Pikku Tiikeli...

Aloittaja Tiikeli, heinäkuu 08, 2004, 19:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiikeli

Jahas, joulu tuli ja meni... :confuse
Aattoiltana kaytiin kavereiden kanssa Darling Harborissa kuuntelemassa joululauluja. Hieman meinasi hymyilyttaa kun joulupukki saapui paikalle vesiskootterilla ;) Sitten muutama juoma baarissa mutta eipa sen kummempia. Joulupaivana suunnistin Coogeelle hostellin porukan kanssa. Saa ei oikein suosinut, oli pilvista ja aikas vilpoinen tuuli. (Ja juuri aamulla luin lehdesta etta viitena edellisena jouluna taalla on ollut n. 35-40 C :nuttu: ) Samalle rannalle suunnisti myos yksi irlantilainen poitsu johon tutustuin Kiwi bussissa. Koska rannalla ei niin hirveesti huvittanut olla lahdin Daven kanssa hanen kavereidensa luo BBQ:lle. Hyvat evaat oli tarjolla ja taytyy sanoa etta irlantilaiset osaa pitaa hauskaa. Leppoisa meininki koko paivan ja illan. Tulipa poksautettua yksi perienglantilainen paukkukarkkikin :D Tanaan kaveleskeltiin Am kanssa rantaan katsomaan venekilpailun lahtoa mutta onnistuttiin missaamaan se jotenkin. Mutta mikas siina ollessa silla tanaan taas saa suosii ja lamminta riittaa hieman viileesta tuulesta huolimatta.
Pitaisi vaan jotain suunnitelmia tehda mita haluaa viela nahda taalla silla aika menee kylla ihan kuin siivilla...

Stinde

Jeps, joulu tuli ja meni. vähän meinasi tuuleskella ja sadella luntakin, onneksi ei kuitenkaan ollut kylmä :)
Kuulostaa todella hyvälle tuo NZ, saas nähdä pääsiskö siellä ikikuunapäivänä käymään :O
Mutta eihän siihen enää ole kuin.. pari viikkoa vissiin kun sinäkin jo poissa sieltä tulet :) ja sitte kai nähäänkin jossain vaiheessa :D
Piähän kivvoo tämä loppuaika :XXXX

kalonki

Moi taas!
On se tuo messenger tosi kätevä :P
Harmi vain että aika ero on niin suuri.
Huomenna meen Tiinan kaa laskettelemaan Syötteelle. Mua hieman jännittää miten siinä käy. Jalka ei kyllä oo lähellekkään kunnossa, mutta kukapa mua piättelis :D Mun varmaan pitää mennä eka lasten mäkeen, ja kokeilla kääntyykö suksi ollenkaan :D:D ja jos siinäkin on vaikeeta, niin pitää hakea liukuri :D:D:D

Uutena vuotena meen sitten Leville ja siellä on seuraava koetinkivi mun jalalle... huh huh!! Tulevana vuonna 2005 jalkaa ei paljon säästellä!!!

