matkatavarat, ylipaino

Aloittaja Bellara, elokuu 09, 2010, 18:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bellara

Hei vielä,

Lähetin kirjoja koskevan kysymyksen tovi sitten ja nyt on soiteltu pienrahtifirmoihin ja vastauksia odotellaan. Postin kautta lähetykselle tulisi hintaa n. 210 euroa. Tuli mieleen että pitäisikö tunkea kirjoja vaan vähän ylipainoksi matkalaukkuun? Onko kokemuksia? Sallittu kg määrähän on 20 mutta ylipainomaksut alkavat verkkosivujen mukaan 23 kg. Tuleeko lisämaksua jos laukku on vaikka 22 kg? Vai riippuuko virkailijasta?

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Bellara - elokuu 09, 2010, 18:14
Hei vielä,

Lähetin kirjoja koskevan kysymyksen tovi sitten ja nyt on soiteltu pienrahtifirmoihin ja vastauksia odotellaan. Postin kautta lähetykselle tulisi hintaa n. 210 euroa. Tuli mieleen että pitäisikö tunkea kirjoja vaan vähän ylipainoksi matkalaukkuun? Onko kokemuksia? Sallittu kg määrähän on 20 mutta ylipainomaksut alkavat verkkosivujen mukaan 23 kg. Tuleeko lisämaksua jos laukku on vaikka 22 kg? Vai riippuuko virkailijasta?

Finnairilla ylipainomaksu virallisesti laukeaa 20 kg ylityksen jälkeen, eli on Aasian reiteillä € 30/kg. Itse en ole koskaan kokeillut virkailijan toleranssia kun n. 1 kg ylipainoon asti, ja se on ollut aina OK. Paljon suuremmistakin ilmaisista ylipainokiloista kyllä näkee juttuja, mutta eiköhän ne ole aina vähän onnessaan kuin siinä käy? Finnairin osalta virallinen raja nousee jollain aikataululla 3 kg.
Käsimatkatavaraakin pyydetään nykyisin sen verran tiuhaan laittamaan puntariin, että ei oikein arvaa paljon yli sallitun antaa senkään painon mennä.
Matkalaukkujen - siis tyhjien -painoissa on suuria eroja, eli uutta laukkua ostettaessa yksi merkittävä kriteeri ainakin minulle on laukun omapaino.

MH

Ylipainoa 11kg välillä canberra-hki makso yli 600$ vuosia sitten tuskin nykysin halvempaa, en suosittele. Ite olin sillon nii pahalla päällä että jos matkalaukuissa ois ollu hiukankaan paskempaa tavaraa oisin tunkenut ne virkailijan nähden lähimpään roskikseen.

RUU

Oma kokemukseni on, etta yksin matkustavilta punnitaan ehka vahan herkemmin. Lapsiperhe saattaa saada herkemmin anteeksi laukkujen ylipainon, kenties lasten vahaisemman omapainon kompensoidessa kokonaistulosta.
Meilla on joka kerta tullut ekstrakiloja mukana (nyt viimeksi taisi olla 107 kg ruumassa, liki 50 kg matkustamossa) eika niita ole edes mainittu lahtoselvityksessa.

Taktiikkani olisi menna lahtoselvitykseen aikaisin ja koittaa kauniisti puhua ylimaaraiset kilot mukaan. Mutta pitaa silti varautua kaivamaan kuvetta, jos virkailija ei lampia puheelle tai heilla on maarays olla tiukkoja silla kerralla. Finnairin hinnasto loytyy heidan sivuiltaan, 30 e /kg.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

MH

Ylipaino pakaasien kanssa kannattaa välttää pieniä lentokenttiä kuten Canberra, niillä on aikaa puuttua pieneen ylitykseen. Sydneyssä ja Brisbanessa menee aina läpi kunhan yksittäinen laukku jää alle 32kg joka tuntuu olevan jonkinlainen rajapyykki. Sydneyssä on kerran jopa sanottu kun laukut oli 25 ja 34kg että ottakaa laukut tuohon sivuun ja vaihtakaa tavarat niin että molemmat painaa suunnilleen saman niin ei mene mitään maksuja kun jää alle 30kg.

