä
johtuivat nuo minun kysymykseni. Olen vakavasti harkinnut, että yritän
samalla suorittaa ne Australian oikeuden kurssit, joita vaaditaan
ammatinharjoittamisoikeuksien saantiin siellä. Tämä luonnollisesti maksaa
ja vie aikaa...

Edelleenkin jos joku on tehnyt vastaavan tempun, kuulisin mielelläni
kokemuksia!!! En todellakaan oleta tämän olevan mikään hupiretki, mutta
tämä Suomen nykyinen työmarkkinatilanne pakottaa kyllä tekemään
varasuunnitelmia. Itselläni on siinäkin mielessä hieman erilainen
lähtökohta, että minulla on useampia ystäviä Australiassa, jotka
opiskelevat oikeustiedettä, joten saan myös heiltä hieman "tukiopetusta" vaadittaessa.

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja mia_kr
Jos sekä ICE että jounij vastaisivat, kiitos!

Ei minulla oikeastaan ole enää mitään uutta lisättävää tähän aiheeseen. Kiitos kysymästä kuitenkin!


Luottamuksesta kiittelee
Jouni
Canberra

Ice

Ja palatakseni alkuperäiseen kysymykseeni no1...

Immigrtionin sivuilla student visan ehdot:

If you satisfy the following criteria, you may apply for a student visa online.

You must:

be outside of Australia


ja enintään 90 pvää ennen opiskelun alkua voi hakea. Eli tarkoittaako
tämä vain sitä, että jos jo olen maassa WH-viisumilla, haen sitä student visaa
paikanpäällä. Tyhmä pää, mutta voinhan kuitenkin hakea student viisumia
paikanpäällä, vaikka olenkin jo maassa ja oheinen rajoitus koskee vain
viisumin haku mahdollisuutta internetissä?

Pakko kysyä etukäteen, ettei käy köpelösti. Onko joku mahdollisesti
ollut ensin WH-viisumilla maassa ja sitten siellä ollessaan hakenut
student visaa??? Onko odotettavissa jotain ongelmia???

Ja kuten yleensä: kovasti kiitollinen :god: , jos joku osaa tähän vastata;)

Waitti

Ice

Ikävä kyllä en viisumikysymykseesi osaa vastata. Itse olen juuri hakemassa puolisoviisumia...
Suunnitelmani ovat kuitenkin jokseenkin samanlaiset, eli suomalaisen t(j)uomarin papruilla suorinta tietä Ausseihin. Viime viikkoinen vierailu tiedekunnan kv-asiantuntijan luona tosin lannisti intoa: ukko oli tosissaan sitä mieltä, ettei "pelkällä" OTM-tutkinnolla sinänsä tee Euroopan rajojen ulkopuolella mitään, ellei oo suomalaisen työnantajan palveluksessa. En kuitenkaan jaksais uutta tutkintoa heti sinne päästyäni alkaa vääntään... Enkä edes haaveile julkisista viroista/asianajajana toimimisesta. Nyt kuitenkin hämmentyneenä mietin työnsaantimahdollisuuksia... Mahtaako suomalaisen työnantajan löytäminen olla kuin neulaa heinäsuovasta?! :nuttu:

Ice

Hei Waitti!!!

Erittäin kiva kuulla, et löytyy joku muukin joka haluaa kokeilla
miltä oikeus maistuu down under:D

Laitoin sulle hieman taarkempaa infoo ja linkkejä U2U:n kautta, ku epäilen et muita toi ei niin kiinnosta. Jos arvelin
väärin niin ei ku ilmoa mulle, niin laitan tuleen linkkejä
niille sivuille joita tähän mennessä oon aiheesta löytäny
(eli miten saada harjoitusoikeudet Ausseihin, jos oot
tutkintos tehny muualla).

Ja jos jollakulla on enemmän tietoa asiasta niin eiku
ilmoitusta allekirjoittaneelle, kaikki tieto on aina tervetullutta:god:


Kyllä se siis ilmeisestikin onnistuu, mutta vaatii lisää
pänttäämistä ja hyvät välit pankin setiin:cool:

Ice

Siis äääh sen verran täytynee lisätä yllä olevaan (kun on tämä sama pää kesät talvet jne):

proffasi oli siis ihan oikeassa, Suomen OTK-tutkinto on yhtä kätevä
Ausseissa työnhaussa, kuin Serlan vessapaperi. Civil law v. Common law...