Tiikeli

Hups, nain se vaan aika menee. Viimeksi on muistanut kirjoitella kuulumisiaan joulun jalkeen. Vaikka taytyy kylla myontaa etta kavaisin koneella tuossa ennen uuttavuotta mutta kun taas onnistun olemaan kipeena niin ei riittanyt virtaa kirjoitella mitaan.
Tiistaina tuli kaytya @rton, Annan, Jaakon ja Marjon kans Manlyssa. Tuli vaan taas niin akkilahto etta ei ehtinyt paljon suunnitella. Ja tyhmasta paastahan karsii koko ruumis. Ja tassa tapauksessa myos lompakko. Arto ja kumppanit olivat ostaneet $15 hintaisen paivalipun jolla paasi myos Manlyn lautalle. Minulla pelkka lautan menopaluu jo maksoi $12. Ja kuten tulette huomaamaan, tiistaina reissattiin sitten ymapari kaupunkia... Arton treffasin koska han ystavallisesti vastasi kyselyyni josko joku olisi menossa Frasierille pain... ja sain tuliaisiksi valkeata hiekkaa Whitsundaysilta :god: Sita on sitten kiva katsella kotona ja muistella milta se tuntui varpaiden alla. (Valitettavasti sita ei ole niin paljoa etta voisi demonstroida tilanteen uudelleen kotona :hahhaa ) Koska en ollut viela kaynyt Manlyssa hyppasin siis samaan lauttaan. Kivan oloinen paikka ja mikas siina ollessa kun aurinko paistoi. Palailtiin Oopperatalolle ja nautittiin yhdet huurteiset. Sitten hyppasin bussiin ja suuntasin Bondille. Se ei kylla minun mielestani veda vertoja Manlylle mutta meitahan on joka lahtoon, onneksi. Bondilla oli myos tosi kylma tuuli mista tama romuskakin on varmaan lahtoisin... Siella ihmettelin jonkun aikaa ja reissasin sitten takaisin Kings Crossille bussilla ja junalla. Ja illalla lahdin viela kaupunkiin Kiwibussin kavereiden kanssa. Tasta jos rupeaa ynnaamaan noita matkakuluja niin tulee jonkun verran enemman kuin $15 :sorry Mutta tasta oppii. Vaikka luulisi tahan mennessa jo sen verran viisastuneensa.
Muutenpa taalla paivat menee samaa rataa, kaydaan kaupungilla ja otetaan rennosti. Uudenvuoden aaton aattona hostellilla oli jarkatty BBQ katolle (ne nyt tuntuu jarkkaavan tuolla meidan hostellilla bileita koko ajan eli ohjelmaa riittaa) ja kavin siella nauttimassa maisemista ja seurasta. Perjantaina sitten hostellin porukka suuntasi joukolla nauttimaan uudesta vuodesta mutta mina suuntasin Kirribilliin suomalaisten seuraksi. Luulin tosin aamulla etta siella sataa kun ei ole ikkunaa ulos vaan sellaiseen pieneen kuiluun jonne tuli vetta, olisivatko pesseet kattoa tai jotain. Onneksi Reija kertoi asian todellisen laidan kun soitin eli aurinko paistaa. Hyppasin junaan ja Milsons Pointin asemalla heti korviini sattui suomenkieli kun Olli ja Ville olivat suuntaamassa samaan suuntaan. Paiva ei olisi voinut olla parempi. Aurinko paistoi, hyvaa seuraa ja aitiopaikat seurata ilotulitusta. Ja niitahan oli kaksin kappalein, ensimmainen yhdeksalta lapsille (ja lapsenmielisille) ja se virallinen puolilta oin. Taytyy yhtya muiden mielipiteeseen etta hieman oli latteampi kuin mita oli odotettu mutta toisaalta ihan ymmarrettavaa kun aika on mika on... Eilen oli sitten lepopaiva ja pyykkailin ja koitin pakata laukkujani :nuttu: Saattaapi menna yli sen 20 kilon mutta kun ei voi heittaa enaan mitaan pois, karsin jo omasta mielestani turhimmat... Pitaa vain jannata kentalle asti ja toivoa parasta :sormetr

Tiikeli

Nyt on sitten palattu taas tänne toiselle puolen palloa. Onneksi ei ollut niin kylmä kuin pelkäsin, vain pieni viiden asteen pakkanen. Muutama päivä on mennyt sitten tässä taas totutellessa (kuten esim. siihen että näppiksestä löytyy taas ää ja öö :P ).
Reissusta jäi käteen pelkästään positiivisia asioita: aurinkoa, aurinkoisia ihmisia, rentoa elämänasennetta... toivottavasti tuo kaikki säilyy täälläkin :)
Oma Top3 -listani suosikkipaikoista Australiassa on
- Whitsundays
- Town of 1770
- Melbourne
vaikka kyllähän jokainen paikka missä kävin oli ehdottomasti näkemisen arvoinen. Ja tapasin uskomattoman mahtavia ihmisiä joka paikassa :D Kiitos kaikille dunderilaisille joita tapasin, teitte osaltanne reissustani unohtumattoman :)

Kiittelee Sari :XXXX

viajera

Tiikeli:)
Samat suosikit on mullakin karjessa ja samassa jarjestyksessa viela. Melbournea en ole viela nahnyt, mutta sinne seuraavaksi muutaman viikon paasta.

