Opiskelu Australiassa -> permanent residency

Aloittaja anyara, maaliskuu 04, 2008, 19:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anyara

Tarkotuksenani on lähteä vuoden päästä opiskelemaan Ausseihin ja mietin, että pystynkö opiskelujen jälkeen (3v) hakea permanent residencya?

"When can you apply for a permanent visa?
You can apply for a permanent visa after you have:

lived for two (2) years in a Specified Regional Area and worked, including being self-employed, for one (1) year in these same areas.
See: Specified regional areas
or
obtained sponsorship under the Regional Sponsored Migration Scheme."

Jos tämän tajuan oikein, en voisi tuon kolmen vuoden (Melbournessa opiskelemisen) jälkeen hakea PR:a ? Vai koskeeko tuo vain Skilled migrationia?? Vai onko PR:a edes mahdollista saada muuten kuin Skilled migrationin tai Humanitarian programin kautta?

Olen nyt hieman eksyksissä asian kanssa joten neuvot tervetulleita :) (vaikka asialla ei mikään kiire ole)

jounij

Lainaus käyttäjältä: anyara - maaliskuu 04, 2008, 19:06
Tarkotuksenani on lähteä vuoden päästä opiskelemaan Ausseihin ja mietin, että pystynkö opiskelujen jälkeen (3v) hakea permanent residencya?

Mahdollisesti, opintojesi alasta ja niissä menestymisestäsi riippuen. Ja sitten varsinkin, jos löydät työnantajan, joka on valmis sponsoroimaan.

Lainaa
"When can you apply for a permanent visa?
... [etc] ...
See: Specified regional areas
... [etc] ...

Jos tämän tajuan oikein, en voisi tuon kolmen vuoden (Melbournessa opiskelemisen) jälkeen hakea PR:a ? Vai koskeeko tuo vain Skilled migrationia?? Vai onko PR:a edes mahdollista saada muuten kuin Skilled migrationin tai Humanitarian programin kautta?

Lainasitko tuohon tarkoittamasi englanninkielisen pätkän? Niissähän puhutaan aivan eri asiasta, kuin mistä sinä puhut! Sinä aiot opiskella Melbournessa, kun taas nuo lainauksesi puhuvat viisumin saannin edellytyksistä sellaisille henkilöille, jotka asuvat maalla ("regional areas"). Melbournea ei ihan maaseuduksi lasketa.


Toteaa
Jouni
Canberra

Milka

Jos olet taalla valiaikaisella opiskelijaviisumilla et kasittaakseni automaattisesti opintojen paatyttya saa permanent residencya vaan sinun taytyy hakea uutta viisumia.

Paavaihtoehdot taitavat olla juuri tuo Jounin mainitsema sponsoroitu valiaikainen viisumi tai sitten skilled independent viisumi, jos sinulla ei satu olemaan paikallista partneria, joka voi sponssata spouce viisumin.  8)


Silppu

Helpottaisi hieman jos kertoisit että mitä alaa haluat opiskella. Yleinen neuvoni olisi että kannattaa opiskella Suomessa sillä siellä opiskelu on ilmaista, ja opintotuet sun muut saa lisäetuna. Opiskele sitä mikä itseäsi kiinnostaa, ja toivottavasti sellaista alaa josta saat riittävästi pisteitä PR-viisumia varten, muussa tapauksessa esim. opiskele lisäksi joku kakkostutkinto josta saat riittävät pisteet maahanpääsylle. Tule sitten tänne unelmien maahan :) Päämäärätietoisuus on valttia näissä asioissa.

Tietty jos rahasta ei ole pulaa (ulkomaalaiset maksavat enemmän opinnoista) niin varmaan nopein reitti PR-viisumille on tulla tänne opiskelemaan jotain työvoimapula-alaa. Australian opintojen jälkeistä viisumin saantia helpotettiin tuossa jokin aika sitten. Se voi olla tie PR-viisumiin.




maailmalla79

pieni vinkki kaikille jotka haluaa opiskella australiassa mutta joiden budjetti ei ole rajaton: yksityiset yliopistot ovat usein muita halvempia koska niissä jokainen joutuu maksamaan, ei vain ulkomaalaiset. Ja usein yksityiset yliopistot on vielä parempilaatuisiakin opetuksen suhteen verrattuna ns. yleisiin kouluihin.

