Työnäkymät digimarkkinoinnin osaajalle Sydneyssä

Aloittaja OutiC, tammikuu 20, 2015, 06:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OutiC

Moikka,

Olen jonkin verran katsellut työpaikka ilmoituksia digitaalisen markkinoinnin tehtävistä Sydneyssä digi- ja mediatoimistoissa ja ilmoituksia ainakin näyttää olevan paljon. Kuulisin mielelläni kokemuksia miten suomalaiset ovat työllistyneet digitaalisen markkinoinnin tehtäviin. Huhuja olen kuullut, että ulkomaalaisten on vaikeampi työllistyä, koska "local experience" puuttuu, onko näin? Taustani on siis mediatoimistosta ja fokuksena hakukonemarkkinointi.  Olemme muuttamassa Sydneyhyn maaliskuussa ja työlupa/viisumiasiat kunnossa. Kaikki vinkit ja apu työnhaun tiimoilta otetaan vastaan erittäin kiitollisena:)

sim

Lainaus käyttäjältä: OutiC - tammikuu 20, 2015, 06:28
Olen jonkin verran katsellut työpaikka ilmoituksia digitaalisen markkinoinnin tehtävistä Sydneyssä digi- ja mediatoimistoissa ja ilmoituksia ainakin näyttää olevan paljon. Kuulisin mielelläni kokemuksia miten suomalaiset ovat työllistyneet digitaalisen markkinoinnin tehtäviin. Huhuja olen kuullut, että ulkomaalaisten on vaikeampi työllistyä, koska "local experience" puuttuu, onko näin? Taustani on siis mediatoimistosta ja fokuksena hakukonemarkkinointi.  Olemme muuttamassa Sydneyhyn maaliskuussa ja työlupa/viisumiasiat kunnossa. Kaikki vinkit ja apu työnhaun tiimoilta otetaan vastaan erittäin kiitollisena:)

Monet työnantajat tosiaan käyttävät paikallisen kokemuksen puutetta joko oikeana tai tekosyynä hylätä tuoreet tulijat. "Digi-kaikessa" porukka tosin on keskimääräistä valistuneempaa ja tyhmemmätkin tietävät että sama Google se täällä toimii SEO:ssa kun muualla maailmassa. Projektikuvauksia yms tarkempaa tietoa viljellään täällä resumeissa enemmän kuin Suomessa, joten resume on hyvä vilata paikalliseen kuntoon.

Jos ja kun viisumiasiat ovat kunnossa ja olette joka tapauksessa muuttamassa, on asia siltä osin onneksi kertaluokkaa helpompi. Onnea työnhakuun  & tervetuloa maahan!

Henni

Kilpailu on ainakin kovaa, sanoo neljä vuotta kokemusta omaava digitaalinen markkinoinnin työntekijä Melbournesta. Duunit tuntuu menemän verkostoitumisen eli networking välityksellä. Itse teen tällä hetkellä freelancer juttuja ja duunit tulee tuttavien suosituksista.

Ei muuta kuin hyvä CV ja cover letter kehiin ja duunia hakemaan. Varaudu lähettämään niitä paljon - useilla menee niinkin monta kuin 50 CV:tä ulos ennen kuin tulee soitto yhteenkään haastatteluun (ja heillä on paikallinen koulutus & kokemus).
Ole myös varautunut antamaan suosittelijoiden yhteystiedot.