Mutta jos tuon urakan jaksaa viä Ausseissa tehä, bonuksena on, et se
tutkinto sit käyki melki semmosenaan Uuteen-Seelantiin, USA:an ja
britteihin:D

Raiwå

Ice & Waitti.-

Mihin maihin tuo OTM tutkinto kelpaa?
Jos ajattelen asiaa siltä kannalta, että esim EU maihin riittää pätevyys?
Silloin se KV-asiantuntija puhui reikiä päähänsä.
On kylläkin mahdollista, että joku iso suomalainen voisi työllistää sinut EU;n ulkopuolella, mutta hyvin epätodennäköistä.
Tässä nojaan siihen totuuteen, että heillä on omat sisäisessä käytössä Suomestakäsin.
Jos taas tarvitaan paikallistuntemusta, löytyy se paikanpäältä.
Mutta jos katsot mahdollisuuksiasi tuon ensimmäisen kysymykseni perusteella?
On tuonti/vienti ym muita firmoja ympäri maailman, jotka tarvitsevat nuotteja paikallislaista ym lakikiekuroista.
Nämä olisivat mielestäni vahvimpia työllistäjiä tämän hetken pätevyyttänne katsoen.



Tuumaa





:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Ice

Hei Ray! Juu, periaatteessahan tällä tutkinnolla tosiaan vois päästä töihin jollekin isolle firmalle joka tarvii aasiantuntijaa Suomen lainsäädännöstä.
Näitä tämmöisiä firmoja vaan on todella vähän, kun puhutaan Suomen
markkinoista. Eu:ssa tosiaan on jonkin verran tilausta, mutta tällä
hetkellä meidän alalla täällä kotomaassa ja laajemminkin EU:ssa on aika
huono työtilanne. Suuri eläkepommi ei sitten ihan vaikuttanutkaan niin kuin
väittivät.

Monella alallahan on aika sama missä tutkintosi teet. Esim. lääkärit, se on sama ootko Suomessa vai Australiassa, niin suurin osa sisuskaluista
löytyy samasta kohtaa, vaikka väri ja uskonto olis mikä.
Lain kanssa sitten tuleekin iso ongelma. Joka maassa luetaan kyseisen
maan laakia ja sitten ovat vielä ihmislapsen sijoittumista hankaloittaakseen
keksineet, että pitää olla muutama erilainen pohjasysteemi. Eli ei riitä
et säännökset on erilaisia, vaan se mistä ne tulee on vielä oma jujunsa.
Suomessahan kaikki perustuu kirjoitettuun lakiin. Australia (kuten USA) taas
perustaa suuren osan säännöistä caseihin...Ja on sitten ihan oma kikkansa
oppia käyttämään niitä....

Yhteenvetona: tässä on nyt sitten kulutettu YO:n penkkejä parhaat rillutteluvuodet ja lainaakin on enemmän ku uskaltaa laskea ja mikä
on tulos? Tutkinto on lähes 100% sidottu Suomeen (pieniä poikkeuksia
löytyy, EU ja Sverige)...Eipä kukaan valistanu, kun opinnot aloitin. Silloin
kun asian tajusin, oli jo niin pitkällä, ettei ollu järkeä vaihtaa...

Pirskutaa rallaa...Ja mä kun aina aattelin asuvani vähintään kolmella mantereella:mad:

Mutta yrittänyttä ei laiteta:D Jos nyt sit rämpis läpi ton Aussi tutkinnonki
(saadaan me tästä Suomen tutkinnosta pieniä hyvityksiä eli ei aivan sitä
koko tutkintoo tartte lukee) niin sittenhän puhutaan tietty ihan eri tilnteesta. Lakimies, jolla on harjoitusoikeudet kahteen valtioon ja vielä eri oikeusperheisiin, on tietysti (TOIVOAKSENI) hyvissä lähtökuopissa. Tuo penteleen ikä vaan rupee pelottaan. Ois se kiva kuitenkin päästä kunnon
töihin, ennen kun täyttää 40v...:?

