lääkärintarkastus viisumia varten

Aloittaja feril, kesäkuu 12, 2010, 04:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

feril

Moikka,

oon hakemassa tuota Working holiday-viisumia, ja koska aikomus on hakea samalla rekisteröinti sairaanhoitajaksi Ausseissa ja tehdä hoitsun hommia, vaaditaan tuossa se lääkärintarkastus. Ekoissa ohjeissa käskettiin odottamaan eikä varata aikaa lekurille vielä, ennenkuin tulee käsky mennä kyseiseen tarkastukseen, mutta nyt lähinnä mietin, että MIHIN se ohje tulee...Siis, siellä nettilomakkeessa, mistä näkee hakemuksen vaiheen, on nyt ilmoitettu nää verikokeet, tarkastukset jne. vaadittaviksi, mutta ei sen kummempaa ohjetta/käskyä. Eli nytkö marssin vaan vaaditun lekurin luo ja se laittaa tulokset eteenpäin, vai jotain emailiako tässä pitää vielä odotella tms? Ei huvittaisi tehdä virhettä tässä, tulee vielä kalliiks moinen lekurissa ravaaminen..

RitaLena

Itse kohta sh:ksi valmistuva odottelee innolla sinulta viestiä!

wvj

Jos päädyt menemään sinne lääkärintarkastukseen, niin itse en ainakaan valitsisi tuota Erkki Pekka J. Hellettä. Mulla on siitä aivan kauhea kokemus runsaan 10 vuoden takaa, kun olin lähdössä vaihtoon ja tarvitsin lääkärintarkastusta viisumia varten. Olin silloin ujohko ja epävarma teini yksin vastaanotolla. Helle käyttäytyi todella epäasiallisesti minua kohtaan. Naureskeli kotiosoitteelleni ja sanoi "olet varmaan jostain Vantaalta", käski irroittamaan niittejä lisäten, että "ei viitsi pilata omia kynsiään" jne. Olen kyllä kuullut, että Hellettä toisaalta jotkut kehuvat.

Veli123

^Haha, tyyli ei ole muuttunut kymmenessä vuodessa mihinkään Helteellä.

Soita tarkastusta tekevälle lääkärille, hän tietää mitä tehdä ja mitä papereita täyttää. Tarkastuksen jälkeen lääkäri lähettää suoraan kirjattuna postina lähetystöön, jossa sinun hakemus käsitellään. He ovat tehneet sitä monta vuotta ja tietävät kommervenkit.

http://www.dundernews.com/tietoa_viisumeista/siirtolaisia_tarkistavat_laakarit.html

Boomerang

Soitin pariin paikkaan meidän viisumin vaatimia lääkärintarkastuksia varten.

Jo puhelinkeskustelussa tuli selväksi, että Helteellä käy mopo turhan kuumana.

Menimme Medicity:iin, heillä on matkailuklinikka Mannerheiminaukiolla. Suosittelen!

sim

Annetaan nyt ääni Helteen puolestakin. Me kävimme koko perhe EP:n tarkastuksissa ~pari vuotta sitten ja kokemus oli oikein positiivinen (sikäli kun lääkärintarkastukset voivat sellaisia olla).

Jos haluaa/on tottunut perustylsiin ja kuiviin hoidan-vaan-nyt-tämän-tarkastuksen-enkä-sano-mitään-muuta-lääkäreihin niin ymmärrän kyllä että Helle voi joillekin tuntua epäasialliselta. Hommansa kuitenkin osaa ja ainakin meillä "synkkasi" hyvin. Osasi myös hyvin huomioida pienet lapsemme.

SaQ

Kavin myos Helteen puheilla ja ei mulla ollut valittamista. Toki samat niitin poistot tuli tehtya ja huumori toimi ainakin minuun. Ainoa kohta missa dr taisi oikaista vaatimuksista oli ettei tarkistanut fyysisesti kivesten maaraa vaan kysyi etta oliko niita aamulla kaksi kun herasit. Mutta sekin sopi mulle ihan hyvin etta oikaistiin siina kohtaa. Jai kaivelemaan tosin etta oisinko jaanyt Suomeen jos oisin vastannu jotain muuta...

jounij

Minäkin muistan parinkymmenen vuoden takaa Helteen leppoisana huumorimiehenä. Tutkimuksen ohella hän myös jakoi muutamia asiallisia tiedonmuruja ensikertaa maahan matkaavalle.


