Syksyllä -06 Australiaan WH:lla?

Aloittaja Assa, tammikuu 03, 2006, 03:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Assa

Sopiva, miksi menet niin myöhään?

Sopiva

Siis mihin verrattuna myöhään? :D Mielestäni menen juuri sopivaan aikaan viettämään aikaa Sidnissä ja karaten siitä sitten kylmää karkuun pohjoiseen ;) Miksi itse menette niin aikasin :D
Regret nothing. Do everything.

Assa

Syyskuussa mennään! Eikä se niin aikaseen oo.. Siksi silloin että sais sen 3kk työtä pois alta mahollisimman nopeesti. Mutta olis siistii viellä aussilan joulu! :)

Sopiva

Eihä siellä ole pakko tehä töitä yhtään jos ei halua ;)
Regret nothing. Do everything.

OPC

No niin, lähtö ois 3.10. Tosin en ottanutkaan WH-viisumia vaan turisti-visan, minusta johtumattomista syistä :I
Noh, nyt pääsee tutustumaan maahan ja josko sitä '07 syksyllä sitten pääsis WH:lla matkaan. Pitäiskin varmaan perustaa uus topic, Syksyllä -07 Australiaan WH:lla :D

-mardis-

No niin, monta vuotta reissusta haaveilleena
se taitaa vihdoinkin toteutua.
Rahoitus järjestyi, joten ei kun matkaan!

Olen ollut 7 vuotta sitten vaihto-oppilaana
Australiassa, joten kaipa tässä on jo aikakin
lähteä morjestamaan tuttuja working holidayn merkeissä.

Syyskuussa toivon pääseväni matkaan (meen tänään
kyselemään lippuja!!) ja aluksi olis tarkotus
kierrellä vähän k-aasiassa, jos vaan seuraa löytyy, sillä
yksin en ehkä ihan viittis lähtee seikkailemaan sinne..
Kuka lähtee mukaan? :P
Ausseissa ensin Victorian osavaltioon moikkailemaan tuttuja
ja siitä sitten vaiheittain itärannikkoa ylöspäin, työtilanteesta
riippuen tietenkin.

Kotimatkalla ajattelin vielä poiketa Uudessa-Seelannissa pariksi viikoksi, ja sitten joillain noilla tyynenmeren saarilla.
Ainakin vuosi sitten lippujen hinnaksi STA:n kautta olis tullut sellaset 2000e, mikä on mielestäni aika edullinen kun aattelee että jo pelkästään ausseihin ja takas joutuu maksaan jo yli tonnin.

Niin ja minkään järjestön kautta en ole menossa, sillä tarpeeksi on tullut luettua negatiivista palautetta monestakin foorumista.

mä haluun matkaseuraa! :D

ydy

Hey! meikäläinen on lähdössä näillä näkymin 4.9.06 kaverin kanssa aussilaan vuodeksi, nyt vaan paiskitaan kesällä hulluuteen asti töitä, mutta luulen et silti matkabudjetti ei ylitä 1500? :( noo, koitetaan pärjätä! vaikka lueskeltiin noista järjestöistä ja siitä, ettei niistä kovinkaan paljon ehkä ole apua, niin päätettiin kuitenkin ilmottautua allianssin nuorisovaihdon go australia-ohjelmaan, onpahan ainakin turvallisempi olo jossei muuta :P Hakemukset lähetettiin tänään ja nyt vaan odotellaan vastauksia viisumeista, sen jälkeen ruvetaan kattelee jo lentoja. ylppäreistä saadut rahat on visusti säästössä, toivotaan että tän kuun lopussa olis tarpeeks rahaa tilillä että saa ne lentoliput hommattua! *innolla odottaen* :P

sanguis

Eipä mullakaan käyttörahaa tule säästöön kuin reilut 2000 euroa, koska töitä ehdin valmistumisen jälkeen paiskia vain 4 kuukautta. Ajattelin silti ottaa riskin ja lähteä, koska ystäväni pärjäsi siellä 3000 eurolla 4 kuukautta tekemättä töitä päivääkään. Ei stressiä vaan menoksi! Syyskuussa matkaan! Jihaa!:XXXX
\"Happy as a koala high on eucalyptus...\"

hazelnut

Minäkin olen lähdössä syksyllä Australiaan. Alustavasti 10.10. Mullakaan ei tuu oleen 3000?/5000AUSD, mutta kai siä pärjää. :D Vähä kyllä mietityttää, et kuinka mä selviän siellä, esim.pankkjutut, verotus, työ, liikkuminen, asuminen etc.
Luin jostain, et maahantulolomakkeessa kysytään rahamäärää, mitäs siihen laittaa, kun ei ole tuota "vaadittavaa" määrää? Toivon mukaan, ne ei hirveesti kysele rahoista lentokentällä...
Mäkin muuten varaan lentolippuni sta travelssilta. Lentoyhtiöksi otan British Airwaysin, eli menen Lontoon ja jonkun kautta Sydneyyn.

