Austraalian voimassaolevat maahansaapumismääräykset??

Aloittaja Sushi, joulukuu 28, 2010, 06:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sushi

Hei

Olen menossa Brisbaniin WH viisumilla ja olisi tarkoitus asua siellä poikaystäväni kanssa, töitä tai työharjoitus paikkaa ei ole vielä löytynyt mutta poikaystävä on valmis auttamaan minua taloudellisesti. Mutta mennään asiaan, eli onko mun pakko ostaa meno-palu lippu kun olen menossa Ausseihin??
Eli mitkä ovat Austraalian voimassaolevat maahansaapumismääräykset?? En löytänyt niitä netistä:S

Kiitos kaikille vastanneille:)


brisbaneturku

Ei ole pakko ostaa meno-paluu lippua mutta täytyy pystyä vaadittaessa todistamaan että on tarpeeksi rahaa ostaa lentolippu takaisin. Eli siis Australiaan saa mennä vaikka ei olisi paluulippua itse tulin nyt viimeksi tänne Brisbanee turistiviisumilla ilman paluulippua ja ei ollut mitään ongelmia maahantullessa eli kukaan ei kysellyt miksei ole paluulippua (oli kyllä selitys valmiina ja kopio tiliotteesta josta kävi ilmi että on tarpeeksi rahaa ostaa se paluulippu).

Kannattaa kuitenkin varautua siihen että maahan tullessa viranomaiset saattavat kysyä paluulipusta ja varautua todistamaan että pystyy ostamaan sen paluulipun myöhemmin.
Toivottavasti tästä oli jotain apua ja muut asiasta enemmän tietävät varmasti täydentävät vastaustani.
Tervetuloa Brisbaneen kun se aika koittaa!

Sushi

Kiitos, tuosta oli paljonkin apua mutta mulla olis vielä yksi kysymys, eli aijon ehkä ostaa todella pian lipun mutta mun pitäis ensin uusia passini koska se loppuu Marraskuussa 2011 ja en viitsisi siellä uusia sitä niin voinko silti ostaa lipun vanhalla passilla vai pitääkö  mun odottaa uusi passi? Eikö sen passin numero vaihdu siinä uusittaessa?

MK

Mielestäni voit ostaa lentolipun vanhalla passillasi. Sitten kun saat uuden passin, niin pyydä lentoyhtiötä päivittämään uuden passisi numero. Kannattanee vielä tarkistaa lentoyhtiöltä onko kyseisen toimenpide mahdollista.

Haagalainen


Tämä on tietty väärä foorumi virallisten matkustusasiakirjojen kelpoisuuden tulkintaan. Lentoyhtiö tai matkatoimisto tietää tarkalleen miten voi toimia, ja tarviiko edes uuden passin numeroa korjata lippuun. Ei ole kyllä e-lipussa (muistaakseni) edes passin numeroa näkyvissäkään.

Mutta. Joitakin saman henkilön lentolipun tietoja voi - yleensä € 25...100 lisämaksusta - jälkikäteen korjailla.   


eevis

jep Sushi kuten yllä jo tuli ilmi, passin numero on naimisissa viisumisi kanssa eikä lentolippusi, jos olet jo saanut sen WH-viisumin, sinun on ehdottomasti ilmoitettava Immiin ETUKÄTEEN ennen maahan tuloa uusi passin numero... ja varattava aikaa asian käsittelyyn...
Dees - We will bloody bounce back!!!