Haaveena karistaa Suomen pölyt jaloista

Aloittaja helka1979, heinäkuu 12, 2005, 00:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fogs

LainaaOriginally posted by Jaaks
Kaikki vakituiset työntekijäni ovat myös saman EBA'n alaisia ja tekevät normaalia 35 tunnin viikkoa ja ylityöt alkaa juoksemaan heti 1 1/2 kertainena ensimmäiseltä kolmelta tunnilta ja sitten 2 kertaisena sen jälkeen ja kello 8.30 illalla on suoraan tupla palkka sekä lauantai ja sunnuntai ensimmäisestä tunnista lähtien 200%'n palkka. (aika hyvin "ravintola-alalla")

Joku voi tietysti sanoa, että käytän heitä hyväkseni, mutta eihän se ole minun vikani jos he eivät ole järjestäytyneitä ja siltikin maksan heistä "flat rate" $26.00/ tunti tarjoilijoista ja $32.00/ tunti kokeista, joka nyt ei ole huono sekään.

Jaaks :D
Soitteles jos työpaikka avautuu :D:D:D
Numeron tiedätkin, tosin on tullut työpaikalla asuttua viimeiset 2 viikkoa :confuse
No joo, itse olen henk.kohtaisella sopimuksella, ja koska paiskin 13-15h tuntisia päiviä, mietin ja laskin moneen otteeseen miten käy. Tuntipalkka kuulostaa pienemmältä, mutta toisaalta, kun puolet päivästä on päivävuoroa ja tienaat $10 enemmän kuin casual tai award päivävuorolaiset, lasket kaikki tunnit, lomarahat ja sairaspäivärahat yhteen ja kas kummaa, olenkin reilusti plussan puolella sopimuksen alla:D:D... Itse neuvottelin myös pari erittäin tärkeää pointtia sopimukseen, antaen itselleni mielenrauhan että saan myös omalta osalta mitä haluan, ottaen huomioon että olen ollut samalla työnantajalla useita vuosia, tehnyt uskomattomia työvuoroja aika ajoin nauttien hommasta täysin rinnoin mutta en silti halua joutua halvaksi työvoimaksi tai hyväksi käytetyksi :eye:.


Just my personal point of view...:D

J-ASSU

Olisiko teidän mielestä sopiva hinta maksaa kuukauden reissusta Ausseihin 2895?, jos siihen sisältyy menopaluu lentoliput, majoitus (+ruoat jne), retket: harbour cruise, 2 päivää blue mountinseilla, Sydneyn kierros (oopperatalo, aquarium), taronga zoo ja 2 päivää Canberrassa. :roue

Heh :P anteeksi nyt kun aloin tässä näitä kaikkia luettelemaan, mutta ei oikein ollut muutakaan tekemistä tällä hetkellä.. Vastailkaa kun kerkeätte! :D :D
-jassu

susuli

Ihan vain matkan takia en lähtisi ikinä Ausseihin kuukauden takia.. Taidan olla huono lentelijä:D
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

Raiwå

Jiiassu,

Pistätkö linkin josta voimme kateudesta vihreenä todeta sinun saaneen tosi hyvän diilin.

Katsos ku ei oikee voi luokitella sinun pakettiasi mitään vastaan.
On avonainen spekulointiin.




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

eevis

Jassu :D

Musta 2895 euroa kuulostaisi hiukan paljolta (nuorisohintaiset lennot luulis saavan reilustikin alle 1500 euroa), mutta jos siihen sitten kuuluisi siis KAIKKI ruuat ja majoitukset (ilmeisesti kunnon hotelleissa vai?) kuukauden ajalta sekä noita nähtävyyksiä niin hmmjaa...no riippuu mitä matkassaan arvostaa, itse kokoaisin mieluummin matkani osista, kun en haluaisi sitoa itseäni etukäteen liikaa suunnitelmiin. Ja ehkä lopulta maksaisin totaalina enemmän, who knows. :confuse Sulla taitaa olla kunnon matkakuume... :):) no onnea matkaan! :peukkuy

(mahtaako matkapakettisi muuten olla Olympia Kaukomatkoilta? :eye: )
Dees - We will bloody bounce back!!!


Aikis

Minuakin kiinnostaisi tietää, mstä tarjouksesi on peräisin... nimittäin arvio siitä, kannattaako vaiko eikö, riiippuu paljolti siitä kuka sitä kaupittelee, ja kuinka luotettava tuo pulju on. Sinisten silmien kanssa kannattaa olla vähän tarkkana...

