rullaluistelu

Aloittaja Millu, syyskuu 05, 2005, 19:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aikis

Vähän riippuu, että missä päin aiot pyöriä. Kuulemma tuolla pohjoisessa, esim Gold Coastilla on hyvinniin mahdollisuuksia, mutta esim Sydneyssä ovat ihan turhaa painolastia...Pyöräteitä tms on olemattoman vähän ja jalkakäytävät sen verran kapeita ja epätasaisia ettei siinä rullistelusta tuu yhtään mittään.

zetax

Ei kannata ottaa rullaluistimia mukaan missään tapauksessa, on ne mahdollisuudet rullisteluun niin olemattomat..

Tony

Aikis ja Zetax kertoivatkin jo oleellisen, mutta pakko on itsekin kommentoida asiaa, koska rullaluistimia olen raahannut ympäri Australiaa, vaikkeivat ne tosin asuntovaunussa juurikaan tilaa vieneet.
Pyörätiet ja jalkakäytävät ovat kaikkialla Australiassa niin rosoisia ja epätasaisia, että rullaluistelu on lähes mahdotonta. Puistojen käytävillä on yleensä niin paljon kuivia lehtiä ja oksia, että renkaat lukkiutuvat erittäin helposti:itke . Toiset tykkää ekstriimistä touhusta, mutta minä en suosittele rullisten raahaamista Australiaan asti.

:)Tony

Jouko

Joo samaa mieltä, mulla pölyttyy tallissa luitimet. Luistelu on asfaltin rösöisyydestä ja epätasaisuudesta johtuen melko tuskallista. Pitäis ajaa autolla tonne kaupungin keskustaan jossa tosiaan on noita leveämpiä väyliä, mikä taas tuntuu vähän hölmöltä. Standardi jalkakäytävä on tosiaan just ehkä metrin leveä jossa luistelu ei oikein onnistu.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

jounij

Canberrassa on ainakin Lake Burley Griffinin rannassa siedettävät luistelumahdollisuudet, mutta Tonyn mainitsemia oksia ja roskia on sielläkin. Ehkä kannattaa harkita luistinten vuokrausta sitten, jos ja kun sopivan paikan löytää. Aika paljon ne kuitenkin vievät muutenkin pienestä matkatavarakiintiöstä.


Huomauttaa
Jouni
Canberra

Jukka

Muutama vuosi sitten mulla oli muksut Suomesta käymässä Sydneyssä ja Cold Coastilla, toivat rullat mukanaa. Oli ihan mukava asia, päivisin kun olin toissä niin rullailivat Macquarie Universityn ympärillä (North Ryde) ilman mitään ongelmia. Sitten kun alkoi loma niin noilla caravan parkeilla.

Kuitenkenkin heidän reissunsa kohokohta ja haavena oli rullailla ooperatalon rappusilla, siellä vietimme muutaman illan ja otin kuvia ja videoita kun rullailivat. Taas kerran, ei kaikkea voi mitata rahassa taikka repun painossa.

Jukka