Halu takaisin!

Aloittaja Inkaa, syyskuu 19, 2007, 05:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienetpojat

visa electron toimii hyvin, mutta käyttö maksaa ehkä pari prosenttia ostosummasta per kerta.

Inkaa

pienetpojat,

ei mulla viimeksi Electronin käyttö maksanut mitään. Ainoastaan nostaminen.  :confuse
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

aussila

Minne se halu takaisin nyt on?

Australiaan vai Suomeen?olen pudonnut jo kärryiltä,,,.

Inkaa

Hahah. Sen voi päätellä ihan jokainen itse :XXXX
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Pepsa

Lainaus käyttäjältä: Inkaa - toukokuu 29, 2010, 00:50
On tämä niiiin vaikiaa :D

On tämä. Mutta jos sitä rahaa olisi, henk koht olisin jo perillä! Se se lienee pidettävä muistissa :XXXX



Inkaa

Lainaus käyttäjältä: Pepsa - toukokuu 31, 2010, 12:46
Lainaus käyttäjältä: Inkaa - toukokuu 29, 2010, 00:50
On tämä niiiin vaikiaa :D

On tämä. Mutta jos sitä rahaa olisi, henk koht olisin jo perillä! Se se lienee pidettävä muistissa :XXXX

Jep, niinhän se kyllä on. Kyllä toi toisaalta motivoi säästämään kun tietää että pääsee pois, mielessä kihisee vaan se, että säästäiskö vähän pidemmän aikaa, jotta sais matkasta kaiken irti vaiko mitä :D

Katsotaan nyt kuitenkin ensin tää Suomen kesä  :coolh
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Pepsa

Tuota minäkin olen miettinyt ja vihdoinkin päätin, etten alunperin suunnittelemallani budjetilla kiiruhda matkaan, vaan kerään hieman lisää ja hoidan samalla pari muuta asiaa kuntoon "täällä". Sitten pitäisi asiat olla sitä myöten hanskassa, että voi vaikka halutessaan, tilaisuuden tarjouduttua & ratkaisun viisumiasioissa löydettyään jäädä eteläiselle pallonpuoliskolle vaikka pidemmäksikin aikaa. Näinköhän olisi vihdoinkin tässä päässä jotakin "naksahtanut kohdalleen" kun tuntuisi kerrankin järkeviltä nämä suunnitelmat  :)



Inkaa

Suomen kesä on virallisesti ohi, ollut jo pitkään, ja talvi on melkein jo ovella. Tai no onhan se Lapissa ainakin, kun siellä jo sato luntakin.

Mä olin niin valmis lähtemään matkaan loka-marraskuussa, mutta sain tietooni sitten häät, joihin osallistuminen on lähisukulaisen ominaisuudessa vähintään pakollista. Hääpäivä osuu päivämäärälle 31.12, joka tietenkin poissulkee mun vuodenvaihteen vieton Sydneyssä, byyhyy. (Häät itseasiassa alkaa vasta sillon, kun Sydneyssä tuo juhla alkaa olemaan ohi.) No, mutta, en mä lannistu. Lennot ostan rahatilanteen salliessa sitten päivälle ton "juhlan" jälkeen, eli 1.1, josko niitä paikkoja vaan löytyy vielä. Tällä hetkellä tarjontaa on ihan mukavasti, mutta nopeestihan noi menee. Taitaa jäädä haaveeksi ikkunapaikan saaminen.
Mä en nää parempaa tapaa aloittaa vuotta kuin istumalla lentokoneessa.

Matkan kesto on vielä vähän arvoitus, mutta tarvittaessa lisärahoitusta haetaan sitten Uudesta-Seelannista sikäläisellä WH:lla. Mä en tosin uskalla hehkuttaa mitään, ennenkuin istun koneessa. Täytyy juhlia vähän rauhallisemmin, jottei tuu missattua lentoa!  :XXXX
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

solan

Heinakuun alussa palattiin parin kuukauden reissulta Sydneysta ja siita asti on sitten ooteltu miten viisumiprosessi etenee. Alunperin sanottiin etta varmaan kuukaudessa parissa viisumi on kourassa ja voidaan palata mutta toisin kavi. Jarjestelyt taalla kotimaassa on sen verran vaiheessa ja kaikenlaista muuta kiiretta on ollut (molemmissa paissa) ettei tuo prosessin odotettua pidempi kesto oo niin ehtinyt hairita ennen kuin nyt. Saat alkaa olla niin jaatavia (ja kun lumen tulollakin uhkaillaan) etta tosiaankin alkaisi tuo lahto houkuttelemaan. Ilmeisesti uusien saadosten myota kasittelyajat on pidentyneet. Tietysti se on kiinni myos siita kuinka paljon jaksaa patistella ihmisia hoitamaan asiaa siella toisessa paassa. No, jospa tassa nyt alkais viimein kattelemaan tata kamppaa lapi ja miettimaan mita kaikkea pitaa viela jarkata jos/kun jotain infoa tulee tannekin pain.