Jaaks

No nythän tuli oikein tarkkaan ajateltuja ja hyvin perusteltuja "asiantuntija" vastauksia nuorelle kyselijälle :?


Lainaa1) Katsos ku ei oikee voi luokitella sinun pakettiasi mitään vastaan...

2) Musta 2895 euroa kuulostaisi hiukan paljolta...

3) ...nimittäin arvio siitä, kannattaako vaiko eikö, riiippuu paljolti siitä kuka sitä kaupittelee, ja kuinka luotettava tuo pulju on.
 

1) Ja mitäs vastaan sitä sitten pitäisi oikein luokitella. Ja mitä se linkki siihen luokitteluun auttaa.  Kaikki asiat on aina valmiita  spekulointiin  :?

2) Mikä tahansa hinta kuulostaa toisille kalliilta. EU2895 voi olla jollekin halpa ja jollekin toiselle sitten taas kallis.  Vaikka saisitkin lennot jollain opiskelijahinnalla EU1500, niin loppu EU1395 on vain EU45 /päivä kuukaudelle sisältäen majoitukset, ruoat ja nuo muutamat retket.  Mielestäni ei ollenkaan paha hinta.

3) Mitenkäs se arvo riippuu siitä kuka sitä kaupittelee ja kenenkä tiedon mukaan firman luotettavuus määritellään :?

eevis

Jaaks, babe :D älä nyt hermostu, eihän Jassu mitään asiantuntija-arvioita pyytänyt (vaikkei hänellä varmaan mitään sellaisiakaan vastaan olisi jos kohdalle vaikka niitäkin sattuisi) vaan kuten hän kysyi, "Olisiko teidän mielestä sopiva hinta..." => lisätietoja paketista kaivataan...ei siis tarkoitus sekoittaa Jassun päätä vaan paneutua asiaan enemmän. :) Cheers :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jaaks

Eevis :D

Tarvitsee hieman enemmän saada minut hermostumaan, mutta kuten jo totesin niin kohtalaisen hyvä hinta sisältäen lennot, majoituksen, ruokailut etc...


Lainaa...kuten hän kysyi, "Olisiko teidän mielestä sopiva hinta..." => lisätietoja paketista kaivataan..... vaan paneutua asiaan enemmän.....

Siis tarkoitatko, että kaikki vastanneet paneutu asiaan, ennenkuin vastasivat :? Sinä olit ainoa, joka vastasi hintaan liittyvästi, mutta eipähän kukaan tullut vastaan ainakaan paremmalla tarjouksella vaan kyselemällä kaikkea muuta epäolennaista :confuse

eevis

Jaaks :D

mutku sä oot niin söpö kun sä suutut... :D okei nyt mä kiusaan, sorry. :sorry:sorry:sorry Asiasta siis:

Ei varmaan kaikki (no voin tietty puhua vain omasta puolestani) paneutuneet asiaan, vaan odottivat valmista linkkiä Jassun saamaan tarjoukseen, josta voisi sitten helposti lukaista, mitä kaikkea se paketti oikein sisältäisikään, ja sitten lausua mielipiteensä paketin laadukkuudesta eli kannattaako heidän mielestään maksaa... Mutta sitten tietysti Jassu vielä itse päättää, kannattaako hänestä tuota summaa maksaa, vaikka kuka tahansa meistä olisi mitä mieltä tahansa. :confuse
Dees - We will bloody bounce back!!!


MH

Mulla meni viime reissulla kahden viikon aikana yli tuplasti tuo enkä silti pitänyt sitä kalliina tosin majoitus oli "hiukan" hostelli tasoa parempi

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Jaaks
Sitäpaitsi olin lähinnä pettynyt kommenttiin :

LainaaSinisten silmien kanssa kannattaa olla vähän tarkkana...

Minä taas tulkitsin tuon samaisen lausahduksen näin: "kannattaa varoa olemasta sinisilmäinen" eli toisin sanoen "kannattaa olla varovainen, eikä suinpäin luottaa mihin/keneen hyvänsä". Varsin asiallinen varoitus siis kenelle hyvänsä, minun tulkintani mukaan!

Tarjottu matkan hinta tosiaan kuulostaa halvalta - jopa siinä määrin, että se antaa aihetta epäilyksiin, kun ei kuitenkaan tämän tarkemmin tiedetä, mistä hinta koostuu.


