Skilled - Independent Visa -hakemus: apua kaivataan!

Aloittaja annap, helmikuu 28, 2011, 06:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

annap

Hei!

Tänä keväänä olisi tarkoitus hakea Skilled - Independent (175) -viisumia, ja kyselisinkin jo valmiiksi apua seuraaviin hakemuksen kysymyksiin:

20 What is the value of money, goods and assets which you (and your
partner) intend to bring to Australia? - tarkoitetaanko tällä pankkitilillä olevaa omaisuutta (joka siis periaatteessa otetaan mukaan, koska sillä on tarkoitus kattaa asuminen ja eläminen ensi alkuun ennen töiden saamista) vai vain käteistä rahaa, vai mitä? Muuttokuorma tarkoitus saada mahtumaan matkalaukkuihin, eli siltä osin ei mainittavaa arvoa.

86 Have you or any person included in this application previously been to Australia, held or currently hold a visa for travel to Australia?
Give details of any previous visits to Australia by you or any person migrating with you
Full name
Type of visa
Visa number
Purpose and details of previous stay in Australia
Date of arrival and departure

Olemme lomailleet kahdesti Australiassa, onneksi saapumis- ja lähtöpäivät näkyvät mieheni passista, mutta mistä viisuminumerot saa selville? Itselläni ei ole enää samaa passia, hankaloittaako tämä mahdollisesti asiaa?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!  :)

T: Anna

jounij

1) Kaikki mukaan otettava varallisuus, vaikka siirtäisitkin osan suoraan pankkiin. Luulen, että hakemuksellesi on hyväksi, mitä suuremman summan siihen pystyt kirjoittamaan. Silloin hakemuksen käsittelijä tietää, että teillä on varaa elättää itsenne töitä vielä etsiessänne.

2) Enpä usko, että viisumihakemus puuttuu edellisen viisumin numeron puutteeseen. Kirjoita siihen vain "not known".


Onnea matkaan toivottaen
Jouni
Canberra

RUU

Tuohon viisumi-kysymykseen menee taatusti taydesta lapi kun laitatte hakemuksen lisatietoihin maininnan, etta teilla on ollut Electronic Travel Authority (tai mika teilla sitten on ollutkin) ja maahan saapumispaivat. Taman ja nimien perusteella Immigration kylla saa poimittua ne viisumit esiin, jos niita jostain syysta se oikein kiinnostaisi.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

MK

Kyselin "samaa" asiaa Australian Embassysta, Berliinistä.

Kysyin tarvitsenko tosiaan vanhan WH -viisumini tiedot GSM175 -hakemuksen prosessointia varten, ja vastaus oli tämä:

"No, it will be sufficient when you tell them what kind of visa you held and when. Many people cannot provide visa numbers and exact dates, the colleagues processing your GSM application will be able to confirm your information through their system."

annap


MK

Hei,

Tarkoituksenani oli hakea GSM175 -viisumia toukokuun lopulla, jolloin minulle tulisi täyteen "Specific work experience" -vaatimus, eli 3 vuotta työkokemusta viimeisen 4 vuoden ajalta.

Nyt, 1.5kk ennen toukokuun loppua, työnantajani on antanut minulle lomautusilmoituksen. Lomautuksen kestosta ei ole tarkempaa tietoa. Tällä hetkellä työsuhteeni on kestänyt yli 3 vuotta, mutta työkokemusta ei ole vielä tarpeeksi johtuen aikaisemmasta lomautuksesta vuonna 2009.

Onko tietoa kuinka tarkkaan DIAC syynää "Specific work experience" -vaatimuksen läpi? Tuleekohan DIACilta vain kylmästi negatiivinen tulos, jos lähetän viisumihakemuksen, jossa "Specific work experience" jää 1.5kk vajaaksi?

RUU

Lainaus käyttäjältä: MK - huhtikuu 11, 2011, 04:50
Tarkoituksenani oli hakea GSM175 -viisumia toukokuun lopulla, jolloin minulle tulisi täyteen "Specific work experience" -vaatimus, eli 3 vuotta työkokemusta viimeisen 4 vuoden ajalta.
MK, PR-viisumin tyossaoloehto on kevyempi. Recent Work Experience or Australian Study Requirement -sivu kertoo:
To meet the recent work experience requirement, you must demonstrate that you have been employed:
* in an occupation listed on the Skilled Occupation List (SOL)
* for at least 20 hours a week
* in a paid position
* for at least 12 of the 24 months immediately before lodging your visa application.


Onko tuo kolmen vuoden vaatimus kenties ammattisi mukaisessa Skills Assessmentissa? Mika ammatti tai arvioija?
Jos saat Skills Assessmentin lapi, viisumihakemus otetaan vastaan ja tullaan kasittelemaan. Skills Assessmentin lapimeno on arvioivasta organisaatiosta, ja antamistasi naytoista kiinni. Niissa kuitenkin on liikkumavaraa, jos pystyt osoittamaan etta todella tiedat & osaat ammattisi.
Ensimmaiseksi ehdottaisin, etta koita saada neuvoteltua itsellesi sopimus tyonantajasi kanssa, etta saisit viimeiset 1.5 kk tayteen tavalla tai toisella, vaikka toisessa toimipisteessa, jos hakemuksesi siita riippuu. Sinulla on aika hyva syy kysya tuota ja toivottavasti tyonantajalla on joustovaraa asiassa.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Mesi

Vähän samasta aiheesta kysymys. Uuden pisteytyksen mukaan eniten pisteitä työkokemuksesta saa kun on työkokemusta 8v viimeisen 10v aikana. Minulla tämä tulee täyteen kesällä, mikäli tähän voi laskea myös opiskeluihin kuuluvan harjottelun, opinnäytetyön tekemisen ja työvoimapoliittisen koulutuksen, jossa olin harjoittelussa alani firmassa. Eli kaikki nämä on omaa alaani, mutta voidaanko niitä työkokemukseksi laskea?

Ja toinen kyssä, kuinka viisumihakemuksessa nämä työkokemukset todistetaan? Täytyykö minun liittää kaikki työtodistukseni mukaan vai riittääkö oma sanani?

MK

Ruu, aivan, kiitoksia. Oikeassa olet, viisumin hakemiseen näköjään riittää tuo Recent work experience.

Lisäpisteiden toivossa sitten tuo "Specific work experience" on vaadittu. Tosin tuo "Specific work experience" pitäisi myös olla kunnossa ennen hakemuksen lähettämistä. Tarvitsen siis nuo lisäpisteet.

Skills assessment minulla jo onkin, ACS kautta saatu, Software engineer.