Inkaa

solan,

Mikä viisumi teillä on sitten hakusessa? Tsemppiä odotukseen!
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

solan

Firman sponsoroima Temporary Long Stay kahdeksi vuodeksi jos nyt muistan ihan oikein (taytyypa viela tarkistaa tuo). Miehelle siis ovat tarjonneet paikkaa ja ma sitten tulisin mukana puolison ominaisuudessa. Eli sitten pitaisi etsia itsellekin sielta tyopaikka (ellei nyt sitten alkuun nykyinen tyonantaja suostu etatyoskentelyyn). Olin jotenkin aatellut etta kyllahan tuo viisumi varmaan jarjestyy mutta nyt oon alkanut miettia etta mitas jos ei sittenkaan.  :( Tilannehan saattaa talla hetkella olla ihan toinen kuin aikaisemmin eli voipi olla ettei hirveasti ole hinkua rahdata taalta kaukaa osaajia sinne.

Makin oon kovasti haaveillut paasevani viettamaan Uuttavuotta Sydneyyn mutta saa nyt sitten nahda...

Inkaa

solan,

Kyllä se viisumi teille tulee, nyt vaan tosiaan voi olla ruuhkaa siellä käsittelypäässä! Se odotus on varmasti ihan pebasta, mutta kyllä se sit palkitaan. Ja hei, niitä uusiavuosia tulee onneks tän seuraavankin jälkeen!  :pepsodent
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

solan

Inkaa, tottahan se on etta ehtii sita myohemminkin! No worries ja sita rataa...  :pepsodent 8)

Tietysti sita tassa vahan janskailee etta kuinka hyisiksi ehtii ilmat taalla muuttua ennenkuin paasee lahtemaan. Mina viela optimistina jatin maihinnousukengat ja fleecetakin Aussilaan kun en arvellut niita taalla ehtivani tarvita. :D Siinapa onkin sitten miettimista etta lahteeko liian kepeissa vetimissa Suomesta ja tuntee olonsa keveammaksi matkalla vai vetaako ne toppatakit sun muut paalle ja tuskailee sitten siina matkan aikana ylimaaraisten kuteiden kanssa. :D No, vahan sama se oli viime reissullakin. Lahtiessa oli Helsingissa +7 astetta, Singaporessa +25 ja Sydneyssa n. +22 ja kylla ehti tulla hiki pitkahihaisen ja kohtuullisen ohuen syystakin kanssa. Paluumatkalla sitten saatilat oli ehtineet kaantya toisinpain ja paastiin hikoilemaan Suomen paassa (Sydneyssa oli ollut sellainen vilpoisat +14). Tietysti helteet oli juuri alkaneet kun palattiin kotimaahan. Kolmenkymmenen tunnin matkustamisen jalkeen oli melko pirtea ja freesi fiilis kun paasi tanne hikoilemaan lähes kolmenkymmenen asteen helteeseen...  :pepsodent :D

Inkaa

Hahah!

Pitäis siis valita aina matkustamiseen tämmönen Suomen syksy niin olis molemmissa päissä suht samat lämpötilat  :pepsodent Kaverit muuten reissas viime marraskuusta tän vuoden huhtikuuhun Thaikkuloissa ja ympärillä, ja me oltiin niin kilttejä, että saatettiin heidät kentälle ja kannettiin talvitakit sitten mukanamme kotiin (ja hei, me saatettiin ne Ruotsiin asti! ) ja takas kun tulivatten, niin vietiin semmoset vähän lämpimämmät takit, kun oli niin kova kulttuurishokki tulla tänne 10-15 asteen "lämpöön" :D

Että tietenkin jos tuo on mahdollista, niin kannattaa koittaa hyödyntää sitä! Riippuu myös tietenkin että kuinka pitkä matka on kentälle, itellä onneks asuu ystäviä ja sukulaisia Suomessa hyvinkin lähellä lentokenttää. :P

Onks teillä muuten määränpäänä Sydney?
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

solan

Ohoh, enpäs huomannu vastata.. Sydney on määränpäänä. :) Äsken juuri tuli telkusta mainos jossa mainostettiin TV Viideltä lauantaisin tulevaa tositv-ohjelmaa Hello Goodbye, joka on kuvattu Sydneyn lentokentällä. Nyt täytyy myöntää että on ikävä takaisin. Kuulin tutulta että olisi ehkä mahdollista lähteä sinne jo ennen kuin viisumipäätös tulee mutta en tiedä pitääkö paikkansa ja kannattaako edes. Ehkäpä tässä vielä jaksetaan ootella. Kattelen vaikka ajankuluksi kuvia paikallisista hyönteisistä niin ei ookaan yhtäkkiä niin kiire...  :D