eevis

Hazelnut ja muutkin :D

Kyllä te pärjäätte noitten pankki-, verotus- jne asioiden kanssa ihan täysin varmasti, no worries. :XXXX Ohjeita on vaikka koko dunderi täynnä, haulla ja kysymällä selviää, ja sitä varten on FAQ:kin olemassa, jossa mm. linkki 1770:n loistavaan WH:laisen oppaaseen. Ja rahat voi laittaa parempaankin firmaan kuin alliansseille sun muille... :P:P:P
Dees - We will bloody bounce back!!!


omppu

Mulla ois myös aikeena lähteä seikkailemaan ausseihin:D
Oon kyllä haaveillut reissusta niiiiin kauan, että on ihan epätodellista kun lähtö lähestyy jo vauhdilla!
vielä puuttuu viisumi, lentoliput, rinkka...se tärkein, matkafiilis, on kuitenkin jo hankittu:)

Täytyy jaksaa vielä odotella lähes kuukausi pääsykokeiden tuloksia:(
..toivottavasti sitten vielä ehdin matkaan!
Tarkoituksena olisi lähteä joskus syys-lokakuussa. Unelmana olisi lentää ekaksi bangkokiin, reissailla siellä kuukausi ja lentää sitten singaporesta ausseihin. Onko kellään kokemusta tällaisesta reittivalinnasta? Mistäköhän noita halpoja singapore-australia lippuja voisi haeskella?

eevis

omppu, kollaapa halvat lennot -FAQ, niin saat vinkkejä niistä halvoista lennoista. Ja yleensä Aasiassa (mut ei tod Suomessa! :D) "kotikenttälentoyhtiö" eli Singaporessa Singapore Airlines sattuu olemaan se edullisin. Mutta voi toki olla joku muukin. Ei ku vertaamaan siis. :) Brittilän ebookers on ainakin hyvä siihen.
Dees - We will bloody bounce back!!!


werzer

LainaaAlkuperäinen postittaja omppu
Tarkoituksena olisi lähteä joskus syys-lokakuussa. Unelmana olisi lentää ekaksi bangkokiin, reissailla siellä kuukausi ja lentää sitten singaporesta ausseihin. Onko kellään kokemusta tällaisesta reittivalinnasta? Mistäköhän noita halpoja singapore-australia lippuja voisi haeskella?

Itse lensin myoskin Bangkokiin ja valuin sielta Singaporeen Koh Taon, Koh Phanganin ja Kuala Lumpurin kautta. Aasian sisaiset lennot tarjoaa halvalla AirAsia.

Inspiration

Ei hataa, ystavaiseni. Huono englannin kieli ei ole este, vain hidaste. Jos ongelmia, etsi Working Holiday companyn kautta Backpackers World matkatoimisto, silla ma olen taalla toissa ja jos sulla on ongelmia ausseissa, I'm here for you!

joqets

Tsäh

Visan hakeminen tuntuu olevan helppoa ja hauskaa kuin lapsen lyöminen. Meni hurjat kaks minuuttia, että viisumianomus hyväksyttiin =). Nyt kun vielä varasin ja maksoin lennotkin, on päästy matkustamisasiassa sopivasti eteenpäin. Vähän venyy tuo lähteminen aiotusta elokuun lopusta tuonne syyskuun kahdeksanteen. Sen siitä saa kun hidastelee lentojen varausten kanssa!

Where the bloody hell are you? I'm comiiinngg. Siis 8.9.06-11.06.07 aussilassa!


Antti :)

b_chill

minä olen lähdössä aussilaan tuossa ensi viikon keskiviikkona. lento sydneyyn, siellä muutamat päivät järjestää kaikkia tax file numbereita ja sit vuorille tuttujen luokse. sen jälkeen ideana ois mennä hiihtopummeilee falls creekiin:cool:

mut ois kyl kiva tavata muitakin jotka on ausseissa/on tulossa. ymmärtääkseni koko itä-suomi oli matkalla maailman toiselle puolelle?

mites on paikalliset, sopiiko teille pistäytyä kylään :XXXX jos sattuu lähimaille?

