pääsyvaatimukset

Aloittaja Susankaja, maaliskuu 01, 2005, 20:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Susankaja

Hei kaikki Australiassa opiskelevat,

Olen hakenut Melbourneen La troben yliopistoon ja vastauksen pitäisi tulla n. viiden viikon sisällä. Jännittää hurjasti.
Ongelmanani on, että yo- ja lukion päästötodistukseni ovat aika huonot. Keskiarvo ehkä alle 7.  Harmittaa tämä lukio ajan laiskuus :nuttu:
Lukion jälkeen olen työskennellyt sekä emomaassa että ulkomailla lisäksi olen käynyt kansanopiston joka vastaa alaa, johon hain. Opistotodistus on jo vähän parempi. Minulla on myös paljon alaa vastaavaa työkokemusta. Eniten askarruttaakin pääsyvaatimukset, onkohan minulla minkäänlaista mahdollisuutta, vai kannattaako toivo jo heittää kokonaan. :?
Teillä siellä olevilla on varmaan joku mielikuva, ainakin itsestänne.. pitääkö olla kuuden ällän yo vai riittääkö myöhemmin herännyt opiskelumotivaatio?

concept-

No itsellani ei ollut lukio tai yo todistusta vaan ihan hain Kauppiksen papereilla ja istun talla hetkella maailman tylsilmmalla tunnilla University of Newcastlessa. Aika helposti ne ottaa sisaan, koska kummiski maksat lukukausi maksut. Itsellani oli aika hyva todistus keskiarvo oli sellasta 8.9 mutta onnea nyt kummiskin tiedan etta se on piinaavaa aikaa odotella sita vastausta etta onko saanut opiskelupaikan vai ei.

Susankaja

Kiitos concept- vastauksesta.
Nyt on viikon ollut paperit käsittelyssä yliopistolla. Vielä rutkasti odottelemista.

Susankaja

Voin kertoa, jos joku samaa asiaa pohtii kuin minä aikaisemmin, että kyllä pääsee vähän huonommillakin papereilla yliopistoon. Eilen tuli tuli hyväksymiskirje sähköpostiin :D
Nyt jännittää kielitesti.
Mutta sitä ennen..
:XXXX :XXXX

kokoko

Hei aloitanpas tännekin vielä uuden keskustelun ku en jaksa alkaa turhia uusia keskusteluja luomaan kun vanhojakin voi täyttää :) jos vain tämän joku tietävä täältä löytää.
Eli kysymys koskisi ihan suurinpiirtein pääsyvaatimuksia yliopistoihin, tiedän että kaikilla on omat pääsyvaatimuksensa ja ne muuttuvat vuosittain, mutta itse olen kysellyt uni of melbournen pääsyvaatimuksia bachelor of science tutkintoon liittyen, ja sain yliopistolta vain vastaukset että:

"We accept the Ylioppilastutkintotodistus / Studentexamensbetyg qualification from Finland.

Below are the Bachelor of Science prerequisites that you are required to meet:
English, Maths and one of Biology, Chemistry or Physics "

eli osaako joku viisas täällä kertoa että vaaditaanko noita aineita itse ylioppilastutkintoon (ja jos kyllä niin millä arvosanoilla yleensä), vai riittääkö että ne vain ovat lukionpäättötodistuksessa (sillä lukiossahan on väkisinkin tullut noita aineita opiskeltua). olisi kiva tälleen helposti saada täältä jtn osviittaa ennekuin alan taas häiriköidä sitä naista siellä melbournen yliopistossa :)
kiiitooos!