SaQ

Lainaus käyttäjältä: MH - elokuu 10, 2010, 10:01
kunhan yksittäinen laukku jää alle 32kg joka tuntuu olevan jonkinlainen rajapyykki
Jos oikein muistan niin tuo 32kg on tiukka raja sen takia jos laukkulemppari rikkoo selkansa laukun kanssa niin ei taida olla vakuutusta mika korvaa vaan pitaa lentoyhtion maksella omasta pussista. Ja kaikki lahemmas sita painoa olevat heidan tulee merkata silla ylipainoinen tarralla samasta syysta etta osaavatten varoa.

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: SaQJos oikein muistan niin tuo 32kg on tiukka raja sen takia jos laukkulemppari rikkoo selkansa laukun kanssa niin ei taida olla vakuutusta mika korvaa vaan pitaa lentoyhtion maksella omasta pussista.

Monet lentofirmat noudattaa tuota rajaa, mutta on paljon poikkeuksiakin kuten esim Lufthansa, jolla ylärajoitus on 45 kg ja Malaysia on 40 kg, Emirates jopa 50 kg  8)

eevis

Oman muutaman kerran kokemukseni mukaan HYVIN KARKEASTI YLEISTÄEN aasialaiset lentoyhtiöt ovat löysempiä painoylitysten kanssa, mutta niin paljon riippuu virkailijasta... kunhan pääset sen ekan ohi, niin homma helpottuu, ellet sitten joudu tekemään check-iniä uudestaan jossain matkan varrella, jossa kenties ollaan tiukempia. Muutama vuosi sitten Mellussa sain kai neljä vai viisi kiloa anteeksi ilman lisämaksuja ja ilman edes frequent flyer -korttia tms. kyseiselle lentoyhtiölle, viimeksi taas tänä vuonna Qantasin täti nipotti jopa 600g ylityksestä Brissystä lähtiessä, ja kyllä, survoin muovikassillisen vanhempia vaatteita (olin katsonut ne kyllä jo valmiiksi tätä peläten) roskikseen, en kyllä tiedä, näkikö virkailija... ;D Tuuripeliä, pari kolme kirjaa ainakin saa survottua läppärikassiin jos sellainen mukana on, sitten enää jännittää että punnitaanko läppärilaukkua missään, normaalisti ei, mutta mua pelottelivat, että Heathrow'lla aina punnittaisiin, ja se otettaisiin mukaan käsipakaasipainokiintiöön... no ei punnittu vaan läpi meni... ainakin silloin...  :confuse :) Ai niin ja kädessä voi aina olla se yksi kirja tai lehti tms. niinkuin matkalukemisena, ja vaikka toinen takintaskussa, sillä lailla sirottelemalla niitä saa myös vietyä pari.  :)
Dees - We will bloody bounce back!!!


J?ck

Ostin sellasen käsivaa-an jotta saan punnittua tavaroita ja hitto toi pieni matkalaukku painaa tyhjänä reilu 5 kiloo  :o Eli 15 jää kamoille, stana. Aika tarkkaan saa punnita ja arpoa että mikä jää ja mikä lähtee. Käsimatkatavaroissahan sai Finnairilla vissiin viedä 7 kiloa? Montas kiloa saa sulloa vaatteiden taskuihin?  :pepsodent

Hiukan aiheeseen liittyen niin missäs oli listaa että mitä tavaraa ei Australiaan saa tuoda.

Rockola

Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

manaatti

Huomioittehan Finnairilla matkustavat etta syyskuussa tulee jotain muutoksia matkatavaroiden painoihin. Lensin elokuussa Helsingista mukanani iso matkalaukku jossa kahden henkilon tavarat (noin 32kg) niin virkailija huomautti etta niin isosta laukusta menee jatkossa lisamaksu. Virkailija myos sanoi etta tama on nykyaan kaytanto "kaikilla muillakin lentoyhtioilla"..? Finskin sivuilla on tasta lisaa, lisamaksu 80 euroa jos lakku painaa jotain 24-32kg valilla.