Vissiin sitten Helteen leiriin kuuluva
Jouni
Canberra

Veli123

Joo leppoisa tyyppi, helppo tulla juttuun. Välillä vitsit menee vähän yli ja pientä jäärää asenteissa havaittavissa. :coolh Mullekin tuli sama kivesvitsi ja kuulemma käytän halpoja sukkia. No niin käytinkin! :) Sanotaan, että täydellisemmässä tarkastuksessa en ole koskaan käynyt. Katsottiin myös kielen alle. Ainut asia mikä hieman jännitti ja ei ehkä ollut viisasta, että olin ollut kavereiden kanssa myöhään baarissa edellisiltana. Hikipisarat nousi otsalle, kun tasapainotesti oli "krapula"-testi.

feril

Myohaan tulee oma vastaus.. Ei uponnut Helteen huumori muhun, ei ollenkaan. Ennenkaikkea jai kuitenkin kaivelemaan herran asikaspalvelun taso, tai sen puute. No, asiat saatiin hoidettua ja terveeksi todettiin. Meinasi vaan hieman keittaa yli, kun ensin ilmoitetaan tarkka soittoaika perjantaille klo 12, josta totesin etta jos klo 12.10 passaisi soittaa kun loppuu maajoukkueen MM-kisoihin valmistavat viimeiset treenit tasalta.. Ei sopinut. No, klo 12.30 sain herran sitten kiinni, kannatti sen takia istua hikisena ja nalkaisena puoli tuntia haisevat treenikamat puoliksi paalla ja odotella.. :nuttu: Labrakokeet ei sitten olleet vielakaan valmiit, ja seuraava soittoaika, no kah, MM-kisojen avauspelin aikaan.. Ei, ei ole mahdollista hoitaa asiaa sahkopostitse. Viestin osasi sentaan jattaa vastaajaan. ;)

Ja kylla ma mieluummin sita asiallista, tuppisuisempaa lekuria kuuntelen, kun huonoa ja asiatonta huumoria. Ei tietty ollut ensimmainen lekuri kohdallani joka ihmettelee urheilutouhujani hieman syyttavaan savyyn, mika arsytti todella, koska kroppa oli muutamaa mustelmaa lukuunottamatta priimakunnossa :D. BMI:n mukaan heitetyt "olet pahasti ylipainoinen"-kommentit oli myos ihan mielenkiintoiset eika nostanut miekkosen pisteita, syketta kyllakin.

Boomerang

Suomi on vapaa maa ja lääkärin saa valita mielensä mukaan. Jos komediaa haluaa, sitä saa komediaklubeilta halvemmalla kuin monen sadan euron lääkärintarkastuksessa. Plus ammattikoomikon vitsit on satavarmasti parempia... pysyköön suutari lestissään ja lääkärit lääkäreinä.

sim

Lainaus käyttäjältä: Boomerang - tammikuu 14, 2011, 03:23Jos komediaa haluaa, sitä saa komediaklubeilta halvemmalla ...

Tai näköjään täältä. Ja ihan ilmaiseksi :D

feril

Lainaus käyttäjältä: Boomerang - tammikuu 14, 2011, 03:23
Suomi on vapaa maa ja lääkärin saa valita mielensä mukaan. Jos komediaa haluaa, sitä saa komediaklubeilta halvemmalla kuin monen sadan euron lääkärintarkastuksessa. Plus ammattikoomikon vitsit on satavarmasti parempia... pysyköön suutari lestissään ja lääkärit lääkäreinä.

Onhan se, mutta ei noita nyt kauhean montaa lekuria ollut tyrkyllä ko. juttua hoitamaan ja niin, että olis samasta talosta saanut ne röntgenkuvat ja labrakokeetkin. Ykkösvaihtoehtoni Dextra tarjosi saman herran palveluita, ja juhannusviikko toi omat kiireensä aikatauluun. Sekä tuo urheilu. Ensi kerralla toivottavasti löysempi aikataulu, sillä vahvasti alkaa siltä näyttää,  että jatkoa seuraa.. ;)

wvj

Lainaus käyttäjältä: jounij - tammikuu 13, 2011, 11:10
Minäkin muistan parinkymmenen vuoden takaa Helteen leppoisana huumorimiehenä. Tutkimuksen ohella hän myös jakoi muutamia asiallisia tiedonmuruja ensikertaa maahan matkaavalle.

Jep tiedonmuruista... Mulle se sanoi, että "Australiassa on paljon kauniita rantoja, mutta valitettavasti ne ovat KAIKKI pilattu ja täynnä käytettyjä ruiskuja, joista saa HIV:n". Et silleen. Itsellänikin on välillä omalaatuinen huumorintaju ja törkeät vitsit. On kuitenkin selvää mikä on sopivaa työpaikalla ja mikä ei. Tämän luulisi erityisesti palveluammatissa olevan lääkärin ymmärtävän.

Lääkärin vitsailu kiveksistä on erittäin typerää ja ammattitaidotonta, sillä on aika todennäköistä, että uransa aikana kohtaa potilaita, joilla molempia kiveksiä ei ole.

eevis

:pepsodent Mielipiteitä Helteestä lienee monia... Itse kuulun sitten kai myös Team Helteeseen :) , koska tykkäsin (hiukan erikoisesta) tyylistä... ja toisaalta Helle suostui joustamaan sen verran, että koska viisumillani (jestas, siitä on yli 6 vuotta!!!) oli kiire, sain odottaa oman tutkimukseni jälkeen Mehiläisessä että hän kerkesi seuraavan potilaan jälkeen kerätä matskuni kasaan, ja sitten viedä hänen sinetöimänsä pikakirjekuoren (keuhkoröntgenit yms.) viereiseen postiin, jossa maksoin supernopean kuriirin normaalin pikakirjeen sijaan ja vein kuitin hänelle... sain siis matskuni mahd. nopsaan Aussilaan ja käsittelyyn. Olin aikas tyytyväinen ja kiitollinen.
Dees - We will bloody bounce back!!!


