Australiansuomen tutkimus

Aloittaja Anne Kristiina, tammikuu 25, 2014, 20:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anne Kristiina

Hyvä australiansuomalainen!

Teen Helsingin yliopistoon suomen kielen jatko-opintoja ja tutkimusta australiansuomesta. Olen helmikuun alussa tulossa Australiaan, Townsvilleen tekemaan tutkimushaastatteluja. Asun tyttäreni perheessä huhtikuun loppuun.

Etsin australiansuomalaisia tutkimustani varten. Tarvitsisin sellaisia haastateltavia, jotka osaavat suomea ainakin jonkin verran, koska haastattelut tehdään pääasiassa suomeksi. Mutta haastattelen mielelläni myös englanniksi, jos se on haastateltavalle helpompaa. :peukkuy

Haastateltavien pitaisi olla Townsvillen seudulta tai lähistöltä. Voin matkustella maan sisälläkin jonkin verran.

Tutkimukseni painopiste on, missa tilanteissa ja miten kieli säilyy, miten suomea käytetään ja millaista nimistöä australiansuomalaisilla on  Haastattelun lisäksi toivon, että haastateltava täyttää lyhyen taustatietolomakkeen.

Olen kiinnostunut myös suomalaistaustaisista katujen, rakennusten, teiden ja paikkojen nimistä.

Jos tunnet jonkun henkilön, perheen tai voit sanaa levittää, olisin kiitollinen. Tai jos voit itse osallistua, se olisi viela mukavampaa!

Annan mielellani lisätietoja kiinnostuneille. Ota rohkeasti yhteyttä. :)

Ystävällisin terveisin
Anne

**************

Anne Rosenius
FM, suomen kielen opettaja
jatko-opiskelija (HY)
Helsinki,
anne.rosenius@helsinki.fi