Eli ei kannata ainakaan lahtea Australiasta Suomeen kaymaan vanhoin olettamuksin kun joutuu takaisin tullessa sitten maksamaan aika lailla :/

J?ck

Eikös toi 32kg ole laukun maksimi paino, jottei laukun käsittelijöiltä mene selkä? Eli mielummin jakaa tuon massan kahteen laukkuun. Nyt on syyskuu eli mitäs muutoksia on tullut? Osin huvittava toi lista minkä Rockola (provosoivalla tavalla) antoi, mm. itsemurhavälineitä ei saa tuoda maahan.  :pepsodent Näköjään myös sukelluspuukko jää pakkaamatta  >:( Saakos vitamiineja raahata mukana?

Edit: KVG lehtijuttu Finskin uusista painoista http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/187499.shtml
KVG2 Finnairin ohjeet, eli jos lippu on ostettu ennen syyskuuta niin vanhoilla 20kg:n painorajoilla mennään  >:( http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKLD403Dg0CSYGYLj76kWhCzp5oQq7xbiEIoaC0zHg3T31vfV-P_NxU_QD9gtzQ0IhyR0UAc3bmfg!!/#8

Aikis

Minusta Rockolan tapa vastata oli aivan mahtava  :god: ja tälläkin palstalla ihan asianmukainen >:D

Löytysköhän kuuklesta sekin, miten tuollaista osaisi käyttää itsekin...olis meinaan käyttöä.

J?ck

Onhan toi niin mahtava, että herääkin kysymys että mihin tätäkin keskustelupalstaa tarvitaan, jos mitään ei saa kysyä vaan kaikki katotaan Googlesta? Joka vastaukseen KVG. Ja jos et aikis tiedä mitä toi tarkottaa niin kato googlesta  >:D Vai googlaanko sen sulle? http://lmgtfy.com/?q=KVG  :pepsodent

Aikis

Ahaa, taitaa olla Google Chromilla sormensa pelissä tässä...pitääpä perehtyä.

Jäck hyvä, ei kai kukaan ole sanonut ettei täältä mitään saa kysyä. Laittaisin tähän yhden  >:D lyhenteen mutta uskovaisena ja vanhempana ihmisenä sanon vain että OMG  :pepsodent

Reijo

Eikös pitäis olla vähän oma aloisuutetta, eikä odottaa että kaikki tuotais nokan eteen tarjottimella. Eihän Dunderi mikään maksullinen palvelu oo missä vastaus tulee nappia painamalla
Reijo

RUU

Lainaus käyttäjältä: Jäck - syyskuu 08, 2010, 15:59
Vai googlaanko sen sulle? http://lmgtfy.com/?q=KVG
KVG - Kieler Verkehrsgesellschaft mbH  ??? ??? ???
Ja tokihan kysyä saa, etenkin kun tämä on relevantti aihe. Ja Googletuskin vaatii taitoa ja sen verran asian ymmärtämistä että pystyy seulomaan roskan seasta sen oikean vastauksen esiin. Siinä Dunder vetää pidemmän korren - täällä vastaukset ovat yleensä jo valmiiksi oikein.  :coolh
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Jaaks

Jäck,

Mielestäni kommenttisi vanhalle kamulleni Aikikselle oli täysin tarpeeton, rivo ja jopa Foorumin säätöjen vastainen. (käytätkö samanlaista kieltä esimerkiksi omalle äidillesi ?)

Kaikkihan tietää mitä käyttämäsi lyhenne tarkoittaa ja se on niin vanha vitsi ettei ole enään käytössä paitsi ehkä jossain "suomi24.fi" idioottien keskusteluissa, jonne sinäkin ehkä paremmin kuulut ?

Rockola on vanha ja arvostettu konkari tällä palstalla ja hänen tapansa vastata viitaten Googleen oli ihan mahtava ja hienosti totetettu, johon sinä omallasi et pystynyt.  
On asioita jotka on helpompi löytää varsinaisestä lähteestä itse hakien ja sitten on asioita joihin saat paremman tai helpommin ymmärrettävän vastauksen tältä palstalta ja ihmisiltä jotka tietävät.

On surullista nähdä jos tämäkin foorumi vastauksineen laskeutuu tälle käyttämällesi linjalle ja emme todellakaan halua sen tapahtuvan.

