Headwind! (Muutkin saa kurkata)

Aloittaja Vilja, maaliskuu 28, 2005, 17:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vilja

Moi Headwind :),

Olen lukenut kaikki hausta kysymykseni aiheeseen liittyvän, mutta en ole löytänyt vastausta... Luulen, että sinä osaat (ainakin, varmaan joku muukin) vastata.


Eli... Jos minä haen Skilled Independent viisumia ja se minulle myönnetään, saako puolisoni TYÖluvan samalla?

Ja toinen... Onko IELTS pakko käydä läpi? Riittääkö kielitaidon todisteeksi esim. että on ollut joskus vuoden vaihtarina Jenkeissä tms?

Meidän piti hakea "sponsoriviisumia, mutta sukulaisemme sanoi, ettei voi TAATA töitä miehelleni  vuosiksi, joten ajattelimme, ettemme ota riskiä, että hän jää pian työttömäksi ja joudumme kiireesti poistumaan sen vuoksi maasta. Siksi harkinnassa on nyt tämä Skilled...

Ai niin ja haussa tulleissa viesteissä jotkut jutustelivat, että Skilled -viisumia ei helposti myönnetä. Tietty pelästyin :o ja ajattelin, että ... kaikki rahat sitten hukkaan, kun sitä ei myönnetäkään.... eli mikä on KÄSITYKSESI asiasta??? Riippuuko virkailijasta ja fiiliksistä vai onko joku todennäköisyys, kunhan läpäisee pisterajan yms.

Kiitos, jos sinä TAI joku muu antaa vastauksia!

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Vilja
Eli... Jos minä haen Skilled Independent viisumia ja se minulle myönnetään, saako puolisoni TYÖluvan samalla?

Heh, et vain keksinyt oikeaa hakusanaa, sillä on tämäkin vastattu...

Joka tapauksessa "skilled permanent residence" viisumin saatuasi puolisosi saa täsmälleen samanlaisen (kaikki samat oikeudet) - paitsi että puoliso ei voi käyttää tuota viisumia jos päähakija päättääkin olla saapumatta maahan.


Headwindille lopun vastaamisesta jättäen
Jouni
Canberra

headwind

Moi Vilja :D

LainaaOriginally posted by Vilja

Eli... Jos minä haen Skilled Independent viisumia ja se minulle myönnetään, saako puolisoni TYÖluvan samalla?

Kylla. Ks. Jounin vastaus

LainaaJa toinen... Onko IELTS pakko käydä läpi? Riittääkö kielitaidon todisteeksi esim. että on ollut joskus vuoden vaihtarina Jenkeissä tms?

IELTS on pakko kayda lapi skilled independent-prosessissa ellet pysty osoittamaan etta englanti on aidinkielesi. Koe on kuitenkin helppo ja kivuton toimenpide, ja mallikokeita saa British Councilin kirajstosta Helsingista.

LainaaMeidän piti hakea "sponsoriviisumia, mutta sukulaisemme sanoi, ettei voi TAATA töitä miehelleni  vuosiksi, joten ajattelimme, ettemme ota riskiä, että hän jää pian työttömäksi ja joudumme kiireesti poistumaan sen vuoksi maasta. Siksi harkinnassa on nyt tämä Skilled...

Riskienhallintaa parhaimmillaan. Aivan oikea ajatusprosessi meneillaan siella....

LainaaAi niin ja haussa tulleissa viesteissä jotkut jutustelivat, että Skilled -viisumia ei helposti myönnetä. Tietty pelästyin :o ja ajattelin, että ... kaikki rahat sitten hukkaan, kun sitä ei myönnetäkään.... eli mikä on KÄSITYKSESI asiasta??? Riippuuko virkailijasta ja fiiliksistä vai onko joku todennäköisyys, kunhan läpäisee pisterajan yms.

Skilled independent myonnetaan aika varmasti, jos taytat vaatimukset ja Sinulla on tarvittavat pisteet kasassa. Jos nain on, asian kasittely ei riipu virkailijan mielivallasta.

LainaaKiitos, jos sinä TAI joku muu antaa vastauksia!
Ollos hyva, ja pitkaa pinnaa viisumiprosessin kanssa jos siihen ryhdytte, meilla meni 8kk - ja kannnatti!

cheers
Riku
Riku Aho

Aikis

Hei vilja täällä pahan ilman lintu... tuosta IELTS kokeesta vain sen verran realismia, että ehkä se jollekin (Headwindille!? sekä toivottavasti ja luultavasti myös sinulle ja partnerillesi!!) on kivuton toimenpide... En minäkään sano, että se mikään ylivoimainen olisi, mutta ei nyt kuitenkaan kylmiltään mikään läpihuutojuttu... Mutta minä olenkin vanha ihminen ja käyttänyt vähän englantia puhekielenä (enkä koulussa oppinut puhumaan enkä kuuntelemaan ollenkaan seitkytluvulla, toisin kuin LUOJAN KIITOS nuorempi sukupolvi). Onnea vaan matkaan!

Vilja

Kiitos vastanneille! :)

Kommentteja...

Jouni! Ajattelinkin, että tästä puolison työluvasta on VARMASTi keskusteltu, mutta en bongannut. =) Kiitti siis vastauksestasi!

Headwind! Kiitos yksityiskohtaisista vastauksista ja kommentista, että kyllä kannatti! :D Se tsemppaa!

