Kokemuksia terveydenhuoltoalan työnvälitystoimistoista?

Aloittaja Gecko, helmikuu 11, 2007, 17:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gecko

Suunnittelen työskentelyä Sydneyssä, ajankohta olisi loppuvuodesta ainakin vuosi eteenpäin. Terveydenhoitoalalla ammattini on näköjään hyvinkin haluttu. Onko kenelläkään kokemuksia, kannattaako lähteä toimiston kautta vai järjestellä kaikki ihan itse? Esim. sitoudunko todella olemaan samassa työpaikassa esim. vuoden ajan, vai voiko sieltä ihan normaalisti lähteä, jos paikka onkin hirveä tms. Olen törmännyt mm. Julie Warner Consulting:in ilmoituksiin. Tuntuisi kyllä helpommalta lähteä toimiston kautta, mutta kaikenlaiset sitoumukset epäilyttävät.

RUU

Gecko, aivan taatusti löydät työpaikan täältä ilman erityisiä paketteja ja todennäköisesti ilman agenttejakin.
Esim. Queensland Health ilmoittaa omilla sivuillaan nyt avoinna oleviksi 35 medical-alueen paikkaa, 222 nursing-paikkaa, 47 operational-paikkaa, ja iso liuta muita paikkoja, yhteensä 623 avointa paikkaa. Ja tilanne lienee ihan yhtä siedettävä hakijan kannalta muissakin osavaltioissa, ml. NSW.

Muista vaan hoitaa tutkintosi ja osaamisesi täkäläinen tunnustaminen ja virallistaminen ja varaat muutaman viikon työnhakuun. Toki kannattaa aloitella jo Suomessa työnhakua, jos vaikka tärppäisi sopivasti...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Silppu


Toivottavasti rekisteröitymiseen liittyvät asiat ovat sinulla jo kunnossa. Mitä olen kuullut, niin esim. sairaanhoitajille se ei ole aivan läpihuutojuttu (Menee vähintään 6- 8 kk opiskelua ym. ellei ole 3kk työkokemusta englanninkielisestä maasta).

Lisäksi joillain alueilla on välillä jopa ylitarjontaa sairaanhoitajista. Esim. Sunshine Coast, QLD. Toisaalla saattaa olla kovakin pula.

Silppu

Gecko

Löysin oman alani rekisteröitymisvaatimukset. Aivan järkyttäviä. Pitää olla suurin piirtein samantapainen työkokemus kuin vastaavalla australialaisella ja työhön pitää osoittaa jatkuvaa kiinnostusta ja etenemistä uralla. Minimi työkokemus 2v. Itse kun valmistuin laman syvissä syövereissä, ei ollut töitä sitten millään. Työllistin sitten itse itseni yrittäjänä toiselle, oikeasti kiinnostavallekin alalla ja aloin sen jälkeen opiskelemaan tätä toista alaa. Nyt sitten opiskelun lomassa olen tehnyt näitä terveydenhuoltoalan töitä. Miten tässäkään maassa pystyy ammatissani erikoistumaan tai etenemään ym  >:( Ja minun logiikallani laillistumisessa pitäisi katsoa, että opiskelut ammattiin ovat suunnilleen yksi yhteen, eikä pähkäillä innostuneisuutta ja uralla etenemistä. Mielestäni se olisi enemmänkin sitten työnantajan tai muun tahon ongelmia.
Ja todella inhottavaa, että tarvitsen nykyiseltä työnantajaltani todistuksen tehtävistäni ja työstäni. Ei huvittaisi levitellä  Australiaan lähtöhaluja työpaikalla. Siellä kun juorut vasta leviävät. Mielummin pitäisi asiat yksityisinä ja jos onnistuu, sitten vasta olisi muillekin kerrottavaa.
Kahta vuotta en saa kokoon, nykyisestä ja pätkistä tulee n. 17 kk. Tänään yritän anella entisiltä työnantajilta todistuksia, vaikka työsuhteiden päättymisestä on yli 10v, eikä ole enää velvollisuutta antaa todistuksia.
Ehkä nyt kuitenkin yritän ensin ilmoittautua kielitestiin ja sen jälkeen laittaa laillistumispaperit sisään, meni syteen tai saveen. On muuten melkoisen kallista touhua.