Raiwå

Ice :)

Tällasta tää elämämme on ?
Joskus soutaa :peukkuy ja toisinaan huopaa :peukkua

Nyt kannattaa katsoa sitten jokin erikoisala EU markkinoilta, ja ruveta konsultoimaan sitä sitten Aasian markkinoilla.
Tämä mahdollistaa sen 3 mantereen asumisen? :)



:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Ice,

Älä lannistu vielä.

Australian vienti on vielä aivan lapsen kengissä (paitsi ehkä viinien ja kaivosteollisuuden kanssa) joten hommia tulee kyllä löytymään  ulkomailla koulutetuille lakimiehille.

Viimeaikoina on nähty suuri tarve Aasian lakiasioista perillä oleville tiettyjen Australialaisten huumeiden salakuljetus pidätysten jälkeen.  Heidän systeeminsä kun on taas erilainen täkäläisestä eli perustuu vain lakikirjaan ja kolmeen tuomariin sekä heidän tulkintaansa laista ja heidän tulee päästä yhteisymmärrykseen ensin syyttämisestä ja sitten mahdollisesta tuomiosta (tämä on siis siinä ensimmäisessä tasossa - korkeammalla taholla vain tuomarien määrä lisääntyy).

Mitäs jos aloittaisit pommittamaan Australialaisia vientiyrityksiä tarjouksilla.  Tietoja saat ehkä parhaiten DFAT'stä (Department of Foreign Affairs and Trade) :
http://www.dfat.gov.au/  

Huomaat sieltä, että suurimmat yhteydet Australialla on tietysti Aasian maihin ja USA'han, mutta juuri nuo Euroopan markkinat ovat vielä täysin "harmaita" ja joku päivä niidenkin on pakko aueta ja silloin tarvitaan sikäläisiä asiantuntijoita.

Good luck and don't give up  :D

Aikis

Ja Australian-Suomen kauppakamari... osaisivatkohan siella antaa mitaan yhteyksia? Ainakin siella on kova yritys maiden valisten suhteiden ja kaupan kehittamiseen. olikohan se finland.com.au, en oo ihan varma.

Waitti

Kertokaahan nyt viisaammat, että onko tosiaan niin, että paikallisten yliopistojen lukukausimaksut on pienemmät, jos on puolisoviisumi? :?

riaapa

Ymmärtääkseni lukukausimaksut ovat pienemmät ainoastaan jos on permanent residency, pysyvä oleskelulupa. Eli jos esim. puolisoviisumilla tänne tulee, niin mahdollisuus pr:ään on kahden vuoden maassa oleskelun jälkeen -jos muut ehdot edelleen täyttyvät, eli esim. suhde ei ole mennyt poikki.
Riina

Aikis

Tämmösen informaation minäkin olen saanut, että siis jos on jokin temporary visa, niin luokitellaan international studentiksi ja sitten sitä maksamista riittääkin... Mutta tietystikään en uskalla sanoa varmasti, koska minulla ei ole tuota mainittua spouse visaa. Asia selviää varmasti ihan laittamalla meiliä joko haluamasi yliopiston international neuvontaan tai sitten kysäsmällä migration virastosta suoraan. Niin minä tein.

Rockola

LainaaOriginally posted by Ice
Ois se kiva kuitenkin päästä kunnon töihin, ennen kun täyttää 40v...:?
Ala tuosta huolehdi - se on harvinaisen yliarvostettua hommaa :XXXX
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

tiiao

Hei,

Mitahan tuohon 'good character' testiin vaaditaan jotta kay ilmi ettei henkilo ole viisumikelpoinen enaa eika nain ollen saa uusittua viisumiaan? Onko kenellakaan kokemusta lahestymiskiellosta, joka on saatu Australiassa ja joka esti henkilolta viisumin uusimisen? Onko se riittava todiste? Taalla tapahtui eras pahempi konflikti ja jouduin turvautumaan national securityyn ja poliisiin (Kyse on toisesta opiskelijasta eraassa Sydneyn yliopistossa) K.o henkilo ei ole Suomen- ,eika Australiankansalainen vaan Lahi-idasta. DIMIAan aion ottaa yhteytta heti huomenna, mutta ajattelin myos kysya taalta. Kiitos jos joku tietaa ja osaa auttaa!