Kaksi vaihtoehtoa Jäck:
1. Siivoa kielenkäyttösi foorumilla ja pyydä anteeksi Aikikselta
2. Pysy poissa

Ystävällisin terveisin
Jaaks

PS. Siivoa aikaisemmat viestisi joihin olet jo näköjään tehnyt asiattomia editointeja tai minä poistan ne kokonaan ihan mielelläni.

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Jaaks - syyskuu 08, 2010, 20:05
Kaikkihan tietää mitä käyttämäsi lyhenne tarkoittaa ja se on niin vanha vitsi ettei ole enään käytössä paitsi ehkä jossain "suomi24.fi" idioottien keskusteluissa, jonne sinäkin ehkä paremmin kuulut ?

Aika pitkäänhän täällä taas menikin, ennen kun skeidaa alkoi lentää sieltä sun täältä. >:(

Jos jollain on palava - ja kenties aiheellinenkin - tarve ojentaa foorumilaisia, sen voi esittää ilman idioottiviittauksiakin. Oppia sanavalintoihin voi ottaa vaikka foorumin parhaalta :peukkuy moderaattorilta RUU'lta, jonka en ole koskaan havainnut - ainakaan vielä 8) - kirjoittaneen yhtään mailia herne nenässä.


Jaaks

Haagalainen,

Muistaakseni olen aikaisemmin ojentanut sinuakin typeristä kommenteistasi ?
Jos et muista niin voin hakea ne.

Pysy asiassa äläkä puutu toisten asioihin herne omassa nenässä !

J?ck

OMG. Ohhoh, mikäs sota se täällä on? En ole tutustunut suomi24:n toimintaan, mutta menenpä tästä sitten sinne. KVG on ihan nykykieltä suomessa, urbaania sanastoa, kuten myös LOL. Tällä hetkellä mulla on miljoona asiaa tulessa, kiirettä pitää, ja ihan joka asiaan ei kerkeä paneutua sen vaatimalla painolla, mutta jatkossa aion katsoa kaiken googlesta, koska täälläkin siihen kehoitetaan. En tunne muiden kirjoittajien historiaa, mutta toivottavasti itsekkin omaan joskus samanlaisen että voin laittaa HV tyylillä vastauksia, joita moderaattori tulee sitten puolustelemaan, että "Jäck on vanha kirjoittaja jolla on roisi tyyli, eli suksi sinä sanonko minne.."
Pahoitteluni,
Over and Out.

Anteeksi Aikis  :D

Inkaa

Tähänkö Dunderi menee?  :pepsodent

Olis ehkä eri asia, jos kysyttävä asia olis ollu jotain, josta on avattu jo useampia topicceja. Mä nyt en ymmärrä tätä riidanhaastamista.

On siellä Suomi24 muuten ihan asiallistakin meininkiä, mä kirjottelen sinne esim. opiskeluun liittyvissä asioissa, enkä ainakaan toistaiseksi oo itseeni täysin idiootiks joutunut tuntemaan  :D
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Merja

Minulla ei ainakaan ole mitään hajua mitä KVG tarkoittaa kun en ole Suomessa asunut pitkään aikaan.... KGB:n muistan...

Ymmärtänet varmaan Jäck (ja moni muukin) että konkareita - jotka ihan oikeasti ovat auttaneet monia ihmisiä monenlaisissa kysymyksissä - harmittaa kun joku ei viitsi edes vaivautua hakemaan yksinkertaista tiedonmurusta. Monet kysymykset ovat sellaisia, joihin hakee vastausta, mutta joutuu googleviidakkoon, josta voi joskus olla vaikea seuloa oikeaa vastausta. Silloin tämä palsta on oikeimmillaan, täällä on valtavasti tietoa. Mutta komppaan muita siinä että itse voisi hakea ensin sekä hakulaatikosta (ja ehkä jopa muutamalla erityylisellä sanalla) ja katsoa hakupalveluista ja jos ei löydä vastausta, täällä olevat ovat ihan varmasti mielellään vastaamassa.

Itsekin olen joskus kirjoittamassa jotain kysymystä kunnes tulee mieleen tarkistaa että löytyisiköhän se ihan goolgaamalla. Ja useimmiten löytyy  :)

Ja alkuperäiseen kysymykseesi, minä olen noudattanut sitä periaatetta että pakkaan aina pari kiloa liikaa ja laitan päällimmäiseksi sellaisia vaatteita jotka voin vaan vetää päälle siinä tiskillä jos joku nirppanokka valittaa. Jos sinulla ei olr mitään särkyvää, ota iso kassi matkalaukun sijaan, ne painavat vain 1+kg.