Mildurassa muuten tarkenee. Lampotila on 40 paikkeilla. Sopiva tallaiselle vilukissalle...

riaapa

Moikka Sari! :D

Kiva kuulla että olet päässyt turvallisesti kotiseutuville! Mukavaa että tykkäsit myös Melbournesta jopa niin kovasti että päästiin top3-listallesi! :peukkuy

Tervetuloa kylään vaan uudestaankin, oli hauska tavata! Säilytä vaan ne positiiviset asiat aina muistilokeroissasi, sekä oma positiivinen asenteesi, ja jos alkaa unohtua, niin tule sitten tänne virkistämään muistiasi! :XXXX

Viajera,

tervetuloa Melbuun kunhan kerkeät! Meilläkin on tänään ollut liki 40 astetta, mutta Melbun tuntien säätila voi muuttua lyhyessäkin hetkessä, joten parin viikon päästä voi vaikka olla jo ihan talvikelit, kuka tietää! :itke :hahhaa
Mildura on meillekin tuttu paikka, kun puolisko on niiltä seuduin kotoisin. Tiedä vaikka olisit jo törmännyt Dean-nimiseen kaveriimmekin Milduran yöelämässä. Hänellä on aina korvat höröllään vieraiden kielten ja etenkin suomen kielen suhteen, ja saamme tasaisiin väliajoin raportteja, että Mildurassa on taas bongattu pari suomalaista... Raukkaparka on ihan Suomi-kärpäsen puraisema! :hahhaa
Riina

Milma

Hei Tiikeli!

Hienolta on tuo sinun reissusi vaikuttanut! Ihan uteliaisuuttani kyselen, että paljonko sait rahaa matkaasi kulumaan? Alkaa uhkaavasti vaikuttaa siltä, että itsekin olen tammikuussa puoleksi vuodeksi lähdössä Australiaa kiertämään. Aika samanlaista reititystä olen kaavaillut, joten siksi utelen nimenomaan sinulta. Eniten kiinnostaa kuinka paljon rahaa suunnilleen meni matkustamiseen ja erilaisiin retkiin, nähtävyyksiin yms (myös se Uusi-Seelanti mukaanlukien). Majoitus-  ja ruokakuluja on helpompi arvioida itsekin. Kiittäen jo etukäteen:)

Tiikeli

Hmm... paljonkohan tuota olisi mennyt. Uskaltaako ruveta edes arvaamaan... Jos jättää pois lennot yms muut sellaiset niin taisi hävitä noin 7000 euroa. Ehkä. Mutta Uuteen-Seelantiin kannattaa varata vähän enemmän rahaa kuin minulla oli (noin 1000 NZ dollaria) sillä siellä on jos mitä aktiviteettia tarjolla :D
Mutta voisin kaivella vähän tarkemmin kun olen käynyt kotona äitiä moikkamassa :) Eli koitan palata asiaan.

Ja kaikki siellä pallon toisella puolella joita tapasin matkani varrella, vielä olette muistissa ja muistoissa vaikkei minusta olekaan kuulunut hirveästi sieltä lähdettyäni. Jotenkin tämä elo täällä kotipuolessa on niin hektistä että ei muka ole aikaa (ja silloin kun olis niin ei jaksa) istahtaa koneen äärelle. Mutta koitan tsempata jossain välissä (kesä tulossa, saa nähdä miten käy :XXXX ) ja laittaa vähän viestiä miten on mennyt. Ainakin yksi asia mikä reissulta jäi käteen on kielitaito jota kovasti koitan pitää yllä täälläkin. Nyt värkkäilen hakemusta syksyksi sellaiseen ilta- ja viikonloppuopiskeluun joka tapahtuisi englanniksi.

Nyt kotiin äitiä muistamaan ja kuulumisiin :D

Milma

Kyllä sitä rahaa hupenee yllättävästi... Mulla olisi kova yritys saada n. 5000? kasaan lentolippujen jälkeen. Saa nähdä kuin käy:sormetr Onneksi aikaa vielä on. Mutta luottokortti kannattanee pakata silti mukaan:) Mutta jos jossain vaiheessa ehdit kaivella arkistojasi, niin olisi mukavaa:god:

Lomailuun olen aikonut aikani käyttää, mutta ei työntekokaan silti aivan poissuljettua ole. Suunnitelmat ovat hyvin avoimet. Eiköhän ne siellä paikan päällä sitten selkene.

Kyllä mullakin tuo kielitaidon kohentaminen on suuri syy lähteä reissuun. Ja nimenomaan sen takia olen yksin lähdössä. Jos on kaveri mukana, niin menee hyvin äkkiä pelkäksi suomen puhumiseksi. Ja onhan tämä tietenkin ollut pidempiaikainen haave. Kun ikä(30v) wh-viisumiin alkoi uhkaavasti loppua, niin oli pakko alkaa toimimaan. Onneksi työnantaja on ollut kannustava ja vapaakin järjestyi:)

Nyt yritän vain kovasti kerätä tietoa eri asioista ja paikoista. Tältä foorumilta onneksi sitä tietoa löytyy. Siitä kiitos kaikille!

ensiferum

Melkonen seikkailu Tiikeli! Ja paljon hyviä vinkkejä omallekin reissulle. Kiitoksia!