Tulkitsee ja kommentoi
Jouni
Canberra

J-ASSU

Hahhah, kiitos nyt kaikista vastauksista kuitenkin. :god: Vielä mietin jos lähden ollenkaan..

Siihen matkaan liittyen ei ole mitään linkkiä (minun tietääkseni), koska kopioin tuo tekstin vaan jonkun STS, tai jotain, kielimatka lehdestä. Se majoitus olisi isäntäperheessä koko kuukauden ajan. :D:D Katson jossain vaiheessa lehdestä nettisivun osoitteen jos sellaista on, kunhan löydän sen vielä jostain.

Kaupunki olisi joko Sydney, Gold Coast tai Surfer's Paradise. Ajattelin itse Sydneyä.

Kiitos vielä kerran! :pyhimys
-jassu

J-ASSU

Moi taas.

Se osoite on siis http://www.sts-education.com/finnish/lang/index.html ja sieltä kielimatkat-->Australia. :)
-jassu

J-ASSU

Ohhoh, tuolla nettisivuilla näytetäänkin että matkan hinta olisi 3095?.. :? :? :? Vaikka siinä lehdessä sanottiin 2895?. Niin ja Great Barrier Reefillekin pääsee  495?:n lisämaksusta, viikoksi, eli yhteishinnaksi tulisi 3590?. Luulen että Great Barrier Reef olisi tuon hinnan arvoinen kuitenkin, vai olenko ihan väärässä?

Matka olisi vasta kuitenkin vuoden päästä. Plenty of time to think. ;)
-jassu

jounij

Ilman muuta on edullinen tuo lisähintakin. Nimittäin aina ei välttämättä saa edes edestakaisia lentoja Sydneystä Cairnsiin tuohon hintaan.


Kommentoi
Jouni
Canberra

Raiwå

Jii-Assu ;)

Tuo näyttäisi ihan hyvältä vaihtoehdolta, normaaliin totuttuun verrattuna.
Syy miksi kyselin linkkiä, oli juuri verratakseni sitä pakettia joka ei tullut minulle selväksi tuosta ekasta kyselystäsi. :?

Mutta kun olin ennakkoluuloisesti odottamassa jotain'Kilroy' erikoista en osannut antaa heti vastausta.
Hintalaatu suhde? Se on suhteellinen käsite jonka kaikki luokittelee oman etunsa mukaisesti.
Itse en tuollaista matkaa tarvitse, mutta niille jotka katsovat sen olevan kohdallaan? Se on varmasti suhteessa saannin kanssa.


Tuumaa




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Aikis

Jassu hyvä, jos arvioit - ja myöskin vanhempasi arvioivat - että todella saat varmasti tuohon mainitsemaasi hintaan kaiken mitä luvataan, niin ei se varmaankaan ihan sikakallis ole. Mutta yhtä varmaa, on että halvemmallakin voi päästä, mutta siitä hyvästä että joku järkkää kaikki jutut ja pitää huolta ja syöttää ja niin pois päin, minä ainakin vanhempana olisin valmis tuon maksamaan. Silti on hyvä myös muistaa, että esim. kierros Sydneyssä ei maksa omin toimin mitään...

tervetuloa siis vaikkapa Sydneyhin, yhteen maailman kauneimpaan kaupunkiin! Tarvittaessa voit ilman muuta ottaa yhteyttä jos tarvitset jotain apua tai neuvoa... ellemme me sitten vuoden päästä ole jo karistaneet puolestamme Sydneyn pölyt jaloistamme! Iloa suunnitteluun,se on aina reissun parasta vaihetta...

Jaaks, no tulihan se sieltä! Laittaisin sulle peilin postipaketissa, mutta pelkään sen särkyvän matkalla Queenslandiin ja sehän saattaisi tuoda sulle onnea...

Jouni ja muut yksityisin viestein myötätuntoa osoittaneet - kiitos! Mutt no worries, vanhaa monessa liemessä keitettyä pierua eivät pienet tuulet heilauta, ponsista puhumattakaan!