Leokatti

Meillä on aina avoimet ovet, jos tälle puolen mannerta eksyy :peukkuy.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

jounij

Minusta - ja ehkä monesta muustakin - on vuosien varrella tullut hieman varovainen kyläänkutsujen suhteen. Yleensä luen Dunderin(kin) kirjoittajilta hieman useamman kuin yhden kirjoituksen, ennen kuin päätän kyläänkutsusta. Muutamat Dunderin vakituisemmista kirjoittajista ovat kuitenkin vierailleet luonani...


Vihjeen ystävällisesti antaa
Jouni
Canberra

b_chill

LainaaAlkuperäinen postittaja jounij
Minusta - ja ehkä monesta muustakin - on vuosien varrella tullut hieman varovainen kyläänkutsujen suhteen. Yleensä luen Dunderin(kin) kirjoittajilta hieman useamman kuin yhden kirjoituksen, ennen kuin päätän kyläänkutsusta. Muutamat Dunderin vakituisemmista kirjoittajista ovat kuitenkin vierailleet luonani...

juujuu, tokitoki. kyllä maailma nyt sen verran hulluja on täynnä että sietää hieman varovainen olla. eiköhän mullekin kerry tänne postauksia jonkun verran kun yritän pärjätä siellä ausseissa:eye:.

jos kiinnostaa niin perustin matkaani varten blogin: http://torsti.alku.net/matkablogi (ei mikään hirvittävän hieno tekninen saavutus, mutta silti jonkinlainen keino kertoa kavereille missä oon ja mitä teen)

Leokatti

Sori Jouni, australialainen pidättyneisyys ei kuulu hyveisiini/paheisiini :sorry.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

dachicah

Moikka!

Mukava huomata että näin moni on lähdössä syksyllä -06 Ausseihin WH-hommiin. Mulla olis tarkoitus saapua Ausseihin lokakuun puolessa välissä. Lennän ensin Jenkkeihin ja zombailen siellä vähän aikaa... Sieltä sit Fidjin kautta Brisbaneen. Jenkeistä mukaan tarttuu myös yks kaveri. Ausseissa ois tarkotus olla se vuosi ja työskennellä ja matkustella eri puolilla. Sukelluskurssi on ihan must! Jos hakee sähköisesti viisumia niin tarvitseeko silloin lähetellä minnekään mitään dokumentteja?!

sanguis

No niin, vihdoinkin on lentoliput hankittu! Onkohan kukaan menossa Melbourneen syyskuussa? Mulla olis lähtö 1.syyskuuta ja iloista ja rentoa matkaseuraa vailla! Tarkoitus olis sieltä edetä Sydneyyn päin ja itärannikkoa ylös, eli se tavallinen tarina :pepsodent
\"Happy as a koala high on eucalyptus...\"

mlaurila

Minäkin sain vihdoin ja viimein varattua liput kohti Sydney. Lähtö tuleekin aika nopeasti (8.8), joten asioiden hoitoon ei ole hirveästi aikaa. Pitäisi kämppää saada vuokrattua eteenpäin, matkavakuutukset kuntoon jne.

Mitenkä te muut olette hoitaneet postin uudellenlähetyksen ja miten muuttoilmoituksen voi tehdä, koska ei kuitenkaan tiedä tarkkaa/pysyvää osoitetta Australian päässä?

Isa03k

Ilmoittautuu matkaan mukaaaaaanh!!! :roue 12.9 olis nyt näillä näkymin lähtö, ikinä ei meikäläisestä tosin tiedä kun kk sitten vielä oli tarkotus mennä Italiaan talveks. :D Mutta jos nyt ostas sen lipun tänään Sta:lta, onhan siinä tosin se pahuksen peruutusturva... Mitenhän oppis tekemään pitäviä suunnitelmiä.. :nuttu: Sitte isona. :peukkuy
Ossilaan mennään kattelemaan maisemia (miehisiä :roue ) ja valmistautumaan henkisesti asuntolainan syrjäyttävää opintolainaa :XXXX jos sinne päädyn valokuvausta opiskelemaan. Muttah, sinne mennään minne tuuli kuljettaa, ihqua olla nuori. :pepsodent

Ainiin, asiaan ... Melbourneen aluksi, sieltä sitten jos ei se maisema miellytä niin eteenpäin. :D

Ketään sattumoisin samalla päivämäärällä menossa? Hki-Lontoo-(Hong Kong)-Mel :eureka

Miellyttävää matkaseuraa tiedossa :roue, (eipäs ku huonoja vitsejä 23h putkeen, kuten yltä voi huomata :nuttu: )

Isa03k

Kappas, eka viesti ni innostuin hieman noitten hymiöitten kanssa.. :pepsodent

viajera

LainaaAlkuperäinen postittaja jounij
Minusta - ja ehkä monesta muustakin - on vuosien varrella tullut hieman varovainen kyläänkutsujen suhteen. Yleensä luen Dunderin(kin) kirjoittajilta hieman useamman kuin yhden kirjoituksen, ennen kuin päätän kyläänkutsusta. Muutamat Dunderin vakituisemmista kirjoittajista ovat kuitenkin vierailleet luonani...
 