Tiikeli

Voi ei.... tässä taas malliesimerkki tumpelosta :nuttu: Kirjoittelin Milmalle pitkät pätkät ja sitten vilkaisin jotain muuta välillä niin koko juttu hävisi jonnekkin bittiavaruuteen :itke
Uusi yritys... Totesin kyllä jo yhden kerran että olisi ehkä kannattanut jättää tuo tilien tutkiminen tekemättä sillä kauhukseni huomasin että onnistuin hävittämään n.5½ kk 10.000 euroa. Mutta toisaalta siinä voi ottaa huomioon että koska suunnitelmat muuttuivat kesken retken ja ostin lennot erikseen molempiin suuntiin niin fiksumpi voi säästää jo siinä tonnin. Lisäksi ostin reissussa digikameran (ei sen halvempi kuin täälläkään...) ja laitoin kotiin pari painavaa pakettia. Eli lentojen jälkeen meni ehkä sellaiset 1400 euroa/kuukaudessa.
Toivottavasti tämä nyt ehti sinulle ajoissa ja jos ei ehtinyt niin ehkäpä auttaa jotain muuta. Olen huomannut että tämä rahan häviäminen reissussa on usein mietitty aihe täällä joten jospa tästä saisi suuntaa... Mutta en ota vastuuta jos joku ei pärjää sillä :roue :XXXX

Tiikeli

Ja ensiferum (ja miksei muutkin :) ) jos haluat tavata täällä Oulussa ja jutella lisää niin minulle käy milloin vain :D Kiva kuulla matkajuttuja kun itsellä ei ole mitään reissua tiedossa.

ensiferum

LainaaAlkuperäinen postittaja Tiikeli
Ja ensiferum (ja miksei muutkin :) ) jos haluat tavata täällä Oulussa ja jutella lisää niin minulle käy milloin vain :D Kiva kuulla matkajuttuja kun itsellä ei ole mitään reissua tiedossa.

No mikä ettei! Kiva kuulla matkakertomuksia ja vaihtaa ajatuksia. Ja varmasti saisin vielä lisää hyviä vinkkejä! Myös jos ei oo kauheen tungettelevaa, niin reissukuvia mulla tekis mieli nähdä kauheesti. :god:

Tuosta muuten vinkkinä kaikille muillekin jotka haluavat nähdä kuvia Australiasta, www.pbase.com. Searchin kautta (sillonku se joskus sattuu toimimaan :nuttu: ) voi hakea kuvia esim. valtioittain.

Tiikeli

Hello kaikki  :pepsodent

olen tässä huomannut viime aikoina muistelevani reissuani ja nähtyjä paikkoja ja tavattuja ihmisiä tavallista useammin... oliko lie niin että on tullut oltua jo paikoillaan niin kauan että reissuun haluaisi  ;)
Mutta halusin vain sanoa hei kaikille ja tietysti  :XXXX
Nyt jos miettii mitä on tapahtunut sitten viime näkemän niin tehty töitä (tylsää), opiskeltu englanniksi (tuon reissun jälkeen huomasin etteihän se ole sen kummempaa kuin suomeksikaan opiskelu) ja vaihdettu työpaikkaa vähän kansainvälisempään (edelleen hirressä mutta nyt vientihommissa). Yksityisesti kivasti kun vihdoin löytyi se unelmien prinssi tai ainakin samalla huumorintajulla varustettu kaveri joka uskaltautuu jopa naimisiin minun kanssani  :o  :D :D
Laittakaa kuulumisia sieltä kesän kynnykseltä vaikka tuonne omiin viesteihin, koitan taas pitkästä aikaa perehtyä siihen miten tämä menikään...

terkkuja Tiikeli joka ei vieläkään ole kasvanut kovin isoksi ;)

eevis

Tiikeli :)

Kiva kuulla sinusta, aika lailla olet näköjään kahdessa vuodessa ehtinyt! Onneksi olkoon vaan... Ja hei voisin vaikka heittää villin arvauksen että minne suuntaatte sitten häämatkalle... ;) :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!