JOULUPUKKI

Aloittaja hanskie, joulukuu 01, 2006, 11:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

hanskie

Oli nuorimmaiset lapsenlapset kylassa ja ajatteltiin ottaa yhteytta Joulupukkiin Rovaniemelle tietokoneella ja kysya Pukilta  kirjetta. Sitten ei muuta kuin googlettamaan ja loytyihan se sielta valkoparta vaha ukki.    :roue

Mutta, mutta ensimmaisena flash kaikki mahdolliset varoitukset viiruksista ja epaluottevasta saitista. No paatin  computerin turvasta huolimatta tilata  "aidon kirjeen lapsille a'la minute " ja syotin tiedot ja aloin printtaamaan Pukin kirjetta. Nimet olivat oikein samoin osoitteet ja paaasia Joulupukin kirje ARABIKSI ja sekin lukukelvottamasti hamaraa tekstia ja jalleen kaikki varoitukset kun printtasin kirjetta. Kolme kertaa yritin samaa englanninkielisena versiona mutta tuloksetta.

Yritin katsella sivuston home pagea ja tai osoitetta, jotta olisin voinut ilmoittaa viasta,mutta en loytanyt. Nain siis myos Joulupukki-saitti on pilattu hakkerien ja vastaavien toimesta.  :confuse
Hannu

jounij

Oletko varma, että päädyit oikeille joulupukin sivuille?


Sellaistakin vaihtoehtoa miettii
Jouni
Canberra

hanskie

joo kylla olin suomalaisella sivustolla

http://www.santaclausvillage.info/ polku kulki nain Santas Letter and DVD > Santas Letter >  ja tassa kohtaa avautuu osoite www.santagreeting.net ja sielta valikko Order Santa Claus Letter. Tamanjalkeen tuli varoitukset saitille.

ja siina heti avaus sivulla kielivalinta Englanti/Suomi. En laittanut tuota osoitetta aikaisemmin koska se varoitti mulle viruksista.
Hannu

Tuipa

Minulla tuo sivusto toimi kylla hyvin, ja tuota kautta olen tilannutkin useina vuosina ystavilleni!
Toinen vaihtoehto on tilata Suomen postin kautta Mauri Kunnaksen piirtama kirje jossa saa seuraavan vuoden kalenterin mukaan, http://www.posti.fi/postimerkkikeskus/pukinkirje/pukinkirje.htm

Timo

Hannu,  Palautetta voit pistää esim. osoitteella  info ät santagreeting piste fi tai katsoa yrityksen muut yhteystiedot  Täältä
Heille varmaankin olisi hyödyksi tietää koneesi käyttöjärjestelmä ja käyttämäsi selaimen versio.  Myöskin varoitusten tarkempi teksti voisi olla avuksi.

Minä kokeilin tuota lomaketta Linuxin Firefoxin tuoreimmalla versiolla, ja tulos oli se, että riippumatta kielivalinnasta, kirjeen teksti tuli arabiaksi ihan niin kuin sinullakin. En myöskään pystynyt valitsemaan sitä toisen kohdan tervehdystä minkäänkielisestä lomakkeesta. Mitään virusvaroituksia en kyllä saanut enkä myöskään varoituksia komentosarjavirheistä.

Olisikohan ollut kysymys sinun selaimesi turvallisuustasosta: eli olet säätänyt esim. javascript-tuen pois päältä?

Nähdäkseni voit kyllä aika turvallisesti käyttää tuota sivustoa osoitteen santagreeting.net  kautta. Se kun on kuitenkin saanut yhteistyökumppaneikseen isot luottokorttiyhtiöt ja kolme suurta suomalaista pankkia.

Tuo santaclausvillage.info ei ole kirjeen tilauslomakkeeseen menemisessä mitenkään välttämätön.  Sekin kyllä vaikuttaa ainakin taustatahojensa puolesta melko luotettavalta. Näkyy olevan mm. Rovaniemen kaupunki mukana.

Tuskinpa tästä nyt hakkereita voi syyttää, ehkä koodin kirjoittajia, jotka eivät ole testanneet koodiaan riittävän laajassa ympäristössä.

Vai oliskohan tässä sittenkin joulupukki, vanha kiero, matkakuumeensa kourissa alkanut velmuilemaan kauppamiesten kustannuksella :hahhaa