Joulukinkku

Aloittaja makar, joulukuu 12, 2010, 16:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

makar


Loytyisiko ketaan kokkia joka osaisi auttaa?? Haluaisin siis paistaa suomalaisen joulukinkun Sydneyssa mutta en ole ighan varma etta mita pyydan lihakaupan tiskilla ja taytyyko se suolata vai paistanko suoraan vain?

Ruiskulla suolaaminen kuulostaa vahan hurjalta ensikertalaiselle- osaisiko kukaan antaa ohjetta taikka Ita-Sydneyssa paikkaa mista suolatun kinkun loytaisi helposti?

Kiitos jo etukateen...

SaQ

Lainaus käyttäjältä: makar - joulukuu 12, 2010, 16:49

Loytyisiko ketaan kokkia joka osaisi auttaa?? Haluaisin siis paistaa suomalaisen joulukinkun Sydneyssa mutta en ole ighan varma etta mita pyydan lihakaupan tiskilla ja taytyyko se suolata vai paistanko suoraan vain?

Ruiskulla suolaaminen kuulostaa vahan hurjalta ensikertalaiselle- osaisiko kukaan antaa ohjetta taikka Ita-Sydneyssa paikkaa mista suolatun kinkun loytaisi helposti?

Kiitos jo etukateen...

Itse aikanaan paikalliselle butcherille (Hudson Meats Cammeray) selvitin mita haluan ja han sanoi etta sehan on 'pickled ham'. Varmistin asian niinkin varmasta lahteesta kuin Dunderin hakutoiminto ja sieltahan Raivån vahvistus tilaukselle loytyi. KVD  :D

Katariina1

Mä kans viime vuonna kyselin paikalliselta butcherilta että saisko Leg hamin rakaana et vois ite paistaa, sellanenhan sieltä löyty ja jos oikein muistan niin tais sen myös ystävällisesti meille suolata. Oiken hyvää oli ja ihan samanmakuista kuin äipän tekemä koto Suomessa.

Eli butcherille vaan kyseleen

makar


okei- kiitos paljon.. pickled leg ham it is! Menen tanaan kyseemaan, toivottavasti suolaavat sen minulle myos :)

Zara

Entas sellainen suomalaistyylinen harmaasuolattu kinkku? Tuollaista pickled ham ollaan kokeiltu, mutta
se on sellaista punertavaa lihaa, kuten kaikki kinkut taalla... Onko kokemusta, tietoa tms. harmaasuolatusta
(vai mika sen nimi nyt onkaan, kuten nakee, en todellakaan ole ammattilainen)?

makar


Soitin paikalliseen lihapauppaan ja sielta neuvottiin etta he suolaavat kaikki kinkut ja paistavat ne myos, mutta voivat jattaa minulle sivuun yhden kylla etta saan itse maustaa ja paistaa... tuntuivat tietavan ett mista puhuin ja olen tilannu Brined leg ham, off the bone and skinned...

Jee- kiitos avusta kaikille!

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Zara - joulukuu 14, 2010, 20:19
Entas sellainen suomalaistyylinen harmaasuolattu kinkku? Tuollaista pickled ham ollaan kokeiltu, mutta
se on sellaista punertavaa lihaa, kuten kaikki kinkut taalla... Onko kokemusta, tietoa tms. harmaasuolatusta
(vai mika sen nimi nyt onkaan, kuten nakee, en todellakaan ole ammattilainen)?

Jos Suomessakin takavuosina yleisesti kinkuissa käytetty nitriitti, jonka pitäisi kuulemma parantaa säilyvyyttä, ja aikaansaa myös kinkun punaisen värin, hirvittää, niin suolatkaa kinkkunne itse. Ei ole vaikeaa.

http://www.kokkikolmonen.com/tuotteet.html?id=1/108