ps. Katsoin kylla DIMIAn sivuja, mutta olisi hyva tietaa tarkalleen mitka nama 'significant risks' ovat mitka aiheuttavat viisumin menetyksen

Raiwå

Tiiao:eye:

Hengähdäs välillä, ja sitten kirjoita tarkkaan mitä haluat tietää asiastasi.
En itse saanut mitään vastattavaa viestistäsi irti, siis tarkkaa sellasta.
Oletko asianomainen ja mitä on mielestäsi tapahtunut, joka voisi vaikuttaa viisumiisi?
jouduit turvautumaan poliisiin, miksi sen pitäisi vaikuttaa viisumiisi?
Jos koku saa lähestymiskiellon (AVO) niin silloin on jo melkein 100% mahdollisuudet joutua evättyjen listalle visaa hakiessa.
Mutta jos olet uhripuolella, en ymmärrä kysymystäsi tai sen mahdollista vaikutusta viisumiisi.



:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

tiiao

anteeksi epaselva viesti, kysymys ei ole minun viisumista vaan taman k.o henkilon, hanet pitaisi saada pois kun han on todellinen uhka (mina olen uhri) ajattelin vain etta olen hakemassa lahestymiskieltoa ja jos se vaikka estaisi hanen viisumin uusimisensa. Vaikeaa kun ei voi nain 'julkisesti' kertoa kaikkea.

Raiwå

Tiiao :)

Kerroit ihan tarpeeksi, oletko ilmoittanut poliisille jo asian?
Ovatko he tietoisia hänen viisumistaan?
Sanoivatko tekevänsä jotain?
Painostitko asian vakavuutta heille?
Oletko jutellut yliopiston lakimiehen kanssa?
Onko teillä saatavana lakiasiainmiehen palveluita ilmaiseksi?

Älä vastaa näihin kysymuksiin täällä, annoin vain omasta mielestäni tärkeitä aiheita asian eteenpäin viennin kannalta.

Voit U2U mulle jos tarvitset apua asian tiimoilta.



:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Tiiao,


LainaaMIGRATION ACT 1958
- SECT 501
Refusal or cancellation of visa on character grounds

Character test

(6)
For the purposes of this section, a person does not pass the character test if:

(a)
the person has a substantial criminal record (as defined by subsection (7)); or
(b)
the person has or has had an association with someone else, or with a group or organisation, whom the Minister reasonably suspects has been or is involved in criminal conduct; or
(c)
having regard to either or both of the following:
(i)
the person's past and present criminal conduct;
(ii)
the person's past and present general conduct;


the person is not of good character; or
(d)
in the event the person were allowed to enter or to remain in Australia, there is a significant risk that the person would:
(i)
engage in criminal conduct in Australia; or
(ii)
harass, molest, intimidate or stalk another person in Australia; or
(iii)
vilify a segment of the Australian community; or
(iv)
incite discord in the Australian community or in a segment of that community; or
(v)
represent a danger to the Australian community or to a segment of that community, whether by way of being liable to become involved in activities that are disruptive to, or in violence threatening harm to, that community or segment, or in any other way.


Koskettako tuo kohta (6)(d)(ii) läheltä ??

Koko Act Löytyy:

http://scaleplus.law.gov.au/html/pasteact/browse/TOCMI.htm

Raiwon tapaan, jos tarvitset apua, niin ota ihmeessä yhteyttä.  Ei sitä nyt kenenkään tarvitse kenestäkään hullusta kärsiä  :)

riaapa

Riina

minttu.irmeli

Pitänee yrittää nostella tätä ketjua, kun itseä kiinnostavasta asiasta on jo keskusteltu täällä, vaikkakin vuosia sitten.  :) Itse olen jo taannoin omat OTM-paperit pokannut ja oman alan töitä, "perusjuristin hommia", on tullut Suomessa tehtyä, samoin sitten kansainvälisoikeudellisia juttuja. Miten on, onko mitään toivoa päästä omaa alaa edes läheltä liippaaviin hommiin? Jos kiinnostaa ihmisoikeudet, naisten oikeudet, vähemmistöjen oikeudet jne., niin uskaltaisiko toivoa näiden parissa päästä tekemään töitä? Jotain järjestöhommia kenties? Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia?