Kielitaidosta

Aloittaja ajni, huhtikuu 02, 2014, 08:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ajni

Terveppäterve!

On ollu tossa pienessä mielessä lähtö WH:lla ausseihin. Tältä foruumilta saanu jo hyvii vinkkejä vaikka idea on ihan suunnittelu vaiheessa vielä. Hieman vaan on mietityttäny toi oma englannin kielen taito. (miksei tullu opiskeltua enemmän kieliä!!!  :nuttu: ) Kohtalaisesti osaan puhua ja vähän enemmän ymmärrän enkkua. Kuinka "kehnolla" kielitaidolla ausseissa pärjää? Karttuuhan se siitä kun sitä joutuu puhumaan, mut alkuun pääsy mietityttää. Ja millä mielillä australialaiset on jos puhuukin hieman ketuiks kieliopillisesti jotain. Nii ja tosiaa, että on toi kieli sen verran hallussa että pari kuukauden keikkaa oon aasiassa heittäny ja hengissä selvinny, saanu katon pään päälle ja ruokaa pöytää omalla kielitaidolla.

ps. Jos jollain jotain hyvää ohjelmaa vaikkapa tietokoneelle tai vastaavaa jolla sais harjoteltua englantia niin voi myös kertoa!

Kiitos vastauksista
Jani

HoHo

Täällä on paljon Wh-viisumilla porukkaa joiden englannin taidot on aika retuperällä. Itse tavannut varsinkin paljon Italialaisia, joiden enkku on ollut todella kehnoa. He ovat kuitenkin onnistuneet löytämään töitä, mutta lähinnä paikoista joissa sinun ei tarvitse paljon puhua tai sitten oman maan toverilta eli esim. Italialaisesta ravintolasta. Joten jos olet valmis tekemään jotain sellasta työtä missä englannin kielen taidoilla ei ole niin väliä (en tiedä mitä nämä työt sitten ovat, siivoushommat?farmityöt?) Niin kyllä täällä pärjää ihan normi-elämässä muutoin. Kannattanee opiskella perussanastoa esim. asunnon ja työpaikan etsintää varten ennen tänne tuloa(asunnonkin saatat löytää vaikka jonkun suomalaisen kautta). Niin ne vain muutkin täällä pärjää mm. kiinalainen puutarhurimme osaa juurikaan englantia ja rahoissaan näyttää olevan. hahah..! Sitten vain rohkeesti puhumaan sillä huonollakin enkulla, se varmasti paranee siitä muutamassa kuukaudessa (näin olen ainakin itse saanut kuulla)!

jounij

Jos olet pärjännyt Aasiassa englantia puhumalla(?) lähes englantia puhumattomien kanssa, niin toki täällä Ossilassakin monenlaiseen englantiin tottuneiden keskellä pärjäät!


Vakuuttaa
Jouni
Canberra

MK

Rohkeasti reissuun vaan. Kehnollakin kielitaidolla pärjää, ja kuten sanoit niin kyllä se kielitaito siitä sitten karttuu  :)