WORKING HOLIDAY-VIISUMI NETISSÄ!! TÄRKEETÄ!

Aloittaja pille, elokuu 31, 2009, 07:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pille

Nyt olis tärkeetä kysyttävää..
Elikkä täytin working holiday-viisumi hakemuksen netissä ja sain sen valmiiks ja maksettua.
Ongelmaksi muodostu yks kohta siellä ja nyt en tiiä miten inofrmoisin asiasta kun viisumihakemus on jo täytetty ja lähetetty.

Mun kansallisuus on Viro ja mulla on Viron passi. Oon kuitenkin asunu Suomessa yli 17 vuotta, mutta en oo Suomen kansalainen.
Siellö kysyttiin kansalaisuutta (joka tietty viro) ja asuinpaikkaa ja osotetta (joka siis Suomessa).
Sit lopppuolella kysyttiin että ootko asunut viimesen viiden vuoden aikana yli 3 kuukautta kerrallaan Viron ulkopuolella? No tavallaanhan oon. Mutta sitten kun siihen laitto joo, niin haluttiin yksityiskohtaset tiedot millon oot menny viron ulkopuolelle ja millon takas. Vähän vaikee laittaa päivämäärät kun oon muuttanu 1991 Suomeen ja viimesin mahdollinen vuosi siinä oli annettu 2003. (kysymyshän oli viimesen viiden vuoden aikana ja mä oon asunu yli 17 vuotta.) Sitten se halus myöskin päivämäärän jollon oon muuttanu takas Viroon. Mutta kun en oo muuttanu vieläkään takas ni siinä ei sellasta pystyny valikosta valitseen. Parissa kohdassa luki että täytä tähän tiedot paikasta joka ei ole australia eikä passissa oleva paikka mut yhessä kohdassa luki että poislukien "your usual residencal area" (kaiken järjen mukaan siis suomi jossa asun nyt).
Nooh lopulta en keksiny mitkä päivämäärät laittaisin siihen että koska oon tullu suomeen (koska se viimesin oli 2003) niin laitoin vaan vastaukses siihen: oletko asunut viron ulkopuolella viimesen viiden vuoden aikana väh. 3 kuukautta putkeen että en ole!

sehän on valehtelua.. tavallaan. ku oon viron kansalainen joka näkyy siin hakemuksessa ja mun osote on kuitenki suomessa siinä hakemuksessakin. ja kuitenki laitoin että en oo asunu viron ulkopuolella. nii miten pääsisin ilmottaan tästä asiasta jonnekki ja selittään tän "vapaamuotosesti" ku siel hakemukses ei pystyny kirjottaan ilman valikkoja mihinkään..

jos joku fiksu tietää jotain tosta niin help me!!
tänkjuu!!

RUU

Yhteystietoja hakemuksesi korjaamiseen loydat tata kautta: Contact Us -> Visa Enquiries.

Ja kylla, olet asunut viimeisen 5 vuoden aikana yli 3 kk ulkomailla. Tuossa tapauksessa olisi ehka kannattanut laittaa maksimi, jonka hakemus sallii eli 2003 alkaen.
Tai perati kayttaa perinteista paperihakemusta (Application for a Working Holiday), jolloin olisit voinut selittaa tilanteen suoraan hakemuksessasi.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

pille

Kiitos yhteystiedoista. Meinasin laittaa sen 2003 vuoden joo siihen mut sitten kun haluttiin se paluu päivämäärä ulkomailla oleskelusta. Jos sen ois laittanu ni oishan sekin valehtelua ku en oo palannu sinne asuun.

No jokatapauksessa lähetin ny sinne Berliiniin selvityksen, toivottavasti se jotenki järjestyy ja viisumi silti myönnetään..

Ehkä se paperiversio ois ollu helpoin..

pille

Ja nyt olin saanu ilmotuksen sähköpostiin että mulle on myönnetty se viisumi! voikohan ne nyt vielä ottaa sen pois ja perua jos ne lukee ton selvityksen että oon "valehdellu" hakemuksessa?
Tosin jos hakemukses lukee kokoajan että viro kansallisuutena ja suomessa asun ni eiks niitten ois pitäny siä ihmetellä ja epäillä jos oon laittanu että en oo asunu viron ulkopuolella..?

boogiman

Laitan nyt tänne ku liittyy kans wh-viisumin hakemisee.. Eli oon hakenu viisumin netissä mutta en oo saanu vahvistusta mailiin. Otin silti sen TRN-numban ylös eli pystyy sen avulla netissä seuraamaa viisumihakemuksen etenemistä, ja kävin siellä kattoo että viisumi on myönnetty. Mutta en oo siis saanu mitään vahvistusta mailiin vaik mun mielest ruksasin että maililla yhteys ja mielestäni kans tarkistin et maili meni oikein. Onko sillä mitään välii et tuleeks se vahvistus mailiin ku sen kai pystyy tulostaa ihan sieltä immin sivuiltaki.. Mietin vaa ku kaikki aina puhuu siitä mailista ja mulla ei nyt sellasta oo.. :/ :P lähtö ausseihin ois 21.10 ja tänään oli vika työpäivä, jee!! :D