matkailu viisumi

Aloittaja oo7_blond, heinäkuu 01, 2003, 22:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

oo7_blond

Olen matkustamassa elokuussa Australiaan ekaa kertaa ja nyt pitäisi hankkia viisumi. Kyselin sitä jo jostain, ja sain vastauksen, että sen voi tehdä netissä (ETA), mutta siellä se maksaa ja mitä sen jälkeen tapahtuu??? tuleeko kotiin joku lappu vai mitä? Itse olin ymmärtänyt, että turistiviisumi on ilmainen sekä se pitää jotenkin laittaa passiin? Onko jollakin tietoa tästä? Kiitos!

iskater

007_Blond  



sivun ylalaidassa on sana "Haku" klikkaat sielta ja kirjoitat hakusanaksi "turistiviisumi"





hetki meni ja hellyin, valmis linkki http://www.immi.gov.au/allforms/visiting_tourism.htm toivottavasti osaat englantia:D


Edited by :  The Original Turkkulainen                

MH

Itse olen ostanut liput qantasin Helsingin toimistosta (löytyy museokadulta töölööstä) ja ovat tehneet aina siellä koneellisen viisumin valmiiksi ja lisäksi tulosteen passin väliin että viisumi on tehty eikä ole veloitettu mitään. eli mukaan tarvit passin tai kopion sivusta josta passin tiedot näkyvät

iskater

ah, ja kiitos MH!

tuohan naytti paljon paremmalta kuin oma vastaukseni.....ja ystavallisemmalta

Jaaks

007 Blondi :D

Ala suotta ota pahaksesi tuon Iskatterin idioottimaisesta vastauksesta :nuttu:

On olemassa vain yksi Raivo :coolh ja sekin Raivo raivoaa vain jos on tarvetta:D

Noita pikku apinoitsijoita kylla loytyy :mad: sitten joka lahtoon.

Luulisin jos olet jo lippusi varannut, etta matkatoimisto olisi hoitanut viisumin automaattisesti.  He kun eivat oikeastaan saisi myydakaan lippuja ilman sita tai tarkistamatta onko viisumi kunnossa.

MH:lta sait jo asiallisen vastauksen, mutta jos haluat tietaa jotain lisaa; kysy pois :D:D:D

Cheers
Jaaks

Raiwå

Jaaxz & Blondi

En mää tiedä ??? Mun mielestä Iskari on siivonnu vastauksensa ihan siedettäväx ???

Iskaterrier !!!   :(

Muista että ensimmäistä kertaa täällä vierailevia ei pidä alkaa mollaan.

Tytöllä on yksi post ja reply, se ei tarkoita sitä, että hän on jo seilannut täällä niin kauan, että pitäisi jo tietää.


:XXXX:coolh:XXXX:coolh:XXXX:
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

oo7_blond

täähän on kiva foorumi!!!!
eli kysyisin nyt siis vielä, että saako sen viisumin sitten samantien, jos menee sinne australian toimistoon töölöön, vai kestääkö siinä, meinaan olis tarkoitus lähteä tossa TASAN kuukauden päästä 2.päivä, mutta matkaa ei ole vielä varattu, kun ei olla vielä päätetty reittiä. (Siitäkin voisin jonkun viestin tekaista, että oliskohan jengillä jotain suosituksia...) Eli toivottavasti sen viisumin saa heti(?) Poikaystäväni teki sen ETAn siellä netissä, mutta emme sitten tiedä, että miten se toimii, tuleeko siitä joku lappu kotiin vai?

joo, tosiaan eilen oli eka kerta kun tänne sivuille eksyin, mutta nytkin olen koko päivän täällä roikkunut ja lukenut kaikenlaista mielenkiintoista, hyvä että löysin paikan!!!!:D

Sheila

Moicca 007

Itse sain viisumit viimex samantien. Matkustin Finnair/Quantas - passinumerot tarvitaan ja lentoliput kun kirjoitettiin tuli tuloste mukaan, jossa tuo viisumi oli...

Hirmu pitkä rikosrekisteri ei ole suotava..  :XXXX:XXXX;)

Raiwå

007 & Sheila

Niinkuin Sheila ja MH jo kertoi, asia on ihan niin nopea. Ja kivuton. :nuttu:

Sheila :D

Onneksiolkoon alkoi tytöllä humppakymppi

5 Tähtee !!!!! wau !!!
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Sheila

Raivo... kiitti, kiittii

Lieneekö pumpkin siemen miun silmässä, mutta en nää ku neljätähteä :(:(

Tuhoa on tullut totisesti - täytyy lähtee taas juttuja jo korjailee - uudet voi luulla mun olleen oikeesti jossain putkassa..

Carpe Diem ja jatketaan !
:XXXX:XXXX:XXXX

iskater

nii, enhan ma mitaan:o:o:o:o


ETA, eikos se ole niin etta se on liitettyna passi-numeroon. eika siita tule kuin se vahvistuskirje kotiin, etta olet sen saanut. ja sen varsinaisen viisumi ne liittaa sun paassiin vasta australian tullissa, kun passistasi nakevat etta tallainen sinulla on.

lentoreittisuosituksia. heh. joku just kehotti menemaan finskilla vaan frankfurttiin ja sielta suoraan kantaksella sydneyyn, niin on paremmat tuolit pidempaan. ja bangkokin kautta matka kestaa 4h vahemman ku frankfurtin kautta. mut jos lennat ensin islantiin, ja sielta nykiin, ja sit LAhan, ja sielta sydneyyn, niin naat koko maailman :D


ja kohta saan taas kirveesta paahan :nuttu:

:XXXX:XXXX

Raiwå

Sheila ;)


Ei vika ollut sinun silmissäsi.

Taisi olla meikäläisen piilolinssissä rikka roskineen.

 



Hauskoja juttuja jatkossakin.


:XXXX:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

riaapa

Se paperilippulappunen jonka saa matkatoimistosta tai mistä ikinä ETAnsa onkaan hankkinut on vaan omaa mielenrauhaa varten, sitä ei Australian tullissa kysellä. Ne on nämä tietokoneet ja maailmanlaajuiset verkkoyhteydet (Richard Alstonin yrityksistä huolimatta) siitä ihmeellinen juttu että ne näkee Aussilan tullimiehet koneeltaan heti onko sitä ETAa vai ei kun lukevat passisi viivakoodin.

Älkää ihmeessä maksako sitä ETAsta mitään, kun matkatoimistonne voi tehdä sen ilmaiseksi! Kilroylla olivat kerran niin ystävällisiä että tekivät sen mulle ilmaiseksi, vaikka ostin varsinaiset liput Australiaan netistä Lontoon kautta, eli Kilroylta vain Hki-Heathrow:t. Se käy heiltä ihan käden käänteessä.

Riina.
Riina

Raiwå

Riina :)

Kiitos tästäkin tiedosta
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.