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Jaaks - syyskuu 08, 2010, 22:01
Haagalainen,

Muistaakseni olen aikaisemmin ojentanut sinuakin typeristä kommenteistasi ?
Jos et muista niin voin hakea ne.

Pysy asiassa äläkä puutu toisten asioihin herne omassa nenässä !

Mistä lähtien hyvien käytöstapojen korostaminen foorumilla on muuttunut typeryydeksi? 8)

Aikis

En tiedä mistä nyt tuulee, mutta tuleepahan todennettua, että ehkä Ruun muokkaamat säännöt ovat sentään hyvinkin tarpeen.

Timo

Lainaus käyttäjältä: Merja - syyskuu 09, 2010, 07:13
Minulla ei ainakaan ole mitään hajua mitä KVG tarkoittaa kun en ole Suomessa asunut pitkään aikaan.... KGB:n muistan...

Se tarkoittaa, että "kato v;ttu Googlesta!".

En minäkään tuota tiennyt, mutta löysin oikean vastauksen kirjoittamalla sen Googlen hakukenttään ;)


Milka

Timo & Merja,

Ette ole yksin. Jaaks mita ilmeisemmin jaksaa/pystyy/on paremmin ajan hermolla kuin me. Myonnan auliisti etta en minakaan ollut KVG:sta kuullutkaan ennen kuin Jack kaytti ko. lyhennetta. Taas taytyy todeta etta nain se kieli muuttuu ja mina en pysy perassa.

Pari kuukautta sitten visiteerasin Suomessa ja teini-ikaisten mielesta kuulemma puhuin ainakin visiitin alkuun 'vanhahtavasti' ja 'virallisesti'. En kuulemma kuten ikaiseni odotettaisiin puhuvan... kayttaytyminen olikin sitten toinen juttu. Minua kuulemma sai melkein haveta...  :pepsodent

RUU

Lainaus käyttäjältä: Milka - syyskuu 10, 2010, 18:47
kayttaytyminen olikin sitten toinen juttu. Minua kuulemma sai melkein haveta...  :pepsodent
Oikein!  Vanhalla on varaa...  :coolh

Kumma kuinka nopeasti kieli muuttuu! Niinä muutamana vuotena kun me olemme olleet enimmäkseen etäsuhteessa Suomen kieleen, se on jo ehtinyt sen verran muuttua että piti nyt äskettäin käydessä oikein kuunnella joillakin kerroilla että pysyi kertojan mukana jutussa mukana. Ja sekaan on enenevässä määrin englanninkielisiä lainasanoja tai ilmaisuja, jopa aikuisempien suuhun.
Opin taas enemmän pitämään siitä puhtaasta suomen kielestä, vaikka se sitten jonkun korvissa kuullostaisikin "vanhahtavalta", "viralliselta" tai ihan miltä tahansa. Onpahan ainakin sitä itseään eikä mitään väännöstä - aitoa asiaa.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

pinkus

Viikko sitten Suomesta palanneena voin jakaa ainakin itselleni uusimman slangisanan (tai -lyhenteen) jota en ihan heti meinannut ymmartaa:
Uugee = UG = Underground; esim. "Marialla on tosi omanlaisensa musiikkimaku, se tykkaa kaikista uugee bandeista" tai "Se baari mihin me ollaan menossa on tosi uugee paikka."   :pepsodent

Niin ja matkalaukkujen painoista; mut on kylla monen monta kertaa pysaytetty lahtoselvityksessa ylipainon vuoksi mm. Helsingin, Melbournen ja Brisbanen kentilla, ja ma olen sita sorttia joka tykkaa olla lahtoselvityksessa (liian?) ajoissa. Ei ole auttanut kaunis puhe, ei kyyneleet eika edes lentokenttamestarilta anelu (ja tassa ei nyt puhuta mistaan kymmenen kilon ylipainosta). Ehka mulla vaan on jotenkin ei-pidettava naama  8)

