Hieman erikoisempi tapaus...

Aloittaja Kate, lokakuu 31, 2003, 00:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kate

Hei!

Eli suoraan asiaan:

Olen 20-vuotias tammikuussa valmistuva taloushallinnon merkonomi. Kotoisin olen Eestistä ja asunut Suomessa yli 11 vuotta. Suunnitelmissa olisi muutto Asseihin avomiehen kanssa. Hän on suomalainen yksityisyrittäjä ja töitä hän saisi luultavasti heti, kun sinne päästäis. Ongelman tähän muuttojuttuun aiheutan minä, koska en ole enkä tule olemaan Suomen kansalainen.

Olisikohan Teillä kenelläkään kokemusta tällaisesta tilanteesta tai oletteko sattuneet kuulemaan jotain? Olisin kiitollinen pienestäkin avusta.

Jaaks

Kate :D

Miten niin erikoinen :??

Onko jossain sanottu tai kirjoitettu, etta Eestin kansalaiset ei paase Australiaan :??

Ei niita viisumi paatoksia tehda kansalaisuuden mukaan - pitaa vaan olla kaikki asiat kunnossa.

Jos voi muuten auttaa, niin kysy vaan vapaasti :D:D:D

Cheers
Jaaks :XXXX

Kate

Jaa, keväällä taisin soittaa aussi konsulaattin ja kyselin asiaa.Täytyy sanoa, että aika nihkeetä oli vastauksien suhteen. Toisin sanoen sain sellaisen kuvan, että turha edes yrittää...

Jaaks

Kate :D

Siis Aussi konsulaattin Suomessa :??
Ja mita ne sanoivat :??

Onko avopuolisosi anonut ja sinahan tulet mukana puolisona eli "de facto" :D

Oletteko ollet yhteydessa Australian Suurlahetystoon (sorry, mutta noi konsulaatit on joskus vahan liian tarkeita itsestaan) :??

Suomen asiat hoitaa Berliinin lahetysto:

Germany (Berlin)
Responsible Mission: Australian Embassy, Berlin
DIMIA Representation: Principal Migration Officer
Street Address: Philip Johnson House, 6th floor
Friedrichstrasse 200
10117 Berlin
Federal Republic of Germany
Telephone: 49 308800 880  
Fax: 49 302248 9294  
URL: www.australian-embassy.de
Email: dima-berlin@dfat.gov.au
Opening Hours: 0900-1200 Monday - Friday
Telephone Hours: 0900-1200 Monday - Friday

Kate

Siis minä soitin ihan vain alustavasti eli ei olla vielä mitään anottu. Ja jos ny oikein muistan, niin sieltä sanottiin, että minä en pääsisi kuin max. ½ vuodeksi turistina vaikka mies saisi WH-viisumin. Käytös vaikutti hieman ylimieliseltä:)

Kiitos noista tiedoista, täytyypi ottaa yhteyttä!

Jaaks

Kate :D

Kiitos lisatiedoista - ne aina auttaa- ja olisi hyva kertoa vahan enemman heti alussa :D

Siis olette kysyneet WH viisumia:cool:
Eestilla ei ole sopimusta Australian kanssa WH viisumeista, mutta Suomella on -siina ero.  Turistiviisuminkin voi saada kylla vuodeksi ja jopa pidemmaksikin aikaa :o

Eikos se ylimielisyys ole tyypillista Suomalaisissa "virkamiehissa/naisissa" :??

Good luck, mutta jos tarvitset lisa apua niin ala eparoi kysya :D

Kate

Alkuviestini oli ehkä turhan hätäinen:D Ja olin kyllä tietoinen siitä, ettei minulle WH järjesty.

Täytyy siis ruveta soittelee ja kirjoitteleen hakemuksia.