Väittelyyn, flirttiin, huumoriin, ystävällismieliseen piikittelyyn ja itseironiaan olen aina valmis, myös täällä foorumissa - se oikein minua innostaa! Joskus tulee tietysti ylilyöntejä ja typerehtimistä ja vahingossa jotakuta loukattuakin, terävä kieli ja musta mieli kun on,  mutta siinä kyllä tämä Jaaks - toivottavasti hän ei nyt kuule tätä - haukkuu väärää puuta, että minä yrittäisin piiloutua nimimerkin taakse, tai että haluaisin olla jokin arvostelun yläpuolella oleva besserwisser, vaikka tätimäisiä lausuntoja joskus latelenkin.

Kumpaankaan minulla ei ole mitään tarvetta ja henkilöllisyyteni on varmasti ainakin sydneyläisten tiedossa, helposti etsittävissä internetistä ja sitä paitsi Jouni (vai oliko se Jouko) minut jo aikoja sitten 'paljastanut' Suomi Newspaperissa ilmestyneiden juttujen perusteella... joten ihan kaikille tarvitseville voin nimeni ilmoittaa! Samoin en mitenkään tunnista enkä tunnusta, että hyökkäisin kaikkia eri mieltä kanssani olevia vastaan täällä - jos niin tekisin, jäisiväthän vallan kaikki muut mielenkiintoiset nettikeskustelut seuraamatta vallan! Kyllä useimmiten - ja nytkin - hyökkäykseen kävi aivan joku muu nimeltä mainitsematon henkilö!

Dunderpalsta on todella virkistävää luettavaa ja seurattavaa ja sitä paitsi melkoinen, suorastaan ylittämätön tiedonlähde, jossa on ilo olla sekä saajana että antajana. Eipäs anneta edes välillä tylsien moderaattoreiden pilata tunnelmaa, vaan jatketaan vaan harjoituksia!

J-ASSU

:hahhaa :hahhaa Teillähän vaihtuu aika nopeasti aiheet.. :peukkuy
-jassu

Jaaks

En tiedä paljonko siellä rakkassa suomessa tarjoilijat ja kokit tekee nykypäivänä, mutta itse kuittaan heille kaikille nykyään jotain AU$1200-1700 viikko ja enemmänkin hyville.  Siihen kylläkin sisältyy ainakin 50 - 60 tuntia töitä, mutta tämä on raha jonka he saavat puhtaana käteen ( +/- )  ja sitten maksavat omat veronsa :D

Tony

Sinäpä sen sanoit Jaaks, 1200-1700 AUD tarjoilijalle viikossa, niin eipä ole mikään ihme, ettei ausseja hedelmien poiminta kiinnosta, kuten ei marjanpoiminta Suomessakaan. Mutta se minua ihmetyttää, etteivät suomalaiset työttömät hanki lisätienistiä metsämarjoja poimimalla, vaikka sellainen on täysin verotonta ansiota. Mielummin itketään rahojen vähyyttä ja kuskataan laskut sossun luukulle, kun lähdettäisiin metsään tekemään laillista verotonta työtä, jolle on kova kysyntä.

Työttömyyskorvauksesta olen sitä mieltä, että korvauksen saadakseen työttömien pitäisi  ehdottomasti tehdä edes jotakin sitä vastaan, oli sitten kyseessä tradenomi tai professori. Jos tällainen olisi käytäntö, niin Suomen työttömyys laskisi samantien useita prosentteja. Nyt vain lisätään pitkäaikaistyöttömiä, joita ei saa töihin enää kirveelläkään. Jos työttömäksi jäänyt saadaan pidettyä mukana säännöllisessä yhteiskuntaa tukevassa toiminnassa, niin hänen työllistymisensä on huomattavasti todennäköisempää , kuin silloin jos hänen annetaan lysähtää sohvan pohjalle märehtimään kurjaa kohtaloaan.

:)Tony

ttuhkane

Jaaksin maksamat palkat ovat ainakin kaksinkertaiset Suomen palkkoihin verrattuna. Veljeni, joka on on ollut kokkina esim. Kämp hotellissa ja nyt SAS:in hotellissa tienaa lisineen n. 1850? kuukaudessa, josta verottaja ottaa tietenkin vielä omansa. Vuoropäälliköt saavat n. 100- 200? enemmän. Tämä siis 40h työviikolla.
TT

susuli

Nimim. itsekin ruoka- ja juomapuolta leivänpitimikseen kanniskellut & kaupitellut, on pakko minunkin myöntää että ravintola- ala jäi vain ja ainoastaan täysin surkean palkan takia. Harmi sinänsä. Ottaen huomioon vielä työajat ja - matkat eri vehkeillä aamu 04.. Näin off topic.
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-