RUU

Lainaus käyttäjältä: maailmalla79 - maaliskuu 05, 2008, 14:47
...usein yksityiset yliopistot on vielä parempilaatuisiakin opetuksen suhteen verrattuna ns. yleisiin kouluihin.
Onko nain? Mista taman tiedon voisi varmistaa eli onko tasta julkaistu jotain tuloksia tai edes arvioita?
Yksi mittari tietenkin voisi olla yliopistosta tulevien julkaisujen impact factorien keskiarvo, tms, jolla voidaan vahan zoomailla minkatasoista tutkimustulosta ulos tulee. Silla saattaa olla korrelaatiota myos opetuksen tason kanssa.

Nimimerkilla UQ:n ja QUT:n vieressa istuva

Edit: Kun nyt innostuin, niin loytyi tallainenkin: Carrick Awards. Ihan hyvin siella nuo julkisetkin yliopistot olivat edustettuina.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Aikis

Näitä kansainvälisiä listojahan on muiden muassa shanghailaisten  ja The Timesin joissa tuskin ihan pienimpiä Aussi-opinahjoja on mukana. Näiden rankingien heikkous ja 'epäluotettavuus' on tietysti siinä että ne käyttävät niin tuiki erilaisia kriteerejä. Mutta ovathan ne mielenkiintoista luettavaa jos jaksaa kahlata.

sanni

Jos tämän tajuan oikein, en voisi tuon kolmen vuoden (Melbournessa opiskelemisen) jälkeen hakea PR:a ? Vai koskeeko tuo vain Skilled migrationia?? Vai onko PR:a edes mahdollista saada muuten kuin Skilled migrationin tai Humanitarian programin kautta?

Olen nyt hieman eksyksissä asian kanssa joten neuvot tervetulleita :) (vaikka asialla ei mikään kiire ole)
[/quote]

Siella immin (www.immi.gov.au) sivuilla kun pysyt vain kiltisti Student-osiossa, saat vastauksen noihin kysymyksiisi. Klikkaa siella 'More information for students', jonka alta loytyy neuvoja 'extending your stay' ja 'permanent residency', jotka varmaan sopivat tilanteeseesi.

anyara

"Paavaihtoehdot taitavat olla juuri tuo Jounin mainitsema sponsoroitu valiaikainen viisumi tai sitten skilled independent viisumi, jos sinulla ei satu olemaan paikallista partneria, joka voi sponssata spouce viisumin." 

Olin siellä vaihdossa ja on itse asiassa australialainen poikaystäväkin mut mietin tässä vaihtoehtoja jos tää suhde kariutuukin ennen ku spouse visaa päästäs hakemaan (aika positiivinen ajattelutapa mut kaikkeenhan pitää varautua :D).

Kiitti neuvoista, kuten näkyy oon tosi huono immin sivuja lukemaan mut jatkan ettimistä.

Suomessa opiskelua en harkitse vaikka on ilmasta ym ym, nää 10 kuukautta vaihtovuoden jälkeen oon koko ajan vaan Ausseihin kaivannut eikä tää Suomi enää liiemmin kiinnosta.

Niin ja oon menossa opiskelemaan Businessta (Tourism/hotel management tmv.). Jossain listassa tää oli niiden joukossa mitä Australiaan (tällä hetkellä) kaivataan.

maailmalla79


en noista listoista ja julkaisuista niin tiedä mutta omakohtaisen kokemuksen ja ystävien kautta tulleen infon perusteella ainakin WAssa yksityinen Notre Dame peittoaa monessa suhteessa ns. arvovaltaiset yo:t opetuksen suhteen. Ryhmätr on pienempiä ja opettajien mahdollisuudet huomioida oppilaat yksilöinä tietenkin sen mukainen. esim ND:n kurssit ot suht uusia ja käytännöllisempiä kuin esim UWA:n. jonka laki ja psykologia kurssit on säilynyt samoina vuosikymmenet. (kaverin isää pyydettiin käymään läpi uwan psykan kurssi ja se vaan totes sen olevan ihan sama kun minkä itse oli käynyt läpi 30 vuotta sitten)  toisaalta se mitä sieltä koulusta saa irti on ihan itsestä kiinni eikä koulusta riippuvainen mutta itselleni tälläinen pienempi katolinen koulu on tosi sopiva, ja yllätyksekseni melkein puolet halvempi. 

pinkus

Moikka,

Mulla tulee olemaan toi prosessi kaynnissa tassa suhteellisen pian ja oon nyt vuoden verran tutkinu eri mahdollisuuksia (joita muuten on paljon!). opiskelen ite international business/accounting. Mun kamppis opiskelee tourism and hospitality management ja hanella on myos suunnitelmissa jaada tanne toita tekemaan valmistumisen jalkeen. Laita vaikka yksityisviestia jos kaipaat neuvoja, meilta saattais muutama irrota :)

anyara

pinkus, laitoin yksityisviestiä, toivottavasti tuli perille :)

pinkus