Aikaihminen! Hyvä, kun muistutit olemaan realistinen kielitestin suhteen. Ajattelinkin harjoitella ennen sitä, kuten miehenikin. Mulla on enemmän pohjaa, iun olen ollut vaihtarina (aika kauan sitten, v.1988-89) mutta siitä jäi kuitenkin hyvä pohja, kun sen jälkeenkin on paljon matkustellut ja on paljon ulkomaalaisia ystäviä, joiden kanssa on vuosia kommunikoinut enkuksi. MUTTA silti... harjoittelemaan vaan!

Headwindille vielä... olen seurannut prosessianne viisuminanomuksista sinne pääsyyn! Minkälaista on nyt arkenne SIELLÄ? ;)

Vilja

Peanut

Eli... Jos minä haen Skilled Independent viisumia ja se minulle myönnetään, saako puolisoni TYÖluvan samalla?
[/quote]

Kylla. Ks. Jounin vastaus

Heippa,

ekaksi kiitos kaikille vinkeista ja Aussi-infosta! En loytanyt vastausta haku-toiminnolla, joten haluaisin kysya, etta jos puolisoni saa tyonantajan sponsoroiman viisumin (ENS) niin saanko  mina samat oikeudet, vrt Skilled Independent Visa? Puolisoni on kaynyt neuvotteluja parisen kuukautta ja nyt alkaa nayttaa, etta muutto Australiaan toteutuu, jippii!

Raiwå

Peanut,

 **jos puolisoni saa tyonantajan sponsoroiman viisumin (ENS) niin saanko mina samat oikeudet, vrt Skilled Independent Visa?**

Nyt meni minulla ainakin johdot ristiin;)

Varmaankin Jaaks osaa vastata varmasti tuohon asiaan.
Jos ymmärräm kysymyksesi oiken? kysyt että jos miehesi saa Duuni sponssi viisumin, niin saatko sinä Skilled independent Visan?

Ensinnäkin sinun pitää selvittää sen Työnantajan sponssaaman visan perustat.
Toiseksi selviää se, että jos duunipaikka loppuu, niin joudutteko lähtemään maasta?
Jos se on pohjaltaan sellainen viisumi jolla saat jäädä tänne määrätyn ajan jälkeen, esim 2-4v karenssiajan jälkeen?

Mutta jos ymmärrän oikein, että olet tulossa miehesi siivellä?
On sinulla samat oikeudet oleskeluun kuin hänelläkin.
Tämä siinä tapauksessa, että olette Aussilain mukaan pariskunta.

HAuskoja lukuhetkiä ja toivottavasti saat vastauksen kysymyksiisi.


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Peanut,

Jos kerran asiat ovat nyt niin pitkällä. että uskot puolisosi saavan sen Sponssoroidun (ENS) viisumin, niin olisin luullut, että olet lukenut Booklet 5 ??
http://www.immi.gov.au/migration/employers/ens.htm  

Kuitenkin kysymykseesi -
saat aivan samat oikeudet kuin maahan muuttava Skilled Independent Viisumin omaava.  Tuo ENS on aivan sama juttu, mutta sen sijasta, että olisi Independent se on Employer Sponsored.

En tiedä jos vaikuttaa teihin mitenkään, mutta juuri tänään tuli ENS- viisumin lakimuutokset voimaan.

LainaaLegislation Change - 2 April 2005
Employer Nomination Scheme (ENS)

The following provisions of the Migration Regulations 1994 have been amended:

    * Regulation 5.19
    * Items 1114 and 1121 in Schedule 1
    * Parts 119, 120, 121, 855, 856 and 857 in Schedule 2.

The amendments apply to applications for relevant visas made on and after 2 April 2005, and to applications for approval of a nominated position made on and after 2 April 2005.

Amended forms 47ES, 785, 1054, 1121i, 1131 (Book 5) and 1192 will be available from 2 April 2005.



Löydät kaiken täältä :
http://www.immi.gov.au/legislation/amendments/lc02042005_1.htm

Peanut

Hei,

kiitos paljon, oon lukenut viisumipaperit ja ohjeet moneen kertaan mutta en loytanyt mainintaa siita saanko ma tehda toita siina tapauksessa, etta tulen sinne mieheni sponssi-viisumilla, koska tosiaankin haluan tehda toita. No nyt asia selva, kiitos.

Ymmarran, etta saattaa kyllastyttaa vastailla samantapaisiin kysymyksiin koko ajan, mutta viisumit on aika monimutkaisia (ja muutama ristiriitakin siella on) joten miksi ei kysya "ammattilaisilta", joilla enemman kaytannonlaheista tietoa ja kokemusta ;)

Kiitos neuvoista ja oon loytanyt paljon mielenkiintoista luettavaa taalta. Oikein kivaa viikonalkua kaikille!

Jaaks

Peanut,

No worries... :D

Pääasia, että asia selvisi.  Eipähän täällä ole kukaan aikaisemmin tuosta ENS viisumista kysynytkään.  Muista sponssoroinneita kyllä.

Onhan ne kait ehkä hieman monimutkaisia ymmärtää, mutta siinä on se ensimmäinen "kielitesti"  :D  Mitään ristiriitaisuuksia en kylläkään ole havainnut - ehkä joitain päällekkäisyyksiä.

Kysy vaan vapaasti lisää, jos tarvitsee.