Tosin nyt viimeisella kerralla kavi toisin, pelotti kylla etta olisi tullut sanomista. Mulla oli laukku jotain 23-24kg ja kasimatkatavaratkin lentokentan leipashoppailun jalkeen hiukan ylipainoisia, mutta kerrankin kavi tuuri ja mitaan ei sanottu. Mulla oli tosin taustajoukot kentalla pahvilaatikon kanssa valmiina purkamaan laukusta osan tavaroista perassa lahetettavaksi. Nyt melkein toivon etta olisin joutunut niin tekemaan, koska matkalaukusta ei nyt viela viikon jalkeenkaan ole minkaanlaista tietoa etta missa pain maailmaa se matkaa. Olisi ikavaa jos jaisi kaikki joululahjat niille teilleen  :(
Noh, sormet ristiin vaan, toivottavasti se sielta kohta tanne tupsahtaa!  :peukkuy

Kveeni

Tuolla kiellettyjen tavaroiden listalla on kummajaisia:

Pencils and paintbrushes:
http://www.customs.gov.au/site/page4369.asp#e1071

Ceramic ware -glazed:
http://www.customs.gov.au/site/page4369.asp#e1038

Ovatko nämä oikeesti jonkinlainen ongelma muuttokuormassa? Eli siis iittalan astiat pitää jättää kotio jos niitä ei ensin tutkituta labrassa raskasmetallien varalta? Onko australian "keramiikkapajateollisuus" noin kova lobbaamaan? Pensseleissä voi kuulemma olla lyijyjäämiä joita lapset saattavat imeskellä ja niitä ei saa siten tuoda ilman analyyseja? Eihän meillä edes ole lapsia? Emännällä on suht kattava kokoelma pensseleitä yms. askarteluvälineitä jotka meinattiin ottaa mukaan. 

Knives and daggers:
http://www.customs.gov.au/site/page4369.asp#e1066

Pitääkö jättää linkkuveitset ja isommat keittiöveitset tuomatta? Lapinleuku lienee jo sellainen massamurha-väline ettei voi edes kuvitella tuovansa? Alunperin härmäläisenä tätä on aika vaikea sulattaa. Eikö australiassa ole puukkoja?

Pitääkö pelata varman päälle ja jättää ko. kamat rannalle?

Kveeni

Puukkojen osalta vastaan itse itselleni, ainakin tällä listalla:

http://www.customs.gov.au/site/page4372.asp

tavalliset metsästyspuukot eivät jää haaviin, eikä keittiöveitset eikä leathermanit yms.

feril

Kveeni, eipa ainakaan omat Iittalan kamat jaaneet mihinkaan ylimaaraiseen selvitykseen. Eika ne askarteluun liittyvat pensselitkaan, tai ne oli kylla siina puujuttuja sisaltavassa laatikossa, joka oli avattu ja tarkistettu, eli onhan joku  voinut ne tsekata silmamaaraisesti ja paastaa sitten lapi.

Matkatavaramaksua meni lokakuussa kahdesta ylimaaraisesta laukusta 80e/laukku Finski/Emirates yhdistelmalla HKI-Dusseldorf-Dubai-Perth, kun jouduin ottamaan omaan kyytiin miehenkin kakkoslaukun. Pikkasen pelotti tiskille huojuessa sen valtavan kuorman (ja torkean ylipainoisen kasimatkatavaran kanssa) etta mites kay, mutta ihan hyvin se meni kun olivat eri laukuissa niin laskuttivat extralaukusta, eivat ylipainosta. Eika kukaan onneksi punninnut sita 15 kg painavaa kivireki-kasimatkatavaraa tai mun tayteen ahdettua, n. 8 kg painanutta marilaukkua.. :O Oli pikkanen virhearvio pakatessa muuttokuormaa ja matkalaukkuja kaynyt...

sToked

Onkos kukaan lentänyt Cathay Pacificillä aussilaan päin? Ongelmana nyt tuo ylimääräisen laukun hinta, kun netissä lukee ettei olis tuommoista "pay per piece" meininkiä vaan et pitäs joka kilosta maksaa se 60USD joka menee sit ihan liian kalliiksi. Varsinkin kun tosta ylempää lukee et joku oli maksanut sen finski-emirates setillä sen 80e per laukku.