loytyisiko toita GC alueella?? lastenhoitoa tms?

Aloittaja Donna, marraskuu 02, 2006, 15:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Donna

hei kaikki,

muutin juuri takaisin Australiaan ja asun talla hetkella Burleigh Headsissa, Gold Coastilla.
valitettavasti olen talla hetkella taalla vierailuviisumilla joten minulla ei ole tyolupaa seuraavaan kolmee kuukauteen. haemme poikaystavani kanssa juuri defacto-viisumia mutta en voi hakea tyolupaa ennenkun tama vierailuviisumi menee umpeen.

on erittain turhauttavaa ajatella etten voisi tehda toita 3kk:een joten ajattelin etta ehka jollakin olisi jotain ehdotuksia cash-in-hand toista GC alueella???
olen 25 vuotias ja minulla on auto.

kokopaivainen lastenhoito olisi kaikkein mieluisinta, eli jos joku ihana perhe tarvitsee reipasta ja osaavaa lastenhoitajaa, ottakaa yhteytta!

iloista kesaa!

Donna

Jaaks

Kannattaako riskeerata de-facto viisumi ja koko tulevaisuus Australiassa parin kuukauden laittomalla tyonteolla :confuse

Jos jaat kiinni, niin sitten se vasta turhauttavaa onkin.

Mietiskelee...

Milka

Ja varskin kannattaako siita ilmoitella julkisilla keskustelupalstoilla. Jokuhan voisinut nyt varsin hyvin "karayttaa" immille. :god:

zetax

Kannattaa hakea vapaaehtoistyötä joka onnistuu (muistaakseni) turistiviisumillakin, saat ruuan ja majoituksen ilmaiseksi.

eevis

Donna :)

Tuohon Zetaxin vapaaehtoistyövinkkiin lisätietoa löytyy vaikka täältä.

Minua vain alkoi ihmetyttää, että miten niin sinun täytyy odottaa, kunnes visitor-viisumisi menee umpeen? Jos sinulle myönnetään joku muu viisumi, kyllähän se visitor loppuu siihen paikkaan, vaikka olisikin "kestoa" jäljellä. :?
Dees - We will bloody bounce back!!!


Heidi

Mulla oli muistaakseni ihan samanlainen tilanne kuin Donnalla vuosia sitten, kun hain spouse-viisumia. Olin hakuhetkella maassa turistiviisumilla ja samalla reissulla kun kaytiin laittamassa paperit sisalle anoin ja sain TFN, mutta se astui voimaan vasta kun turistiviisumini umpeutui. Mulla odotusaika taisi viela olla pitempi, nelisen kuukautta. Tosi turhauttavaa odottaa, mutta niin se prosessi vain meni. Mutta mita tein odotusaikana jaakoon foorumin lukijoiden arvailujen varaan... :P

eevis

Heidi :D

Mitä teit jää arvailujen varaan... heh no nyt se vasta alkoi kiinnostaa, kerro toki lisää!!! :P:eye:

Ai jaa, siis kun on turisti voimassa spousea hakiessa, saa kuitenkin odotusajalla (Donnalla 3 kk jälkeen) työoikeuden? Sehän on hieno juttu! Ettei tarvitse kokonaan olla töitä tekemättä, jos spousen saaminen viivästyy. WH:n yhdellä työnantajallaolorajoitus kun tuntui seuraavan spousen odotusajalle mukaan, niin kuvittelin, että turistin "no work" seuraisi myös, eli ettei saisi tehdä ollenkaan töitä... No, aina oppii uutta! Kiva että joustavat tuossa työnteossa ainakin tuon verran. :peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!


Donna

heippa,

kiitos vaan kaikille vastanneille! ei oo yhtaan kylla tilanne selvenny..

en usko etta sita vois jaada mitenkaan kiinni jos hoitelee jonkun lapsia ja maksetaan kateisena. ja kuka ihmeessa olis niin kiinnostunu toisten elamasta etta jaksais viela karayttaa immille??! huhhuh! eipa tulis itella mieleenkaan..

no jos joku ei halua nailla sivuilla ilmotella mitaan niin voi vaikka mailata mulle tyoehdotuksia : missletoe@hotmail.com
... ja varmasti pysyy salassa! heh!

jos ei mitaan ilmaannu niin on sitten kait vahan koyhat paivat edessa pain.. :)

moro!

Jaaks

Donna,


LainaaOriginally posted by Donna
en usko etta sita vois jaada mitenkaan kiinni jos hoitelee jonkun lapsia ja maksetaan kateisena. ja kuka ihmeessa olis niin kiinnostunu toisten elamasta etta jaksais viela karayttaa immille??! huhhuh! eipa tulis itella mieleenkaan..

Eihän kukaan lakia rikkova koskaan usko, että siitä voisi jäädä kiinni, mutta aina silloin tällöin joku jää :itke

Australiassa on hyvin vahvasti mainostettu: Immigration Dob-In Line[/b]


LainaaOriginally posted by Donna
jos ei mitaan ilmaannu niin on sitten kait vahan koyhat paivat edessa pain..

Miten niin köyhät ?  

Jos oikein ymmärsin, niin ette ole edes hakeneet sitä spouse viisumia vielä ja tässä maassa todellakaan ei ole edes olemassa sellaista asiaa kuin työlupa. On ainoastaan työntekoon oikeuttavia viisumeita.  Heti kun laitatte sisään spouse viisumi hakemuksen sinun turistiviisumisi tai mikä tahansa aikaisempi viisumi normaalisti loppuu ja saat bridging viisumin, jolla voit ehkä tehdä töitä tai sitten et, riippuen tapauksesta ja viisumista millä olet maahan tullut.  Yleensä ehdot ovat samat kuin aikaisemmassa viisumissasi.

Donna

sitahan minakin luulin mutta sanoivat tuolta immi toimistolta etta heti kun defacto paprut on sisalla, pitaa hakea tyolupaa ja se ei astu voimaan ennen kun noi mun 3kk on ummessa tosta vierailu viisumista. niin ne sano mut pitaa kait viela soitella peraan. vieralu viisumi vissiin loppuu kans heti kun astun maasta ulos, niin etta jos laitan defacton hakuun ja kavasen uudessa zeelannissa.. ? toimiskohan se? koyhyydesta sen verrran etta toi defacto viisumikin on sellaset 2000 dolsua.. ilman toita ei oo kiva maksaa tommosia summia. :(

Jaaks

Donna,

Kerros nyt vielä mikä on "Vierailuviisumi" ?
Tarkoitatkohan "Turistiviisumia" ?
Se ei lopu yhtään mihinkään vaan on voimassa sen myönnetyn ajan (esimerkiksi 3 kk) ja sallii maasta poistumisen ja palaamisen tuon ajanjakson aikana rajattomasti.

Sinä olet ilmeisesti hakemassa Spouse Temporary Visa 820 ja samalla tietysti Spouse Permanent 801.
Jos saat sen 820, niin siihen kuuluu oikeus tehdä töitä ilman sen kummemmin sitä anomatta.
What does the Sub Class 820 visa let me do?

Donna

juu se on se visa mita haen mutta sielta immi toimistolta sanottiin etta kun odottelen sita paatosta niin jos haluan tehda toita mun pitaa tayttaa application for a bridging visa ja sielta valita kohta change your bridging visa conditions, ja se sitten astuu voimaan heti kun ne 3kk on ummessa. siis se TURISTIviisumi. pitaa viela ahistella niita siella ja saada kaikki kuntoon. ehka ma vaan sitten odottelen natisti naa 3kk.. ihana "pieni" kesaloma! :)