Boomerang

Lainaus käyttäjältä: feril - tammikuu 14, 2011, 08:16
Lainaus käyttäjältä: Boomerang - tammikuu 14, 2011, 03:23
Suomi on vapaa maa ja lääkärin saa valita mielensä mukaan. Jos komediaa haluaa, sitä saa komediaklubeilta halvemmalla kuin monen sadan euron lääkärintarkastuksessa. Plus ammattikoomikon vitsit on satavarmasti parempia... pysyköön suutari lestissään ja lääkärit lääkäreinä.

Onhan se, mutta ei noita nyt kauhean montaa lekuria ollut tyrkyllä ko. juttua hoitamaan ja niin, että olis samasta talosta saanut ne röntgenkuvat ja labrakokeetkin. Ykkösvaihtoehtoni Dextra tarjosi saman herran palveluita, ja juhannusviikko toi omat kiireensä aikatauluun. Sekä tuo urheilu. Ensi kerralla toivottavasti löysempi aikataulu, sillä vahvasti alkaa siltä näyttää,  että jatkoa seuraa.. ;)

Tämähän sai mielipiteet liikkeelle.   8)

Medicity hoiti kaikki labrat, röntgenit ja tarkastukset samassa rakennuksessa Mannerheiminaukiolla Pääpostin vieressä.
Lähettivät myös tiedot eteenpäin viisumikäsittelijöille ja antoivat myös meille omat kappaleet raporteista. Hyvä palvelu.  :peukkuy


feril

Medicityn palveluita siis käyttämään, jos ja kun viisumille haetaan jatkoa.. ;)
Mä en koskaan saanut, pyynnöstä huolimatta, omia kappaleitani teksteistä. Näkötutkimuksen olisin todenteolla halunnut saada itselleni asap, sillä miehen mukaan mulla oli näkö huonontunut kovasti, eikä piilareiden korjausteho riittänyt. Jännä juttu, että parin päivän päästä varaamani optikko ei löytänyt perusteellisen ronkkimisen jälkeen muuta vikaa kun pienensi vahvuutta -0.25 diopterilla..

Tämä kokemus vaan vahvisti aiemmat kiukkutunteeni Mehiläistä kohtaan puljuna, joten jatkossa pysyn poissa sieltä ja kaikki on tyytyväisiä :D

Hosuli

Lainaus käyttäjältä: Veli123 - tammikuu 13, 2011, 12:33
... ja kuulemma käytän halpoja sukkia.

Joo minä kanssa. :D

Itse tarkastuksessa äijä oli pahantuulinen eikä meinannut koko tarkastusta suorittaa, koska a) väärinymmärryksen takia olin väärässa paikassa oikeaan aikaan, ja oikeassa paikassa sitten myöhässä, mitä tietoa vastaanotosta ei ilmeisesti välitetty lääkärille ja b) minulla ei myöskään ollut tarvittavia kuponkeja mukana, koska vastaanottohenkilökunta puhelimessa vakuutti, ettei minun tarvitse tuoda mitään mukanani, vaan lääkäri hoitaa kaiken.

Mutta homma hoitui, Helle jopa soitti uusintatulosten perään kun jouduin virtsakokeen uusimaan (omassa paikallisessa terveyskeskuksessa, josta tulosten saaminen oli tuskallista). Mutta jos joskus tarvitsisi käydä uudestaan, niin menisin muualle.

Kuopiossa kävin vuosia sitten W&H-viisumia varten tarkastuksessa (silloin lähin hyväksytty lääkäri), ja siellä meinasivat lykätä tuberkuloosikuvat minulle kouraan. Ohjeiden mukaan minulla ei saa olla mitään tekemistä tulosten kanssa, vaan tutkivan lääkärin tulee ne lähettää, jotta ne huomioidaan. Jos en olisi itse tiennyt, olisi pahimmillaan pitänyt uusia koko homma. Ei ollut oikein vakuuttavaa toimintaa, talviliukkailla parin-kolmen tunnin ajomatkan jälkeen ja tunnin myöhässä olleen lääkärinajan jälkeen oli huumorintaju kovilla.

Yhteenvetona sanoisin, että itse pitää tietää.

Mutta täällä ollaan. :)

RUU

Lainaus käyttäjältä: Hosuli - elokuu 03, 2011, 13:41
Jos en olisi itse tiennyt, olisi pahimmillaan pitänyt uusia koko homma.
Yhteenvetona sanoisin, että itse pitää tietää.
Tamahan toimi hyvana pikakurssina aussilandiaan! Tervetuloa maahan, jossa asiakkaan pitaa olla oikeassa (ja tietaa), jotta hommat onnistuvat...  :pepsodent
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates