Siitepöly

Aloittaja Tase, elokuu 23, 2012, 04:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tase

Hei,

Itellä on heinän siitepölyallergia ja rupesinkin miettimään, että mites tuo heinän kukinta tuolla Queenslandin rannikolla ja aussilassa yleensä?  Otanko vaan ison kasan allergialääkkeitä messiin  ??? Eipä tuo ole kaupungissa asuessa oireita aiheuttanut kukinta-aikaan ilman lääkitystä, mutta olin raksahommissa uudella asutusalueella keskellä peltoa niin ai sitä aivastelun määrää!  :pepsodent

RUU

Täällä saa Zyrteciä joka pharmacystä käsikauppalääkkenä kuukauden annoksen (30 tablettia) suoraan tiskin yli.
Voi myös käydä niin iloisesti, että täkäläiset kasvit eivät aiheuta reaktioita juuri lainkaan. Minäkin elin ensimmäiset pari kolme vuotta sujuvasti ennenkuin alkoi altistuminen täkäläisille kasveille vaikuttaa.  Oli ihan mukava fiilis. :coolh
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

meikalainen

Samaa itse pohdin vuosia sitten, muttei mitaan oireita tullut ainakaan 5 vuoteen mulla Brisbanessa, sitapaitsi laakkeet on halvempia taalla ja zyrtekia sun muita on tosiaan saatavilla.... hauskinta oli kun huomasin paasseeni eroon myos heina-allergiasta suomessa, sen jalkeen kun olen asunut taalla, eli haipynyt siis kokonaan tanne muuton yhteydessa- aika huippua siis, ihmeellista!!! vaikka tana kesana suomessa oli paljon siitepolyja ei tuntunut missaan, hieno fiilis

Tase

Kiitoksia! Helpottavaa tietoa  :coolh

Hoyryjyra

2.5 vuoden jalkeen kavin kevaalla suomessa ja tuntui etta olen saanut heinaallergian... koska ennen ei koskaan ole ollut mitaan ongelmia kevaisin. ehka tolet meni siina kun ei saanut myrkkyja silmiin ja neniin pariin vuoteen... voihan se olla et oli jotai muutakin, sattumaa vain. australiassa ja aasiassa ei ole ollut mitaan vastaavaa, ja koskaan en ole millekkaan ollut allerginen.

Sorkkis

Pahasti siitepölyallerginen olen itse ja Suomessa turvauduin useisiin lääkkeisiin kevätaikaan. Toinen kevät edessä täällä ja edellinen ei aiheuttanut oireen oiretta. Etelässä tosin asun, mutta luottavaisin mielin ensi kevääseen  :). Hurjasti helpottanut elämä minulla.

Kuura

Lainaus käyttäjältä: Hoyryjyra - elokuu 24, 2012, 18:50
2.5 vuoden jalkeen kavin kevaalla suomessa ja tuntui etta olen saanut heinaallergian... koska ennen ei koskaan ole ollut mitaan ongelmia kevaisin. ehka tolet meni siina kun ei saanut myrkkyja silmiin ja neniin pariin vuoteen... voihan se olla et oli jotai muutakin, sattumaa vain. australiassa ja aasiassa ei ole ollut mitaan vastaavaa, ja koskaan en ole millekkaan ollut allerginen.

Voi johtua ihan siitäkin, että koivun siitepölyä oli viime keväänä enemmän kuin vuosikymmeniin... Monet sellaisetkin henkilöt, jotka eivät yleensä edes huomaa siitepölyaikaa, saivat allergiaoireita.

Kiva lukea, että monilla on allergiat helpottaneet Australiassa. Kunpa niin kävisi minullekin...

sim

Itselläni on koivuallergia joka Suomessa vaivasi jonkun verran. Täällä Melbournen seudulla kun ei ole koivuja kuin nimeksi niin sen puolesta on helppoa, mutta olen selvästi herkistynyt jollekin toiselle, vielä tuntemattomalle, kasville. Ensimmäinen vuosi oli tietysti helppo ja toinenkin, mutta kolmantena joutui turvautumaan Duactiin ja Zyrteciin parin-kolmen viikon aikana. Kokonaisuutena ehkä vähän helpompaa täällä mutta ei allergioista kannata kuvitella kokonaan eroonkaan pääsevän. Lääkkeitä toki löytyy onneksi täältäkin :)

fatamorgana

Taalla WA:ssa ei ainakaan timoteit ja pujot kuki, jotka Suomessa ovat aiheuttaneet allergiaoireita.

Huomasin viime syksyna (eli maaliskuussa), etta jonkin verran tuli allergiaoireita JOSTAIN, en tieda mista. Eli nenaa kutitti ja vetta valui, muttei laheskaan samassa mitassa kuin pahimmillaan Suomessa. Suomen heinanuha on kadonnut kaikilta tuntemiltani (tai siis sellaisilta, joiden kanssa olen asiasta puhunut, muutama henkilo).

En tieda, mika kasvi taalla kukkii tai siitepolyttaa syksyisin, koska useimmathan kukkivat taallakin kevaalla. Voi tosin olla, etta tuohon aikaan esim. toimiston muutto aiheutti sisapolyn lisaantymista ja niiskutus tuli ihan siita. Raportoin ensi syksyna eli maaliskuussa, miten on :)

feril

Mulla vaivasi Suomessa kaikki mahdolliset heinat, pujot ja muut paskat, ja nyt kevaan korvilla alkaa taallakin nenaa kutittamaan ja iho punoittaa, ihan samat oireet kun SUomessa. Zyrtecia ja sen puhdistettua versiota Xyzalia saa onneksi kasikauppalaakkeena tiukkaan hintaan lahes jokaisesta apteekista ja voi tosiaan lohduttautua silla, etta ainakaan koivuallergian ei pitaisi haitata WA:n kevaasta nauttimista! Maaliskuussa Suomen reissulla taidan kylla hamstrata reseptilla halvat Xyzalit ens vuotta varten, taalla ei hinta putoa vaikka olis resepti.