Kuinka kauan pitäisi odottaa?

Aloittaja Jaana_E, tammikuu 11, 2011, 17:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaana_E

Nimittäin sitä että saan Case Officerin viisumihakemukseeni (309-100)? Lähetin hakemuksen 1.12.2010 ja sieltä tulikin sähköpostia 14.12.2010 että hakemus on vastaanotettu, mutta sen koommin ei ole kuulunut mitään..Mitä mieltä olette, onko liian aikaista soittaa Berliiniin, siitäkin huolimatta että sinne EI saisi turhan takia soitella...Case Officerin saaminen varmistaisi ettei hakemukseni ole hävinnyt tms.

/Jaana

brisbaneturku

Mä laiton mun viisumihakemuksen syyskuun lopulla ja lokakuun alussa tuli ilmoitus että hakemus on vastaanotettu ja samana päivänä lähti maksu tililtä. Vielä ei ole tietoa case officerista ja olen ollut muutaman kerran yhteydessä berliiniin kysyäkseni muita asioita (esim. turistiviisumin hakemista kun de-facto hakemus on käsittelyssä) ja aina oon saanut vastauksen eli mun hakemus ei ainakaan (toivottavasti) ole hävinnyt.
En usko että sun hakemus on hävinnyt varsinkaan kun olet saanut vahvistuksen että se on vastaanotettu. Se case officerin saaminen vaan näyttää kestävän ja kyllä sieltä sitten otetaan yhteyttä kun on tarve.
Tiedän että odottaminen ei ole hauskaa ja että se on myös välillä hermojaraastavaa mutta täytyy vaan jaksaa uskoa että se case officer ilmoitetaan ja mikä vielä tärkeämpää että viisumi myönnetään!
Tsemppiä vaan odotukseen sinnekin!  :)

Veli123

Ehdotan, että lähetät emailia jos olet huolestunut. Puhelin on aika vahva kontaktiväline näinä päivinä. Jos tietenkään eivät vastaa maileihin, niin sitten se on seuraava askel. Kannattaa olla aktiivinen. Vaalia, että asiat etenee. Itselleni sattui yllättävän ripeä officeri. Nyrkkisääntönä ehkä, että ärsyttävimmät asiakkaat käsitellään ensin...tai viimeiseksi. ;)

Eikö sulle ole vieläkään ole annettu case officeria Brisbaneturku? Nyt lähdet asioimaan ja sanomaan, että sulle luvattiin, että case officer ottaa suhun yhteyttä 6 viikossa, eikä vieläkään ole kuulunut! Asiallisesti mutta napakasti.

Veli123

Laske siis Jaana_E kuusi viikkoa hakemuksen vastaanottamisesta. Se on "standardi" jonka he lupaavat officerin ottavan yhteyttä. Vaikka he eivät ole sanoneetkaan henkilökohtaisesti sinulle, minulle kuitenkin sanoivat, joten ota se niin kuin he olisivat toimistossa sanoneet sinullekin.  :confuse Olen tuore tapaus, eikä standardit ole muuttuneet.

brisbaneturku

Ei ole vieläkään annettu case officeria, on vaan sanottu että ottavat yhteyttä jos on tarve (?!?). Nyt alkoi kuitenkin huolestuttamaan toi viisumin tilanne eli lähetin kohteliaan mutta tiukan kyselyn että miksi ei ole case officeria vielä ja että mikä on tilanne käsittelyn suhteen.
Toivottavasti tulee vastaus mahdollisimman pian.
On tää hermojaraastavaa tämä odottelu ja vaikka kuinka tietäää että hakemuksessa pitäisi olla kaikki kunnossa niin mitä enemmän aikaa kuluu niin sitä enemmän alkaa miettimään että jos sittenkin tulee kielteinen vastaus.
Onneksi kuitenkin säästyttiin tulvilta täällä Brisbanessa koska asutaan sen verran korkealla.

Jaana_E

Brisbaneturku; todella pitkään näyttää kestävän CO:n saaminen!!! Jos eivät vastaa sinun s-postiin, soita ihmeessä! Itse taidan vielä odotella ainakin pari viikkoa ennen yhteydenottoa. Veli123; kiitti vinkistä, lainaan tarvittaessa 'tehän lupasitte 6 viikon sisällä!!!'- kommenttia.

Koittakaahan pysyä kuivina Brisbanessa, kauhulla täällä katsellaan uutisia sieltäpäin. Jospa pahin olis jo ohi..

/Jaana

brisbaneturku

Jep, kauan näyttää kestävän mutta sain myös vastauksen sähköpostiintänään jossa sanottiin että "your visa is being actively processed and your case officer will get in touch with you in the coming weeks if he/she requires any further documents/information". Eli toivottavasti toi oli siis hyvä uutinen ja että pian kuuluu jotain viisumista.

Ajattelin kyllä soittaa Berliiniin jos nyt seuraavien viikkojen aikana ei kuulu mitään mutta odotellaan nyt sitten vielä hetki.

Ja tulvista sen verran että ei hirveen hyvältä näytä mutta toivottavasti ei pahene entisestään. Itsellä ei ole hätää mutta tuntuu pahalta muiden puolesta jotka ovat menettäneet kotinsa yms.
Anna