Kiitoksia avusta ja neuvoista, palaan asiaan kun tulee lisää kysyttävää!

riaapa

Kate :)

jos tosiaan haluatte muuttaa vaikka vähän pidemmäksikin aikaa Australiaan ja olet luottavainen avopuolisosi ammattitaidosta, niin ei muuta kun viisumihakemukset menemään. Mikään nopea prosessi se ei kylläkään ole, makua saat esim. lueskelemalla Headwindin kirjoituksia täällä foorumissa. Ja tuolta Berliinin suurlähetystön nettisivuilta löytyy myös paljon tietoa. Unohtamatta tietenkään vanhaa kunnon: http://www.immi.gov.au/ Avopuoliso pääsee mukaan siinä kuin aviopuolisokin, avosuhde (de facto relationship) täytyy vaan todistaa aika vedenpitävästi...

Onnea tiedonhakuun!

Riina.
Riina

Kate

Juu, tuolla immin sivuilla olen jo viettänyt muutaman tovin:D Enkä elä toivossa, että kaikki tapahtuisi päivässä....

Tarkoitus olisi tulla (luultavasti) lopullisesti, jos se vain onnistuu...kaikkihan siitä haaveilevat, vai mitä:)

MH

Jaaks mainitsi tuolla aiemmin että pitää vaan olla asiat kunnossa eli tarkoittaako tuo sitä että viisumi tulee varmuudella jos näin on, vai onko niin että virkamies käyttää sen lisäksi vielä harkintaa asiassa.

Marko

Reija

MH :D

Mitä tarkkaan ottaen tarkoitat :?? :?? "käyttääkö virkamies vielä harkintaan aikaa?"

Uskon että jos WH viisumilla( jos siitä oli kyse) tulee maahan ja kaikki on kunnossa, niin en usko että virkamiehet alkavat laittamaan turhaa aikaansa turhille mietinnöille :?? :?? :??

MH

en ole hakemassa wh viisumia vaan toista joka oikeuttaa pysyvään oleskeluun eli selvennöksenä että jos kaikki viisumin saamiseen vaadittavat ehdot täyttyvät niin tuleeko viisumi vai voiko virkailia omalla päätöksellään vielä vaikuttaa viisumin myöntämiseen joko kielteisesti tai myönteisesti

Marko

Jaaks

MH :D

Tuonon kysymykseesi on aivan mahdotonta vastata kylla tai ei :??

Aina kun on kyse ihmisten tekemista paatoksista on sille henkilokohtaiselle mielipiteelle ja harkinnalle aina jatettava pieni mahdollisuus vaikuttaa paatokseen :o

sanna77

Kate ja MH, Olen itse juuri vähän aikaa sitten hakenut defacto viisumia ja olen ollut täällä ausseissa nyt pari kuukautta. Sain kuulla heti hakuprosessin alussa, että hakeminen ei ole helppoa. Eikä se helppoa ollutkaan, jouduttiin keräämään kaikenlaisia papereita ja todistuksia yms. Mutta kun olet päättäväinen, täytät kaikki kriteerit ja toimit juuri niin kuin suurlähetystö pyytää (ei niin kuin oma järki sanoo ;) ) niin ei pitäisi olla vaikeuksia. Prosessi saattaa kuitenkin kestää jonkun aikaa - joten malttia... Näillä ohjeilla onnistuin ainakin defacto viisumin hakemisessa. Sain myös todella ystävällistä ja tehokasta palvelua saksan suurlähetystöstä - ja se oli positiivinen yllätys :D

Joten tsemppiä vain....

Riina: Mites teillä viisumi anomus etenee?? Odottelen että päästään taasen tapaamaan :XXXX merkeissä...

Kate

Kiitos, soittelen sinne Saksaan päin maanantaina...

En ole odottanutkaan, että tämä olisi mitenkään helppoa :)

Oikein hyvää viikonloppua!!!

MH

Kyllä noi paperit on kunnossa, lääkäri on ainoa miltä vielä paperit puuttuu ja se hoituu ensiviikolla joten silloin lähtee paperit saksaan. Tuota juuri tarkoitin mitä jaaks sanoi että vaikka kaikki on pilkulleeen niinkuin hakuohjeissa vaaditaan ja muutkin ehdot täyttyy niin vielä siellä on se ihminen joka kuitenkin asian päättää. Vaimoni joka varsinaisesti viisumia hakee on Australian entinen pitkäaikainen asukki joten siihen luokkaan ollaan viisumia hakemassa

Marko