Tama on muuten ihan arkea monessa muussakin paikassakin. Eras tuttavaperhe asui Saksassa liikenteen solmukohdassa, Frankfurtissa. Perhe kertoi, etta valilla tuli soittoja Suomesta joltain tuntemattomilta ihmisilta, jotka kyselivat yosijaa viikoksi. Kerrankin joku mies oli soittanut ja sanonut, etta toisi vaimonsa lomalle Frankfurtiin ja etta tuo Erkki tai mika nyt olikaan sanoi, etta teilla varmaan voisi olla yota ja  niin teillahan ei varmaan kay usein vieraita Suomesta, kun asutte siella kaukana.:pepsodent (Tarkoituksena oli ilmeisesti saastaa majoituksessa.) No, juuri olivat huokaisseet, kun oli ollut tuttua tutun tutun peraan kylassa noin kuukauden ajan.

En tieda onko Ausseissa kenellakaan samaa ongelmaa, mutta toisaalta voisin kuvitella, etta taman sivuston kautta tuollaisia yhteydenottoja tulee...

dachicah

Hey!!

Kumpaa kohdetta suosittelisitte Thaimaata vai Malesiaa takaisintulomatkalla Ausseista? :confuse

Kik-ka

Vaikken omakohtaisia kokemuksia omistakaan niin luulisin, että molemmat stoppimaat ovat ihan yhtä hyviä. Edullisilla AirAsian lennoilla ja vielä edullisemmalla junalla pääsee näpsäkästi maasta toiseen niin halutessaan... :)

Itsellä paluu Malesian kautta, sieltä sitten lentäen tai junalla käymään Thaimaan puolelle...

b_chill

nonnih, taalla sita ollaan. 22 tuntia takana, elama edessa. nyt pitais sitten ruveta jarjestamaan sita elamista taalla. veronumerot ja kaikki... onkos joku muukin sydneyssa talla hetkella?

Isa03k

hehee, jooh muuttuhan se vielä. Eli 19.9 on nyt liput hankittu. Silmälaseri tossa välissä että toivon ja rukoilen että kaikki menee siinä kuten pitääkin.:sormetr Mellistä eteenpäin ei mitään tietoa, matkaseura kelpaa aina!!

Sopiva

Inke_K, no worries, aivan varmasti menee kaikki hyvin :) East coastille kuitenkin varmaan suuntaat? ;)
Regret nothing. Do everything.

iluvatar

Mun lento Lontoosta on 5.10 ja Malaysia Airlinesilla. Mä pysähyn Malesiassa viikoks ja 12.10 Brisbaneen.. Tuo oli ihan hyvän hintanen toi Malaysia airlines, kannattaa ottaa noita muita ku singapore airlinesia ja quantasia ku singapore airlines on kai maailman paras lentoyhtiö, niin varmasti on hintaa myös :) Mut ei oo ketään osunu samoille päiville? Matkaseuraa on aina mukava olla vaikka toki siel muutaman tunnin lennon aikana varmaan tutustuu muihin matkustajiin. Mut joo.. Cant wait!

Assa

Voi inke! Vai silimä laseriin oot menossa? Mites oot siihen päätynyt? Oliko kallis? Missä käyt?

Itsekkin sitä ajatelleena..

eevis

LainaaAlkuperäinen postittaja iluvatar
...singapore airlines on kai maailman paras lentoyhtiö, niin varmasti on hintaa myös :)

Maailman paras ainakin melkein (tosin Thai oli kyllä minusta ihan varteenotettava kilpailija ainakin MEL-Bangkok-välin koneet ja palvelut :peukkuy), mutta ei välttämättä mitenkään kallis, Lontoosta lensivät ainakin tosi halvalla Ausseihin. Vuoden 2004 (ei ihan viimeaikoina siis :)) omassa hintavertailussani ykkönen... :peukkuy Lufthansa :peukkua
Dees - We will bloody bounce back!!!


