Mitä mukaan Canberraan?

Aloittaja Jogy, tammikuu 16, 2006, 20:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jogy

Tulossa ollaan vuodeksi Canberran yliopistoon vaihtoon. Kaikki muu, viisumi, lentoliput, asunto ym. on hoidettu, mutta pitäisi varmaan pakata jotain mukaan? Lähinnä mietityttää, että minkälaista säätä on talvella odotettavissa Canberran seudulla?  Tarviiko siellä oikeasti villapaitaa ja talvitakkia, kuten yliopiston oppaassa sanotaan?:?  Ainakin vanhoja säätietoja kun katselee, niin eihän siellä päivälämpötila näyttäisi jäävän koskaan pakkasen puolelle.

Olisiko jollain tietoa UC:n kampusasunnoista, tarviiko jotain oleellista ottaa mukaan vai onko ne hyvinkin varusteltuja? Itsellä on ainakin ensimäiselle lukukaudelle International House:sta huone. Lakanat ja muut perustarvikkeethan nyt pystyy ostamaan paikan päältä.

Saako sieltä paikan päältä twinrix rokotusta, kun kaksi olen saanut jo Suomessa, mutta sen kolmannen pistoksen aika osuu siellä olo aikana? Ei oikein houkuta ostaa sitä täältä ja kuljettaa mukana, kun siinä on niin tarkat säilytyslämpötila vaatimukset. Varsinkin kun matkalla tulee pysähdyttyä Thaimaassa, eikä siellä sen pito kylmässä ainakaan onnistu.

Kauan muuten siihen menee, että tottuu elämään pää alaspäin siellä toisella puolella maapalloa? :hahhaa:hahhaa
Pitää varmaan alkaa harjoittelemaan, kun lähtöön on enää vajaa kolme viikkoa.:hahhaa

-Jukka

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Jogy
Lähinnä mietityttää, että minkälaista säätä on talvella odotettavissa Canberran seudulla?  Tarviiko siellä oikeasti villapaitaa ja talvitakkia, kuten yliopiston oppaassa sanotaan?:?  Ainakin vanhoja säätietoja kun katselee, niin eihän siellä päivälämpötila näyttäisi jäävän koskaan pakkasen puolelle.

Ei päivä-, mutta yölämpötila talvisin (kesä-elokuussa) on useinkin pienissä pakkaslukemissa (noin -3:sta -5:een). Ja vaikket ulkona villapaitaa ja talvitakkia tarvitsisikaan, niin sisällä aivan varmasti tarvitset. Veikkaanpa, että et ole tähänastisen elämäsi aikana vielä ikinä palellut niin paljoa kuin tulet palelemaan talvisissa canberralaisissa jo geeniperimässään kylmiin asuntoihin tottuneiden kelttien makutottumuksien mukaisesti rakennetuissa vanhoissa asunnoissa.


Ihan tosissaan varoittaa
Jouni
Canberra

Reetta84

Moi Jukka!

Itsellä ja parilla kaverilla sama suunta eli Canberra tuossa kahden viikon päästä. Ehkäpä törmäillään siellä ja käydään :XXXX !

Terveisin Reetta

mette

Jogy, oletkos  vieraillut  tällä sivustolla ?

jounij

Mainitaanpa tämäkin sivusto uusien Canberraan pyrkivien dunderilaisten tiedoksi:

http://www.pcug.org.au/~jounij/matkailu.html


Osaa kotikaupunkinsa nähtävyyksistä esittelee
Jouni
Canberra

Jogy

Kiitoksia (linkki-)vinkeistä.

Reetta, mä pistin mun email-osoitteen sulle u2u:na, niin ollaan yhteydessä. :XXXX

Vielä olisi uusi kysymyskin, kun lentoliput mulla on Sydney:iin ja siitä olisi tarkoitus jatkaa bussilla tai junalla Canberraan. Kannattaako ne liput hankkia etukäteen netistä vai uskaltaako siihen luottaa, että niissä on aina tilaa, kun lähtöaika ei ole vielä ihan varma?

-Jukka

Minna&Jani

Vinkkinä Jogy, jos saavut aamupäivän aikana Sydneyyn, niin helpoin tapa jatkaa Canberraan on bussi. Murrays tulee lentokentän kautta 9am ja 1pm vuoroilla. Liput voi ostaa kentältä infopisteen viereisestä kojusta tai varmaankin myös bussista.
http://www.murrays.com.au/default.asp?action=article&ID=21665

zetax

Niin ja kannattaa varautua joissain tapauksissa siihen, että bussiin ei aina mahdu. Itsekin olin joskus turhaantuneena jossain pari päivää kun kaikki bussiyhtiöt oli täynnä jo, eli Australiassa ei ajeta tarvittaessa kahdella bussilla kuten Suomessa joskus..