Uusi blogi Perthistä

Aloittaja fatamorgana, kesäkuu 29, 2011, 12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fatamorgana

Hyvät ihmiset dunderilaiset,

Jos kiinnostaa, polkaisin käyntiin uuden blogin elämän havainnoinnista Perthissä. Welcome :) Asiaa ei ole vielä huiman paljoa, mutta karttuu koko ajan, kun asumisaikaa kertyy täällä!

http://lifeinenglish-australia.blogspot.com/


Marianne2008

 :) Olipa hauska lukea blogiasi. Nasevasti tuotettua tekstiä tästä ah niin ihanasta arjestamme täällä kaukana kotoa. Kun välttää ne kioskikirjallisuuteen ja matkailumainoksiin kuuluvat Australian yliromantisoimiset, niin silloin noista elävän elämän kokemuksista ja näkemyksistä on ihan oikeasti hyötyä muillekin. On kaksi ihan eri asiaa A) tulla jäädäkseen ja yrittää oikeasti rakentaa elämänsä tänne B) tulla käväisemään, lomailemaan ja vähän työskennellä siinä ohessa tietäen kuitenkin, että koti-Suomeen pääsee määräajan kuluttua.

Itse 1,5 vuotta täällä olleena voin sanoa, että kaikista alkuhässäköistä ja kommelluksista huolimatta viihdyn hyvin. Valehtelisin, jos sanoisin, etten kaipaa Suomesta mitään, mutta kun on tahtoa ja sisua, niin asioilla on tapana järjestyä. Itselläni on ehkä ollut helpompaa siksi, että kumppani on aussi ja siten pääsin heti kiinni paikallisiin tapoihin ja tutustuin paikallisiin ihmisiin. Nyt kun viimein loppui se uuvuttava paperisotakin DIAC:in kanssa, niin tämähän alkaa tuntua jo ihan "normaalielämältä" :).

Jatka vaan "blogittamista", meidänkin taloudessa on yksi pesunkestävä "perttiläinen"...(tosin nelijalkainen ja karvainen) ja valitettavasti hänen hieman vajavainen sormitekniikkansa estää häntä kommentoimasta blogiasi  :pepsodent. WUH!!!

fatamorgana

Kiitos kehuista ja mielenkiinnosta! Jatkanpa siis innokkaasti  :pepsodent ja terkut perttiläisellenne!

feril

Toinen melko tuore perthilainen taalla lukee kiinnostuneena :) Mun elamaa Perthissa voit halutessasi seurata noonis.blogspot.com, ja siideri/kahviseuraakin saa tarvittaessa :)

Rasse

Kiitos linkistä ja vinkistä. Kivaa lukea elämästä siellä.  :XXXX Olen haaveillut niin kauan aussilaan muutosta eikä siitä taida koskaan mitään tulla. Olen kuitenkin tulossa maahan syyskuuksi joka lievittänee taas suurta kaipuutani sinne. Nämä blogit auttavat ikävässä kummasti. :) Tykkään kirjoitustavastasi, vaikka pääsin blogissasi vasta alkuun. Ihana muuten tuo salmiakkijuttu että sitä sieltä löytyy, luulen että en kestä kuukautta ilman. :pepsodent

fatamorgana

Kiva että teksti tuo jotenkin Aussilaa lähemmäksi, ja tervetuloa ihmeessä lomailemaan tänne, you'll love it :)
Salmiakkia saa muuten helpomminkin kuin Ikeasta, sitä myydään karkkikaupoissa nimellä dutch liqorice eli hollanninlaku. Ikeasta kuitenkin löytyivät tähän mennessä parhaat pussit eli tutut suosikit suolakalat ja turkinpippurit  :pepsodent Salmiakki maksaa muuten maltaita, eli sadan gramman pussista saa helposti pulittaa vitosen. Jauks.

fatamorgana

Nostan hieman, jos täällä Dunderissa sattuu pyörimään joku, jota Perthin elämänmenon seuraaminen kiinnostaa, eikä ole aiemmin törmännyt blogiini  8)

http://lifeinenglish-australia.blogspot.com/

fatamorgana

Nostan ketjua jälleen, sillä kuulemma elämästä Perthissä ei ole kovin helppoa löytää ajantasaista infoa. Blogi siis edelleen elossa ja voi hyvin.

Whig

Minä kiittää =) Olisi ilman uppailuja mennyt koko blogi ihan ohi silmien =)

feril

ehkapa ma lisaan omani jatkoksi, samoilla huudeilla asutaan siis fatamorganan kanssa :)
noonis.blogspot.com