arthur

noniinnn!!! :P WH- viisumi hyväksytty tällä päivämäärällä ja matka kohti australiaa on kohta käsillä. tarkoitus ois lähteä tossa lokakuun lopussa viimeistään, kunhan nyt sais rahat ensin kasaan. joku vois hieman jelppiä et mistä sais nyt sit halvimmalla lennot??  GOLD COAST <3

iluvatar

LainaaAlkuperäinen postittaja eevis
LainaaAlkuperäinen postittaja iluvatar
...singapore airlines on kai maailman paras lentoyhtiö, niin varmasti on hintaa myös :)

Maailman paras ainakin melkein (tosin Thai oli kyllä minusta ihan varteenotettava kilpailija ainakin MEL-Bangkok-välin koneet ja palvelut :peukkuy)

Niin siis mä kävin lontoolaisessa matkatoimistossa tekemässä hintavertailua viime kuussa ja ne valas muo et se on kai jossain ihan virallisessa vertailussa laitettu parhaaks lentoyhtiöks, en tiie sit mihin perustuen, ku en oo ite ikinä kyseistä yhtiötä käyttäny. Ja kerto et sen takii sil on kalliimpaa lentää.

Mut joo tosiaan näitä muita aasialaisia yhtiöitä kannattaa käyttää, ku jokatapauksessa pysähtyy Aasiassa kaikki lennot Ausseihin.. En sit tiie onko halvempi suoraan yhtiöltä hankkii liput vai jonku matkatoimiston kautta. Vertailin kyl yhen kaverin kaa, ketä oli Kilroylta hankkinu menopaluunsa, nii oli se kalliimpi, ku mun pelkkä meno ois kaksinkertasena.. Mä siis hankin just sen lontoolaisen matkayhtiön kautta lentoni. Nii ja pysähyn viel Malesias viikoks, mut siihen ei tullu ees lisäks ku lentokenttä verot. Mitkä ei kyl toisaalta ollu mitkään pienet..

Leokatti

Laatu maksaa...

Itse katselin noita lentoja ja hintoja, kun itselleni on tulossa talliorja Suomesta 3 kk:ksi syyskuun alussa. Yllättäen Kilroyn hinnat olivat kalliimmat kuin Arealta bongatut lennot SAS/Thai reittiä Kööpenhamina-Bangkok-Perth :o. Lisäksi Kilroyn lennoilla olisi joutunut viettämään päivän Johannesburgissa (ei ensimmäistä kertaa matkustavan hommia...) tai lentämään ensin Sydneyyn ja sitä kautta "suoraan" Perthiin. Rajansa kaikella...

Itse maksan mielelläni 300? enemmän ja lennän suoraan alle 20 tunnissa, mutta minäpä olenkin jo tylsä kalkkis ja haluan vain pisteestä A pisteeseen B mahdollisimman nopeasti :P.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

-mardis-

Uus passi taskussa!
Visa-kortti hankittuna!
Rokotukset kondiksessa!
Rahat tilillä!
Ja lentoliput of course.

Enää puuttuu viisumi ja vakuutus.
muuten tässä voiskin jo lähtee sit reissuun :pepsodent

Isa03k

Sopiva: Tänks, siinä on vaan se että jos tulis jotain, uusintaleikkaus on ilmanen vuoden ajan ja mites sen sitten saat jos oot toisella puolella maailmaa. :itke Kattoo nyt ensin miten se menee ja sitten siirtelee vaikka kuukaudella lippuja eteenpäin jos lääkäri niin suosittelee.. Hirveen harvinaisia ne uusintazydeemit kyllä on mutta mistäs sen tietää...:confuse
Ja fiksuna tyttönä siis Ensin ostin liput ja Sitten päätin mennä tohon laseriin!:pepsodent

Assa: Jooh maksaahan se :rouenoin n.2700 kaikkinensa. Halvemmallakin saa kyllä mutta toi nyt on ehkä paras menetelmä tällä hetkellä. Lisätietoa löytyy netistä, itse meen Mehiläiselle (ups, mainontaa:eye:)

juseviz

18. syyskuuta olis tarkotus suunnata Sydneyyn. Itselläni päätös lähtöön tuli melkeinpä hetken mielijohteesta. Vielä puoltoista kuukautta sitten en kuvitellutkaan lähteväni minnekkään mut nyt on jo viisumi ja lentoliput ostettu :) . Avoimin mielin ja vailla tarkempia suunnitelmia oon matkaan lähdössä. Toivottavasti saa paljon uusia tuttuja ja olishan se hienoo törmätä suomalaisiinkin siellä toisella puolen maailmaa. Vielä pitäs jaksaa tää pari kuukautta paiskia töitä ja eikun matkaan!