Inkaa

solan,

Juu, samaisen mainoksen näin minäkin! En tiiä ootko huomannut, mutta täällä Dunderissa oon tehnyt topicin, joka käsittelee noita Aussisarjoja Suomen tv:ssä. http://www.dundernews.com/viestitaulu/index.php?topic=5506.msg50066#msg50066 Siinä suurimpaan ikävänlievitykseen!  :XXXX

Tuosta maahanmenemisestä en osaa tarkemmin sanoa, voitte ehkä hakea jotain toista viisumia tällä välillä, koska uus viisumihakemushan kumoais tuon edellisen. Hakua käyttämällä varmaan löytyy juttua, tai sitten joku ihana auttaa sua täällä  :confuse
Toi hyönteisten kattelu onki muuten hyvä vinkki! :D Täytyy painaa korvan taakse ja selailla niitä aina heikolla hetkellä  >:D

Ps. Ootko muuten tietoinen, että voit asetuksista laittaa niin, että saat ilmoituksen sähköpostiin uusista viesteistä aina niistä ketjuista, joihin olet itse vastannut. Ei mee niin helposti ohi!  ;)
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

solan

Kiitti vinkistä! En oo tuota huomannu vaikka on tullu tääl pyörittyä.

Kattelin just kuvia Huntsmaneista, Red Backeista ja niistä kaikista kamalimmista eli Sydney Funnel Webeistä... En taida sittenkään lähteä.  :o Tai jos lähden, en kykene enää ikinä nukkumaan. Olivat vissiin talvella jossain muualla tai kämppä oli hyvin myrkytetty. Taidettiin nähdä koko reissun aikana vain pari pientä hämähäkkiä ja niistäkin toinen oli niin nopea että jälkikäteen mietittiin nähtiinkö sittenkään.

Inkaa

No worries  :)

Joo, mä menetin noiden ajattelemisen takia vähäisetkin edessä olevat yöunet :D
Mä näin kans suhteellisen vähän (tai sit kielsin itseltäni totuuden) noita hämähäkkejä, mutta oon aika varma, että kerran yks redback laskeutu meiän olkkarin katosta alas aika kovaa vauhtia. Suihkutettiin siihen raidia, lakkaa (liekitettynä) ja vaikka mitä, mut se ei vaan kuolllu, sit liiskattiin se jollain lehdellä ja heitettiin ikkunasta ulos. Torakat oli tapana imuroida... Nyt kun miettii, niin miksikäs sitä sinne Aussilaan niin kova hinku olikaan?  >:D
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

solan

Voipi olla että menee hetki jos toinenkin ennenkuin päästään matkaan...  :( Saimme taas kuulla saman arvion kuukauden odotusajasta tyypeiltä jotka asiaa hoitavat. No, ehkä joskus...

solan

Tuli updatea. Tavoitteena on tammikuun alkupuoli. :) Jotakin on selkeästi alkanut taas tapahtumaan.

Inkaa

Moro solan, SUPERsiistiä!

Sama situation täälläkin! Onkos jo lentopäiviä tiedossa? (;

Hei, turistiviisumista sen verran. Tiedän, että normaalisti sen käsittelyyn ei mene kauaa, olisko jotain muutaman päivän luokkaa? Mitäs sitten, jos haluan hakea suoraan vaikka sitä 6kk-visaa, ettei tarvitsisi poistua maasta? Onko tietoa? Toiseen ketjuun kirjoitin 12kk-visasta näin:

Lainaus käyttäjältä: Inkaa - lokakuu 21, 2010, 21:11
12kk turistiviisumin varoista kertoi ystäväni näin:

Olen 12kk turistiviisumilla; haku kesti n 3-4 viikkoa en muista tarkasti.. Ja mulla siis oli semmoinen tilanne kun mulla on poikaystävä täällä niin laitoin viisumihakemukseen että "He will provide me accomodation" ja sitten mulla oli näyttää pankista kirje missä oli mun luottokortin raja ja sitten mun tilitiedot, mutta noin yleensä ne vaatii yli $6000 jos haet vuoden viisumia.. mulla oli näyttää yhteensä 6800 euroa. ja ne lähettää sulle sitten erikseen mailia mitä dokumentteja ne haluaa. Melkein sen saaminen on siitä rahasta kiinni, eli siis jos on näyttää että on tarpeeksi varoja olla vuosi turistina niin ei pitäis olla ongelmia.. mulla ei ainekaa kyselty muuta eikä customs ollut kiinnostunut yhtään.. lensin siis silloin Perthiin...

Immin sivuilla lukee varallisuudesta seuraavasti: http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676

Financial requirements

You must have access to sufficient funds to cover all costs for the duration of your stay in Australia, including health insurance if required. You may be asked to provide evidence of your funds.
Examples: personal bank statements, pay slips, audited accounts, taxation records, credit card limit.



Lähinnä toi vaadittava rahamäärä kiinnostais. Mulla on myös kavereita ympäriinsä, joiden nimet aion täyttää kohtiin, joissa kysytään onko majotuksen/ruuan tarjoajaa, ja se todennäköisesti ainakin jonkin verran helpottaa. Tosin en tiedä jaksaako immin väki soitella sitten noille kaikille, mutta oikeita ihmisiä sieltä tietojen takaa löytyy!

Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

solan

Ohhoh, onpas aikaa vierähtäny.. Mun piti tähän ihan vastatakin mutta sitten oli niin paljon kaikenlaista etten muistanutkaan. Lentopäiviin asti ei olla vielä(kään) päästy. Tällä hetkellä en jaksa uskoa että matkaan päästäisiin vielä tammikuussa eikä hirveesti ihmetyttäisi jos asia venyisi jonnekin kevääseen. Riippuu tietysti siitä miten tuo viisumihomma etenee kun en ole ihan tarkkaan perillä koko prosessista.
Eli "vaiheessa" ollaan edelleen.

knight

hei hei

sama tilanne sinänsä tai siis kova halu takasin

2007-2008 vuosina wh käytetty avopuolisoni kanssa ja takasin olisi päästävä!

onko asiasta paremmin tietävillä ehdotuksia mitä tehdä jos on pakko päästä australiaan asumaan?

olemme 23vuotiaita. itse ammatiltani prosessinhoitaja(yhdistelmätutkinto lukio-opinnoilla) ja kokemusta 4v paperitehtaassa ja tällä hetkellä turvahommissa lentokentällä. parempi puolisko koulutukseltaan tarjoilija ja parturi-kampaaaja ja työskentelee kampaamotuotteiden parissa.

saako parturi-kampaaja mitään väliaikaista työviisumia jos alalla tarvetta tjms?

kaikki apu tarpeen. kiitos.

Inkaa

Herätänpäs tämän vanhan ketjuni henkiin!

Enhän mä Ausseihin ole takaisin päässyt, sen sijaan olen hankkinut tätä kovasti suosittua elämänkokemusta Saksassa ja Espanjassa.

Kuitenkin sen verran hurjaksi aloin, että tuossa lokakuussa sitten vihdoin ja viimein buukkasin lennot Sydneyyn! Mestoilla olen aamulla 22.2 ja paluulento Eurooppaan on toukokuun 18. Turistiviisumilla lähdetään liikkeelle ja senkin hain jo tuossa pari viikkoa sitten, että varmasti on sitten tulleena matkaan lähtiessä :D Matkakassaa oon ehtinyt jonkin verran kerryttää ja duunissa oon lähtöön asti, mutta tarkoituksena olis koittaa voluntary jobseja tehdä paikan päällä, niin pääsee matkustamaan siinä sivussa hiukan.

Lennot on flexible-statuksella, joten paluupäivää voi toki vielä muuttaa, toki tämä vaatii visiitin sitten NZ tai Balille, mikä ei tietenkään kovasti meikäläistä haittais. Syksyllä kuitekin täytyy palata Eurooppaan ja aloittaa koulu Englannissa, niin hurjan pitkälle ei voi tuota reissua valitettavasti viettää.

Onks muita mestoilla samaan aikaan? Mä tulen todennäköisesti liikkumaan akselilla Sydney-Newcastle-Sydney-Shepparton-Melbourne

Ps. Ensimmäisen kerran laskeuduin Sydneyyn 20.2.2007, että lähes vuosipäivää vietän sitten kentälle saapuessani!
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Krizzy

Hei Inkaa,

saavun myös Sydneyyn helmikuun lopulla, tarkemmin ottaen 27.2. Matkani tarkoitus on saattaa viisumini voimaan ja viettää kolme viikkoa siellä ihanassa kaupungissa sekä tavata tuttuja. Mullakin on melkein vuosipäivä silloin, sillä lähdin Sydneystä aika tarkalleen kolme vuotta sitten  :D

Jos sua kiinnostaa, olisi mielenkiintoista nähdä?

Aucklandin terveisin,
Krista

Inkaa

Moikka Krista,

joo ehdottomasti! Mä oon varmasti alkuun siinä viikon, pari, kyynelsilmissä kun itken onnesta päästessäni takaisin ;) Missä päin Sydneyä tuut olemaan? Mä oon alkuun ainakin frendin luona Glebessä ja sit kattoo mihin matka käy :P

Espanjan terkuin

Inka
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!